R25'den buna geçilir mi?

Katılım
13 Nis 2016
Mesajlar
7
Merhabalar,

Yaklaşık 6 aydır R25 kullanıyorum, ilk motorum idi pek tarzım olmasa da zevkle kullandım, kullanıyorum. Ducati'nin scrambler modeli aklımı çeliyor şu sıra ki cafe racer/scrambler türleri geçmişten şimdiye hep aklımda olan görsellikti. Ehliyetimi mt-07 ile almıştım o yüzden cc geçişi hakkında bir tavsiye aramıyorum.
Sadece alıştığım motordan (R25) naked ve hava soğutmalı bir motora geçişin beni ne kadar etkileyeceğini merak ediyorum. Rüzgar, ısınma, bakım vs gözümü korkutuyor biraz. Tecrübesi olup paylaşmak isteyen olursa çok sevinirim.

Teşekkürler
 
Katılım
25 Eki 2004
Mesajlar
6,182
Hava soğutma bir etkisi olmaz çok fazla naked motor zaten sürat makinesi değil 120-140 dan sonra dayak yemişe dönersin heleki uzun yolda ..

Scrambler niye niyet ettin paran çoksa sıkıntı yok ama paran motora ucu ucuna yetiyorsa yedek parça bakım fiyatlarına bak derim en önemlisi sana şöyle diyim elindeki R25 cumhuriyet altını o motoru şimdi sat misal 100 bin tl etsin git scrambler al 100 bine
Seneye scrambler satışa koy tefe tüfe anflasyon oranında 130 etsin misal satma R25 ini seneye onu sat 200 bin eder belki daha üstü eder tamamen edeceğin zararı anlaman için rakamları afaki yazdım ..

R25 dursun demiyorum ama paran limitli ise değerli ise öldürme heleki şu zamanlar gene R25 gibi piyasada güzel prim yapan mt25 gibi modellere yönel derim … yok para bende çok sen dert etme o kısmı diyorsan ducati güzel makine memnun kalırsın al ..
 
Katılım
29 Tem 2015
Mesajlar
18,515
Motosikleti
Sym Wolf Sb250Ni
Sele altından inanılmaz bir sıcaklık geldiğini okudum, duydum.
 
Katılım
25 Eki 2004
Mesajlar
6,182
Motoguzzi breva sürmüştüm grup gezisinde sağolsun ben benim horneti satınca arkadaş arkadaşının motorunu ayarladı Şile falan gezi yapdık sele altı bacaklar çok fena yanıyordu artık yolda bazı yerlerde bacakları havaya kaldırıyordum ..
 
Katılım
13 Nis 2016
Mesajlar
7
Hava soğutma bir etkisi olmaz çok fazla naked motor zaten sürat makinesi değil 120-140 dan sonra dayak yemişe dönersin heleki uzun yolda ..

Scrambler niye niyet ettin
yok para bende çok sen dert etme o kısmı diyorsan ducati güzel makine memnun kalırsın al ..

Cafe racer tarz olarak geçmişten beri fazlasıyla çekici geliyor bana niyetim ondan. Hayır mecburen R25'i satıp almam gerekiyor, tek dert etmeyeceğim şey satmayı düşünmemem. Bakım fiyatları oldukça fazla gibi herkesin yazdığına göre.

Motoguzzi breva sürmüştüm grup gezisinde sağolsun ben benim horneti satınca arkadaş arkadaşının motorunu ayarladı Şile falan gezi yapdık sele altı bacaklar çok fena yanıyordu artık yolda bazı yerlerde bacakları havaya kaldırıyordum ..

Anladım, bir haftasonu test sürüşüne gitsem iyi olacak sanırım, deneyimleme açısından en azından. Bu arada hız olarak genel sürüşüm max 130-140 olacak şekilde, dediğinize göre naked bu hızlarda fazla sorun yaratmıyor. Sadece R25 kullandığım için bazı şeyleri karşılaştıramıyorum.
 
Katılım
25 Eki 2004
Mesajlar
6,182
Ben sadece parasal değer kısmındayım çünkü paran değer kaybedicek yatırım olarak ..
mt25 R25 bajaj falan şu anda piyasada cumhuriyet altını bugün üçe al bir ay sonra beşe sat… ducatide bu olmaz birde satarken müşterisini bulmanda bayağı vaktini alır..
piyasada nispeten daha çok tutan cafe racer tarzı motorlarada bak derim misal aklıma cb250r geliyor…
 
Katılım
24 Ara 2019
Mesajlar
2,051
Gecilir niye gecilmesin.aklıma gelen 0km olarakta baya çekici bir fiyatta olan ducati scramble dark 800 var.167 bin mi 170 bin tl fiyatı var.cf moto clx700 180 bin tl olduğunu hesaplayınca baya bi çekici:) mt07 parasına gayet mantıklı.tabi desmo bakımı ve hesaplamak lazım.bu tarz motorlardan scramble 2022 kasa xsr700 kawasaki z650rs suzuki sv650x aklıma gelenlerden.tabi japonların hepsi ducatiden pahali o yüzden ben sahsen ducati alırdım
 
Katılım
13 Nis 2016
Mesajlar
7
Ben sadece parasal değer kısmındayım çünkü paran değer kaybedicek yatırım olarak ..
mt25 R25 bajaj falan şu anda piyasada cumhuriyet altını bugün üçe al bir ay sonra beşe sat… ducatide bu olmaz birde satarken müşterisini bulmanda bayağı vaktini alır..
piyasada nispeten daha çok tutan cafe racer tarzı motorlarada bak derim misal aklıma cb250r geliyor…

Daha önce de belirttiğim gibi satmamak üzere almak istiyorum, bu vaadi karşılayabilir mi onu araştırıyorum. Cb250r ducati scrambler'a göre estetik olarak 0/10 gözümde, ve ayrıca ömürlük almak istediğim bir motorun 250 cc olmasını istemiyorum. Japonların muadil motorları (cb650, xsr700, w800) ducatinin 0 fiyatının çok üstünde, erişimim dışında.

Gecilir niye gecilmesin.aklıma gelen 0km olarakta baya çekici bir fiyatta olan ducati scramble dark 800 var.167 bin mi 170 bin tl fiyatı var.cf moto clx700 180 bin tl olduğunu hesaplayınca baya bi çekici mt07 parasına gayet mantıklı.tabi desmo bakımı ve hesaplamak lazım.bu tarz motorlardan scramble 2022 kasa xsr700 kawasaki z650rs suzuki sv650x aklıma gelenlerden.tabi japonların hepsi ducatiden pahali o yüzden ben sahsen ducati alırdım

Tam olarak aklımdaki o zaten. Desmo bakımı kafamı en çok kurcalayan ikinci şey, biricisi ısınma problemi olmakla. Bu bakımları kendim yapmam mümkün müdür? Desmo bakımının valf kontrol ve düzeltmesi dışında elbette.
 
Katılım
6 Ağu 2014
Mesajlar
348
Daha önce de belirttiğim gibi satmamak üzere almak istiyorum, bu vaadi karşılayabilir mi onu araştırıyorum. Cb250r ducati scrambler'a göre estetik olarak 0/10 gözümde, ve ayrıca ömürlük almak istediğim bir motorun 250 cc olmasını istemiyorum. Japonların muadil motorları (cb650, xsr700, w800) ducatinin 0 fiyatının çok üstünde, erişimim dışında.



Tam olarak aklımdaki o zaten. Desmo bakımı kafamı en çok kurcalayan ikinci şey, biricisi ısınma problemi olmakla. Bu bakımları kendim yapmam mümkün müdür? Desmo bakımının valf kontrol ve düzeltmesi dışında elbette.

normal bakımlarında korkacak bir şey yok. japon ne kadar tutarsa onun kadar belki 300 500 fazla tutar.

desmo bakımında 10-15 gider. 24 binde ya da 2 senede bir bu rakamı göze almak lazım.
 
Katılım
13 Nis 2016
Mesajlar
7
normal bakımlarında korkacak bir şey yok. japon ne kadar tutarsa onun kadar belki 300 500 fazla tutar.

desmo bakımında 10-15 gider. 24 binde ya da 2 senede bir bu rakamı göze almak lazım.

10-15 gerçekten fazla, enflasyon ile daha bile fazlalaşır büyük ihtimal. Servise götürmeden yapabileceğim bir şey var mı bu konuda? Scrambler için gergi kayış-desmo bakımının 30 bin ya da 5 yıl olduğunu okumuştum, hatalı bir bilgi mi acaba.
 
Katılım
6 Ağu 2014
Mesajlar
348
10-15 gerçekten fazla, enflasyon ile daha bile fazlalaşır büyük ihtimal. Servise götürmeden yapabileceğim bir şey var mı bu konuda? Scrambler için gergi kayış-desmo bakımının 30 bin ya da 5 yıl olduğunu okumuştum, hatalı bir bilgi mi acaba.

5 sene yada 24 bindeymiş, broşürü indirip baktım.
 
Katılım
13 Nis 2016
Mesajlar
7
5 sene yada 24 bindeymiş, broşürü indirip baktım.

Bir bakıma kurtarabilir o halde, çok fazla km yapan birisi değilim, şehiriçi bir yerden bir yere gitmek için kullanıyorum genelde, arada şehirdışı oluyor. Ortalama 5bn km civarı sanırım yıllık yapacağım. Tam da 5 yıla denk geliyor verilere göre. Normal bakımları da kendim yapmayı öğrenirsem 5 yıla kadar masrafsız olur gibi benim için. Sadece ısınma sorunu kaldı kafama takılan
 
Katılım
6 Ağu 2014
Mesajlar
348
Bir bakıma kurtarabilir o halde, çok fazla km yapan birisi değilim, şehiriçi bir yerden bir yere gitmek için kullanıyorum genelde, arada şehirdışı oluyor. Ortalama 5bn km civarı sanırım yıllık yapacağım. Tam da 5 yıla denk geliyor verilere göre. Normal bakımları da kendim yapmayı öğrenirsem 5 yıla kadar masrafsız olur gibi benim için. Sadece ısınma sorunu kaldı kafama takılan

senede 5 bin yapıyorsanız iyi bir karar olur bence. baştan daha az para vermiş olursunuz diğer modellere göre.

otobanda r25'e göre daha fazla rüzgar alırsınız. street triple kullanıyorum, uzun yolda sürekli şekilde 140-150'den hızlı seyir etmeniz zor.
 
Katılım
24 Ara 2019
Mesajlar
2,051
Daha önce de belirttiğim gibi satmamak üzere almak istiyorum, bu vaadi karşılayabilir mi onu araştırıyorum. Cb250r ducati scrambler'a göre estetik olarak 0/10 gözümde, ve ayrıca ömürlük almak istediğim bir motorun 250 cc olmasını istemiyorum. Japonların muadil motorları (cb650, xsr700, w800) ducatinin 0 fiyatının çok üstünde, erişimim dışında.



Tam olarak aklımdaki o zaten. Desmo bakımı kafamı en çok kurcalayan ikinci şey, biricisi ısınma problemi olmakla. Bu bakımları kendim yapmam mümkün müdür? Desmo bakımının valf kontrol ve düzeltmesi dışında elbette.

bildiğim kadarıyla en kolay bakıma giren scramble ve monster serisi.diğerlerine oranla daha kolay ve ucuz diye biliyorum.ısınma olayı duymadım ama öyle ohaa diyebiliceğin bir şekilde ısındığını düşünmüyorum.800cc tabiki ısınacak.bakım işi zor evde yapılacak bir şey değil ducati ustanız var ise ama tabiki olur alet edevat değişik.onun km side önemli en son 30 binde 1 desmo bakımıydı.aslında şu soruyu sorun ben yılda kaç bin km binicem.yılda 5 ile 10k arasındaysa bence alın.ama yok 10 15 k sürerim derseniz biraz masraflı olur.son olarakta bir ducati resmi servisini arayıp desmo ücretini öğrenin.desmo dediğimiz olayın içinde zincir dişli vs de var o yüzden böyle extra paralar çıkıyor ve milleti korkutuyor
 
Katılım
4 Tem 2019
Mesajlar
847
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
XSR 700 den yana kullanıyorum oyumu..

2022-Yamaha-XS700-EU-Historic_Black-Studio-001-03.jpg
 
Son düzenleme:
Katılım
25 May 2021
Mesajlar
22
Motosikleti
R1, Django 125
selamlar. ben geçen hafta bugün mt25'ten xsr900 geçişi yaptım. başta çok korkarak aldım bu kararı ancak 1 haftalık süreçte oldukça memnun kaldığımı söyleyebilirim. makinayı tanıyana kadar siz ona ayak uydurursanız bence güzel bir geçiş olacaktır
 
Katılım
21 Kas 2016
Mesajlar
5,667
Desmo için Korlas'a gitmek yerine ne yaptığını bilen Ducati servislerine gidilirse ki kendiler varlar, daha uygun bir işletme maliyeti olacaktır.
Ucuna ucuna son parayla alınıyorsa, orada bir risk var demektir, motorlu taşıt bu sonuçta unutmamak lazım.

Isı konusunu çokça yerde okudum, bildiğim kadarıyla Scrambler var Korlas'ta test için, en temizi teste çıkmak olacaktır.

Servis Aralıkları:

 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst