- Katılım
- 21 Kas 2016
- Mesajlar
- 5,667
- Konu Yazar
- #21
Esasen hemen hemen bütün amortisörler 75kg ortalamasına göre bir yayla geliyor. Ama amortisörün içindeki "kalite" ile iş değişiyor. Bu iç yapıdaki kabaca kalite nedeniyle hem o yayın ne kadar iyi çalışabileceği, hem ne kadar ayarlama yapılabileceği hem de yapılan ayarların skalası belirleniyor.
Örneğin benim motorun da her iki tarafta yine yayı 75kg civarı birine göre bir yay. Benim kilom için ön tarafta cehennemin dibine kadar ayar yapabiliyorum, skala ciddi geniş. Bu sayede zaman içerisinde yağ gevşedikçe de ayarı ileriye alarak optimuma yakın dengeyi korumaya devam edebiliyorum. Ama arka amortisör daha ucuz yollu bir arkadaş olduğu için, yüksek kilodaki kişilerde ayarın sonuna daha yakın bir yerden başlamak gerekiyor. Bunun tek sebebi sürücü ağırlığının arkada olması da değil bu arada, neticede özellikle pist veya benzeri sürüşler için ayar yaparken bütün o ağırlığın öne gitmesi var, o da buna dayanabilmeli.
CB'deki durum da kaba tahminle bunun gibidir, kendim tecrübe etmedim ama gavurlarda "ne yapsam istediğim seviyeye gelmedi" şikayetine rastlamak mümkün.
Örneğin benim motorun da her iki tarafta yine yayı 75kg civarı birine göre bir yay. Benim kilom için ön tarafta cehennemin dibine kadar ayar yapabiliyorum, skala ciddi geniş. Bu sayede zaman içerisinde yağ gevşedikçe de ayarı ileriye alarak optimuma yakın dengeyi korumaya devam edebiliyorum. Ama arka amortisör daha ucuz yollu bir arkadaş olduğu için, yüksek kilodaki kişilerde ayarın sonuna daha yakın bir yerden başlamak gerekiyor. Bunun tek sebebi sürücü ağırlığının arkada olması da değil bu arada, neticede özellikle pist veya benzeri sürüşler için ayar yaparken bütün o ağırlığın öne gitmesi var, o da buna dayanabilmeli.
CB'deki durum da kaba tahminle bunun gibidir, kendim tecrübe etmedim ama gavurlarda "ne yapsam istediğim seviyeye gelmedi" şikayetine rastlamak mümkün.