On hidrolik Fren kendiliğinden sıkıyor teker dönmüyor

Katılım
23 Şub 2025
Mesajlar
7
Tvs jupiter 125 Cbs fren motor aldim. ön hidrolik frenin balatalari frene basmasam dahi surtuyor teker cok zor dönüyor youtubeye baktim yag tahliyesinden biraz yag cikartirsam balatar biraz geri gidermis denedim hic bir sonuc almadim bu balatalari nasil biraz geriye cekerim on teker zorlanarak dönüyor
 
Katılım
2 Tem 2012
Mesajlar
4,753
Motosikleti
Hero X Pulse 200
üst merkezde bir sorun olmalı, ama buradan bir şey yazmak zor.

hidroliği tamamen boşaltıp üst merkeze balata spreyi ile temizlik yapabilirsiniz, olmazsa üst merkez değişimi gerekebilir.
 
Katılım
2 Haz 2018
Mesajlar
1,733
Fren diskinde yamukluk var mı? Yoksa fren kaliperini söküp içini balata spreyi ile güzelce temizle, sonra düz tornavida gibi bir şey ile balatalara zarar vermeden hafifçe kastırarak arayı genişlet. Hala devam ediyorsa biraz daha fren hidroliği tahliye et ama tam emin olmadan trafiğe çıkma.
 
Katılım
23 Şub 2025
Mesajlar
7
üst merkezde bir sorun olmalı, ama buradan bir şey yazmak zor.

hidroliği tamamen boşaltıp üst merkeze balata spreyi ile temizlik yapabilirsiniz, olmazsa üst merkez değişimi gerekebilir.
hocam ust merkez dediginiz fren kolunun yanindaki küçük hidrolik kutusumu yoksa kaliperin içinde bir yermi
Mesaj otomatik olarak birleştirildi:

Fren diskinde yamukluk var mı? Yoksa fren kaliperini söküp içini balata spreyi ile güzelce temizle, sonra düz tornavida gibi bir şey ile balatalara zarar vermeden hafifçe kastırarak arayı genişlet. Hala devam ediyorsa biraz daha fren hidroliği tahliye et ama tam emin olmadan trafiğe çıkma.
hayir yamukluk yok deneyeceğim dedigin yöntemi
 
Katılım
2 Tem 2012
Mesajlar
4,753
Motosikleti
Hero X Pulse 200
hocam ust merkez dediginiz fren kolunun yanindaki küçük hidrolik kutusumu yoksa kaliperin içinde bir yermi
Mesaj otomatik olarak birleştirildi:


hayir yamukluk yok deneyeceğim dedigin yöntemi
evet orası, orada bir piston var, bu pistonun oring ve keçeleri var, bu keçeler basıncı tutamadığında piston ileri pozisyonda takılı kalabilir ve buda sizin yaşadığınız probleme sebep olur.

Temizlemek bakmak durumu düzeltmek için şansınızı denemek olur açıkçası, muhtemelen pistonda arıza var, değişmesi gerekli.

Orijinali ile değişmek zorunda değilsiniz bir çok merkez uyacaktır ama anlamıyorsanız kendiniz yapmaya çalışmayın, fren şakaya gelmez.
 
Katılım
23 Şub 2025
Mesajlar
7
evet orası, orada bir piston var, bu pistonun oring ve keçeleri var, bu keçeler basıncı tutamadığında piston ileri pozisyonda takılı kalabilir ve buda sizin yaşadığınız probleme sebep olur.

Temizlemek bakmak durumu düzeltmek için şansınızı denemek olur açıkçası, muhtemelen pistonda arıza var, değişmesi gerekli.

Orijinali ile değişmek zorunda değilsiniz bir çok merkez uyacaktır ama anlamıyorsanız kendiniz yapmaya çalışmayın, fren şakaya gelmez.
tamircilerin hepsi buyuk is adami olmus cok buyuk bi is olmadikca ilgilenmeyip baslarindan saviyorlar ama bi cozumune bakacagim teşekkür ederim
 
Katılım
10 Tem 2006
Mesajlar
20,993
Motosikleti
Forza250-cygnusL
Balatalarını sök.
Üstten hidrolik deposunun kapağını aç...Balataları ilk söktüğün anda seviye kontrolu yap..
Daha sonra tornavida yardımıyla kaliperi biraz içeri bastır..
tekrar seviye kontrolu yap..Zaten fazlaysa atacaktır...Hidrolik tankının kapağını kapat..
Daha sonra kaliperleri wd 40 gibi temizleyici yağlayıcı spreyle , kaliperlerin pistonlarını hareket ettirerek temizle..
Çok basit işlem... Yaparken keyif de alacaksın..
 
Katılım
7 Kas 2016
Mesajlar
9,847
Motosikleti
Suzuki Vstrom DL650 XT, Yamaha X max 250
Balatalarını sök.
Üstten hidrolik deposunun kapağını aç...Balataları ilk söktüğün anda seviye kontrolu yap..
Daha sonra tornavida yardımıyla kaliperi biraz içeri bastır..
tekrar seviye kontrolu yap..Zaten fazlaysa atacaktır...Hidrolik tankının kapağını kapat..
Daha sonra kaliperleri wd 40 gibi temizleyici yağlayıcı spreyle , kaliperlerin pistonlarını hareket ettirerek temizle..
Çok basit işlem... Yaparken keyif de alacaksın..
buna ekleme yapayım, wd40 gibi yağlı bir spreyle kaliperleri temizlerken fren balatalarına değmesin, bir kere yağ içine işledi mi atıp yenisini takmak zorunda kalırsınız. balataları sökünce wd40 gibi yağlı spreylerden uzak duracak bir yere koyun.
 
Katılım
19 Haz 2021
Mesajlar
7,642
Motosikleti
Ns200 15"
Atlanılan bir konu cbs fren sistemi, ön kafa grenajında cbs sistemine ait 1 adet tel var ve onun ayarı aşırı gerginse ön freni sıkıyor olabilir. Kaliper kitliyse kaliper pimlerini temizleyin ve fren gresi ile yağlayın bulamazsanız yüksek ısıya ve sıvıya dayanıklı greste iş görüyor.
 
Katılım
16 Eki 2015
Mesajlar
3,260
Motosikleti
Çükü Olanın Dükü Olur.
buna ekleme yapayım, wd40 gibi yağlı bir spreyle kaliperleri temizlerken fren balatalarına değmesin, bir kere yağ içine işledi mi atıp yenisini takmak zorunda kalırsınız. balataları sökünce wd40 gibi yağlı spreylerden uzak duracak bir yere koyun.
Balatalar zaten tozun toprağın içinde duruyorlar. Yağlanmazlarsa paslanmazlar mı? :unsure:
(do not try at home)
 
Katılım
23 Şub 2025
Mesajlar
7
Bir yerde rahat dönüyorsa disk eğridir..
yok hocam komple zor dönüyor
Mesaj otomatik olarak birleştirildi:

Balatalar zaten tozun toprağın içinde duruyorlar. Yağlanmazlarsa paslanmazlar mı? :unsure:
(do not try at home)
balatalar surtunme kuvveti ile isini gorur eger surtunme kuvveti ortadan kalkarsa fren tutmaz
Mesaj otomatik olarak birleştirildi:

Atlanılan bir konu cbs fren sistemi, ön kafa grenajında cbs sistemine ait 1 adet tel var ve onun ayarı aşırı gerginse ön freni sıkıyor olabilir. Kaliper kitliyse kaliper pimlerini temizleyin ve fren gresi ile yağlayın bulamazsanız yüksek ısıya ve sıvıya dayanıklı greste iş görüyor.
deneyeceğim
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst