Notebook İçin Soğutucu Yapıcam

Katılım
12 Şub 2012
Mesajlar
4,104
Notebookum için soğutucu yapmayı düşünüyorum hazırların cfm değerleri yazmıyor bir tek zalmanın bir modelinin cfm değeri 120 oda benim aletin ızgarasına denk gelmiyor üfleme yerleri o yüzden kendim yapmaya karar verdim iskeleti profil demirden yapayım diyorum kaplamasınıda 3 mm saçtan yapıcam hatta alüminyum bulursam 3 mm alüminyumdan yapıcam fakat profil demiri kalınlığı konusunda şüphelerim var kaçlık kullanmam gerekir sacı kaynatırken eritmemek için İrfan abi tavsiyelerinizi bekliyorum:)

not1:proje daha fikir aşamasında 5 tane 12 cmlik fan düşünüyorum
not2:neden hazır seçmediğime gelirsek yukarıda da yazdığım gib cfm yani fan hava akımı hiçbir modelde yazmıyor yabancıarın araştırmalarına göre bu cfm değeri en az 100 olmalıymış bu yüzden kendim yapma gereği duydum:)
 
Katılım
18 Eki 2008
Mesajlar
2,823
cfm değerleri, iyi firmaların hemen hepsinde var. bence kendin uğraşma... zaten çok yüksek hava akışına gerek yok. ayrıca soğutma ızgarasına değil ısınan bölge neresi ise oraya denk geliyor mu ona bak sen.
 
Katılım
12 Şub 2012
Mesajlar
4,104
cfm değerleri, iyi firmaların hemen hepsinde var. bence kendin uğraşma... zaten çok yüksek hava akışına gerek yok. ayrıca soğutma ızgarasına değil ısınan bölge neresi ise oraya denk geliyor mu ona bak sen.

ne hava emilen ızgaraya nede ısınan bölgeye geliyor tekno marketleri gezdim fakat zalamanın bir modeli hariç yazan yok
 

COQ

Motosiklet Eğitmeni
Katılım
27 Ocak 2008
Mesajlar
11,727
Ugrasma
muhtemelen video film falan seyrederken alet fazla isiniyor ve kararip gidiyor, sen de buna çözüm ariyorsun.
Ben de yasadim biliyorum.
Meger gayet basit bir çözümü varmis.
Kitap.
Laptopun arka tarafi yerden bir kaç santim yüksek olursa sorun çözülüyor.
Ben kitap koydum.
Pulat Y. Tacar'in terör ve demokrasi kitabi tüm sorunlari kökünden hallediyor.
Görmek istersen resmini çekip yollayayim.
Alet edevata gerek yok.
Simdiye kadar en ufak bir sorun yasamadim.
 
Katılım
12 Şub 2012
Mesajlar
4,104
Ugrasma
muhtemelen video film falan seyrederken alet fazla isiniyor ve kararip gidiyor, sen de buna çözüm ariyorsun.
Ben de yasadim biliyorum.
Meger gayet basit bir çözümü varmis.
Kitap.
Laptopun arka tarafi yerden bir kaç santim yüksek olursa sorun çözülüyor.
Ben kitap koydum.
Pulat Y. Tacar'in terör ve demokrasi kitabi tüm sorunlari kökünden hallediyor.
Görmek istersen resmini çekip yollayayim.
Alet edevata gerek yok.
Simdiye kadar en ufak bir sorun yasamadim.
yok filmlerde falan değil oyunlarda yapıyor genelde savaş ve araba yarışı oynadığım için fazla performans istiyorlar bende mevcut sisteme oc yaptım bu yüzdende ısınma arttı
orjinal sistem:
i7 3 ghz işlemci
8 gb ddr3 ram
1 gb paylaşımda 3 gb ge force ekran kartı var bu sisteme o.c yaptım
 

COQ

Motosiklet Eğitmeni
Katılım
27 Ocak 2008
Mesajlar
11,727
yok filmlerde falan değil oyunlarda yapıyor genelde savaş ve araba yarışı oynadığım için fazla performans istiyorlar bende mevcut sisteme oc yaptım bu yüzdende ısınma arttı
orjinal sistem:
i7 3 ghz işlemci
8 gb ddr3 ram
1 gb paylaşımda 3 gb ge force ekran kartı var bu sisteme o.c yaptım

Fazla oyun oynamadigim için bilemem ama ben de özellikle film seyrederken çok yapiyordu.
Hatta çok sinirlendigim ve aleti yakmak istedigim zamanlar oldu.
Ama benim yöntem muhtemelen oyun davasina da çözüm olur.
Arka tarafi yerden bir kaç santim yükselt bir de öyle dene
çözüm olmazsa sonra ugrasirsin.
 
Katılım
20 Nis 2012
Mesajlar
3,989
1.5 ay oldu net,flim den baska birseye girmiyorum fan acıyor ama suanda sorunum yok.
 
Katılım
12 Şub 2012
Mesajlar
4,104
Fazla oyun oynamadigim için bilemem ama ben de özellikle film seyrederken çok yapiyordu.
Hatta çok sinirlendigim ve aleti yakmak istedigim zamanlar oldu.
Ama benim yöntem muhtemelen oyun davasina da çözüm olur.
Arka tarafi yerden bir kaç santim yükselt bir de öyle dene
çözüm olmazsa sonra ugrasirsin.

kucağımdayken dolap rafı koyup altının boşluğa gelmesini sağlamıştım ama olmadı malesef 92 dereceleri görüyorum kapanma yok fakat yanmasından korkuyorum daha 5. taksitini ödedim:)
 

COQ

Motosiklet Eğitmeni
Katılım
27 Ocak 2008
Mesajlar
11,727
kucağımdayken dolap rafı koyup altının boşluğa gelmesini sağlamıştım ama olmadı malesef 92 dereceleri görüyorum kapanma yok fakat yanmasından korkuyorum daha 5. taksitini ödedim:)

pili çikartarak denedinmi?
Yani direkt elektirige bagli ve pil yok.
 
Katılım
25 May 2009
Mesajlar
798
buz aküleri işe yararmı? hani şu derin dondurucuya koyuyorsun donduruyorsun mavi renkli
plastik kutucuklar. cihazın hava emdiği yere koysan ordan soğuk hava emse. 3-4 saat sürer
bir tanesinin erimesi
 
Katılım
17 Mar 2006
Mesajlar
2,918
1. si laptopların hava çıkışındaki soğutucu peteklerde toz birikiyor. Belirli periyodlarda bunları söküp temizleyebilirsin. Elin yatkınsa buna ek olarak soğutucuların bağlı olduğu CPU ve GPU çipleri arasındaki termal macunları da yenileyebilirsin. hatrı sayılır bir iyileşme göreceksin. Vaktinde bu soğutma işine ben de sardım. Denemelerimde anladım ki hava emişe değil de tahliyeye bir egzos fanı taktığımda daha verimli oldu. Buna ek olarak illaki alttan vericem dersen de ben peltier ile soğuk hava vermeyi denedim, başarılı oldum ama laptopun mobil felsefesine ters olduğu için vazgeçmiştim.

Sağlıcakla.
 
Katılım
10 Şub 2006
Mesajlar
6,827
Motosikleti
MV Agusta Brutale 800, Ducati 797
asıl problem arbetus nikli arkadaşın da dediği gibi ısının tahliyesi
becerebilen birine söktürüp iyice temizlemek aleti rahatlatır
bunun yanında coq emminin dediği kitapın pdf si internetten bulunmuyor, başka kitap önersin veya tarasın göndersin :p
 

COQ

Motosiklet Eğitmeni
Katılım
27 Ocak 2008
Mesajlar
11,727
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
15 Mar 2012
Mesajlar
667
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Ne yaparsan yap soğutamazsın.Bu laptoplar son zamanlarda çok güçlü çıkmaya başladı fakat soğutma problemleri yüzünden performans veremezler.Ben evdeki laptopu lcd televizyona bağlayıp dev ekranda oyun oynuyordum fakat oyunun ayarlarını biraz fazla atırdın mı laptop ateş gibi olur hemen kendine reseti basardı.Ben de son çare vantilatörü laptopa dayayıp oynamaya başlamıştım.
 
Katılım
9 Ağu 2005
Mesajlar
345
ben acip temizlemedigim macununu yenilemedigim icin SONY yaktım. suan duruyor cop
1-2tamir gordu ama ise yaramadı masrafı yenisi kadar...

95derece zaten heranyanabilir demek.. dunya uzerindeki herhangi bir laptop sogutucusu buna cozum degil enfazla 90a duse ki oda cok yuksek
tek care icini temizleyip macunu yenileyeceksin, oc isindende vazgecsen iyi olur laptopta problem
 
Katılım
7 Nis 2007
Mesajlar
14
o pc ye keşke over clok ayarı çekmeseymişsin özellikleri iyimis.
Bende de vardı aynı problem GPU Ekran kartı İşlemci sıcaklığı, normal çalışırken hiç birşey yapmıyorken değerler 87-92 arasında gidip geliyordu.
Taaki içini açıp 22 adet vida söküp, kalan son 23 üncü vidanın açılmamasından sonra fana ulaşamadım ve küfür edip kapattım.
Sonra gerek kalmadı zaten açmaya içini, makinenin fan kısmındaki hava giren yere ağzınla veya bi makineyle tazzikli hava ver sonrada, hava çıkış yerine hava ver.
Ben ağzımla üfledim şun makine sıcaklık değerleri 37-40 arasında deneme amaçlı oyun açtım 65 oldu kasılmadı hiç. Yani işe yaradı.(NOT: Makine kapalı olsun ve bu işlemi evin içinde yapma yoksa annen oklavayı kafana geçirir her yer toz oluyor)
Bir de O.C yi hız aşırtma işlemini iptal ettir. Başlı başına ısınma sebebi O makinanın buna ihtiyacı yok gibi. Bu işlem otomatik olarak i5 ve i7 serisinde var dahada hızlısının gereği yok kanımca. Pc nin en pahalı parçasını yakmak istemezsin, bildiğim kadarıyla garati kapsamındada değil yaptığın.
Dediğim gibi ısınmadan kurtulmak istiyorsan O.C işleminden de kurtul.
Yılda 2 defa fanını temizlet.
PC in yeniymiş termal macunu yeniletmene gerek yok, eğer yaparsanda kendin yapma uzman birine götür, işlemciyle oyun olmaz ;))
 
Katılım
24 Nis 2007
Mesajlar
4,756
Eğer oc li ve performanslı kullanacaksanız öncelikle güzel bir işçilikle termal macunlarını değişmeniz fayda sağlayabilir. Arctic silver marka öenerebilirim. Bazı durumlarda sadece macun farkı ile ısıyı 5 derece düşürebiliyordum. Laptopu sabit kullanıyorsan alt kapaklarını açık kullanmanda işe yarar.
Ayrıca yatakta , direk dizinin üzerinde kullanıyorsan , fan tozlanmış , radyatör tıkanmış olabilir.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst