Patlak Olmadan Hava Kaçıran Anlas Scooter Tournee

Katılım
7 Ocak 2018
Mesajlar
2,542
Motosikleti
Suzuki Burgman UH200
Anlas Scooter Tournee lastiğim sürekli hava kaçırıyordu. Güzel bir yıkayıp baktığımda hiçbir hava kaçırma-patlak bulamadım. İzmir'de Motolastik firmasına gittim. Patlak bulamadılar. Yeni lastik taktırıp çıkan Anlas Scooter Tournee lastiğimi de aldım. Temmuz 2020'de garanti kapsamındaki bu lastik için Anlas web sayfasındaki iletişim bölümünden mesaj gönderdim. Geri dönüş yapıp lastiği Düzce deki fabrikaya kargolamamı istediler. Bunu Yaptım. Aradan 4 ay geçti cevap gelmedi.
Bir lastiğin patlak olmadan hava kaçırabilmesi de çok enteresan geldi. İlk defa başıma böyle bir şey geliyor.
 
Katılım
24 Haz 2018
Mesajlar
2,497
Motosikleti
CBR 125 R 2014
tubeless mi lastik ? eğer öyle ise janta lastiği takarlarken yapıştırıcı tarzı bir şey sürüyorlar o bozulduysa yada atlandıysa yapar yada bir tane lastik tamir kiti al kullan benim kinetixin lastiği aynı bu şekilde iniyordu bir bastık köpüğü jantı bir yüzünde bütün dışarı çıktı sonra da iyice şişirdim hatta 2 3 psi fazla bastım bir daha o sorunu yapmadı.

---------- Mesajlar birleştirildi - 21:42 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:41 ----------

şu anda kullandığım cbr ın da arka lastiği kendi kendine iniyordu yine lastik tamir kiti kullandım bu sefer köpük hiç çıkmadı ama lastiğin inmesi durdu
 
Katılım
10 Ağu 2018
Mesajlar
1,043
şu anda kullandığım cbr ın da arka lastiği kendi kendine iniyordu yine lastik tamir kiti kullandım bu sefer köpük hiç çıkmadı ama lastiğin inmesi durdu

Bu da ilginçmiş. Nereden kaçırıyor olabilir acaba böyle durumlarda.
 
Katılım
7 Ocak 2018
Mesajlar
2,542
Motosikleti
Suzuki Burgman UH200
Motolastik İzmir bence Türkiye'de bu konudaki en kaliteli yerlerden biri. Ustanın açıklaması şöyle oldu. Jant kusursuz. Lastik sadece esneme hareketleri olduğunda(çukur vs) gövdesindeki kılcal çatlaklardan hava kaçırıyor. Böyle bir şeyi daha önce hiç duymamıştım. Fakat Anlas lastik konusunda olumsuz bir intiba oluştu. Lastiği fabrikaya kargoladım. 4 aydır cevap bile alamadım.
 
Katılım
31 Eki 2019
Mesajlar
313
Bende de ön lastikte tourne var. Sürekli hava iniyor. En son 40 psi bastım hala kullanıyorum. Belki hala iniyordur, 20 falandır şu an. Yarın bir bakayım. Eğer 25 altına inmişse bir miktar lastik köpüğü sıkıp geçeceğim.
Arka lastikte capra var o sıkıntı yapmadı hiç.
 
Katılım
1 Haz 2013
Mesajlar
79
Genelde tubless motosiklet lastikleri hava kaçırır. tavsiyem iç lastik kullanmanız
 
Katılım
12 Kas 2016
Mesajlar
2,262
daha önce fitil atıldıysa ondan kaçırabilir
lastik eskiyse olabilir

bende road4 ler fitilliydi. 2 haftada 15 ps düşüyordu

yeni lastiklerde ayda bir kontrol ediyorum 2-3 psi falan eksilmiş oluyor
 
Katılım
15 Ocak 2018
Mesajlar
3,624
Her lastik değişiminde jant üzerindeki supabın da değiştirilmesinde ısrarcı olun. Genellikle supap/jant arasından zamanla kaçırma yapabiliyor.

Lastik değişiminde özellikle jant ile lastiğin birleşme noktasının kusursuz olması gerekiyor. Bu noktada, eğer ki lastik daha önce bir kez takılıp sökülmüş bir lastik ise, lastiğin bu oturma yüzeylerinde oluşan yıpranma ve kir yine lastiğin hava kaçırmasına neden oluyor. Bu tip bir durumda lastiğin oturma yüzeyine, lastik janta takıldıktan sonra bir fırça yardımı ile bally gibi bir yapıştırıcıyı cüzi miktarda uygulayıp lastiği şişirirseniz kaçakları yamamış ve sorunu ortadan kaldırmış olursunuz.

Lastik değişiminde jantın lastik ile birleştiği kısımlarda montaj esnasında çizilme olur ise bu aralıktan sinsice kaçan hava lastiğin hızlıca basınç kaybetmesine neden oluyor. Jantın lastikten ayrılıp bu kısmın ince zımpara ile düzeltilmesi, işe yaramadığı durumlarda ise bir üst paragraftaki işlemin yapılması yeterli olacaktır.

Eğer ki lastik yüzeyindeki kılcal çatlaklardan basınç kaybı söz konusu ise lastik üretim hatalıdır, derhal değişim talep edin. Kilometre fark etmeksizin 10 yaşını doldurmamış hiçbir lastikte bu tip bir sorun yaşamamanız gerekiyor. Bu durum üretim bandında veya kullanılan malzemede ciddi sorunlara işaret eder.

Çatlamış jant veya jant yanakları da kaçaklara neden olabilir. Bu tip durumlar basit bir su havuzunda ve söküm sonrası gözle kontrolde tespit edilebilir ki jantın onarımı değil değişimi elzemdir. Aluminyum jantta yapılacak kaynak işlemlerinin malzeme sertliğini lokal olarak değiştirdiği için olağan üstü tehlikeli durumlara neden olacağını hatırlatmak isterim.

İç lastikli modellerde ise iç lastiğin supap kısmındaki aşırı paslanma ve oksidasyon, bu kısımlarda kaçak olduğuna/olacağına işaret eder ki bu durumda kaçak yoksa da iç lastiğin değiştirilmesi oldukça önemlidir. Bunu da küçük not olarak düşmek isterim.
 
Katılım
7 Ocak 2018
Mesajlar
2,542
Motosikleti
Suzuki Burgman UH200
Her lastik değişiminde jant üzerindeki supabın da değiştirilmesinde ısrarcı olun. Genellikle supap/jant arasından zamanla kaçırma yapabiliyor.

Lastik değişiminde özellikle jant ile lastiğin birleşme noktasının kusursuz olması gerekiyor. Bu noktada, eğer ki lastik daha önce bir kez takılıp sökülmüş bir lastik ise, lastiğin bu oturma yüzeylerinde oluşan yıpranma ve kir yine lastiğin hava kaçırmasına neden oluyor. Bu tip bir durumda lastiğin oturma yüzeyine, lastik janta takıldıktan sonra bir fırça yardımı ile bally gibi bir yapıştırıcıyı cüzi miktarda uygulayıp lastiği şişirirseniz kaçakları yamamış ve sorunu ortadan kaldırmış olursunuz.

Lastik değişiminde jantın lastik ile birleştiği kısımlarda montaj esnasında çizilme olur ise bu aralıktan sinsice kaçan hava lastiğin hızlıca basınç kaybetmesine neden oluyor. Jantın lastikten ayrılıp bu kısmın ince zımpara ile düzeltilmesi, işe yaramadığı durumlarda ise bir üst paragraftaki işlemin yapılması yeterli olacaktır.

Eğer ki lastik yüzeyindeki kılcal çatlaklardan basınç kaybı söz konusu ise lastik üretim hatalıdır, derhal değişim talep edin. Kilometre fark etmeksizin 10 yaşını doldurmamış hiçbir lastikte bu tip bir sorun yaşamamanız gerekiyor. Bu durum üretim bandında veya kullanılan malzemede ciddi sorunlara işaret eder.

Çatlamış jant veya jant yanakları da kaçaklara neden olabilir. Bu tip durumlar basit bir su havuzunda ve söküm sonrası gözle kontrolde tespit edilebilir ki jantın onarımı değil değişimi elzemdir. Aluminyum jantta yapılacak kaynak işlemlerinin malzeme sertliğini lokal olarak değiştirdiği için olağan üstü tehlikeli durumlara neden olacağını hatırlatmak isterim.

İç lastikli modellerde ise iç lastiğin supap kısmındaki aşırı paslanma ve oksidasyon, bu kısımlarda kaçak olduğuna/olacağına işaret eder ki bu durumda kaçak yoksa da iç lastiğin değiştirilmesi oldukça önemlidir. Bunu da küçük not olarak düşmek isterim.

Sorun Anlas lastikteydi. 10 aylık lastikte kılcal çatlaklar oluşmuş esneme hareketleriyle(çukur vs) hava kaçırıyormuş. Lastik değişti sorun bitti.
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
1 Eyl 2006
Mesajlar
766
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
daha önce fitil atıldıysa ondan kaçırabilir
lastik eskiyse olabilir

bende road4 ler fitilliydi. 2 haftada 15 ps düşüyordu

yeni lastiklerde ayda bir kontrol ediyorum 2-3 psi falan eksilmiş oluyor

Fitilli lastıkle motosıklet kullanılmaz hocam saka falanmı yapıyorsunuz
 
Katılım
27 Şub 2010
Mesajlar
822
Motosikleti
Suzuki Burgman 650
2018 de uzun yolda başıma gelen 2 haftalık lastik olayı geldi aklıma havası aniden inmişti. Çekici ile oto lastikçiye gittik (tosya otoyolu) lastikte patlak bulamadı. Meğer sibop kesmiş oradan kaçırmış havayı. Kazıklanarak yeni lastik almak zorunda kaldım.
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
3 Eki 2007
Mesajlar
1,489
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Bende anlaş kullanıyorum ve sürekli havası iniyordu.

33 basıyorum ertesi gün 27 oluyordu.

Tamirci süt diye adlandırdığı sıvıdan döktü lastiğe.

O günden beri 2 haftada 33ten 31e iniyor anca, oda normal denilebilir tubeless lastik sonuçta.

laston-lastik-tamir-kiti__0551922380388825.jpg
 
Katılım
16 Şub 2011
Mesajlar
8,913
15 bin km kullandım fitille.
hem niye kullanılmasın ki

Fitil lastikdeki deliği tıkayarak hava kaçırmasını engeller , o delik kullanım şartlarına göre bir anda genişleyip jantın yere oturmasına sebep olabilir , yüksek süratte bunun ne kadar tehlikeli olabileceğini biliyorsundur , hele virajda böyle bir şeyi yaşamak motosiklet kullanırken tam anlamıyla facia , deliğin büyümemesi için içerden lastik yapısını koruyan yapıştırma yama uygulanır , yani sadece deliği tıkamak yeterli değil büyümesini de engellemek gerekiyor. , lastik üreticilerinin sitelerinde de yazar fitil sizi en yakın lastikçiye kadar gitmeniz için tavsiye edilir..
 
Katılım
3 Ağu 2005
Mesajlar
1,191
Motosikleti
Yamaha Tracer 9 GT+ Honda Activa
2 yıl kullanmıştım hiç hava sıkıntısı yaşamadım, sibop kısmını mutlaka kontrol edin, sibop iğnesini de kontrol etmek gerekir, teker üstünde sibopta bir şey yoksa o zaman jant ya da lastiğin imalatında yanak kısımlarında bir sorun olabilir, ikisini de iyi bir lastikçide kontrol ettirmeniz gerekir. sert bir çukura girerseniz jantta yamulabilir, farkında olmayacağınız bir eğiklik oluşmuşsa hava kaçırabilir.

---------- Mesajlar birleştirildi - 11:00 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:56 ----------

15 bin km kullandım fitille.
hem niye kullanılmasın ki

Ben de kullandım hem de 2 fitil bir iç yama vardı, herhalde 10bin km'nin üstünde kullanmışımdır. Yalnız kimseye tavsiye etmem benim biraz cahillik dönemimdi umursamamıştım, şanslı olduğum kesin, bir anda lastik yarılabiliyor fitil olunca, işi şansa bırakmamak lazım en iyisi iç yama veya lastik değişim zamanı geldiyse vakit kaybetmeden değiştirmek gerekir.
 
Katılım
7 Ocak 2018
Mesajlar
2,542
Motosikleti
Suzuki Burgman UH200
Jant, sibop vs. bir çok olasılıktan söz edilmiş.

Benim durumum biraz farklı.

Problemi incelemek için motoru götürdüğüm İzmir Motolastik işinde Türkiye'nin en iyilerinden biri. Benim gördüğüm en kaliteli işletme.

Tesbitleri aşağıda ;
Lastik modeli : Anlas Scooter Tournee

Lastik Ebatı : 130-70-12

Kullanıldığı motosiklet: Suzuki Burgman UH200 (2017) arka lastik.

Şikayet : - 33 olarak basılan hava bir kaç gün içinde 24-25 lere düşüyor.

Tesbit detayları :

- Motosiklettte jant hasarı yok. Jant kusursuz.

- Lastikte patlak yok

- Sibopta kaçırma yok.

- Yanaktan kaçırma yok.

- Lastik hareketine bağlı olarak açılan kılcal çatlaklardan kaçırma var.

Bu tesbitler yanlış olsaydı, taktıkları lastikte aynı şekilde 2 günde 8-9 birim hava eksilirdi.

Şu anda ön tekerde kullandığım ANLAS lastiği eskidiğinde kaliteli bir lastikle değiştirerek olayı tatlıya bağlayacağım.
 
Son düzenleme:

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst