otomobil ve motosiklette ötv düşebilirmi ?

Katılım
4 Ağu 2016
Mesajlar
37
o haberi ben dinledim lüks araçlar 1.6-1.3 motorlu araba üretiyormuş ve vergiden böylece kaçıyorlarmış şimdi o lüks araçların fiyatı daha da artacak
2016 model 1.6 motorlu bir araba 997 tl iken
3-3.5k motorlu bir arabanın vergisi 8828 tl
artık nasıl lüks araçlara vergi gelecek onu bilmiyorum ama ben 2 bin tl garanti bir vergi çıkacağını düşünüyorum

bilgi sahibi olmadan fikir sahibi olmak böyle birşey sanırım.

burada bahsedilen şey ÖTV zammı MTV değil.
 
Katılım
20 Ağu 2005
Mesajlar
7,460
Aksesuara bağlı vergi olayını tamamen destekliyorum. Böylece bizim görgüsüz insanlarımız biraz mütevazi olmaı da öğrenirler. Etrafımda ne kadar insan varsa "Olmuşken full'ün full'ü olsun abii" diyerek maddi durumları el vermese de gidip salak gibi kullanmayacakları ve gerçek işe yaramayan bir dolu aksesuara onbinlerce lira para veriyorlar. Biz 2010 yılında acil olarak araba almaya gittik, paramız da yoktu. Hyundai'ye gidip Getz'i sorduk ve kriter olarak da dizel olsun, klima olsun dedik. Uzaktan kumandalı kilidi bile olmayan aracı alıp geldik, beş sene de sorunsuz bindik. Ben de bununla övünürüm.

Ayrıca pahalı araçlarında vergileri kesinlikle daha yüksek olmalı, tam tersine onları yüklenen kadarı da ucuz araçlardan eksiltilmeli. Bugün Mercedes'e 300 bin TL veren Ali Ağaoğlu, İbrahim Tatlıses formatındaki godamanlar 400 bin TL olsa da o parayı verirler hatta daha çok verdikleri için daha da övünürler. Gider ABD'de 20 bin $'a satılan Mustang'i burada sorgusuz sualsiz 200 bin TL'ye gözlerini kırpmadan alırlar. Alan memnun satan memnun yani. Bu durumda devletin de yapması gereken zenginden alıp fakire vermek olmalı. Eşit olmak adil olmak değildir.

Cahil tayfası için motosikletler araç olmadığından bu konuda bir gelişme olacağına ben de inanmıyorum. Motosikletten ÖTV tamamen kaldırılmalı, KDV de güce bağlı olarak yeniden düzenlenmeli. Aslında bütün araçlardaki vergilendirme tamamen motor gücüne dayandırılmalı. Hacme göre vergi almak da nedir ?
 
Son düzenleme:
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
5 Kas 2015
Mesajlar
11,464
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Aksesuara bağlı vergi olayını tamamen destekliyorum. Böylece bizim görgüsüz insanlarımız biraz mütevazi olmaı da öğrenirler. Etrafımda ne kadar insan varsa "Olmuşken full'ün full'ü olsun abii" diyerek maddi durumları el vermese de gidip salak gibi kullanmayacakları ve gerçek işe yaramayan bir dolu aksesuara onbinlerce lira para veriyorlar. Biz 2010 yılında acil olarak araba almaya gittik, paramız da yoktu. Hyundai'ye gidip Getz'i sorduk ve kriter olarak da dizel olsun, klima olsun dedik. Uzaktan kumandalı kilidi bile olmayan aracı alıp geldik, beş sene de sorunsuz bindik. Ben de bununla övünürüm.

Ben bu "5 sene" olayini anlamiyorum. Acaip cabuk araba degistiriyor insanlar Turkiyede. Burada hic oyle degil.

Esimin eski Honda'sini degistirdigimizde 10 yasindaydi, kazada pert oldu. Yoksa degistirmek hic aklimizda yoktu. Yine gittik bi Honda aldik. Simdiki arabamda on yasinda (o da Honda), ve degistirmeyi dusunmuyorum hic. Bakimini duzenli yapip bi 10 sene daha kullanmak var niyetimde Allah omur verirse.

Turkiyede acaip bi devir daim var. Nedendir acaba? 5 senede bir araba degistirmek buyuk masraf.
 
Son düzenleme:
Katılım
9 Eyl 2005
Mesajlar
90
Hükümet daha fazla vergi toplamak için elinden geleni yaparken böyle hayallere kapılmayın. Aman onların lüks tasitlarina zeval gelmesin.
 
Katılım
1 Eki 2007
Mesajlar
262
Motor hacmine göre ötv mi artıcak yoksa senelik ödediğimiz mtv mi.
Mtv artıcaksa zaten yaş+motor cc ye göre belirleniyo fiat ta bmw de aynı parayı ödüyo kullanan.
Ötv artıcaksa 0 alınan araç için belli bi yüzde ödeniyo pahalı arabanın yine fazla ödemesi oluyo.
Olan yine biza olucak 2000 cc motor orta halli bi araba yerine 1600 cc motor liks bi araba alınabiliyodu.
Piyasanın büyük bölümünü zaten bu 1600 cc altı araçlar oluşturuyo. Orta direk zaten 2000 cc araç alamıyo bide aldıkları 1600 cc ye göz diktiler gözlerini toprak doyursun inşallah.
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
5 Kas 2015
Mesajlar
11,464
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Motor hacimleri tüm dünyada düşüyor. Ama ülkemizde vergiler hacme bağlı olduğu için düşmemeli. E o zaman kriterler değişmek zorunda. Gelecekte 1.2 litre lüks araç vergisi, turbo haracı, pil mührü ve hibrit pulu görüyorum.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst