Ormanlar 5 Yıllığına Satılıyor..Şaka Değil..

Katılım
20 Nis 2015
Mesajlar
855
yalnız beyler bir yanlış anlaşılmayı düzeltmek istiyorum. ormanlar satılmıyor, sadece kesim işi özel sektöre veriliyor. yani ormancılar işaretleyecek, özel sektör kesecek. olay bu.

Yok aslında biraz daha fazlası. Bu şirketler ormana isterlerse hic kimseyi sokmayabilirler. Ayrıca denetim filan yapılmayacağı için ormanların nasıl talan edildiğini göreceğiz.
 
Katılım
3 Kas 2016
Mesajlar
5,548
Yok aslında biraz daha fazlası. Bu şirketler ormana isterlerse hic kimseyi sokmayabilirler. Ayrıca denetim filan yapılmayacağı için ormanların nasıl talan edildiğini göreceğiz.

bazı yerlerde keçiler ormanı talan etmesin diye tel çekildiği oluyor. yok özel şirket ben buraya kimseyi sokmam derse çarşı karışır aga. kesim işi ayrı, mülkiyet ayrı; bunları iyi takip etmek gerek.

köylük yerlerde köylü insanı ormanını kolay kolay bırakmaz. istifade edilecekse önce kendisi istifade etmek ister.
 
Katılım
11 Eyl 2012
Mesajlar
3,105
Aslında bu ülkede tüm toprakların devlete ait olması ciddi problem, sorunun kaynağı da o. Benim bildiğim Almanya'da falan göz alabildiğine orman var ve sahibi adamın biri, özel orman yani, bir şekilde düzen kurulmuş, orayı işletip kazanıyor adam.
 
Katılım
3 Kas 2016
Mesajlar
5,548
Aslında bu ülkede tüm toprakların devlete ait olması ciddi problem, sorunun kaynağı da o. Benim bildiğim Almanya'da falan göz alabildiğine orman var ve sahibi adamın biri, özel orman yani, bir şekilde düzen kurulmuş, orayı işletip kazanıyor adam.

o dediğin burada olsa bir gecede ağaçlar talan edilir.

bizim köyde bir tane çam ağacı kessen adamin anasini bellerler ama seyreltme ve genclestirme adi altinda yoğun bir kesim yapılıyor, bu durum da içerisinde çok yaman bir çelişki barındırıyor.
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
5 Kas 2015
Mesajlar
11,464
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
o dediğin burada olsa bir gecede ağaçlar talan edilir.

bizim köyde bir tane çam ağacı kessen adamin anasini bellerler ama seyreltme ve genclestirme adi altinda yoğun bir kesim yapılıyor, bu durum da içerisinde çok yaman bir çelişki barındırıyor.
Ağaçları görmeden konuşmak boş ama ağaçların çoğu türüne göre gerçekten çok yaşlıysa bunun yapılması iyi bir şey.

Sahip olduğunuz ormanı tamamen kesip satmak, elinizdeki yumurtlayan tavukların tümünü kesmek gibi bir şey. Aklı başında kimsenin yapacağı şey değil. Çünkü uzun zamanda kazandıracağının yirmide birini bile kazandırmaz.

Bizim eski ev sahiplerinden birinin ormanı vardı. Her sene gidip kestirip satardı ağaçların bir kısmını. Orman çok ilginc bir şey aslında. Güneşten para elde ediyorsunuz. Eğer güneş boş araziye düşüyorsa para kaybediyorsunuz demektir.

Açıkçası ormanın devletten ziyade şahısların elinde olması çok daha güvenli. Talan edilmez böylelikle. Eli mahkum geleceğini düşünür sahibi. Ama iktidarda olan sadece iktidarda olduğu süreden sorumlu. Geleceğin daha kötü olmasını umursamayabilir.
 
Son düzenleme:
Katılım
6 Nis 2015
Mesajlar
140
Peygamber efendimiz bile savaşa giderken yanındakilere;
yaşlılara,
çocuklara,
ve ağaçlara dokunmayın
diye buyurmuştur.
Hani sürekli dinden ahkam kesiyorlar ya paylaşmak istedim...
 
Katılım
27 Eyl 2016
Mesajlar
379
farkında mısınız son yıllarda sürekli bi before-after fotoğrafları dolanıyor, farklı mekanların öncesi ve sonrası halleri.

sadece benim denk geldiklerim;
sivas meydanı,
taksim meydanı,
istiklal caddesi,
zeytinburnu sahil,
üçüncü köprünün geçtiği tüm çevre,
uydudan istanbul fotoları,
esenyurt,

önceki hallerine bakıyorsunuz, yemyeşil, ağaçlar, ferahlık var
şimdi fotoğraflarında ise yeşilden eser yok, soğuk beton, çamur, komple inşaat...içler acısı
hatta esenyurtta tek bir ağaç bile kalmamış (o esenyurt ki; yerel seçimlerde kaybeilirse kudüs kaybedilecekmiş, mevcut belediye başkanının söylediğine göre)

olay hadis değil din değil,
bunların dini imanı başka bir şey...

bu düzende yine "özelleşsin" diyorsunuz da...hayret ediyorum.
insanoğlu'nun ne yazık ki tuhaf bir bug'ı var, herkesi "kendi gibi" zannediip "iyi niyetli" açıklamalar yapabiliyor.

*

ha bu arada "Peygamber efendimiz", hayber seferinde emir vermiş ve savaş sırasında yüzlerce hurma ağacı kesilmiştir.
hatta bu olay üzerine, ayet de vardır: "olsun bişey olmaz" minvalinde diyebilen (haşr-5)
hadisler ne kadar doğru tartışılır, ama kuran tartışılmaz.
yani öyle bişerylere bağlamadan/dayandırmadan önce düşünmek araştırmak lazım.
ağaç sevgisi için, kuran ayetlerine ya da peygamber hadislerine ihtiyacımız yok.
 
Katılım
15 Kas 2005
Mesajlar
9,362
Ormanlarda seyreltme denilen şey özellikle yangınların azaltılması bakımından önemli bir işlem. Gelişmiş ülkeler de bunu uyguluyor. Ancak gelişmiş ülkeler bunu para kazanmak için yapmıyor, ormanı korumak için yapıyor. Para kazanmak için ticari olarak özel alanlarda ağaç üretiyorlar (diye biliyorum en azından). Mevcut düzenlemedeki soru işaretleri:
1-Seyreltilecek ağaçları devlet mi belirleyecek, şirket mi?
2-Denetlemeyi kim ve nasıl yapacak?
3-Olay sadece seyreltme işiyse ormana kamunun girmesi niye yasak?
4-Seyreltme adı altında ormanlar eritilip daha sonra bu alanlar imara mı açılacak?
5-Bu düzenlemeyi CeHaPe, İYİ Parti veya ANAP yapsaydı, AkParti hangi hadis ve ayetlerle eleştirirdi?
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst