rodajdan sonra motor açma şekilleri...

Katılım
13 Tem 2005
Mesajlar
449
Rodajdan motoru nasıl açıyosunuz arkadaşlar uzunyol yapıp sürekli gaz vererekmi yoksa vitesleri yedirerek sürekli vites değiştirerekmi aslında tartışmaya açık bir konu gibi gözüküyo.Motor açma olayına inanıyorum motorum 1000 km civarındayken 125 i geçmiyodu bu gün her zaman 125 gördüüğüm yerde 140 gördüm...
Bu arada şu anda 3000 km de...

bu başlığı fikirlerinizi almak için açmıştım ama pek ilgi alaka yok sanırsam...
 
Son düzenleme:
Katılım
7 Nis 2007
Mesajlar
637
aslında bu konu motor parçalarının sıkıştırılma sistemiyle ilgili.
otomobillerle motosikletlerin motor sıkıştırılma şekilleri farklı diye biliyorum.
ama bildiğm kadarıyla motosiklet yavaş yavaş rodaj yapılıyo.
kendi motorum 1000km deyken boludan ankaraya dönüyordum.
135km yi gördüm ibrede ve motorun artık açıldığına karar verdim.
zaten 140km ibre var.daha fazlasınada gerek yok zaten.
şimdi vites aralıkları daha kısaldı.sanırsam motorun rodajını tamamlamasıyla ilgili
bu.
 
Katılım
13 Tem 2005
Mesajlar
449
Konuya alakan için teşekkürler motopirate.:)Sen diyosun ki motorum boludan gelirken açıldı diyosun yani motor uzun yolda sürekli gazla açılmış oluyo bunun aksini iddia eden arkadaşım var yüzden açtım topiği.
Ama geyik bir konu ve muhabbet olmadığı için alaka yok tabi.
Buda normal cem yılmaz sever bir millet olarak...
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
8 May 2006
Mesajlar
240
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Konuya alakan için teşekkürler motopirate.:)Sen diyosun ki motorum boludan gelirken açıldı diyosun yani motor uzun yolda sürekli gazla açılmış oluyo bunun aksini iddia eden arkadaşım var yüzden açtım topiği.
Ama geyik bir konu ve muhabbet olmadığı için alaka yok tabi.
Buda normal cem yılmaz sever bir millet olarak...

rodaj hakkında daha önce açılmış yaklaşık 100 başlık olmasıda rağbet olmamasını açıklayabilir :)

yeni nesil motosikletlerde veya otomobillerde motor açma diye bir tabir yersizdir. Rodaj süresi tamamen pistonların, süspansiyonların, hareketli aksamın, sürücünün, soğutma sisteminin, motor yağının v.s. alışması ile ilgilidir.

Yok motor sağır kalır, 2 kişi binme, 3 kişi bin sonuna kadar gazı aç, çık otobana farklı hızlarda git v.s. gibi hurafelere inanmayın.

Motosikletinizdeki kitapçıkta ne diyorsa onu yapın...
 
Katılım
25 Nis 2006
Mesajlar
1,222
tamamdır ıste soyledıgım gıbı ;) dogru yoldasın bakımını da aksatmazsan problem yasamıyacaksın..
 
Katılım
19 Mar 2007
Mesajlar
188
pardon ama otobanda bile hız sınırı 120 iken , ki bu otomobiller için geçerliyken neden 135 yapma hevesin var ki, ya da daha fazlasını. pistlerde çalışıyosan o ayrı, ona bişi demem, ama lütfen hıza özendirmeyelim ve Site Yöneticileri buna izin vermeyin. Hıza teşvik edici, özendirici, ve hız yapma konusunda bilgi verici içerikli mesajları barındırmayalım.
Bu derken kurmaktan bahsediliyordu, ama bu şekilde olmaz bu işler. Balık baştan kokar derler sonra, bakın onların sitelerinde de hıza özendiriliyordu derler,
lütfen bu konu hakkında birşeyler yapınız.
teşekkürler
 
Katılım
13 Tem 2005
Mesajlar
449
pardon ama otobanda bile hız sınırı 120 iken , ki bu otomobiller için geçerliyken neden 135 yapma hevesin var ki, ya da daha fazlasını. pistlerde çalışıyosan o ayrı, ona bişi demem, ama lütfen hıza özendirmeyelim ve Site Yöneticileri buna izin vermeyin. Hıza teşvik edici, özendirici, ve hız yapma konusunda bilgi verici içerikli mesajları barındırmayalım.
Bu derken kurmaktan bahsediliyordu, ama bu şekilde olmaz bu işler. Balık baştan kokar derler sonra, bakın onların sitelerinde de hıza özendiriliyordu derler,
lütfen bu konu hakkında birşeyler yapınız.
teşekkürler


neden 135 diyosun bulunuduğum yerde evimin güzergahında yollar bunu gerektiriyo.Türkiyede hatta Dünyada normal bir binek araba bile 200 km hıza ulaşırken senin 120 km hızdan bahsetmen ve insanların buna uymasını beklemen tamamen ütopik bir hayalden öteye gitmez.Bende ulaşmak istediğim hızı zaten 200-300 yazmadım(mümkün değil zaten).Şimdi eve gidiyorum diyelim trafik kalabalık burada kepekli inişi var sağ şeritte gitmen çok tehlikeli yüklü kamyonlar yüzünden sol şeriti kapatıp gitmen lazımki sıkışmayasın söylediğim rakamda çok astronomik bir rakam değil...
 
Katılım
28 May 2007
Mesajlar
289
arkadaşlar bence rodaj konusu tam bir bilmece herkes farklı bi şey söylüyor ve kimse tam olarak ne yapması gerektiğini bilmiyor ben 4 ay önce sıfır aldım motoru ilk 300-400 km aralıklarla zorlayarak bastım ancak ortalama 7000 deviri geçirmedim 500 km de yağını değiştirdim bakıma soktum 500 km den sonra aralıksız 9000-10000 devir gitmeye başladım ve şu an 1350 km de son hızım 120 dir diğer arkaşların sahip olduğu motorlardan 5-10 km daha hızlı gidebiliyorum kafama göre rodaj yaptım bi sorunlada karşılaşmadım gazı veriyorum motor fırlıyor....1.2.3 e kadar 8000 de gaz keserek vites değiştiriyorum 4.ye atarken gazı kesmeden kesiciye girmeye 500 devir kala racing tarzında atıyorum vitesi 0-100 ü en kısa seviyeye indiriyorum....
 
Katılım
28 Ağu 2006
Mesajlar
94
tamam arkadaşlar herşey normal :cherry: bence topçu abinin dediği gibi motorunun kitabında yazılanları uygula.. :bounce:
 
Katılım
26 Kas 2006
Mesajlar
776
Merhabalar;

Motorlar insanlar gibi çok koşturularak veya uzun mesafeler katettirilerek kas yapmazlar. Yada bir süre kullanılmadıklarında hamlayarak güç kaybetmezler. Normal bir motor ne şartta kullanılırsa kullanılsın 10HP ise gücü, bu gücün dışında ekstra özellik kazanmazlar. Sadece şehir içerisinde çok düşük devirlerde kullanıldıklarında sübabları kurum bağlayacağı için uzun vadede çekiş düşüklüğü yaşarlar. Bu nedenle motosikletlerinizi zorlamadan, teknik talimatlar ve güvenlik kuralları çerçevesinde sürmenizi tavsiye ederim. Teknik olarak 100km hız yapabilen bir motor çok iyi açıldı diye 120km sürat yapmaz. Görülen süratler, yol koşulları, eğim, rüzgaz ve gösterge hataları ile %10-20 yanılgıda görülebilir.
 
Katılım
12 May 2007
Mesajlar
332
Valla kim ne derse desin hakikaten en mantıklısı motorun kitapcığında yazandır.
he birde eklemek gerekirse ilk 1000 km de motoru çok zorlamıcan gazı kesinlikle sonuna kadar açmıcan. Ben bunlara harfi en uymuştum benim kitapcıkta 1600 e kadarda 7500 devimi geçme ne yazıyodu. bunların hepsine uydum sonrada bi şöyle bastım. motor hiçte sağar falan kalmadı. gayet memnunum rodajımdan şu anda 3000 deyim max 110 gördüm oda son speed deildi yol bitiyordu zaten ondan sonrasındanda hayır gelmez max 90 yapsada heterli diye düşünüyorum.

İyigünler
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst