paramotor trayk nedir ?

Katılım
27 Mar 2012
Mesajlar
234
286.jpg


Gyrocopter'i incelemiştim, birkaç videosunun izledim. Karayolundada ortalama 50-60 km hız ile gidebiliyor. Ama trafikte nasıl muamele görüyor onu bilmiyorum.

Tabi bunun gibi birşeyi uçurabilmek için THK'nın açtığı veya Özel kurslara katılarak . PPL (A) Lisansı ( Hususi Pilotluk Lisansı) almanız gerekiyor. PPL (A) uçuş eğitim programı 4-8 ay arasında bir eğitim dönemini kapsamaktadır. Ücret konusunda çok fazla bir bilgim yok.

Ayrıntılı Bilgi: http://www.thkucusokulu.com/images/ppl.pdf
 
Kocaeli İl Temsilcisi
Katılım
29 Mar 2011
Mesajlar
4,134
http://www.gyrocopterexperience.com/uploads/model/9/286.jpg

Gyrocopter'i incelemiştim, birkaç videosunun izledim. Karayolundada ortalama 50-60 km hız ile gidebiliyor. Ama trafikte nasıl muamele görüyor onu bilmiyorum.

Tabi bunun gibi birşeyi uçurabilmek için THK'nın açtığı veya Özel kurslara katılarak . PPL (A) Lisansı ( Hususi Pilotluk Lisansı) almanız gerekiyor. PPL (A) uçuş eğitim programı 4-8 ay arasında bir eğitim dönemini kapsamaktadır. Ücret konusunda çok fazla bir bilgim yok.

Ayrıntılı Bilgi: http://www.thkucusokulu.com/images/ppl.pdf





teşekkür ederim mehmetçim :cherry: evet bende bir parça araştırmıştım, thk uçuş okulundaki lisans ücretleri 8- ila 10 bin lira arasında oynuyor, söylediklerini lakin 160 kg geçmeyen hiç bir uçan hava cismine herhangi hiç bir lisans ve izin gerekmiyor , tabi bu körü körüne uçulacak anlamına gelmiyor , ilim ve tecrübe sahibi olmakta taktir edersinizki her şeyden önemlisi,

ehliyetim var ama araba kullanamıyorum gibi bir şey olurdu yoksa :cherry:

resmini paylaştığın Gyrocopter'i yaparsın yapmasına lakin onunla hayatta uçmak istemem :) en ufak motor arızasında yada teknik bir sorunda mermi gibi yere çakılması işten bile değil , bana çok çekici gelmiyor doğrusu,

iyide şimdi böyle olunca içimizdeki uçma hevesini hep söndürüp kenara mı atacağız pekala bu uçma hevesini her insan tadabilir ve bana en mantıklı, ucuz, kolay, gelen yöntem yamaç paraşütüdür ,

lisans yok, ehliyet yok, vergi yok , eğitimi al ve sonra uç :cherry:


güvenirliliğe hiç girmeyecem zaten , bir çok insan yadırgıyor , şaşkın şaşkın bakınıp dalga geçiyor söylediğimde ,ya bilmiyor yada görmemiş vayahut hiç uçmamış tehlikeli bir spor evet ama araba kullanmakta tehlikeli, motosiklet en tehlikelisi,

uçmakta ne varki öyle değilmi ? :)
 
Katılım
27 Eyl 2010
Mesajlar
1,326
piyanist irfan iş başında :)
abim seni ilk burda ki projelerinden tanıdım daha sonra fuar da ilk defa tanışma fırsatımız olmuştu :)
ama yüz yüze tanışmadan evvel senle burada ki icraatlarını gördükçe senin için ''bu adam yakında motora kanat takıp uçar bizde arkasından anca el sallarız'' demiştim :)
beni bu düşüncemde haksız çıkartmadığını görmek o kadar güzel ki :)
abim en yakın zamanda uçtuğun video ve fotoğrafları da görmek dileği ile :)
takipteyim abi :)
 
Kocaeli İl Temsilcisi
Katılım
29 Mar 2011
Mesajlar
4,134
piyanist irfan iş başında :)
abim seni ilk burda ki projelerinden tanıdım daha sonra fuar da ilk defa tanışma fırsatımız olmuştu :)
ama yüz yüze tanışmadan evvel senle burada ki icraatlarını gördükçe senin için ''bu adam yakında motora kanat takıp uçar bizde arkasından anca el sallarız'' demiştim :)
beni bu düşüncemde haksız çıkartmadığını görmek o kadar güzel ki :)
abim en yakın zamanda uçtuğun video ve fotoğrafları da görmek dileği ile :)
takipteyim abi :)

estağfurullah erayım nacizane uzay mekiği değilki bu varolan herkezin uçma tutkusunu gerçeğe dönüştüren bir durum ve aynı zamanda benimde çocukluğumdan kalma yarım kalan bir heves :)

inşallah önümüzdeki yaz eğer durumlarım düşündüğüm gibi giderse gökyüzü ile tanışma fırsatı bulacağım , aslında şu paramotor trayk olayı çok güzel hem 2 kişi hemde tek uçma şansın var tabi bu en güvenli ve en sağlam yollardan olmalı:)

uçmak hayali ,uçabilmekten başka bir şeydir , bir çok insan uçmuştur aslında , yolcu uçaklarıyla vs. vs. ama kontrolün sende olsuğu ve müsait havayı yakaladığın gün ve saatte uçmaya değer biçebilirmisin ?

evet bunun bir bedeli var belkide 30 dakika sürmeyen bir uçuş karşılığı 100 ve üzeri lira demek , konu bu değil ben kendi paramotorumu kendim yapıp uçmayı düşünüyorum , ki hiçte olmayacak bir şey değil , tabiki kanadı hazır almak durumundayım , yaptığım araştırmalarda türkiye şartlarında teknik malzeme, mataryali, güvenli ve konforlu uçuşlar için bulup kanadı kendi imkanlarımla yapmanın imkanı olmadığını gördüm ,

ama alt motor ve trayk dediğimiz kısmın üstesinden gelmek oldukça kolay sadece emek ve çalışma ile olacak işler tabi birazda malzeme :)

valla bu heves bende pek geçeceğe benzemiyorki kafama takıldı bile çoktan zaten takılıydı aslında :) sadece zaman olarak artık zamanı geldi ,

bundan 22 yıl önce tek parmakla org çalmaya başladığımda benle dalga geçenler dinlemek isteyenlere artık hiç bir şey çalmıyorum :)

uçmayada aynı gözle bakıyorlar arkadaş onlar öyle yaptıkça içimi bir heves hırs kaplıyor :)

hem sonra içişleri bakanlığından tam desteğim ve onayım var bir tur karşılında :) tutmayın beni uçacam arkadaş :)

öperim gıdıştan :)
 
Katılım
10 Şub 2006
Mesajlar
6,827
Motosikleti
MV Agusta Brutale 800, Ducati 797
12 yaşında şeker çuvalı ve fındık çubuğundan yaptığım planörle tepeden atladığımda bitmişti uçuş maceram
uğraştırma beni
 
Katılım
27 Eyl 2010
Mesajlar
1,326
estağfurullah erayım nacizane uzay mekiği değilki bu varolan herkezin uçma tutkusunu gerçeğe dönüştüren bir durum ve aynı zamanda benimde çocukluğumdan kalma yarım kalan bir heves :)

inşallah önümüzdeki yaz eğer durumlarım düşündüğüm gibi giderse gökyüzü ile tanışma fırsatı bulacağım , aslında şu paramotor trayk olayı çok güzel hem 2 kişi hemde tek uçma şansın var tabi bu en güvenli ve en sağlam yollardan olmalı:)

uçmak hayali ,uçabilmekten başka bir şeydir , bir çok insan uçmuştur aslında , yolcu uçaklarıyla vs. vs. ama kontrolün sende olsuğu ve müsait havayı yakaladığın gün ve saatte uçmaya değer biçebilirmisin ?

evet bunun bir bedeli var belkide 30 dakika sürmeyen bir uçuş karşılığı 100 ve üzeri lira demek , konu bu değil ben kendi paramotorumu kendim yapıp uçmayı düşünüyorum , ki hiçte olmayacak bir şey değil , tabiki kanadı hazır almak durumundayım , yaptığım araştırmalarda türkiye şartlarında teknik malzeme, mataryali, güvenli ve konforlu uçuşlar için bulup kanadı kendi imkanlarımla yapmanın imkanı olmadığını gördüm ,

ama alt motor ve trayk dediğimiz kısmın üstesinden gelmek oldukça kolay sadece emek ve çalışma ile olacak işler tabi birazda malzeme :)

valla bu heves bende pek geçeceğe benzemiyorki kafama takıldı bile çoktan zaten takılıydı aslında :) sadece zaman olarak artık zamanı geldi ,

bundan 22 yıl önce tek parmakla org çalmaya başladığımda benle dalga geçenler dinlemek isteyenlere artık hiç bir şey çalmıyorum :)

uçmayada aynı gözle bakıyorlar arkadaş onlar öyle yaptıkça içimi bir heves hırs kaplıyor :)

hem sonra içişleri bakanlığından tam desteğim ve onayım var bir tur karşılında :) tutmayın beni uçacam arkadaş :)

öperim gıdıştan :)

abim gıpta ile bakıyorum sana inanılmaz imreniyorum :) özellikle iç işleri bakının da arkanda durması paha biçilemez bişey. gerçi olmaz ama bişeye ihityacın olursa yapabileceğim bişey olursa abi bi telefona bakar biliyosun :)
 
Kocaeli İl Temsilcisi
Katılım
29 Mar 2011
Mesajlar
4,134
12 yaşında şeker çuvalı ve fındık çubuğundan yaptığım planörle tepeden atladığımda bitmişti uçuş maceram
uğraştırma beni

bi dakka bi dakka tigerimbizim benle kafa yapıyon değilmi ? :cherry: fındık çuvalı değilde ayva çubuklarından ve çuvaldan kanat yapıp 4 mt lik su deposunun üzerinden atladığımı yazdığımı okudun sen bir, yerlerden heralde , pek kimseyede sölemem deli demesinler diye :cherry:

aradaki tek fark kanat yapımında kullanılan biri fındık diğeri ayva ağacı farkı, bir çok şey aynı benim kırılan yamuk kalan burnum dışında :cherry: yada benle bu yüzden kafa buluyon :cherry:


yada harbiden uçmuşsun benim gibin :cherry: ben 4 metre yüksekliğinde su deposunun üzerinden atladığımda yaklaşık 1.5 kadar süzülmüştüm sen ne kadar uçtun ?

vayyy beee mesafeye bak çocuk aklıyla 1.5 metre uçmuştum tabi ona uçmak denirse :p ama herşeye değerdi ...

yok hani sende çuvaldan kanat filan yaptım deyince kainatta yalnız olmamak güzel his be aga :)

---------- Mesajlar birleştirildi - 22:23 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:20 ----------

abim gıpta ile bakıyorum sana inanılmaz imreniyorum :) özellikle iç işleri bakının da arkanda durması paha biçilemez bişey. gerçi olmaz ama bişeye ihityacın olursa yapabileceğim bişey olursa abi bi telefona bakar biliyosun :)

sağolasın erayım :) ulen bu kadar güzel lafa seni bi tur pindircem paramotora pindirmezsem totoş olayım , ama şartım var kilo vermen lazım valla ciddiyim :) limit üstü uçuş gerçekleşmez yoksa...:cherry:


her şey için sağol kardeşim benim için koşacağından adım gibi eminim :)
 

F54

Katılım
25 Haz 2010
Mesajlar
14,951
sakın bizim damda ara gazı verme benim bebe uyanırsa çakarım 0 numara saçmayı benzin depo na sonra güm:p

bizim annemlerin evi senin uçacağın yere çok yakın bi ara geldiğinde sana gösteririm ama ben merkezde oturuyorum benim eve havadan gelene kadar çok antene takılırız:p
 
Katılım
24 Ara 2011
Mesajlar
8,969
insan hafif olunca uçabiliyo irfan abi :cat: metehan abiyi atın bakalım uçabiliyomu? 131 kg. :sunny: :queen:
 
Kocaeli İl Temsilcisi
Katılım
29 Mar 2011
Mesajlar
4,134
Benim en çok deltakanat'a merakım var.Ama buda güzel

aslında bende deltalara hastayım lakin bulunduğum ortam onu kaldıracak kapasitede değil şöyleki,

delta kanadı toplayıp açmak zahmetlidir yamaç paraşütünden daha stabil gibi görünür ama yamaç paraşütü kadar güvenli değildir ,iniş kalkış için yamaç paraşütünden daha uzun mesafe gerekir , biryerden bir yere nakilinde uygun arabanız olmalıdır, yamaş paraşütünü sırtına bağlarsın motoruna biner gidersin :)

delta kanat daha ağırdır yamaç paraşütü maxımum 6 kg dır , yamaç paraşütü ile motorlu uçuşlar yapmak mümkündür kg limitlerini aşmadığınız sürece delta kanatlada uçulur lakin lisans gerektirir, yamaç paraşütü daha ucuzdur delta kanatlar oldukça pahalı, daha aklıma gelmeyen bir sürü sebepten ötürü yamaç paraşütü en mantıklı olan benim için sonuçta kuşlar gibi uçmaksa hepsine varım :)

bir videoyla perçinleyeyimde hevesimiz kursağımızda kalmasın :)










birde şu video var her motorcu izlemeli :)







http://www.youtube.com/watch?v=-GulHMmrt-o&feature=related
 
Kocaeli İl Temsilcisi
Katılım
29 Mar 2011
Mesajlar
4,134
sakın bizim damda ara gazı verme benim bebe uyanırsa çakarım 0 numara saçmayı benzin depo na sonra güm:p

bizim annemlerin evi senin uçacağın yere çok yakın bi ara geldiğinde sana gösteririm ama ben merkezde oturuyorum benim eve havadan gelene kadar çok antene takılırız:p

yani sende şu uçma işine sıcak bakıyorsun hee fatihim :cherry:ulen oyalama beni bir tane 301 lik mz buldum çalışır vaziyette onun pazarlığını yapmaya gidicem şimdi :cherry:

hani illada uçacam dersen bi tur veririm sana pampişim 10 dakkası 100 gayme :cherry: :p

haaa foto video çekinirim dersen fiyat 100/40 artar :cherry: :queen:

---------- Mesajlar birleştirildi - 10:27 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:25 ----------

insan hafif olunca uçabiliyo irfan abi :cat: metehan abiyi atın bakalım uçabiliyomu? 131 kg. :sunny: :queen:

meteye özel tasarım bir kanat ve itme gücü en az 2 tonluk bir jet motoru takmak lazım gelir :cherry: :queen:

kalbi fesat olanlar için söylüyorum meteye değil motor kanada takılacak :cherry: şimdi nası kulakları çınlıyordur garibimin, görünmüyo ortalıklarda kelkenez :cherry:
 
Katılım
10 Şub 2006
Mesajlar
6,827
Motosikleti
MV Agusta Brutale 800, Ducati 797
bi dakka bi dakka tigerimbizim benle kafa yapıyon değilmi ? :cherry: fındık çuvalı değilde ayva çubuklarından ve çuvaldan kanat yapıp 4 mt lik su deposunun üzerinden atladığımı yazdığımı okudun sen bir, yerlerden heralde , pek kimseyede sölemem deli demesinler diye :cherry:
aradaki tek fark kanat yapımında kullanılan biri fındık diğeri ayva ağacı farkı, bir çok şey aynı benim kırılan yamuk kalan burnum dışında :cherry: yada benle bu yüzden kafa buluyon :cherry:
yada harbiden uçmuşsun benim gibin :cherry: ben 4 metre yüksekliğinde su deposunun üzerinden atladığımda yaklaşık 1.5 kadar süzülmüştüm sen ne kadar uçtun ?
vayyy beee mesafeye bak çocuk aklıyla 1.5 metre uçmuştum tabi ona uçmak denirse :p ama herşeye değerdi ...
yok hani sende çuvaldan kanat filan yaptım deyince kainatta yalnız olmamak güzel his be aga :)

irfanım bateristim
bu delta kanat var ya ben de bi gastede görmüştüm oradan imrenmiştim
aslında bu alet kendi başına rüzgara bırakıldığında mükemmel havalanıyordu
ben yaklaşık 45 derece eğimli bir yamacın başından atladım
yarı kontrollü bir 10-15 metrelik süzülmeden sonra dikenliğe çakıldım, üstüm başım çizildi, kırık çıkık yoktu ama çarpma şiddetiyle canımın yandığını hatırlıyorum
velhasıl kelam türbülans aerodinamiğini iyi ayarlayamamışım :p (çuvallardan biri yırtıktı sanırım)
o yıllarda bernoulli yi milan da oynayan bir fitbolci biliyordum
 
Kocaeli İl Temsilcisi
Katılım
29 Mar 2011
Mesajlar
4,134
len adem onun uçacağı böyle bir alette en az fazer motoru olması lazım ki alet havalanabilsin:queen:

fazeri bulsa mete zaten uçacak bizi tanımayacakta , gömü bulması lazım gelir önce :) sayısalda şansı yok adamın ne yapsın :cherry: atyarışı ganyandanda çakmaz cıbıfa devam :cherry:

---------- Mesajlar birleştirildi - 10:34 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:29 ----------


görmemmi eraycım aylardır yotubenin altını üstüne getirmişim bilader yalnız fazlaca teferruatlı ve haddinden fazla mühendislik ve teknik tasarım söz konusu olduğu için orda bir durmak lazım gelir :) her şeyede atlamayacaksın şekerim :)

canımızı ortaya koyacağız , bilgisayar oyunu değilki bu :) düş düş ,öl sonra save le tekrar başa dön yeniden oyna :cherry:

yalnız adamların gözlerine iyi bak çekik gözlümü orda bi durcan valla:)

güzel alat ne diyelim kazasız uçuşlar :)

---------- Mesajlar birleştirildi - 10:40 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:34 ----------

irfanım bateristim
bu delta kanat var ya ben de bi gastede görmüştüm oradan imrenmiştim
aslında bu alet kendi başına rüzgara bırakıldığında mükemmel havalanıyordu
ben yaklaşık 45 derece eğimli bir yamacın başından atladım
yarı kontrollü bir 10-15 metrelik süzülmeden sonra dikenliğe çakıldım, üstüm başım çizildi, kırık çıkık yoktu ama çarpma şiddetiyle canımın yandığını hatırlıyorum
velhasıl kelam türbülans aerodinamiğini iyi ayarlayamamışım :p (çuvallardan biri yırtıktı sanırım)
o yıllarda bernoulli yi milan da oynayan bir fitbolci biliyordum


hakkaten helal olsun içimde gizlenmiş ya bu heves yıllardır kavurur :) lakin 15 mt gerçekten iyi bir mesafeymiş , ama dikenlik çalılık yerde uçulmazki arkadaş, bence sen kanatları tam havayla dolduramamışsındır ondan 15 mt gitmişsindir 15 mt giden adam 1 km de gider yani :)

bunu alkışlarım ben . :thumleft:
 
Katılım
10 Şub 2006
Mesajlar
6,827
Motosikleti
MV Agusta Brutale 800, Ducati 797
şimdi elde imkan var, uğraşacak vakit yok
bilmiyorum ne kadar beceririm işe yarar bir alet üretmeyi
hem o cesaret kaldı mı?
 

VIA

Katılım
28 Ağu 2010
Mesajlar
452
Dostum proje ne aşamada inşallah başarırsın ama istersen önce bir rc modelle çalış nasılsa gerçeğiyle aynı prensiplerde uçan modeller ,hava araçları çok riskli aletler . Bende bu aralar boş vakitlerde model uçak yapımına başladım servolar, alıcı-vericiler,elektronik aksam ve motor hazır. Gövdeyi,kanatları, flapları komple kendim tasarlayıp depron ve balsadan yapacağım.Pervaneyide sipariş edeceğim şimdilik sadece mekanik elemanlar sıkıntı ama onuda çözeceğim. Takipteyim :)
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
25 Şub 2011
Mesajlar
1,768
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Leynnnnn
trayk mıraaaayyyk
ne be bunlar
bu işleriii,
Bıraaaakkkkkk
 

F54

Katılım
25 Haz 2010
Mesajlar
14,951
senin uçacağına inanıyorum abi pazarlık yapmaya keşke bende gelebilseydim çok güzel olurdu hemde bende ki çeneyle o fiyata yarıya çekerdik:mrgreen:
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst