Offroad; hızlı gidince daha az düşüyorum.

Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
13 Kas 2015
Mesajlar
287
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Olması gereken bu mu, yoksa tamamen benle mi alakalı?

Merhabalar forum ahalisi.

Son 1-2 haftadır off-road sürüşleri yapıyorum, çakıl taşlı yollarda, topra yollarda, köy yollarında vs, zaman zaman arazi yolu(single track---, türkçesi neye denk geliyor bilmiyorum).

Fark ettim ki, özellikle çakıllı yollarda, hızlı gittiğim zaman(40-50kmh) daha güvende hissediyorum kendimi, zaman zaman motorsiklet kayıyor fakat daha rahat dengeleyebiliyorum. Nedeni de şu sanırım, hızlı gittiğim zaman yolu takip etmiyorum, tekerler her an kayarsa dengelerim diye koşullandırıyorum kendimi, yolun sonuna ya da uzak bir noktaya bakarak gidiyorum. Fakat böyle de içim rahat etmiyor. Lastikler yeni, biraz aşınması lazım. Off-road sürüşte acemiyim o yüzden başlangıçta 20-30la giderek dengeyi öğrenmek istiyorum, 20-30ile giderken de çok fazla düşüyorum. Tamam düşmek zaten işin kuralı, ekipman da tam, öyleyse neyden korkuyoruz değil mi, fakat düştükçe özgüvenim azalıyor nedense.

1--Bu işin aslı-astarı nedir, açıklarsanız sevinirim. Özellikle çakış taşlı yollarda sıkıntım var, arka lastik aniden atıyor. Dengelemeyi nasıl yapmam lazım. Az çok sağa sola uazanarak motorsikletin zıttına ağırlığı vererek ağırlık merkezini ortalamayı öğrendim, eskiden düştüğüm toprak virajları artık sorunsuz dönebiliyorum, fakat derin çakıl taşlı yollarda çuvallıyorum.

2-- 50-60 derece açılı yokuşlardan aşağı inerken frenlemeyi nasıl yapmam lazım? Arka tekeri denedim, düşüyorum. Ön tekere zaten dokunsam kayıyor, ikisini aynı anda denedim yine düştüm, bunun tekniği nedir?

Uzun oldu biraz ama yardımcı olursanız sevinirim, teşekkürler.
 
Katılım
4 Kas 2015
Mesajlar
265
Motosikleti hızlı ve gazlı sürdüğünüzde dengeniz bozulsa bile arka teker öne doğru itiş gerçekleştirdiği için motosiklet dağıtmadan topluyor.bunun açıklaması budur :) Ama en ufak denge kaybında gaz keserseniz yere yapışırsınız.:) Frenaj konusunda ise youtube kanalımda son videoda frenajı nasıl yaptığımı göstererek anlatıyorum.
 
Katılım
29 May 2014
Mesajlar
3,557
Dönen topaç ne zaman dengededir? ne zaman sallanır? ne zaman düşer? cevabı burada saklı..
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
13 Kas 2015
Mesajlar
287
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Motosikleti hızlı ve gazlı sürdüğünüzde dengeniz bozulsa bile arka teker öne doğru itiş gerçekleştirdiği için motosiklet dağıtmadan topluyor.bunun açıklaması budur :) Ama en ufak denge kaybında gaz keserseniz yere yapışırsınız.:) Frenaj konusunda ise youtube kanalımda son videoda frenajı nasıl yaptığımı göstererek anlatıyorum.

Teşekkürler, abone oldum izlerim vakit buldukça.
Derin çakıllı yollarda ne yapmalıyım? Büyük çakıllı yani, yumurta boyutunda. Lastiklerim k60, dişli değil o yüzden tam olarak fırlatamıyor taşları, en çok burada zorlanıyorum.

Ayrıca benim motorsiklet drz400s, acaba fazla mı şey bekliyorum arada bunu da düşünüyorum.
 
Katılım
17 Eki 2009
Mesajlar
1,090
köy-yangın yollarından çıkıp gerçekten araziye girmek istediğiniz noktada k60 ları acilen değiştirmeniz gerek :)
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
13 Kas 2015
Mesajlar
287
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
köy-yangın yollarından çıkıp gerçekten araziye girmek istediğiniz noktada k60 ları acilen değiştirmeniz gerek :)

evet amacım da o zaten. k60ların km ömrü 15-20.000km 30.000km de aşındıran da var, ki bunlar bmw1200e falan takıyorlar, yük te koyuyorlar. Kafadan k60 beni 2-3 yıl götürür. Amacım k60 ları yolculuk yaptığımda falan kullanmak, dişli lastik ve düzgün rim alıp boş olduğum günler araziye girmek. Gerçi drz400s arazide pek yeterli değil ama öğrenmeye çalışıyorum kendi çapımda.
 
Katılım
31 Eki 2016
Mesajlar
2,422
Dönen topaç ne zaman dengededir? ne zaman sallanır? ne zaman düşer? cevabı burada saklı..

Arkadaşın dediği çok güzel örnek..
Ne kadar hızlı o kadar rahat.
Ama unutma ne kadar hızlı o kadar tehlikeli :)
Acemiliğin boyunca uçurumlu menfezli yollardan uzak dur.
Dar yollardan uzak dur.
Ağaç kesilmiş, kopmuş düşmüş yollardan uzak dur.
Geniş bol topraklı çakıllı yollarda geliştir kendini, plaj imkânın varsa plajda yumsak kumda sür.
Motor dengesi için antrenman yapacaksan plaj işini görür.
Yumuşaktır stabil gitmesi zordur :)

Bir ömür enduro sür, kolay gelsin :)
 
Katılım
4 Kas 2015
Mesajlar
265
Teşekkürler, abone oldum izlerim vakit buldukça.
Derin çakıllı yollarda ne yapmalıyım? Büyük çakıllı yani, yumurta boyutunda. Lastiklerim k60, dişli değil o yüzden tam olarak fırlatamıyor taşları, en çok burada zorlanıyorum.

Ayrıca benim motorsiklet drz400s, acaba fazla mı şey bekliyorum arada bunu da düşünüyorum.

Yumurta boyutundaki taşlık bölgede ayakta süreceksiniz ama tam dik değil hafif eğimli duracaksınız.Motosiklet bacaklarınızın arasında rahat olacak yukarı aşağı hareket edecek tabi burda sizin kollarınız epey yanacaktır.Makina ağır.
Gidonu çok sıkmadan hafif boşluk vererek tutun,yolun akışına göre gaz vererek devam edebilirsiniz.Bunları ekipman olmadan yapmanızı tavsiye etmem sakatlanabilirsiniz. Drz 400 140 kg olması lazım 5 vites ve epey güçlü onun dışında süspansiyonlarıda bu iş için pek uygun değil.
 
Katılım
25 Ocak 2017
Mesajlar
134
Motorun hızı arttıkça toprağın camurun lastige uyguladigi surtunmeden daha fazla karsi vektor olusturdugu icin motorun saga sola cekmesi azalir
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst