- Katılım
- 19 Şub 2018
- Mesajlar
- 71
- Konu Yazar
- #1
Merhabalar, bajaj pulsar 200ns 2014 model 32000 km'de. Sabah bindim işe geldim akşam çıkarken dikkatimi soğutma sıvısı göstergesi çekti, içi boşalmıştı. Motoru çalıştırdım ve 5 saniye rölantide beklettikten sonra yağ doldurma kapağını açtım kapağın üzerindeki yağ ufaktan sararmaya ve balçıklaşmaya başlamıştı, çok geç kalmadan fark ettiğim için şanslıydım.
Biraz araştırma ile sorunumun su rotoru keçesi olduğunu anladım çünkü üst kapak contasından kaçırıyor olsaydı eksozdan duman atması gerekiyordu ancak benim motorum için duman atma söz konusu değildi. Motorumu kendim tamir edeceğim çünkü biliyorum ki servis veya tamirci kalan yağın temizliği için asla benim kadar uğraşmayacak ve temizlik konusu böyle durumlarda çok kritik. Daha önce yalnızca yağ, yağ filtresi buji vs değiştirdim ancak hiç soğutma sistemi ve karter temizliği ile ilgili bir işlem yapmadım. Kendime ve sizlere güveniyorum, tamir aşamasındaki adımları aklım yettiğince anlatacağım. Yanlış yaptığım veya öyle değil böyle yap dediğiniz bir şey olursa lütfen beni bilgilendirin. Motoru daha kötü duruma sokmak istemem.
İlk yapacağım şey motor içerisindeki yağ-antifriz karışımını ve soğutma sistemi sıvısını tapaları sökerek boşaltmak olacak.
daha sonra su pompası kapağını açarak rotoru ve keçeleri sökeceğim. Radyatörden sisteme bol miktarda su vereceğim ta ki eski sıvıdan eser kalmayana dek. Daha sonra yeni keçeleri ve su pompası rotorunu bağlayacağım. Su pompası kapağını yeni aldığım contayı takarak kapatacağım.
Debriyaj kapağını sökeceğim ve dipte kalan (varsa) tortuları temizleyeceğim ve debriyaj kapağının iç kısmına yapışan karışım varsa onları temizleyeceğim. Daha sonra yine yeni aldığım debriyaj kapak contamı takıp debriyaj kapağımı bağlayacağım.
piyasada bulabileceğim en ucuz 10w-40 motosiklet yağının içerisine castrol engine shampoo denilen dizel motor temizleyiciden katıp kartere dolduracağım. 15 dk rölantide çalıştırıp bekledikten sonra boşaltıp güzel, kaliteli ve en azından yarı sentetik bir yağ ile değiştireceğim.
soğutma sisteminin havasını aldıktan sonra motoruma keyifle bineceğimi umuyorum. Sormak istediğim soru şu, yapacağım işlemlerde eksik veya hatalı gördüğünüz bir yer var mı? soğutma sistemini bol su vererek temizlemek yerine radyatör temizleyici kullanmama gerek var mıdır? motor temizleyici karışımı kullanmama rağmen, her ihtimale karşı sübap kapağını açıp kontrol etmeli miyim? Benim sorunum gerçekten su pompasının keçelerinden değil ise başka nerede sıkıntı olabilir? Çok yüksek ihtimalle keçeler olduğunu düşünüyorum çünkü dediğim gibi, eksozdan herhangi bir renkte duman atma yok ve pulsarların genelinde gerçekleşen bir problem olduğu kanısındayım -en azından hintli abilerden öğrendiğim kadarıyla-
Motorumun çalışmasında hiçbir problem yok, bu olay gerçekleştikten sonra farkedene kadar motora en fazla 5 km binmişimdir, yağ rengim çok kötü durumda değil.
Biraz araştırma ile sorunumun su rotoru keçesi olduğunu anladım çünkü üst kapak contasından kaçırıyor olsaydı eksozdan duman atması gerekiyordu ancak benim motorum için duman atma söz konusu değildi. Motorumu kendim tamir edeceğim çünkü biliyorum ki servis veya tamirci kalan yağın temizliği için asla benim kadar uğraşmayacak ve temizlik konusu böyle durumlarda çok kritik. Daha önce yalnızca yağ, yağ filtresi buji vs değiştirdim ancak hiç soğutma sistemi ve karter temizliği ile ilgili bir işlem yapmadım. Kendime ve sizlere güveniyorum, tamir aşamasındaki adımları aklım yettiğince anlatacağım. Yanlış yaptığım veya öyle değil böyle yap dediğiniz bir şey olursa lütfen beni bilgilendirin. Motoru daha kötü duruma sokmak istemem.
İlk yapacağım şey motor içerisindeki yağ-antifriz karışımını ve soğutma sistemi sıvısını tapaları sökerek boşaltmak olacak.
daha sonra su pompası kapağını açarak rotoru ve keçeleri sökeceğim. Radyatörden sisteme bol miktarda su vereceğim ta ki eski sıvıdan eser kalmayana dek. Daha sonra yeni keçeleri ve su pompası rotorunu bağlayacağım. Su pompası kapağını yeni aldığım contayı takarak kapatacağım.
Debriyaj kapağını sökeceğim ve dipte kalan (varsa) tortuları temizleyeceğim ve debriyaj kapağının iç kısmına yapışan karışım varsa onları temizleyeceğim. Daha sonra yine yeni aldığım debriyaj kapak contamı takıp debriyaj kapağımı bağlayacağım.
piyasada bulabileceğim en ucuz 10w-40 motosiklet yağının içerisine castrol engine shampoo denilen dizel motor temizleyiciden katıp kartere dolduracağım. 15 dk rölantide çalıştırıp bekledikten sonra boşaltıp güzel, kaliteli ve en azından yarı sentetik bir yağ ile değiştireceğim.
soğutma sisteminin havasını aldıktan sonra motoruma keyifle bineceğimi umuyorum. Sormak istediğim soru şu, yapacağım işlemlerde eksik veya hatalı gördüğünüz bir yer var mı? soğutma sistemini bol su vererek temizlemek yerine radyatör temizleyici kullanmama gerek var mıdır? motor temizleyici karışımı kullanmama rağmen, her ihtimale karşı sübap kapağını açıp kontrol etmeli miyim? Benim sorunum gerçekten su pompasının keçelerinden değil ise başka nerede sıkıntı olabilir? Çok yüksek ihtimalle keçeler olduğunu düşünüyorum çünkü dediğim gibi, eksozdan herhangi bir renkte duman atma yok ve pulsarların genelinde gerçekleşen bir problem olduğu kanısındayım -en azından hintli abilerden öğrendiğim kadarıyla-
Motorumun çalışmasında hiçbir problem yok, bu olay gerçekleştikten sonra farkedene kadar motora en fazla 5 km binmişimdir, yağ rengim çok kötü durumda değil.