polis ehliyet ruhsat sorabilirmi

Katılım
2 Ara 2012
Mesajlar
538
Sorabilir, sorar..
Durduran asayiş ekibi vs olsa da, belki adamlara bir suça karışan motosikletli birinin anonsu vs gelmiştir, durdurması normal. Kendisi trafik polisi olmadığı için trafik ekibi çağırabilir, kontrollerini ona da yaptırabilir.
Kaldı ki bir sürü motor çalıyor şerefsizler, durdurmadan nereden bilecekler altındaki motor çalıntı mı değil mi..
 
Katılım
28 Eyl 2016
Mesajlar
121
Neden bu durumdan rahatsızlık duyarsınız anlamıyorum. Polis teşkilatı iç güvenlikten sorumludur. Sorgusuz sualsiz sana hırsız muamelesi yapmadıktan sonra niye böyle şeyler düşünüyorsunuz ? Bırak adam sorsun
 
Katılım
14 Ara 2006
Mesajlar
136
OHAL durumu var kaşınmaya gerek yok bence..
Polisle hiç münakaşa etmeyin zararlı çıkarsınız..
 
Katılım
4 May 2016
Mesajlar
476
Arkadaşlar asayişten sorumlu memur size ehliyet ruhsat sorabilir. Ohal olmasa dahi böyle. Bu normal ve yetkisi var. Yetkisi olmayan durum size trafik kuralının ihlali için işlem yapmasıdır. Eğer öyle bir durum söz konusu ise bir trafik ekibi çağırması gerekir. Trafik gelene kadar da bir yere gidemezsiniz.
Öteki türlü olsa zaten biraz saçma olurdu. Örneğin mesela araç çalıntı ve asayiş memuru durumdan şüphelenmiş. Trafik memuru olmadığı için belgelerini isteyemez, hırsıza hesap soramazdı.
 
Son düzenleme:
Katılım
8 Eyl 2016
Mesajlar
2,484
beyler dolandırıcılar ile ilgili bir hikaye anlatayım size, bu olaydan biraz bağımsız aklınızda olsun, 2012 senesi bagdat caddesi sahil , benim eski iş arkadaslarımdan birinde bmw z4 vardı,gece caddebostan sahilde hyundaı accent cevırıyor telsiz silah vs güya sivil ekipler, daha sonra arabayı ve arkadaşımı gasp edip kaçıyorlar.Aynı gece güven timleri yakalıyor ama silahlı çatışma çıkıyor araba delik deşik :)

ohal var doğru ama siz siz olun kötü birsey hissederseniz veya tam emin olamazsanız mutlaka kimlik sorun polise, kimlik sorma hakkınız var.

Bukadar mizansen hazırlayan sahte polis kimliğinide düşünmüştür bence.Göstersede sahtemi değilmi nasıl anlayacağız.
 
Katılım
16 Ağu 2014
Mesajlar
256
Ohal ayağına ağzımıza siciyorlar. Geçen gün orijinalinden neredeyse farksız olan , sadece boyası daha temiz atılmış mühürlu app plakadan ceza yedim. Baktım laf anlamıyor , çıkarttım orijinalleri gösterdim. Akşam akşam orijinalleri eline bile almadan direk " bunlarda sahte/app " deyince anladım ki bu adam acıkmış. Kestiği ceza ya göre prim verirsen , bunun gibi açlar ağzınıza sicar.

Bana ceza yazarken yanımdan geçen Fransız ve kesik plakali araç geçti , durdurmadı bile.

Dun de öğrendim ki 876 TL ceza kesmiş.
P.tesi cezaya itiraz dilekçesi vereceğim.
( Kasım ayında 1.5 senedir kullandigim mühürsuz app den ceza yemiş , 1 gün sonra appleri emniyete teslim etmiş , cezayı da erken odemistim. Geçen günkü (3ay) denetimde sanki 1 hafta içinde appleri teslim etmemisim gibi işlemi devam ettirip 2 misli ceza kesmis.

Sanki adam yaraladik, her gün geçtiğim güzergah ( evime 1 km uzaklıkta) ben o mühürlü plaka ile nerelere gittim , hangi şehirleri gezdim de 1 tanesi de ses çıkartmadı. İlla evinin önündeki noktaya gelen polisler ceza yazmak için aranan tipler oluyor.
 
Son düzenleme:
Katılım
5 Mar 2016
Mesajlar
221
Polis selahiyet yasasina gore kimlik sorma yetkisi kolluk guclerindedir. Yani bu yetki ulkemizde sadece polis ve jandarmadadir. Bu iki gucten baska kimse kimlik soramaz. Uygulama keyfi diyebilirsiniz ama en cok kacak, hirsiz, katil vs elin oglunun spot check dedigi bu uygulama ile yakalaniyor. Sadece ulkemize ozgu bir uygulama degil, kimliginizi gosterip gecin.
 
Katılım
6 Eyl 2016
Mesajlar
415
Ohal ayağına ağzımıza siciyorlar. Geçen gün orijinalinden neredeyse farksız olan , sadece boyası daha temiz atılmış mühürlu app plakadan ceza yedim. Baktım laf anlamıyor , çıkarttım orijinalleri gösterdim. Akşam akşam orijinalleri eline bile almadan direk " bunlarda sahte/app " deyince anladım ki bu adam acıkmış. Kestiği ceza ya göre prim verirsen , bunun gibi açlar ağzınıza sicar.

Bana ceza yazarken yanımdan geçen Fransız ve kesik plakali araç geçti , durdurmadı bile.

Dun de öğrendim ki 876 TL ceza kesmiş.
P.tesi cezaya itiraz dilekçesi vereceğim.
( Kasım ayında 1.5 senedir kullandigim mühürsuz app den ceza yemiş , 1 gün sonra appleri emniyete teslim etmiş , cezayı da erken odemistim. Geçen günkü (3ay) denetimde sanki 1 hafta içinde appleri teslim etmemisim gibi işlemi devam ettirip 2 misli ceza kesmis.

Sanki adam yaraladik, her gün geçtiğim güzergah ( evime 1 km uzaklıkta) ben o mühürlü plaka ile nerelere gittim , hangi şehirleri gezdim de 1 tanesi de ses çıkartmadı. İlla evinin önündeki noktaya gelen polisler ceza yazmak için aranan tipler oluyor.

Ahahaha hocam benzerini de arkadaş yaşadı. Orijinali göstersen bile buda sahte deyip cezayı yollamışlar :queen:

Ağlanacak halimize güler olduk:cherry:
 
Katılım
5 Ağu 2012
Mesajlar
2,890
1- soru imleci mi ayrı yazılır
2- ne artis oldunuz yetkiniz var mı falan? Ver göster işte derdin ne? Ulan adamlar asayişi sağlamaya çalışıyo sen gidiyon yetkin var mı? Kıl kuyruk insanlarsınız n
 
Katılım
16 Eki 2015
Mesajlar
3,256
Motosikleti
Çükü Olanın Dükü Olur.
Ohal ayağına ağzımıza siciyorlar. Geçen gün orijinalinden neredeyse farksız olan , sadece boyası daha temiz atılmış mühürlu app plakadan ceza yedim. Baktım laf anlamıyor , çıkarttım orijinalleri gösterdim. Akşam akşam orijinalleri eline bile almadan direk " bunlarda sahte/app " deyince anladım ki bu adam acıkmış. Kestiği ceza ya göre prim verirsen , bunun gibi açlar ağzınıza sicar.

Bana ceza yazarken yanımdan geçen Fransız ve kesik plakali araç geçti , durdurmadı bile.

Dun de öğrendim ki 876 TL ceza kesmiş.
P.tesi cezaya itiraz dilekçesi vereceğim.
( Kasım ayında 1.5 senedir kullandigim mühürsuz app den ceza yemiş , 1 gün sonra appleri emniyete teslim etmiş , cezayı da erken odemistim. Geçen günkü (3ay) denetimde sanki 1 hafta içinde appleri teslim etmemisim gibi işlemi devam ettirip 2 misli ceza kesmis.

Sanki adam yaraladik, her gün geçtiğim güzergah ( evime 1 km uzaklıkta) ben o mühürlü plaka ile nerelere gittim , hangi şehirleri gezdim de 1 tanesi de ses çıkartmadı. İlla evinin önündeki noktaya gelen polisler ceza yazmak için aranan tipler oluyor.
KARAYOLLARI TRAFİK YÖNETMELİĞİ

DÖRDÜNCÜ BÖLÜM
Tescil Plakaları

Nitelik ve Ölçüleri
Madde 53- (Değişik:RG-9/9/2011-28049)
Tescil plakalarının niteliklerine ve ölçülerine ait esaslar aşağıda gösterilmiştir.
a) Nitelikleri
Tescil plakaları, 0.97 mm. kalınlığında DIN 1745 standardına uygun AL 99,5 F11 ½ sertlikte, gerilme kuvveti 100-150 N/mm, % 0.2 akıcılık sınırı, en az 90 N/mm, uzama direnci en az % 6 (a 10) standardında dikdörtgen biçiminde alüminyumdan yapılır.
Harf ve rakamlar ile plaka kenarları preste en az 1, en çok 3 milimetre kabartılır ve köşeleri 1 santimetre yarıçapla yuvarlatılır. Plaka kenarları (bordürü) genişliği 5 milimetre olur.
Geçici plakalardan gümrük plakaları ile altı güne kadar verilen plakalar, plastik veya karton kâğıttan yapılabilir. Bunların üzerinde ayrıca sol üst köşeden sağ alt köşeye doğru 2 santimetre genişlikte beyaz renkli bir bant bulunur.
b) Ölçüleri
1) Motorlu bisiklet, motosiklet, yük motosikleti ve lastik tekerlekli traktörlerde 15x24 santimetre,
2) (Değişik:RG-21/3/2012-28240) Otomobil, kamyonet, minibüs, kamyon, çekici ve otobüslerde ön plaka 11x52, arka plaka 11x52 veya 21x32 santimetre; plaka yerlerinin bu ölçülere uymaması halinde ölçüler 15x30 santimetre,
en ve boyda olur.


KARAYOLLARI TRAFİK KANUNU

Belge ve plakaların araçlar üzerinde bulundurulması zorunluluğu:
Madde 23 – (Değişik: 3/10/2016-KHK-676/20 md.)
Araç tescil belgesi ve tescil plakasının, araç üzerinde uygun durumda bulundurulması zorunludur.
Araç tescil belgesini araçta bulundurmayan veya tescil plakasını monte edilmesi gereken yerin dışında farklı bir yere
takan sürücülere 92 Türk Lirası idari para cezası verilir. Araç bilgileri doğrulanıncaya ve plaka uygun yere takılıncaya kadar
araç trafikten men edilir.
Yönetmelikte belirtilen nitelik veya ölçülere aykırı plaka takan, öngörülen sayıda plaka takmayan ya da farklı
okunmasına veya okunamamasına neden olacak şekilde plakasında değişiklik yapan araç sahibine 412 Türk Lirası idari para
cezası verilir, plakanın uygun duruma getirilmesi için 7 gün süre tanınır. Bu süre sonunda tescil plakalarını uygun duruma
getirmeyenler hakkında 844 Türk Lirası idari para cezası verilir ve tescil plakası uygun duruma getirilinceye kadar araç
trafikten men edilir.
Tescilli aracı plakasız kullanan sürücüye 1.698 Türk Lirası idari para cezası verilir ve tescil plakası takılıncaya kadar araç trafikten
men edilir.
Başka bir araca tescilli veya sahte plakayı takan veya kullananlara 5.000 Türk Lirası idari para cezası verilir ve araç trafikten men
edilir. Ayrıca bu kişiler Türk Ceza Kanununun 204 üncü maddesi hükmüne göre cezalandırılır.

1- Kesilen cezaya göre prim verseler sinekler bile emniyet kemeri, kask takmadan uçamazdı.
2- Polisin içinde "Ceza kesmek için aranan tipler" olduğu kadar, vatandaşın içindeki "Ceza yemek için aranan tipler" sayı olarak daha fazla.
3- Plaka şekilli olunca araç veya motosiklet daha mı az yakıyor veya gücü mü artıyor? (Aracın üstündeki beygiri dahil ederseniz beygir sayısı artabilir tabi ki.:cat: )
 
Katılım
26 Eki 2010
Mesajlar
952
gezi parkında polislerle çok kavga ettim, beşiktaş maçlarında çılgın gibi kavga ederdik. ama ne olursa olsun polis bu memleketin zararına değil yararına çalışan kardeşlerimiz komşularımız, hükümetin gelip geçici saçmalıkları için kullanıldıkları oluyor. yapabilecek pek de birşey yok. ben şahsen istiklalde yürürken yanlarına gidip, usta hanımla turlayacağız nasıl vaziyet diye sormaktan çekinmiyorum, yada yunusların yanında durup çevirmeyi gören arkadan kaçıyor, dikkat edin diyebiliyorum, yada bi yerde durduğumda yanıma gelip ne kadar yakıyo bu ya diyen yunuslarla sohbet ediyorum.
polis de bizim memlekette, sorsunlar, gülümseyerek cevap verin sohbet edin. polis de senin benim gibi türk ve türkiye cumhuriyeti devleti vatandaşı.
 
Katılım
31 Mar 2016
Mesajlar
134
1- Kesilen cezaya göre prim verseler sinekler bile emniyet kemeri, kask takmadan uçamazdı.
2- Polisin içinde "Ceza kesmek için aranan tipler" olduğu kadar, vatandaşın içindeki "Ceza yemek için aranan tipler" sayı olarak daha fazla.
3- Plaka şekilli olunca araç veya motosiklet daha mı az yakıyor veya gücü mü artıyor? (Aracın üstündeki beygiri dahil ederseniz beygir sayısı artabilir tabi ki.:cat: )

+1 arabada anlamadigim tek sey plakayi degistirmek. Forumlara comic sans ile yazan insanlardan farklari yok. Hayir enteresan olani benim oz amcam da babamin arabasini ilk gununde almis app plaka taktirtmis. 2008'den beri bagajda orijinal plaka ile geziyoruz.

İlla gorse guzellik planlaniyorsa, plaka cercevesiz yapistirilir bu yeter.

En son fatihta, pleksi harflerle plaka yapmis bir mercedes s350 gordum ve dedimki icimden "krosun ama para sende be kardesim"
 
Katılım
25 Eki 2011
Mesajlar
909
Motosikleti
Dominar 250
Bundan 10 sene öncede vardı evet sorabilir çok ta yaşadım hiçbir zamanda yadırgamadım...ama ceza kesemez
 
Katılım
16 Ağu 2014
Mesajlar
256
Sahte dediği orijinal plakamı sırf gene ona prim vermemek için 60TL verip yenilettim. Plaka o kadar temiz basıldı ki APP plakamdan bile daha çok dikkat çekiyor. Hele yandan bakınca çok garip parlıyor plaka. ( yeniletmeye giderken denk geldiğim trafik memuruna , elimdeki plakanın sahte olup olmaması konusunda fikrini istedim. Sahte olmadığını ama ne sebeple buna sahte dendiğini anlamadığını söyledi :) )
O yediğim cezaya gelince de durumu anlattığım bir Amir 'den aldığım cevap üzerine yediğim cezaya itiraz etmem gerektiği önerisini aldım. En kötü ihtimalle ödemeyi 1.5 ay geciktirmiş olurum. Ama içimden bir ses cezanın iptali yerine her ne kadar mühürlü, yazı karakterlerine uygun bir plaka olsa da çerçevesi ve birkaç cm küçük olması sebebiyle ebatları uygun olmayan plaka kullanmak suretiyle bu ceza uygunsuz plakadan 416 TL ile düşürülebilir.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst