Plastik yapıştırma

Katılım
8 Şub 2016
Mesajlar
24
Yuki orion 2000 marka elektrikli skuterımın far ve sinyalleri tutan plastik parçası çıktı. Biraz araştırdım genelde çin malı elektrikli scooterların ön plastiği zamanla sarsıntıdan tutmaz hale gelip atarmış benimkide öyle oldu. Motoru satmayı düşündüğümden plastik parçasını güçlü bir yapıştırıcıyla yerine yapıştırmak istiyorum.

Ön parçasında herhangibi vida yok birbirine geçmeli olarak takılıyor bu yüzden birleşim yerini güçlü bir yapıştırıcıyla yapıştırmak en iyi çözüm gibi görünüyor. Size sormak istediğim plastiği birbirine yapıştıran, sudan etkilenmeyen en güçlü yapıştırıcı hangisidir ?
 
Son düzenleme:
Katılım
25 Ağu 2013
Mesajlar
1,549
beni görüntüsü rahatsız etmez dersen en güçlü yapıştırıcı karbonat+japon yada sigara külü+japondur
kırık parçayı birleştir ve birleşim yerine karbonat tozu dök arkasından 2-3 damla tozun üstüne japon damlat eskisinden daha sağlam olur
 
Katılım
18 Ara 2014
Mesajlar
203
japonla yapıştırma yüzeyi küçükse tekrar çıkabilir. Hamur gibi yoğrulup istediğin şekli verebildiğin sonrasında metal gibi sağlam olan malzemeler var 3dk için sertleşiyor o arada istediğin yüzeye sıvayıp tutturabilirsin. arasını yine japonlayabilirsin
 
Katılım
14 Tem 2015
Mesajlar
462
Japon karbonat harika tutar. Önce yapıştır. Sonra ince bi zımpara çek. Sonra güzel bi boya at :) uğraşmayı seviyorsan tabi :)
 
Katılım
8 Şub 2016
Mesajlar
24
japonla yapıştırma yüzeyi küçükse tekrar çıkabilir. Hamur gibi yoğrulup istediğin şekli verebildiğin sonrasında metal gibi sağlam olan malzemeler var 3dk için sertleşiyor o arada istediğin yüzeye sıvayıp tutturabilirsin. arasını yine japonlayabilirsin


O malzemeler neler hocam yani marka verebilirmisin
 
Katılım
18 Kas 2006
Mesajlar
4,288
Arkadaslar yapmayın japon+karbonat nasıl en guclu yapıstırıcı olabilir. Git bir tane bison epoxy karisimi al, uygula 24 saat sonra bir daha ayrılmamak uzere yapısacaktır. Japon karbonat gibi cirkin bir goruntu de vermez. 20 tl civarında fiyatı ama uzun bir sure istedigin herseyi yapistirabilirsin.
 
Katılım
11 Ara 2008
Mesajlar
4,209
Bison , japon , epoksi, epoksi macun vs birçok yapıştırıcı denedim. Plastik sağlam yapışmıyor. Yapıştı gibi görünse de bir süre sonra aynı yerden kırılıyor. Eğer ucuz bir parça ise git yenisini al. Sinirlerin bozulmamış olur.
 
Katılım
8 Şub 2016
Mesajlar
24
ekran.jpg


Cevaplarınız için çok teşekkürler arkadaşlar

Birde şu plastikimsi cam sararmış bunu nasıl düzeltebiliriz ? Araba farlarına yapıldığı gibi zımparalanabilirmi bunun camı ? Motor çok eski değil alalı 1 sene oluyor güneşin altında kala kala sararmış
 
Katılım
16 Kas 2015
Mesajlar
27
beni görüntüsü rahatsız etmez dersen en güçlü yapıştırıcı karbonat+japon yada sigara külü+japondur
kırık parçayı birleştir ve birleşim yerine karbonat tozu dök arkasından 2-3 damla tozun üstüne japon damlat eskisinden daha sağlam olur

En iyi yöntem bu, denedim, taş gibi oluyor. Öneririm.
 
Katılım
11 Eyl 2015
Mesajlar
137
arkadaşlar önerilerde bulunmuş bende birtane söyliyim oto aksesuarı satan yerlerde bulursun genelde çeko rapid
iki tane tüp var kullanıcağın kadar sıkıp iyice karıştırıyorsun sür 1 gün bekle taş gibi oluyor ben plastiği metale yapıstırdım aynada kullandım iki aydır istanbulun yolları malum gırmedıgım cukur kalmadı halen sağlam
 
Katılım
25 Ağu 2013
Mesajlar
1,549
http://www.yukimotor.com.tr/assets/js/plugins/tinymce/plugins/image/uploads/HALLEY/ekran.jpg

Cevaplarınız için çok teşekkürler arkadaşlar

Birde şu plastikimsi cam sararmış bunu nasıl düzeltebiliriz ? Araba farlarına yapıldığı gibi zımparalanabilirmi bunun camı ? Motor çok eski değil alalı 1 sene oluyor güneşin altında kala kala sararmış

diş macununu hafif ıslat ve göstergenin üzerine yayarak bir fırça ile fırçala yada ince su zımparası ile zımparala
 
Katılım
25 Nis 2016
Mesajlar
571
Epoksi işini görür kesin, en iyi çözüm olduğu kesin, şırınga içinde ikili sistem (epoksi ve katalizör) olan tüplerden al. Bauhaustan alabilirsin. Sararan şeffaf plastiğe en iyi çözüm, zimparadir. 2000lik su zimparasi uygula, (2000ligi her yerde bulamazsın) ardindan oto cilası uygula. Su zimparasi olması ve 2000 lik altında zımpara olmaması çok önemli. Aksi halde parçayı derin cizersin daha kötü olur.
 
Katılım
29 May 2015
Mesajlar
82
Sunfix diye bir macun var onu alıyorsun. İstediğin kadar kullanıyorsun. Daha da birşey olmaz. Biz teknelerde çok kullandık su alan kısımlara metal plastik polyester fark etmiyor. Sonra zımpara yaparsin. Ohh mis.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst