Orjinal Olmayan Xenon farlara yasak geldi.

Katılım
27 Mar 2006
Mesajlar
1,058
Konu daha önce konuşuldu mu bilmiyorum ama; yükseklik ayarı olmayan Xenon farlara sahip araçlar Tüv Türk muayenelerinde ağır kusurlu olarak belirlenip trafikten men edilecekmiş bundan sonra. İşimiz iş demektir bu motosikletleri de bu sınıfa sokarlarsa

http://www.ntvmsnbc.com/id/25321246
 
Katılım
13 Eyl 2006
Mesajlar
770
evet geçen hafta arabamla girdiğimde xenon var diye geçemedi. 1 ay olmuş yasa cıkalı. yani motorunuzda xenon varsa gitmeden sökün sarıyı takın. xenonla geçemezsiniz.
 
Katılım
3 Haz 2011
Mesajlar
1,176
Konu daha önce konuşuldu mu bilmiyorum ama; yükseklik ayarı olmayan Xenon farlara sahip araçlar Tüv Türk muayenelerinde ağır kusurlu olarak belirlenip trafikten men edilecekmiş bundan sonra. İşimiz iş demektir bu motosikletleri de bu sınıfa sokarlarsa

http://www.ntvmsnbc.com/id/25321246

haber yanlış arkadaşlar bu kadar saçma bir haber olamaz uzak doğu üretim xenon farlar için 300 liradan başlıyor demiş

yalandır inanmayın bunlar cahil insanları kandırmak için çıkan haberler :D çin malı xenon farlar 100 liraya bile alınır lütfen duyarlı olalım

bu mesajı listenizdeki 15 kişiye gönderin sizde bu duruma dur deyin :flower:
 

_w_

Katılım
31 May 2009
Mesajlar
615
haber yanlış arkadaşlar bu kadar saçma bir haber olamaz uzak doğu üretim xenon farlar için 300 liradan başlıyor demiş

yalandır inanmayın bunlar cahil insanları kandırmak için çıkan haberler :D çin malı xenon farlar 100 liraya bile alınır lütfen duyarlı olalım

bu mesajı listenizdeki 15 kişiye gönderin sizde bu duruma dur deyin :flower:

:queen::queen::queen: yoksa bütün lanetler üstünüzde olur :queen:
 
Katılım
14 Eyl 2010
Mesajlar
2,463
150 zcde bile far ayarı var. far ayarı olmayan motosiklet var mı ki?
 
Katılım
27 Tem 2006
Mesajlar
6,290
benım duydugum kadarıylada MERCEKSİZ ARAÇLARA XENON YASAK olduğu,
xenon direct yola yansımıyor etrafada yaydıgından karşıdan gelenin görlerini karartıyor,
mercek olanlar ise dırect olarak yola vurdugundan bu yasa çıktı,,,
 
Katılım
18 Nis 2008
Mesajlar
607
benim motoru satın aldıgım cocuk, göze vurmaması için siyah film çekmiş. gerçektende göz almıyo. ama yol aydınlatması biraz zayıf.
 
Katılım
14 Ağu 2008
Mesajlar
5,134
konu burada konuşulmuştu daha önce

http://www.motosiklet.net/forum/mot...etine-xenon-far-takmak-isteyenler-dikkat.html

ama yine hatırlatma yapılması iyi olmuş


kısaca üzerinden geçmek gerekirse
araçtaki xenon farın otomatik yükseklik ayarı olması ve far yıkama sisteminin bulunmasını istiyorlar

yoksa xenon far muayeneden geçemiyor
ek olarak muayeneden normal far ile girip sonrasında xenon takanlar için
yasa yürürlüğe girmeden önce muayene yaptıranları bağlamıyor bir sonraki muayene zamanına kadar
ama yasa yürürlüğe girdikten sonra aracınızı muayeneye normal farları ile götürüp muayene sonrasında xenon takarsanız ve trafik çevirmesinde durum fark edilirse
yüklü bir miktarda para cezası ile aracınız trafikten men edilecektir
 
Katılım
13 Eyl 2006
Mesajlar
770
konu burada konuşulmuştu daha önce

http://www.motosiklet.net/forum/mot...etine-xenon-far-takmak-isteyenler-dikkat.html

ama yine hatırlatma yapılması iyi olmuş


kısaca üzerinden geçmek gerekirse
araçtaki xenon farın otomatik yükseklik ayarı olması ve far yıkama sisteminin bulunmasını istiyorlar

yoksa xenon far muayeneden geçemiyor
ek olarak muayeneden normal far ile girip sonrasında xenon takanlar için
yasa yürürlüğe girmeden önce muayene yaptıranları bağlamıyor bir sonraki muayene zamanına kadar
ama yasa yürürlüğe girdikten sonra aracınızı muayeneye normal farları ile götürüp muayene sonrasında xenon takarsanız ve trafik çevirmesinde durum fark edilirse
yüklü bir miktarda para cezası ile aracınız trafikten men edilecektir

yüklü miktarda ceza değil fakat tekrar vizeye girmeni istiyor. buda extradan 75-80 tl ediyor. fakat bunu uygulamazlar o kadar eminim.
 

F54

Katılım
25 Haz 2010
Mesajlar
14,951
ulen olan benim kankam koray a oldu daha pazartesi zenon taktı ama merceksiz:p
allahtan bu yasa çıktı yoksa kanka mın kulakları hatrı sayılır derece çınlayacaktı:queen:
 
Katılım
24 Şub 2009
Mesajlar
2,319
ben cub a taktım bi xenon mercek ve 6000 c ampül ve 5 ay önce muayeneden bu şekilde kusursuz olarak geçtim verilen evrakta xenon diye yazıyor şimdi geçemezmiyim
 
Katılım
27 Mar 2006
Mesajlar
1,058
Katılım
11 Eki 2005
Mesajlar
4,387
Kesinlikle dogru bir karar , ortalikla fener gibi gezinen bir ton arac var yolda feci sekilde goz aliyorlar, umarim bu yasaya motorlarida dahil ederler.
 
Katılım
13 Şub 2011
Mesajlar
5,987
ulen olan benim kankam koray a oldu daha pazartesi zenon taktı ama merceksiz:p
allahtan bu yasa çıktı yoksa kanka mın kulakları hatrı sayılır derece çınlayacaktı:queen:

kanka tecrübe ettim denedim.. far ayarım en altta ve karşıdan gelenin gözünü almıyor.. :cherry:
 

F54

Katılım
25 Haz 2010
Mesajlar
14,951
kanka tecrübe ettim denedim.. far ayarım en altta ve karşıdan gelenin gözünü almıyor.. :cherry:
sen öyle san polis durdurunca görürsün göz alıp almadığını:queen:
maliye'nin yolunu tarif edeyim ama sende navigatör var bulamassan beni ara ben tarif ederim:p
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst