Reaksiyon, hız ve alan

Katılım
11 Mar 2005
Mesajlar
242
Aşağıdaki fotoğrafta motosikleti görebiliyor musunuz?

extreme_motorcycle_crash.jpg



Birde bu cephelerden bakalım.

extreme_motorcycle_crash2.jpg


extreme_motorcycle_crash3.jpg


extreme_motorcycle_crash4.jpg



Reaksiyon, hız ve alan ilişkisi:

Motosiklet sürücüsü o kadar aşırı bir süratle yol alıyordu ki, reaksiyon süresi onun bu çarpışmayı önlemesine yetmedi. Frenlere dokunmaya bile vakti olmamış.

Normal reaksiyon süresi, görme, karar ve hareket ortalama 1.6 saniye alır. İsveç de olan bu kazada polis sürücünün 250 km gibi bir hızla seyrettiğini hesap etmektedir. Sürücünün hiçbir reaksiyon gösteremediği kayıtlara geçmiş durumdadır. 250km(155mil) hızda siz her saniye takribi 70metre yol kat edersiniz, 1.6 saniyede ise 110metre yol alınır. Kazayı önlemeye yeterli alan olmadığı ortaya çıkmaktadır.

Arabada iki kişi varmış ve motosiklet sürücüsü de onların yanındaymış. Her üçü de çarpışma anında ölmüşler. Çarpışmanın şiddeti arabayı çarpışmanın olduğu noktadan 3 metre öteye savurmuş.

Bu bize şunu gösteriyor ki trafikte her ne olursa olsun duruma uygun zamanı kendimize tanımak gerekir. Buda alan ve hıza göre belirlenir. Motosiklet sürüşü eğlencelidir ve dürüst olmak gerekirse hız artıkça daha da eğlenceli olur ama şunu unutmayınız; hızınız arttıkça bunun güvenli bir şekilde olması için tüm şartların trafik, yol, aracınız ve sizin durumunuzun uygunluğu göz önüne alınmalıdır. Reaksiyon verebilmek için gereğinden de daha uzun bir süreyi kendinize tanıyınız bunun içinde hızınız artıyorsa sizinle diğer vasıtalar arasındaki mesafeyi artırınız. Önünüzdeki ve arkanızdaki vasıtalarla olan mesafeyi.

Güvenli sürün, sağ kalın ve sürmeğe devam edin.

Kaynak: http://alfamotosiklet.blogspot.com
 
Katılım
2 Eki 2009
Mesajlar
71
Korkunç bi kaza olmuş ya... Allah kimsenın başına vermesin...
 
Katılım
27 Tem 2008
Mesajlar
1,367
Malesefki sürat yapmayı seviyoruz.Ama motosikletin ne kada bir mesafe içerisinde duracağını hesaplayamıyoruz.Bir çok motosiklet sürücüsüde işi şansa bırakıyor.Hiç öngörüde bulunmuyor.Halbuki motosiklet kullanırken olabilecek şeyleri öncede hesaplamak ve öngörüde bulunmak lazımdır.
Şimdi resimlere bakacak olursa araba motosikletin önüne çıkmış.Yani oto sürücüsü hatalı.Motosiklet sürücüsü sürrat hariç hatasız görünüyor.Ama ne yazıkki motosiklette hatasız olsanızda ölmek var.Yani her şey sizin lehinize bile olsa hep temkinli ve uyanık olmak lazımdır ve ben haklıyım dememek.
 
Katılım
24 Ağu 2005
Mesajlar
373
"Motosiklette hız yapabilmek değil durabilmek maharettir" lafının ispatı bu olsa gerek sanırım...
Duramayacağınız hızlarda seyir etmeyin; ne kendinizi, ne sevdiklerinizi ne de trafikteki diğer insanları üzmeyin...
 
Katılım
18 May 2007
Mesajlar
401
İşte bu türden büyük posterler yada direk hasarlı araçları otobanların kenarın
da devlet sergiliyor olsaydı insanımızın davranışı daha bir duyarlı olurdu ama
bizimkiler ne yapıyor radar kurup tavşancılık oynamaya devam ediyorlar.

Zaten çok şerefli meclisimizden ne hikmetse gerçekçi trafik kanıunları da çıka
mayınca olan vatandaşa olmaya devam ediyor.Ne acıdır ki halen bir ''yol güvenliği ve emniyeti'' dairesi yada birimimiz bile yok...
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
23 Tem 2007
Mesajlar
5,610
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Şimdi resimlere bakacak olursa araba motosikletin önüne çıkmış.Yani oto sürücüsü hatalı.Motosiklet sürücüsü sürrat hariç hatasız görünüyor..

Niye hep motosiklet tarafından bakıyoruz olaya,
Motosiklet sürücüsü diğerinin yol hakkını ihlal etmiş olamaz mı?
 
Son düzenleme:
Katılım
6 Kas 2009
Mesajlar
658
Yazıları Okumadan İlk Resime Baktığımda Takla Atmış Bir Golf Dedim 2.Resime Geçtiğimde İse Aracın İçerisinden SS Çıktı :cyclopsan
Bir Lastik Firmasının Dediği Gibi Kontrolsuz Güç Güç Değildir...
 
Katılım
30 May 2009
Mesajlar
687
[QUOTEsavaskayan

Alıntı:
necatik35 Nickli Üyeden Alıntı
Şimdi resimlere bakacak olursa araba motosikletin önüne çıkmış.Yani oto sürücüsü hatalı.Motosiklet sürücüsü sürrat hariç hatasız görünüyor..

Niye hep motosiklet tarafından bakıyoruz olaya,
Motosiklet sürücüsü diğerinin yol hakkını ihlal etmiş olamaz mı?
][/QUOTE]Trafikte hız limiti diye birşey var zaten.Ve bu hız limitleri olası tehlike anlarında insanların reksiyon verebilme süresi için gerekli.1.6 saniyede 110metre yol alan bir aracı normal şartlara görüp farkedip reaksiyon göstermeniz mümkün degil ki motor aracı zaten ortadan biçmiş.250 ile değilde 125 ile gidiyor olsaydı ya araç onu görüp duracak yada durmasada araç geçip gitmiş olacaktı.tabi bu ihtimal.Fakat hız sınırı ihtimal degil ve hayatta kalmak için kural.Üstelik yalnızca sizin degil karşınızdaki-lerin ve yanınızdakilerin de hayatı.Aslında SS motorlar(kullananlar karşı çıkacak) formüla araçları gibi yalnızca pistlerde kullanılmalı bence.Çünki son sürati sahibi olan her şahsı merakta bırakıp postu zorlatacak çinsten ve kimse ben sürat yapmıyorum demesin çünki bu ihtiras bu motora sahip olanlarda ya var yada otomatikmen pusuda bekliyor.Bu hafta üsküdar kirazlı tepede bir sürücü mahallesinde kafa kaldırırken araçla kafa kafaya ve karşıtaraftan gelen aracın altına girmek sureti ile hayatını kaybetdi.Olay yerine ilk kendi ailesi koşmuş.O kadar evine yakın yani.1. viteste 100 km gibi hızlara sahip bir araç ulaşım için değil ancak araştırma için üretilir.Otomobiller zaten şu an konu dışında .
 
Katılım
11 Eki 2005
Mesajlar
4,387
Bu arac Avrupadaki bir fuarda seneler evel sergilenmisti. Fuar oncesi kazada olenlerin tum izleri ozenle silindikten sonra sergi alanina cikarilmisti. Fuarin yeri ve zamanini su anda hatirlayamiyacagim. Belki Coq yada orda yasan uyelerden biri yardimci olur.

Yanliz sunu soylemek gerekir. 500cc + bir motor suruyorsaniz kendinizi her zaman bir ucak pilotu yerine koyun. Ucak pilotlari "0" hata olacak sekilde cok agir bicimde egitilirler. Saate 890km/h hizla giden bir yolcu ucaginda olabilecek en buyuk hata pilotaj hatasidir, cunku. Bir ucak tek motoru ile de inis yapabilir.Ama pilotun bir dalginligi veya ihmalkarligi pilot + sayisini tahmin edemiyecegimiz olumlerin sonucunu getirir. Motosiklet surucusu ide asfaltaki limitlerin uzerine ciktiginda tek riski vardir,oda ayni pilotaj hatasi. Kime yada neye carpacaginizi yaninizda kimi de gotureceginizi bilmemize imkan yoktur.

Eger bir gun hukumet motorsiklet ve arac tutkunu gencler icin sehirlerde kucuk ama guvenli pistler yapar ise. Ve oraya zart zurt makamlarinin mudurlerinden verdigi maaslardan biraz kisip 3-4 tane egitmen koyar ise. Tum gencler hiz tutkularini pistlerde doya doya tatmin eder. Zaten desarj olmus bir adam daha sonra yolda basmak bile istemez. Ve kesinlikle eminim Turkiyede olan kazalarin karayollarina verdigi zararin senelik maliyetinin yarisi bile tutmaz bu isin maliyeti.Ama bunu gormek icin biraz egitim sart.
 
Katılım
13 Ara 2004
Mesajlar
13,918
Araba motosikletin önüne çıkmış, bir kavşakta veya bir sokak çıkışında.
Nasıl olurda yola tam dik olarak başka bir taşıtın çıkabileceği bir yolda
bu akılsız motosiklet sürücüsü 250 km hız yapar anlamak mümkün değil.
Hadi kendi canın kıymetsiz, ama ya diğerleri. Arabaya bıçak gibi girip öldürmüşsün diğerlerini.
 
Mersin İl Temsilcisi
Katılım
2 Ağu 2006
Mesajlar
10,372
Bu arac Avrupadaki bir fuarda seneler evel sergilenmisti. Fuar oncesi kazada olenlerin tum izleri ozenle silindikten sonra sergi alanina cikarilmisti. Fuarin yeri ve zamanini su anda hatirlayamiyacagim. Belki Coq yada orda yasan uyelerden biri yardimci olur.

Yanliz sunu soylemek gerekir. 500cc + bir motor suruyorsaniz kendinizi her zaman bir ucak pilotu yerine koyun. Ucak pilotlari "0" hata olacak sekilde cok agir bicimde egitilirler. Saate 890km/h hizla giden bir yolcu ucaginda olabilecek en buyuk hata pilotaj hatasidir, cunku. Bir ucak tek motoru ile de inis yapabilir.Ama pilotun bir dalginligi veya ihmalkarligi pilot + sayisini tahmin edemiyecegimiz olumlerin sonucunu getirir. Motosiklet surucusu ide asfaltaki limitlerin uzerine ciktiginda tek riski vardir,oda ayni pilotaj hatasi. Kime yada neye carpacaginizi yaninizda kimi de gotureceginizi bilmemize imkan yoktur.

Eger bir gun hukumet motorsiklet ve arac tutkunu gencler icin sehirlerde kucuk ama guvenli pistler yapar ise. Ve oraya zart zurt makamlarinin mudurlerinden verdigi maaslardan biraz kisip 3-4 tane egitmen koyar ise. Tum gencler hiz tutkularini pistlerde doya doya tatmin eder. Zaten desarj olmus bir adam daha sonra yolda basmak bile istemez. Ve kesinlikle eminim Turkiyede olan kazalarin karayollarina verdigi zararin senelik maliyetinin yarisi bile tutmaz bu isin maliyeti.Ama bunu gormek icin biraz egitim sart.

tamamen haklısın be kardeşim :cat:
 
Katılım
11 Eki 2005
Mesajlar
4,387
Yurekce saol , umarim insanlar ciddiye alir. Turkiyede bunu asla motosiklet fuarinda sergilemezle mesala. Cunku aliciyi kotu etkilet diye. Halbuki bence tam tersi . Bak arkadasim bu motor ,bu korunma buda egitim kursu. Birinden birini ihmal edersen bak buda sonun.
 
Katılım
9 Kas 2008
Mesajlar
3,117
Bu arac Avrupadaki bir fuarda seneler evel sergilenmisti. Fuar oncesi kazada olenlerin tum izleri ozenle silindikten sonra sergi alanina cikarilmisti. Fuarin yeri ve zamanini su anda hatirlayamiyacagim. Belki Coq yada orda yasan uyelerden biri yardimci olur.

Yanliz sunu soylemek gerekir. 500cc + bir motor suruyorsaniz kendinizi her zaman bir ucak pilotu yerine koyun. Ucak pilotlari "0" hata olacak sekilde cok agir bicimde egitilirler. Saate 890km/h hizla giden bir yolcu ucaginda olabilecek en buyuk hata pilotaj hatasidir, cunku. Bir ucak tek motoru ile de inis yapabilir.Ama pilotun bir dalginligi veya ihmalkarligi pilot + sayisini tahmin edemiyecegimiz olumlerin sonucunu getirir. Motosiklet surucusu ide asfaltaki limitlerin uzerine ciktiginda tek riski vardir,oda ayni pilotaj hatasi. Kime yada neye carpacaginizi yaninizda kimi de gotureceginizi bilmemize imkan yoktur.

Eger bir gun hukumet motorsiklet ve arac tutkunu gencler icin sehirlerde kucuk ama guvenli pistler yapar ise. Ve oraya zart zurt makamlarinin mudurlerinden verdigi maaslardan biraz kisip 3-4 tane egitmen koyar ise. Tum gencler hiz tutkularini pistlerde doya doya tatmin eder. Zaten desarj olmus bir adam daha sonra yolda basmak bile istemez. Ve kesinlikle eminim Turkiyede olan kazalarin karayollarina verdigi zararin senelik maliyetinin yarisi bile tutmaz bu isin maliyeti.Ama bunu gormek icin biraz egitim sart.

kesinlikle katılıyorum :cat:
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst