Öğrenci İçin

Katılım
18 Ağu 2011
Mesajlar
6
Merhaba arkadaşlar. Aranıza yeni katıldım ve ilk olarak bir soruyla başlamak istiyorum. Ben esenlerden beyazıta okula gitmekte olan bir üniversite öğrencisiyim. okula gidiş gelişte kullanacağım bir motor almak istiyorum fakat motorlarla ilgili hiçbir bilgim yok. fiyat olara bin lira +- civarında birşey düşünüyorum. boyum 1,85 kilom 90 . bazen motora 2 kişi binebilirsek daha iyi olur. yorumlarınızı bekliyorum teşekkürler...
 
Moderatör
Katılım
20 Haz 2006
Mesajlar
7,511
Scooter mi, cup mi vs. vs. secenek cok, ama verdigin butceye gore temizini bulmak mesele
 
Katılım
18 Ağu 2011
Mesajlar
6
abi dediğim gibi motorlarla ilgili hiçbirşey bilmiyorum. gerektiğinde 2 kişi de binebilsin. genellikle çevreyolunda sürcem esenler-beyazıt arası. fiyat da 2. el 1000-1500 arası olabilir. sıfırsa eğer 2.000 i fazla geçmesin. eğer taksitli olabliyorsa 2500 de olur.
 
Katılım
7 Şub 2011
Mesajlar
363
O fiyatlarda Mondial var hor kullanmaya gelmediği için sıfır almanı tavsiye ederim scooter olarak 150zc olabilir 1690 TL peşin 1750 TL 12 taksit + Ruhsat Plaka'ya veriyorlar motoru.Ön arka disk fren.Geniş olduğundan 2 kişi sorun olmaz.Mondial'in 100'lük Cup motorları ve 125MG tipi vitesli motorları da var.

Yada ölü bir CBF150 bulunabilir 1 ihtimal...
 
Katılım
24 May 2011
Mesajlar
2,010
O fiyatlarda Mondial var hor kullanmaya gelmediği için sıfır almanı tavsiye ederim scooter olarak 150zc olabilir 1690 TL peşin 1750 TL 12 taksit + Ruhsat Plaka'ya veriyorlar motoru.Ön arka disk fren.Geniş olduğundan 2 kişi sorun olmaz.Mondial'in 100'lük Cup motorları ve 125MG tipi vitesli motorları da var.

Yada ölü bir CBF150 bulunabilir 1 ihtimal...

100 lük cub ile çevre yoluna çıkarsa vay haline lütfen arkadaşın yazdıklarını dikkatli okuyalım

Bana kalırsa iyi bir araştırma ile 2.el honda cbf 150 yamaha ybr 125 yada kymco ck 125 tam aradığın motosikletler

Not: eğer alıp uzun süre kullanacağım dersen o bütçeye 2.el kymco çok rahat temizi bulunur ve sorunda çıkarmaz ancak satacağın zaman biraz sıkıntı çekersin
 
Katılım
10 Haz 2011
Mesajlar
444
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Mondial falan bulaşma onlara sen aman , yaaha honda 2. ellerinden bulabbilirsin güzel bişey ama sahibinden de araman lazım
 
Katılım
5 Eki 2006
Mesajlar
15,037
sana tavsiyem gidip çinli motor alıp alıp başına bela etme.. öğrenci adamsın... sana sağlam az yakıtlı bir motosiklet lazım... yamaha ybr 125 veya salcano wolf tavsiye ederim...
 
Katılım
18 Ağu 2011
Mesajlar
6
150zc fena değil gibi ama belirttiğiniz motorlara biraz göz attım fiyatları daha yüksek. ayrıca birsürü tercih sundunuz çok teşekkürler ama kafam da çok karıştı. peşin 1000 lira +- olabilir taksitle 2.000 +- olabilir güzel bir motor önerebilirmisiniz. yada bildiğiniz temiz bir 2. el varsa yardımcı olabilirmisiniz? dediğim gibi hiçbir bilgim yok motorla ilgili. 2 kişi bindiğinde de problem olmasın. mümkün olduğunca az yaksın. hız önemli değil zaten istanbulda çevreyolunda fazla hız yapamam. 80-100 bile yeterli.
 
Katılım
3 Haz 2011
Mesajlar
1,176
150zc fena değil gibi ama belirttiğiniz motorlara biraz göz attım fiyatları daha yüksek. ayrıca birsürü tercih sundunuz çok teşekkürler ama kafam da çok karıştı. peşin 1000 lira +- olabilir taksitle 2.000 +- olabilir güzel bir motor önerebilirmisiniz. yada bildiğiniz temiz bir 2. el varsa yardımcı olabilirmisiniz? dediğim gibi hiçbir bilgim yok motorla ilgili. 2 kişi bindiğinde de problem olmasın. mümkün olduğunca az yaksın. hız önemli değil zaten istanbulda çevreyolunda fazla hız yapamam. 80-100 bile yeterli.

bütçene göre alabilceğin motorlar zaten 80 -100 gider daha fazla gitmez. İki kişi binicem diyorsan eğer 125 cc ya da 150 cc alman gerekir. ybr 125 cc işini görür ya da 150 cc scooter alabilirsin.
mondial, asya vb motorlar hemen hemen aynıdır. Bakımını yaparsın 2 ayda bir bozulur parçası ucuzdur yapparsın yoluna bakarsın. Küçük olsun işimi görsün dersen mondial 150 zc ya da asya 150t 19a gibi modeller
bakabilirsin. Kısa bir sıralama yaparsak
1- honda cbf 150 ( temiz ve ucuzunu büyük ihtimal bulanassın)
2- yamaha ybr 125 ( 2000 lira civarında bulabilirsin sağlam ve kullanışlıdır)
3- maxi scooter mandial zat ya da asya 150 t1 ( iki kişi rahat edersin 1500 lira civarı bulunur)
4- scooter ( mondial ve asyanın parça sıkıntısı yok tipini beğendiğin ustaya gösterip onay aldığın herhangi bir tanesini alabilirsin)
 
Katılım
18 Ağu 2011
Mesajlar
6
Çok kararsızım. şöyle söyliyim motoru süreceğim yollar kötü değil yani ya asfalt yada taş yol. yani çok engebeli değil. 1. seçenek honda cbf 150 temiz ve ucuzunu bulamazsak hiç girmeyelim. yamaha ybr 125 fena değil. 2 kişi binmek problem oluşturmazsa ve parçaları da çok pahalı değilse düşünülebilir. 3. olarak maxi scooter fiyat olarak güzel gözüküyor. özellikle 2 kişi de binilebilmesi hoş. yakıt olarak güzelse ve çevreyolunda kullanmaya uygunsa bunu alabilirim. scooterlar ise sanırım fazla yük kaldırmaz 2 kişi sıkıntı olabilir ve çevreyoluna uygun olmayabilir diye düşünüyorum ama yine de sizlere bırakıyorum. siz benim yerimde olsanız ne alırdınız.

---------- Mesajlar birleştirildi - 16:41 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:35 ----------

abilerim ayrıca vites de önemli. mümkün olduğunca manuel vitesli olmaması daha iyi yarı manuel yada otomatik olması daha iyi. çünkü şuanakadar hiç motor kullanmadım.
 
Katılım
24 May 2011
Mesajlar
2,010
bakın 125 yada 150cc hiç bir motosiklet arzası bozuğu yoksa 2 ki rahat rahat götürür 90km/h çok zorlarsan belki 100km/h hız da yaparsın bu konuda için rahat olsun (vitesli motosiklet scooter farketmez. cub motosiklet hariç)

Bu konuda söylenen hemen her motosikletin genelde yedek parça sıkıntısı yok (özellikle honda cbf 150 ve yamaha ybr 125)

öğrencilik döneminde en kullanılası motosikletler bellidir zaten cbf150 ybr 125 kymco ck125 bunlar az sorun çıkarır ve parça sıkıntın genelde olmaz (kymcodan emin değilim bu konuda) ayrıca az yakar arkadaşını alıp fizana bile gidersin bunlarla ve km bakımı harici servise yolun düşmez

Gelelim işin ekonomik boyutuna çin malları ucuz vitrinde fiyakalıdır ama az önce bahsettiğim motosikletler kadar sağlam değiller ve dayanıksızdırlar bu nedenle alanların çoğu servislere doluşurlar ve bakımdan bakıma servise gideyim diye bir şey söz konusu değil ayrıca o kadar para verip 2 ayda 3 ayda bir serviste usta parası yedek parça parasıyla uğraşmakdansa temiz temiz japon malına binmeyi şahsen tercih ederim

Not: sakın aceleye getirme sonra gerçekden istemediğin bir motosiklet alıp kullanmak zorunda kalma acelen yok nasılsa git bak bin ehliyetin varsa deneme sürüşü yap öyle al sonra acele edip of ya keşke japon alsaydım yada of ya keşke sıfır km alsaydım diye üzme kendini

ayrıca biraz araba kullanmakdan aşina olacağınız bi debriyaz gaz oranı var az buçuk araba sürüyorsanız bu oranı tutturmayı öğrenmek max.2 saatinizi alır o konuda korkmayın :)
 
Son düzenleme:
Katılım
7 Ağu 2009
Mesajlar
330
windys 125 diyorum,hem az yakar hem 2 kişi kullanışlı,yerine göre kıvrak bi motor.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst