- Katılım
- 11 May 2004
- Mesajlar
- 16
- Konu Yazar
- #1
Selam motor dostları ;
Ben Falcon almadan önce internette aylarca araştırma yaptım,ama tatmin edici bir sonuca ulaşamadım.Nihayet motoruma kavuştum.Şimdi bu yazıyı yazıyorum çünkü benim gibi bu motor hakkında bilgi almak isteyenlere bir fikir olur belki diye..
İlk aklıma gelen şu,internete hep gördüm, Falcon’mu Twister’mı diye.Arkadaşlar ikiside amaç olarak birbirinden çok farklı.Bi kere Twister cadde motoru ve racing başlangıcıdır.Falcon ise Endoro olarak tasarlanmış,bunlar farklı şeyler,bilinçsizce motor almayın,bi sürü para vereceksiniz.
Şimdi benim motora gelelim,bi kere ben çok memnınum.Gaz yiyişi mükemmel,kelebekli karbüratör kullanılmış,bu yakıtı biraz arttırsada motorun ok gibi fırlamasına faydalı.Ben tam anlamıyla sıkıştırmadım motoru daha 2000 Km de ama 140 a rahat çıkıyor şu an.Eğer sakin sakin kullanırsanız 4500 deviri geçmeden,yakıt gayet normal.Ama seri kullanayım gücü hissedeyim diyosanız ( bu motorada bu yakışır) o zaman elinizi biraz cebinize sokacaksınız.Ben off-road olarakta kullandım makineyı,hiç tıkanmadı,ne dik rampalar çıktım,banamısın demedi,e bu vakit biraz yakacak tabi.Basınca ileri atlasın diye yapmışlar makineyı.Lastikler çok hoşuma gitti(pırellı mt60) hem cadde de hemde arazide sınırları zorlamazsanız yol tutuşu çok iyi.Süspansyon da tatmin edici.ön amortisörler kaldırıma çıkarken darbeyi emiyor ve sizi kaldırıma çıkarıveriyor.Arka biraz sert,ama ayarlayabilirsiniz.Ben ellemedim,çok yumuşatırsanız yol tutuşu azalacaktır.Fabrika ayarı tam orta.Ön fren gayet iyi hisli tutuyor,arka biraz hissiz,az tutuyor gibi geldi ilk başta ama arazide kullanınca niye öyle yaptıklarını anlıyosunuz.
Makineden gelen hafif metal sesleri ve zincir şırıltısı tam bir enduro…
Yakıt göstergesi,kilometre ve devir saati,sinyal ve uzun far lambası,ve birde yan ayak açık uyarı ışığı var,zaten yan ayak açıkken vitese atınca motor stop ediyor.İyi bir özellik.Ama orta sehpa yok,zincir yağlamak ve lastiği sökmek biraz zor,enduro olduğu için altı değmesin diye yapmıyolar,Hondanın bundan kaçacağını sanmıyorum.Birde selektör düğmesi yok (pass) yani.Uzun kısa düğmesinden yapıyoruz bizde ne yapalım,bunuda daha çok arazi motoru olmasına bağlıyorum ben.
Ben memnun kaldım..Kullandığım 650 cc enduro dan sonra bile çok eksiklik hissetmedim.
Ben Falcon almadan önce internette aylarca araştırma yaptım,ama tatmin edici bir sonuca ulaşamadım.Nihayet motoruma kavuştum.Şimdi bu yazıyı yazıyorum çünkü benim gibi bu motor hakkında bilgi almak isteyenlere bir fikir olur belki diye..
İlk aklıma gelen şu,internete hep gördüm, Falcon’mu Twister’mı diye.Arkadaşlar ikiside amaç olarak birbirinden çok farklı.Bi kere Twister cadde motoru ve racing başlangıcıdır.Falcon ise Endoro olarak tasarlanmış,bunlar farklı şeyler,bilinçsizce motor almayın,bi sürü para vereceksiniz.
Şimdi benim motora gelelim,bi kere ben çok memnınum.Gaz yiyişi mükemmel,kelebekli karbüratör kullanılmış,bu yakıtı biraz arttırsada motorun ok gibi fırlamasına faydalı.Ben tam anlamıyla sıkıştırmadım motoru daha 2000 Km de ama 140 a rahat çıkıyor şu an.Eğer sakin sakin kullanırsanız 4500 deviri geçmeden,yakıt gayet normal.Ama seri kullanayım gücü hissedeyim diyosanız ( bu motorada bu yakışır) o zaman elinizi biraz cebinize sokacaksınız.Ben off-road olarakta kullandım makineyı,hiç tıkanmadı,ne dik rampalar çıktım,banamısın demedi,e bu vakit biraz yakacak tabi.Basınca ileri atlasın diye yapmışlar makineyı.Lastikler çok hoşuma gitti(pırellı mt60) hem cadde de hemde arazide sınırları zorlamazsanız yol tutuşu çok iyi.Süspansyon da tatmin edici.ön amortisörler kaldırıma çıkarken darbeyi emiyor ve sizi kaldırıma çıkarıveriyor.Arka biraz sert,ama ayarlayabilirsiniz.Ben ellemedim,çok yumuşatırsanız yol tutuşu azalacaktır.Fabrika ayarı tam orta.Ön fren gayet iyi hisli tutuyor,arka biraz hissiz,az tutuyor gibi geldi ilk başta ama arazide kullanınca niye öyle yaptıklarını anlıyosunuz.
Makineden gelen hafif metal sesleri ve zincir şırıltısı tam bir enduro…
Yakıt göstergesi,kilometre ve devir saati,sinyal ve uzun far lambası,ve birde yan ayak açık uyarı ışığı var,zaten yan ayak açıkken vitese atınca motor stop ediyor.İyi bir özellik.Ama orta sehpa yok,zincir yağlamak ve lastiği sökmek biraz zor,enduro olduğu için altı değmesin diye yapmıyolar,Hondanın bundan kaçacağını sanmıyorum.Birde selektör düğmesi yok (pass) yani.Uzun kısa düğmesinden yapıyoruz bizde ne yapalım,bunuda daha çok arazi motoru olmasına bağlıyorum ben.
Ben memnun kaldım..Kullandığım 650 cc enduro dan sonra bile çok eksiklik hissetmedim.