R6 Egzoz Sorunsalı..

Super Moderator
Katılım
12 Mar 2007
Mesajlar
4,360
Sevgili dostlar,

Bangır bangır egzoza karşı olduğumu her seferinde dile getirip durdum, ve hiç bir zaman motosikletimde performans egzoz kullanmadım. Ama ortalığın saf salaklar ile dolup taşmasından sonra, artık bende bu duruma mecbur kalanlardan birisi olarak görüyorum kendimi.

İşin özü motosikletime bir egzoz takacağım ve bu da Akrapovic olacak, olacak ama bir kaç sorun var. Egzoz konusunda ciddi bir tecrübem yok, fakat motosikletimi ve özelliklerini iyi biliyorum ve ödün vermek istemediğim bazı konular var.

Kullanmış olduğum R6'da Exup sistemi mevcut. Ve ben exup'dan vazgeçmek istemiyorum, gerçekten düşük devirlerde inanılmaz faydasını görüyorum.. Ayrıca katalizör iptali de istemiyorum..Motorun performansı artsın istemiyorum, ama aynı zamanda performansı düşsünde istemiyorum...Egzozdan ses çıksın istiyorum,fakat power commander ve ignition da kullanmak da istemiyorum.. Aslına bakarsanız bir çok şey istiyorum ve birçok şey de istemiyorum yani.

Şimdi sorun şu.

Eğer ben katalizörü ve exup i devre dışı bırakırsam, power commander ve ignition da kullanmak zorunda kalacağım ve full sistem bir egzoz ile pc + ignition 5-6 bin TL'yi geçiyor, ayrıca bu işi yapacak adam gibi usta bulmak + dyno ve dynoda gidecek arka tekerlek masrafı da cabası.. Hem ağır bir bütçe oluşturuyor, hem de ben bu paraya gidip egzoz modifiyesi yapmak istemiyorum, çünkü ciddi bir para.

Şimdi benim derdim Katalizör ve exup iptal etmeden bu aletten nasıl güc kaybı yaşamadan tok ve güçlü bir ses alırım ? (Ekstra güçde gözüm yok, ama güc kaybı olmasın, zengin karışım, fakir karışım mevzuları beni soğutur uğraşamam, o kadar vakit harcayamam strese girecek bir ruh halim inanın hiç yok.)

Bu durumda tek alternatif sadece tüpü değiştirmek kalıyor, oldukça düşük maliyetli.. Aşağıdaki egzozu kullanmayı düşünüyorum, ve susturucusunu atmayı planlıyorum ilk etapta.. Tabi bu noktada benim tüm bu dediklerimi uygulayan ve sonuçtan memnun olan birileri ile istişare etmem gerekiyor.

1299402x640x480_FFFFFF_H.jpg


Bu akrapovicin cadde onaylı bir egzozu, buna alternatif bir model daha mevcut. Şuan için exup sistemini üzerinde barındırıyor, muayeneden geçiyor, katalizör vs. iptal etmeden kullanılacak bir egzoz. Fakat bu egzozun sesi nedir? Nasıldır ? Tüm bu söylediklerimi uygulayan birileri çıkar mı çıkmaz mı ? Şehsi fikriniz nedir ? Bu konuda bilgi alış verişi yapabilirsek çok sevinirim.

Sevgiler.
 
Katılım
10 Kas 2006
Mesajlar
1,209
güzel konu.

Dostum Yamaha R6 ve Suzuki Gsx-r 600 serisinin ana susturucusu orta kazanda katalitik konvertör ile beraberdir.

Şu an da mevcut standart son tüpünü söküp çalıştırdığında dahi hala gürültüsüz bir ses alırsan şaşırmamalısın. Akrapoviçin megafon egzozu ile dahi artan ses çok yüksek değil. Dolayısıyla katalizatörü kasap yöntemlerle kesip biçip ara boru ile headers'a bağlaman gerekecek bu da senin istemediğin bir seçenek olacak. Komple egzozlar aslında yarış için üretildiği için ses veya co2 emisyon kuralına bağlı kalmazlar, olabildiğice yüksek gürültülü ve co2 salınımı yaparlar. Fakat bu da seni bahsettiğin gibi yeni hava ayarlamasına ihtiyaç duyar randımanlı çalışması için, öteki türlü alt devirlerde seninde bahsettiğin güç kaybı yaşanmasından ziyade ciddi bir yakıt tüketimi artışına sebep olacaktır.

Fakat Türkiye'de ki dyno ayarı maalesef biraz ürkütücü boyutta, koskoca bir lastiği sıfırlayıp bir depo benzini bitirdiği halde adam gibi ayar yapamayan insanlar kendisini Türkiye'nin en iyisi olarak tanıttığı için bende önceki GSX-R 1000'me Komple akrapoviç egzoz taktıktan sonra power commanderı taktığımda hazır yazılımı internetten indirip yüklemiştim. Hatta aradaki farkı çok net anlayabilmek için bir süer PC takmadan kullandım motoru, 2 ay gibi bir süre sonra pc takıp netten yazılım indirip yükledim (gayet kolay bir işlem) ve alt devirlerim (özellikle 6.viteste bariz olmak şartıyla) ciddi anlamda eskisinden daha iyi oldu. Fakat Akrapoviç komple dahi olsa ses konusunda zayıf bilgin olsun

sana da Power Commanderini ebay gibi uygun bir yerden alıp (mümkünse çıkması da işini görür daha ucuz) yazılımı internetten usb ile laptopa bağlayarak yapmanı tavsiye ederim. Elimde R6 için komple headerslı titanyum egzoz var kutulu, DEViL marka, özelden ulaşırsan resimlerini ve fiyat bilgisini paylaşabilirim, başka konularda da bir sorun olursa özelden yada burdan sor bilgim dahilinde elimde geldiğince cevaplamaya çalışırım
 
Super Moderator
Katılım
12 Mar 2007
Mesajlar
4,360
Mesajin ve fikirlerin için teşekkür ederim, Akrapovic tercih etmemdeki sebep zaten çok bağırmaması, ben uzun yola çıktığım için kafam zaten normal egzoz ile davul oluyor, birde böyle yosi,tiger, tarzı egzozlar bana motosiklete çakmak çaktırabilir. Bunun dışında full sistem zaten dediğim gibi hiç istemiyorum, exupı devre dışı bırakmayacağım. Bu noktada bu şekilde ilerleyen bir R6 sahibi denk gelirse benim için bulunmaz hint kumaşı olacak. Deneyimleyen birisi ile bu konuyu konuştuktan sonra ilerlemeyi düşünüyor olacağım.
 
Katılım
6 Tem 2015
Mesajlar
6
Guzel yerlere deginmissin , Bende orijinal egzozumu değiştirmeyi düşünüyorum.. konu takibimde..
 
Katılım
12 Tem 2013
Mesajlar
249
malesef katalizör iptali olmadan o istediğin sesi alamazsın r6 da ne takarsan tak aynı orjinal ses gibi çıkar

arkadaşımda two brothers vardı ses yoktu yeni almıştı motoru

http://www.ferikegzoz.com/

buraya giderek halletti katalizör iptali ve ara boru ile şuan yırtıyor.
 
Katılım
12 Kas 2011
Mesajlar
329
Egzozla gelen ufak modifikasyona dair açıklayıcı bir konu olmuş. Yazıdan anlaşıldığı üzere, haricinde de farklı yerlerden edindiğim bilgilere göre tam sistem egzozdan verim alabilmek için yazılım düzenlenmesi gerekiyor. Bu da dyno da alınan verilerle veya hazır yazılımla mümkün olabiliyor. Peki bu hazır yazılımları egzoz üreticileri de yayınlıyor mudur? Yayınlıyorlarsa bile bu durumda, yapılabilecek en ince ayarın ancak dyno da hazırlananlar için mi (sanki aynı model dahi olsa her motor ayrı özellikler gösteriyormuşcasına) mümkün oluyor olması demektir? Ek olarak, orijinal egzozdan tam sistem veya tüp olarak bir değişiklik yapılması, yazılım düzenlemesi olmadan araca zarar verir mi?
 
Son düzenleme:
Katılım
28 Mar 2014
Mesajlar
1
Arkadaşlar bende de r6 var ama kat iptali yerine boru çekmek (ecnebilerin Y-pipe dediği iş) motora çok zararlı yatak sarar ömrü kısaları alt devir ölür gibi şeyler söylendi bu da beni korkuttu açıkcası ama gördüğüm çoğu r6 da Y-pipe var yani hepsinde kat iptal bu konu hakkında iyi bilgiye sahip olan var mı acaba ? şimdiden Teşekkürler...
 
Katılım
30 Ağu 2012
Mesajlar
838
Egzoz tamamen açıldığı zaman (düz boru iken) alt devirlerin güçsüz olması, ve üst devirlerinde normalden daha güçlü olması olası bir durumdur. Bunu önlemek için exup sistemleri race makinalarda standart olarak gelmektedir. Bunu bizzat 1000rr'da tecrübe ettik. Bu yüzden egzoz sistemi döşeyecekseniz full sistem exup barındıran bir egzoz tercih etmelisiniz.
 
Katılım
29 Nis 2014
Mesajlar
3,048
http://www.motosiklet.net/forum/teb...i-ey-canim-foto-huzun-ve-mutluluk-icerir.html

Evet sevgili dostlar geldik zurnanın zırt dediği noktaya.. Bu gün son fasılı yaptık ve karenajları parfüm kokan yarimi otogara götürdük veeeee yeni sahibi ile uğurladık.. Hayırlı olsun Ufuk kardeşime, allah kazasız belasız kullanmayı nasip eder inşallah, Tekrar hayırlı uğurlu olsun...

Güzel günlerim üzerinde geçti, inş. Ufuk kardeşimin de güzel günleri olur üzerinde.. 1-2 kare ve elveda R6'm... :king::king::king::king::king:


m6oY3V.jpg


Zk3b9Z.jpg


1vEQJA.jpg


RkD7D1.jpg



Şimdi Yeni ufuklara yelken açma zamanı....

Sevgiler

http://www.motosiklet.net/forum/teb...ni-motosikletim-kawasaki-versys-1000-abs.html

http://www.motosiklet.net/forum/teb...ni-motosikletim-kawasaki-versys-1000-abs.html

http://www.motosiklet.net/forum/etk...lya-dogu-avrupa-ve-balkan-turum-part-1-a.html

http://www.motosiklet.net/forum/sat...kawasaki-versys-1000-abs-2015-model-full.html

işsizlikte zirve yaptım :pr::queen:
 
Son düzenleme:
Super Moderator
Katılım
12 Mar 2007
Mesajlar
4,360
http://www.motosiklet.net/forum/teb...i-ey-canim-foto-huzun-ve-mutluluk-icerir.html

Evet sevgili dostlar geldik zurnanın zırt dediği noktaya.. Bu gün son fasılı yaptık ve karenajları parfüm kokan yarimi otogara götürdük veeeee yeni sahibi ile uğurladık.. Hayırlı olsun Ufuk kardeşime, allah kazasız belasız kullanmayı nasip eder inşallah, Tekrar hayırlı uğurlu olsun...

Güzel günlerim üzerinde geçti, inş. Ufuk kardeşimin de güzel günleri olur üzerinde.. 1-2 kare ve elveda R6'm... :king::king::king::king::king:


http://i.hizliresim.com/m6oY3V.jpg

http://i.hizliresim.com/Zk3b9Z.jpg

http://i.hizliresim.com/1vEQJA.jpg

http://i.hizliresim.com/RkD7D1.jpg


Şimdi Yeni ufuklara yelken açma zamanı....

Sevgiler

http://www.motosiklet.net/forum/teb...ni-motosikletim-kawasaki-versys-1000-abs.html

http://www.motosiklet.net/forum/teb...ni-motosikletim-kawasaki-versys-1000-abs.html

http://www.motosiklet.net/forum/etk...lya-dogu-avrupa-ve-balkan-turum-part-1-a.html

http://www.motosiklet.net/forum/sat...kawasaki-versys-1000-abs-2015-model-full.html

işsizlikte zirve yaptım :pr::queen:



Kovuldun mu lan doğru söyle ;)
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst