Oğlum, kalk şu bilgisayarın başından.

Katılım
20 Mar 2006
Mesajlar
3,261
Çok yakınımızda en azından bir tane mutlaka donuk bir yüz ifadesi ile bilgisayar başında saatler harcayan ve bu durumunu kontrol altına almak için mücadele verilen çocuk bulunmaktadır. Bu makaleyi bu nedenle sizlerle paylaşmak istedim:

Oğlum, Kalk Şu Bilgisayarın Başından!
Niyazi SARAL, 07 Temmuz 2010, Çarşamba

cocukveinternet.jpg


Yaz aylarına girdiğimiz bu günlerde birçok anne ve babanın ortak derdi çocuklarının kendi odalarında, arkadaşlarının evlerinde veya internet kafelerde bilgisayar başından ayrılamama, geç yatma, hareketsiz kalma ve tatilin gerçek nimetlerinden faydalanamama şikâyetleridir. Gerçekten de “Screen Time” denilen ve televizyon veya bilgisayar ekranı önünde geçirilen süreyi sınırlamak her ebeveynin yaz tatili kâbusudur. Bu yazımızda ekran başı, “Screen Time” süresinin neden olduğu temel fizyolojik ve psikolojik sorunlara değinecek ve esas olarak çocukların gözü ile bir sosyalleşme aracı olarak görülen bu sürenin nasıl ve uygun yöntemler ile sınırlanabileceğini irdeleyeceğim.

İlgilenenler için yazının devamı:
http://www.niyazisaral.net/?p=205
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
16 May 2010
Mesajlar
146
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Çocukların durumu biraz daha farklı olsada gençlerde daha da vahim Online oyunlar bağımlılık yapmakta Knight Online'ı çoğu kişi bilir bu oyun şuanda WoW'dan daha fazla oynanan bir Online oyun Türkiyede ve oynayan her 10 kişiden 5 kişide bağımlılık yapmakta bende bu oyunun bağımlısıydım taa ki yaklaşık 8 9 ay evvel bırakmama rahmen oyundan çok zevk aldıgımız zamanlar oldu fakat uyku düzeni yemek düzeni bişey bırakmaz sabaha karşı 5 e 6 ya kadar oynarsınız sabah 6 da yatar öglen 2 3 gibi kalkar kahvaltınızı edersiniz sonra yine sabaha kadar oyun gece 12 1 de akşam yemegi yersiniz bu böyle devam eder gider beslenme düzeni 0 sağlık sorunlarına kadar gider ben bıraktım kurtuldum şimdi oyundan aldıgım zevki motorumdan alıyorum hayat sokaklarda beyler.
 
Katılım
11 Ara 2008
Mesajlar
4,209
Benim oğlan 8 yaşında. Ya çizgi film izler ya da bilgisayarın başındadır. Moron olmasın diye bilgisayar saatleri kısıtlandı, televizyona da şifre koyduk. Çocuk o kadar bağımlı bir hale gelmiş ki, bilgisayar ve televizyona ulaşamayınca uyuşturucu bağımlıları gibi etrafa saldırmaya başladı. O zaman anladım ne kadar doğru bir karar verdiğimizi.
 
Katılım
13 Nis 2010
Mesajlar
5,448
Benim oğlan 8 yaşında. Ya çizgi film izler ya da bilgisayarın başındadır. Moron olmasın diye bilgisayar saatleri kısıtlandı, televizyona da şifre koyduk. Çocuk o kadar bağımlı bir hale gelmiş ki, bilgisayar ve televizyona ulaşamayınca uyuşturucu bağımlıları gibi etrafa saldırmaya başladı. O zaman anladım ne kadar doğru bir karar verdiğimizi.

ahaha bak şu ufaklığa :queen:
 
Katılım
20 Mar 2006
Mesajlar
3,261
Benim oğlan 8 yaşında. Ya çizgi film izler ya da bilgisayarın başındadır. Moron olmasın diye bilgisayar saatleri kısıtlandı, televizyona da şifre koyduk. Çocuk o kadar bağımlı bir hale gelmiş ki, bilgisayar ve televizyona ulaşamayınca uyuşturucu bağımlıları gibi etrafa saldırmaya başladı. O zaman anladım ne kadar doğru bir karar verdiğimizi.

Benim 11 yaşındaki yeğenime de babası günde 1 saat sınırı getirdi. Henüz bu yaşta olduğu için kural sorunsuz işliyor sanırım, ama biraz daha büyüyünce bakalım neler olacak :)
 
Katılım
16 Mar 2008
Mesajlar
1,401
Motosikleti
Sym Sympony ST200i E5 ABS
ben bu sektörde çalıştığım için bu tip olaylara çok sık rastlıyoruz,öyle ilginç şeylerle karşılaşıyoruz ki akıllara zarar ,uyuşturucu müptelası gibi zıp zıp zıplayanlar ağlayanlar (özellikle bu tiplerin babası veya annesi getirir bilgisayarı tamire ve yalvaran gözlerle aman bu akşama yetişsin yoksa çocuk sinir krizine girio , parası neyse veririm yeterki yapın derlerki bu durum en uyuz olduğum şeylerden birisidir,çocuk annesi ve babasını şahsi kölesi durumuna getirmiştir,bu tiplere özellikle çocuk anasından elinde laptopla veya kasa ilemi dışarı çıktı diye hep sorasım gelir),bazı türlerde bilgisayarı çalışmaz hale getirince kurtulacağını sanır ,çocuğun velisi çocucuğu bilgisayarın başından kaldıramadığı için sinirden bilgisayarı yere çarpar sonra tamire getirir genel maliyet ekran ve hdd değişimi 400-500tl arasında patlar :) veya çocuğu kaldıramadığı için kasanın içindeki kabloları makasla keserler sonra bu bozulmuş evladım şimdi param yok yaptırmaya diye ayağa yatarlar veya her gün klavye mouse ı iş yerine götürüp akşam geri getirenler (tabi çocuk babasından habersiz bir takım hemen ediniyor duruma karşı :) ) daha neler neler :)
 
Son düzenleme:

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst