MZ Mz Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
10 Tem 2006
Mesajlar
20,993
Motosikleti
Forza250-cygnusL
Güzel olmuş... Güle güle bin...

---------- Mesaj ekleme zamanı: 17:20 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 17:05 ----------

iyi geceler
mz ler malum cok yakıyor 2 zamanlı olması nedeniyle fakat 301 mz 200 cc yapma imkanı varmı yada yapan varmı bilginiz varmı

Aslında mz ler 4 zamanlı 250 lik motorlardan çok yakmaz.... Sadece karbüratör ayarını çok iyi yapmak ve aşırı agresif kullanmamak lazım....

Buna rağmen hala çok yakıyor diyen arkadaşlara karbüratör çıkış borusuna aynı ölçüde 7-8 tane delik delinmiş pul koyup Yaklaşık %30-40 az yakıt harcaması sağlanabiliyor....
Bu seferde aradığınız hızı bulamıyorsunuz.....90-100 ü geçmiyor motorunuz.. :cat::cat:
Cc düşürme gibi bir imkan yok...Bence gerek de yok.... :cat::cat:
 
Katılım
25 Tem 2008
Mesajlar
166
teşekkürler, Alp bey benim jantları tel janta çevirmeyi düşünüyorum 2000 model olup fabrika çıkışı sanırım tel jant olanlar var,bence daha klasik duruyo mz de, şu 91-92 ETZ 301 alman olanların alimunyum jantlarından alıp taksak nasıl olur?
 
Katılım
10 Tem 2006
Mesajlar
20,993
Motosikleti
Forza250-cygnusL
teşekkürler, Alp bey benim jantları tel janta çevirmeyi düşünüyorum 2000 model olup fabrika çıkışı sanırım tel jant olanlar var,bence daha klasik duruyo mz de, şu 91-92 ETZ 301 alman olanların alimunyum jantlarından alıp taksak nasıl olur?

Çok güzel olur.... Aliminyum olması çukurlardaki esnemeyi artırdığından çok çok daha sağlam oluyor... Asla akort ayarı istemiyor... Ve paslanma yapmıyor..
 
Katılım
25 Tem 2008
Mesajlar
166
ok bi araştırayım bakalım bulamassak 300-500 e sahibinden com da 89-92 olanlar var, olmassa onlardan bi tane alıp değerlendirebiliriz ilgili parçaları..
 
Katılım
7 Ara 2009
Mesajlar
196
Güzel olmuş... Güle güle bin...

---------- Mesaj ekleme zamanı: 17:20 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 17:05 ----------



Aslında mz ler 4 zamanlı 250 lik motorlardan çok yakmaz.... Sadece karbüratör ayarını çok iyi yapmak ve aşırı agresif kullanmamak lazım....

Buna rağmen hala çok yakıyor diyen arkadaşlara karbüratör çıkış borusuna aynı ölçüde 7-8 tane delik delinmiş pul koyup Yaklaşık %30-40 az yakıt harcaması sağlanabiliyor....
Bu seferde aradığınız hızı bulamıyorsunuz.....90-100 ü geçmiyor motorunuz.. :cat::cat:
Cc düşürme gibi bir imkan yok...Bence gerek de yok.... :cat::cat:

sizin memleket neresi alp abi
 
Katılım
7 Tem 2008
Mesajlar
38
hayırlı çalışmalar kardeş..

---------- Mesaj ekleme zamanı: 03:42 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 03:38 ----------

selam arkadaşlar iyi geceler.. benim motorun çalıştırma koluna hiç basılmıyor demir gibi herhangi bir fikri olan varmı acaba ?
 
Katılım
8 May 2008
Mesajlar
803
hayırlı çalışmalar kardeş..

---------- Mesaj ekleme zamanı: 03:42 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 03:38 ----------

selam arkadaşlar iyi geceler.. benim motorun çalıştırma koluna hiç basılmıyor demir gibi herhangi bir fikri olan varmı acaba ?
yan kapağı açıp bakman lazım.
 
Katılım
10 Tem 2006
Mesajlar
20,993
Motosikleti
Forza250-cygnusL
hayırlı çalışmalar kardeş..

---------- Mesaj ekleme zamanı: 03:42 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 03:38 ----------

selam arkadaşlar iyi geceler.. benim motorun çalıştırma koluna hiç basılmıyor demir gibi herhangi bir fikri olan varmı acaba ?

Vites boşa çıkmamış olabilir... 5. viteste vurdurmayı dene 2 metre kadar... :cat:
 
Katılım
8 May 2008
Mesajlar
803
eğer motor hareketinde sorun yoksa şanzımandan değil. ne olduğunu tam açıklamamışsınki,motor çalışıyomu vurdurunca. viteslere geçiyomu? yoksa sadece marş kolumu basmıyo. önce teşhis sonra tedavi
 
Katılım
7 Tem 2008
Mesajlar
38
valla kardeş vurdurmayı deneme imkanım olmadı çünkü bir orman köyündeyim heryer kar buz ): yan kapağı açan L şeklindeki anahtarımda sıyırmış açmıyor..ama gösterge boş gösteriyor alp usta
 
Katılım
10 Tem 2006
Mesajlar
20,993
Motosikleti
Forza250-cygnusL
valla kardeş vurdurmayı deneme imkanım olmadı çünkü bir orman köyündeyim heryer kar buz ): yan kapağı açan L şeklindeki anahtarımda sıyırmış açmıyor..ama gösterge boş gösteriyor alp usta

Sehpadayken 5 e tak...Elinle tekeri çevirmeye çalış.... Eğer viteste kaldıysa çıkacaktır.... Marş kolu da rahatlayacaktır....

Bunu bir dene duruma göre gene bakarız... :)
 
Katılım
7 Tem 2008
Mesajlar
38
dur hemen denicem abi :) malum köydeyim en yakın ilçe 40 km tamircilere götürünce de mırın kırın ediyorlar bundan anlamam diyorlar :)

---------- Mesaj ekleme zamanı: 04:35 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 04:31 ----------

denedim olmadı abi :(
 
Katılım
10 Tem 2006
Mesajlar
20,993
Motosikleti
Forza250-cygnusL
1-Teker döndümü?....
2-Debriyajı çektiğinde marş yumuşuyor mu?...
 
Katılım
7 Tem 2008
Mesajlar
38
teker boştayken dönüyor sadece viteste az bi boşluğu var onun dışında dönmüyor debryaj a basıncada marş kolu aynı..yayı çıksa dicem ozman kola basılır geri kalkmaz
 
Katılım
10 Tem 2006
Mesajlar
20,993
Motosikleti
Forza250-cygnusL
teker boştayken dönüyor sadece viteste az bi boşluğu var onun dışında dönmüyor debryaj a basıncada marş kolu aynı..yayı çıksa dicem ozman kola basılır geri kalkmaz

Peki 5 viteste tekeri döndürebildinmi?...... :wiinkk:
 
Katılım
10 Tem 2006
Mesajlar
20,993
Motosikleti
Forza250-cygnusL
Bütün viteslerde denedim abi olmadı
Şanzımanın kitlemiş..... Muhtemelen geçiş sırasında arada kalmış....
Ya yokuş aşağı geri geri viteste, vurdura vurdura boşa çıkarmaya çalışacaksın (tabi hunharca değil...Teker çok hızlı dönmeyecek...)
Ya da üzerine oturacaksın Birisi motoru iterek viteste ileri geri oynatacak...Bu arada vitesleri yoklamalısın ki dişlileri yerine getirebilsin... :cat::cat:

Son ihtimal yan kapak sökülüp bakılacak...

Mz in şanzıman sistemi diğer motorlardan farklıdır... Viteste takılı iken motoru asla çalıştıramassın..Debriyajı çekince marş kolu boşa çıkar... :cat::cat:
 
Katılım
7 Tem 2008
Mesajlar
38
tamm abi saolasın sende olmasan bu forum çalışmayacak sanırım :)

---------- Mesaj ekleme zamanı: 05:04 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 05:02 ----------

bu arada benim motorda 2 tane boş var :) 1.cisi 1-2 arasında diğeri 3-4 arasında ben ilk defa karşılaştım paylaşmak istedim
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst