MZ Mz Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
1 Eki 2007
Mesajlar
393
sevğili arkadaşım ben de parcasını ankaradan alıyordum ama kalmadı diyorsun çin motorları neslini tüketti mz in ben kırşehir deyim burada da parcası malesef yok burada zaten kullanan toplam 3 veya 4 kişi var onlardan kayseri ve nevsehir den alıyoruz diyorlar orda iyi bir usta bulursan sorunu kendisi çözer burada olsan bende çözerdim ona ğöre başka bir conta bulurduk ama buradan kusura bakma yardım cı olamıyorum
 
Katılım
23 May 2007
Mesajlar
1,062
inşallah headhunter dostum yine eskisi ğibi yollarda olursun artık mz le en kısa sürede ehliyetinide alırsan sorun kalmaz ben gecen perşembe aldım sanki yeniden motor kullanıyormuş ğibiyim istediğim yere ğidip ğeliyorum kafam rahat

iyi dileklerin için teşekkür ederim mzcı bugün direksiyon sınavına girdim öğle sonu sonuçlara baktım 90la geçmişim:bounce: inş. nasipse yaklaşık 1 hafta sonra önceki msj.ımda da belirttiğim gibi hem motorumu toplamış olacağım hem de ehliyetimle hasret kaldığım yollara çıkacağım.Çok az kaldı Allah'ın izniyle:)

hepinize iyi sürüşler dilerim...
 
Katılım
1 Eki 2007
Mesajlar
393
headhunter dostum mz in işleri bittikten sonra resim eklersen son halini ğörmüş oluruz efsanenin merak ediyorum nasıl topluyorlar makinayı bir de parca sıkıntısı cekiyormusun oralarda parcaları varmı acaba
 
Katılım
23 May 2007
Mesajlar
1,062
headhunter dostum mz in işleri bittikten sonra resim eklersen son halini ğörmüş oluruz efsanenin merak ediyorum nasıl topluyorlar makinayı bir de parca sıkıntısı cekiyormusun oralarda parcaları varmı acaba

hehe:) Başkalarının nasıl motor topladıklarını bilmiyorum ama ben gayet güzel toplayacağıma inanıyorum:bounce:

Bu hasar tespitinden getirdiğim akşamki hali




Bu da birkaç gün sonrası.Akşamları stajdan/okuldan geldiğimde 1-2 saatlik çalışma ile şuan ki hali diyebilirim:mrgreen:



Bir hafta içerisinde sipariş edilen malzemeler gelicek inş. sonrasında 2 günlük iş:queen:Zaten şimdi bizim burda millet bayadır motoru görmedikleri için motor hayatımın biteceğini düşünüyor ve benim onlara karşı güzel bi planım var::deliir::::winkwink::fool::
 
Katılım
5 Ara 2007
Mesajlar
120
:bounce:merhaba arkadaslar gecen gunler motoru yikadim calistirdim 2. 3 km sonra stop etti bujiye elektrik gelmiyor zincir dislisinin onundeki elektrik ureten sarz dinamasindan gelen 3/4 renkli kablo var akunun yanindaki sigara paketi buyuklugunde kutuya gidiyor ismini bilen varmi tahminim kutuyu yaktim galiba acip baktim kahverengi boya gibi ama kurumus yanik kokusuda yok yikadigima pisman oldum o kutudan oturagin altinda saseye monteli demir kutuya baglaniyor bobin vs yardimci olurmusunuz:rendeer:
 
Katılım
23 May 2007
Mesajlar
1,062
:bounce:merhaba arkadaslar gecen gunler motoru yikadim calistirdim 2. 3 km sonra stop etti bujiye elektrik gelmiyor zincir dislisinin onundeki elektrik ureten sarz dinamasindan gelen 3/4 renkli kablo var akunun yanindaki sigara paketi buyuklugunde kutuya gidiyor ismini bilen varmi tahminim kutuyu yaktim galiba acip baktim kahverengi boya gibi ama kurumus yanik kokusuda yok yikadigima pisman oldum o kutudan oturagin altinda saseye monteli demir kutuya baglaniyor bobin vs yardimci olurmusunuz:rendeer:

MZi yıkama abicim ne yıkıyorsun güzelce sil geç.Ben çok çektim ondan yıkadığın zamanlarda buji kablosundan buji başlığına bir damla su gitse sürekli stoba çeker motoru taa ki kuruyana kadar.Senin yapacağın iş o buji başını kablosundan söküp,ksblo başını temizleyip,kurutup,düzgünce izole etmek ve tekrar yerine takmak...Kolay gelsin:cat:

Not:Buji başının içindeki küçük civata sayesinde;kablo, çekme işlemi ile çıkmaz!Buna dikkat ederek Kabloyu bir elinizle buji başını diğer elinizle tutup,bir civatadan somun söker gibi sola çevirerek çıkarınız!:wiinkk:
 
Katılım
15 May 2008
Mesajlar
90
abiler benim mz in direksiyonu sola doğru az yamuk onu nasıl düzeltirim bana açıklayacak olan varmı?teşekkürler.
 
Katılım
22 Eki 2007
Mesajlar
75
MZi yıkama abicim ne yıkıyorsun güzelce sil geç.Ben çok çektim ondan yıkadığın zamanlarda buji kablosundan buji başlığına bir damla su gitse sürekli stoba çeker motoru taa ki kuruyana kadar.Senin yapacağın iş o buji başını kablosundan söküp,ksblo başını temizleyip,kurutup,düzgünce izole etmek ve tekrar yerine takmak...Kolay gelsin:cat:

Not:Buji başının içindeki küçük civata sayesinde;kablo, çekme işlemi ile çıkmaz!Buna dikkat ederek Kabloyu bir elinizle buji başını diğer elinizle tutup,bir civatadan somun söker gibi sola çevirerek çıkarınız!:wiinkk:

yaf bende hortumu heryere tutarım bugune kadar hıc yolda bırakmadı kereta yaf sanslıyım galıba
 
Katılım
14 May 2008
Mesajlar
10,340
korkut 250 abi al bi tane mz parayla mı sanki en kötü çin motorundan bile ucuz en kralı en fazla 1500 lira yapıyor

Nasılsın mzcı arkadasım ben şu an cbf250 kullanıyorum ama yanımda birisi mz motosikleti deyince akan sular duruluyor .Mz 250 yada 301 i dört zamanlı olarak devam ettiremediler ahhhh ah devam etse öyle birşey olsun ilk ben gider alırım saygılar:rendeer:

hehe:) Başkalarının nasıl motor topladıklarını bilmiyorum ama ben gayet güzel toplayacağıma inanıyorum:bounce:

Bu hasar tespitinden getirdiğim akşamki hali




Bu da birkaç gün sonrası.Akşamları stajdan/okuldan geldiğimde 1-2 saatlik çalışma ile şuan ki hali diyebilirim:mrgreen:



Bir hafta içerisinde sipariş edilen malzemeler gelicek inş. sonrasında 2 günlük iş:queen:Zaten şimdi bizim burda millet bayadır motoru görmedikleri için motor hayatımın biteceğini düşünüyor ve benim onlara karşı güzel bi planım var::deliir::::winkwink::fool::

Abiciğim seninde mz i cillop gibi toplayacağından eminim ALLAH yardımcın olsun saygılar:cat:
 
Son düzenleme:
Katılım
1 Eki 2007
Mesajlar
393
korkut abi 4 zamanlı değil ama dört zamanlı sayılır yag pompası sayesinde üzerine zaten yag eklemiyorsun saf benzinle kullanıyorsun o sebebten bir tane al bence hayallerini erteleme mesela ben 1972 70 veya 68 o modellerde jawa californıa 250 alacağım orjinal şekilde toplayacağım mz de duracak mz cocukluk hayalimdi ğittim aldım californıa da öyle bir buçuk iki milyarda oraya ğitsin boşver be abi içimde kalmasın kendine iyi bak ğörüşürüz
 
Katılım
5 Ara 2007
Mesajlar
120
MZi yıkama abicim ne yıkıyorsun güzelce sil geç.Ben çok çektim ondan yıkadığın zamanlarda buji kablosundan buji başlığına bir damla su gitse sürekli stoba çeker motoru taa ki kuruyana kadar.Senin yapacağın iş o buji başını kablosundan söküp,ksblo başını temizleyip,kurutup,düzgünce izole etmek ve tekrar yerine takmak...Kolay gelsin:cat:

Not:Buji başının içindeki küçük civata sayesinde;kablo, çekme işlemi ile çıkmaz!Buna dikkat ederek Kabloyu bir elinizle buji başını diğer elinizle tutup,bir civatadan somun söker gibi sola çevirerek çıkarınız!:wiinkk:

hunter kardes dedigini yaptim ama bujiye atesleme gelmiyor ustaya goturmeden once elektrik olcme makinesiyle nereye elektrik gelmedigini ogrenecem insallah bobindendir bilgilendirdigin icin tesekkurler

yaf bende hortumu heryere tutarım bugune kadar hıc yolda bırakmadı kereta yaf sanslıyım galıba

:rendeer:eek:cean84 kardes isyerinde kullandigimiz sicak suyla yikamistim elektrik yerlerine tutmadim ama nasil oldu 2/3 km sonra stop etti bazen evde motorun hertarafina tutarim birsey olmaz neyse yakin zamanda ayaga kaldiracam :rendeer:
 
Son düzenleme:
Katılım
14 May 2008
Mesajlar
10,340
korkut abi 4 zamanlı değil ama dört zamanlı sayılır yag pompası sayesinde üzerine zaten yag eklemiyorsun saf benzinle kullanıyorsun o sebebten bir tane al bence hayallerini erteleme mesela ben 1972 70 veya 68 o modellerde jawa californıa 250 alacağım orjinal şekilde toplayacağım mz de duracak mz cocukluk hayalimdi ğittim aldım californıa da öyle bir buçuk iki milyarda oraya ğitsin boşver be abi içimde kalmasın kendine iyi bak ğörüşürüz
Olacak kardeş olacak ama şimdi değil zamanı var daha Öyle bir toplattıracağımki insan binmeye kıyamayacak Zaten o çalışmasını, egsoz sesini duysam benim için yeterli saygılar Saat gibi tın tın tın tın tın
 
Katılım
22 Eki 2007
Mesajlar
75
yaf bu zamanda hangı ustaya guvenecegımı sasırdım yaf gecen gun bırıne (asıl ustam degıl )gıttım kask koruyucu felan satıyodu orda benım motoru gordu hosuna felan gıttı ole sagına soluna baktı motoru calıstırırmısın dedı calıstırdım sonra bıraz motor sesını dınledı ve motorun sekmanlarında ses gelıyo dedı.
ısın garıbı ıse bı hafta once kendı ustama goturdugumde motor saat gıbı calısıyo dedı

sımdı ıkı arada kaldım da ankara sozune guvenılır ıscılıgıne guvenılır bı mz ustası arıyorum bılenler yardımcı olsun (benım kendı ustamın ısmı akderedekı mustafa usta)
 
Katılım
1 Eki 2007
Mesajlar
393
ocean 84 değerli dostum kasap sevdiği deriyi yere çalarmış :queen::queen:bu yaramaz ğibicesinden 94 model yerli bir mz zamanının cogunu yatarak geçirmiş orjinal bir makinanın sekmanlarından cok ince bir ses gelmesi normal bir durum ama bunun bir sakıncası yok moral bozmadan başka sen canını sıkma motorun ğörünümü şaşesi kompresör ü düzğünse sorun yok ki öyle zaten benzin deposundan litreye 10 15 gram kadar yag kat sesi biraz kessin kendine iyi bak görüşürüz orjinal mz ustası
 
Katılım
22 Eki 2007
Mesajlar
75
ıcımı rahatlattın saol kardes ama ben genede ankaranın en ıyı mz ustası kım onu ogrenmek ısterım normal bakım yaptırmak ıcın
 
Katılım
1 Nis 2005
Mesajlar
2,168
slm mzci arkadaşlar.:bounce:
bende mz yok ama çok sevdiğim bir motordur mz.
yaf bu zamanda hangı ustaya guvenecegımı sasırdım yaf gecen gun bırıne (asıl ustam degıl )gıttım kask koruyucu felan satıyodu orda benım motoru gordu hosuna felan gıttı ole sagına soluna baktı motoru calıstırırmısın dedı calıstırdım sonra bıraz motor sesını dınledı ve motorun sekmanlarında ses gelıyo dedı.
ısın garıbı ıse bı hafta once kendı ustama goturdugumde motor saat gıbı calısıyo dedı
benim tek segman mobilet için de segman sesi var dediler hatta 2 usta ayrı yerlerden söyledi. yaptırmaya param hiçbir zaman olmadı zaten gidişinde de çok problem olmadığı için yaptırmadım 4 aydır biniyorum maşallah şu an segman sesi artsa bile bir problem yok. gidişinden memnunsan hiç uğraşma bence.
 
Katılım
22 Eki 2007
Mesajlar
75
motorun cekısınden gıdısınden cok memnunum ama yukarda soledıgım gıbı sozune ve ısıne guvenılır bı ustaya goturup baktırmak ısterım (bıraz pıpırıklıyımde sonucta canını emanet edıyosun) son kararımı ona gore verıcemde
 
Katılım
1 Eki 2007
Mesajlar
393
ocean 84 sekmanından ses ğeliyorsa dahi bir şey olmaz yapacak bir şey yok yaptırmaya kalksan yine aynı olur değişmez orjinal motoru bozduğuna zaten değmez bir de orjinal parcasını bulamazsın dandik bir sekman takarlar üç ğün sonra daha kötü olur o şekilde devam
 
Katılım
21 Nis 2007
Mesajlar
2,162
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Bugün mz ile kapıştım uçurdu beni :p
 
Katılım
22 Eki 2007
Mesajlar
75
ocean 84 sekmanından ses ğeliyorsa dahi bir şey olmaz yapacak bir şey yok yaptırmaya kalksan yine aynı olur değişmez orjinal motoru bozduğuna zaten değmez bir de orjinal parcasını bulamazsın dandik bir sekman takarlar üç ğün sonra daha kötü olur o şekilde devam

kardes ben motorumdan sıyaketcı degılım yada sorunu var demıyorum kı ıkı ustadan bırı yalan soluyo yaf bırı saat gıbı dıyo bırı ses var deyıp mıde bulandırıyo ses var dıyen ustadan sonra kendı asıl ustama goturdum adam dıyo ses felan yok bırader tıkırında motor dıyo senı kandırıp para tokatlıcak dedı

benım dusuncemde su bu ısın pırını bulurum ve artık ona gotururum motorumu

Bugün mz ile kapıştım uçurdu beni :p

kardes senın zaten yarıs yapman hata yaf mz le bıde ıkı zamanlı bı motor bu yaf bu motorlar normal 4 zamanlı olan 251 lık lere bıle toz yutturuyor

varsın eskı tarz yada eskı teknolojı olsun ben motordan memnunum canavar gıbı guclu ve dayanıklı motorlar 6 yıldır bende bujısınden baska bıseyı degıstırmedım hangı cın motoru bole bı ıhtımal var
 
Son düzenleme:

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst