NORTON Commando 961 SS

Katılım
3 Şub 2006
Mesajlar
1,151
Belki ilk bakışta çokta çekici gelmeyen bu motosikletin arkasında 110 yıllık bir tarih ve başarı hikayesi var.1898 Yılında İngilterede Birmingham kentinde kurulu bu efsanevi marka köklü yarışlarda başarılar elde etmiş.Bir çok kez iflasın eşiğinden dönmüş çeşitli dönemlerde ortaklıklarla ayakta kalabilmiş ancak 1990 yılında başarısız bir proje sonrası üretimine son vermiş.2004 yılında markanın fanı zengin bir iş adamı tarafından tekrar hayata döndürülmüş.Şu dönem kardan çok markayı yaşatmak adına üretimini sürdürdüğü söyleniyor...
Wankel motoru motosikletlerinde kullanan ender markalardan biride Norton...

Markanın tarihçesini alttaki linkten okuyabilirsiniz...
http://www.motosiklet.net/forum/sikca-sorulan-sorular/22797-markalar-kronolojisi.html

Norton Type 18 (500 cc) uit 1924


Norton Big Four (633 cc) uit 1933


350 cc-versie uit 1958. Let



170 HP 1989 NORTON F 1 Wankel...







Norton üretimine 2007 model Commando 961 SS modeliyle devam ediyor.(11 000 $)...

http://www.nortonmotorcycles.com/bike/default.asp

Engine type: Parallel twin with push-rod valve actuation, dry sump
Displacement: 961 cc
Cooling system: Air
Valve Actuation: Push rod, hydraulic lifter, two valves per cylinder
Bore x stroke: 88 mm X 79 mm
Compression ratio: 10.1:1
Horsepower: 80 rear wheel @ 6500RPM
Torque: 65 foot pounds @ 5200RPM
Exhaust:1 3/4" header system with merged collector and twin mufflers with catalytic converters.
Ignition: Crank fired electronic
Carburetors: Twin 39mm Keihin FCR







 
Katılım
20 Kas 2006
Mesajlar
632
Bilgilendirdiğin için çok teşekkür ederim.Commando nun güzel bir tasarımı var ama heralde baya pahalıdır.
 
Katılım
30 Eyl 2006
Mesajlar
3,084
verdiğin bilgiler için saol resimlerde nostalji yaşattın konu olan markada teknoloji ye ayak uydurmuş:cat:
 
Katılım
27 Ara 2005
Mesajlar
5,149
Wankel motor çok ilgi çekici bir motor tipi, mesela90'ların başında 1.3lt Wankel Mada RX-7 otomobil motoru 300 beygire yakın güç üretiyordu, ama bakım sorunları yüzünden pek popüler olamamış.
 
Katılım
14 Nis 2008
Mesajlar
758
Bu topiği hortlatmalıyım :)

Geçenlerde izlediğim bir film sayesinde tanıdığım bir motor oldu Norton Commando.
70 li modelleri çok hoş. Sahibinden'e falan baktım ama pek yok ortalarda bunlardan.

Size sorum bu sitilde ancak hem ekonomik hem de temin etme noktasında bizim de ulaşabileceğimiz başka motorlar biliyor musunuz?

İşte resimleri. Merak edenler için filmin adı 'one week'. tavsiye ederim.

NortonCommando.jpg

norton_commando_850_mkIIa_1974_(1).jpg

norton_commando_850_interstate_1974.jpg

normal_750 Commando cafe racer style Int NOC rally.jpg

keanu-norton.jpg

1971 NORTON COMMANDO750.JPG

one week
bscap0283.jpg

bscap0273.jpg

bscap0255.jpg
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst