- Konu Yazar
- #1
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Olması gereken bu mu, yoksa tamamen benle mi alakalı?
Merhabalar forum ahalisi.
Son 1-2 haftadır off-road sürüşleri yapıyorum, çakıl taşlı yollarda, topra yollarda, köy yollarında vs, zaman zaman arazi yolu(single track---, türkçesi neye denk geliyor bilmiyorum).
Fark ettim ki, özellikle çakıllı yollarda, hızlı gittiğim zaman(40-50kmh) daha güvende hissediyorum kendimi, zaman zaman motorsiklet kayıyor fakat daha rahat dengeleyebiliyorum. Nedeni de şu sanırım, hızlı gittiğim zaman yolu takip etmiyorum, tekerler her an kayarsa dengelerim diye koşullandırıyorum kendimi, yolun sonuna ya da uzak bir noktaya bakarak gidiyorum. Fakat böyle de içim rahat etmiyor. Lastikler yeni, biraz aşınması lazım. Off-road sürüşte acemiyim o yüzden başlangıçta 20-30la giderek dengeyi öğrenmek istiyorum, 20-30ile giderken de çok fazla düşüyorum. Tamam düşmek zaten işin kuralı, ekipman da tam, öyleyse neyden korkuyoruz değil mi, fakat düştükçe özgüvenim azalıyor nedense.
1--Bu işin aslı-astarı nedir, açıklarsanız sevinirim. Özellikle çakış taşlı yollarda sıkıntım var, arka lastik aniden atıyor. Dengelemeyi nasıl yapmam lazım. Az çok sağa sola uazanarak motorsikletin zıttına ağırlığı vererek ağırlık merkezini ortalamayı öğrendim, eskiden düştüğüm toprak virajları artık sorunsuz dönebiliyorum, fakat derin çakıl taşlı yollarda çuvallıyorum.
2-- 50-60 derece açılı yokuşlardan aşağı inerken frenlemeyi nasıl yapmam lazım? Arka tekeri denedim, düşüyorum. Ön tekere zaten dokunsam kayıyor, ikisini aynı anda denedim yine düştüm, bunun tekniği nedir?
Uzun oldu biraz ama yardımcı olursanız sevinirim, teşekkürler.
Merhabalar forum ahalisi.
Son 1-2 haftadır off-road sürüşleri yapıyorum, çakıl taşlı yollarda, topra yollarda, köy yollarında vs, zaman zaman arazi yolu(single track---, türkçesi neye denk geliyor bilmiyorum).
Fark ettim ki, özellikle çakıllı yollarda, hızlı gittiğim zaman(40-50kmh) daha güvende hissediyorum kendimi, zaman zaman motorsiklet kayıyor fakat daha rahat dengeleyebiliyorum. Nedeni de şu sanırım, hızlı gittiğim zaman yolu takip etmiyorum, tekerler her an kayarsa dengelerim diye koşullandırıyorum kendimi, yolun sonuna ya da uzak bir noktaya bakarak gidiyorum. Fakat böyle de içim rahat etmiyor. Lastikler yeni, biraz aşınması lazım. Off-road sürüşte acemiyim o yüzden başlangıçta 20-30la giderek dengeyi öğrenmek istiyorum, 20-30ile giderken de çok fazla düşüyorum. Tamam düşmek zaten işin kuralı, ekipman da tam, öyleyse neyden korkuyoruz değil mi, fakat düştükçe özgüvenim azalıyor nedense.
1--Bu işin aslı-astarı nedir, açıklarsanız sevinirim. Özellikle çakış taşlı yollarda sıkıntım var, arka lastik aniden atıyor. Dengelemeyi nasıl yapmam lazım. Az çok sağa sola uazanarak motorsikletin zıttına ağırlığı vererek ağırlık merkezini ortalamayı öğrendim, eskiden düştüğüm toprak virajları artık sorunsuz dönebiliyorum, fakat derin çakıl taşlı yollarda çuvallıyorum.
2-- 50-60 derece açılı yokuşlardan aşağı inerken frenlemeyi nasıl yapmam lazım? Arka tekeri denedim, düşüyorum. Ön tekere zaten dokunsam kayıyor, ikisini aynı anda denedim yine düştüm, bunun tekniği nedir?
Uzun oldu biraz ama yardımcı olursanız sevinirim, teşekkürler.