MZ Mz Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
15 May 2008
Mesajlar
90
Motorun şarz etmiyor.... Kırmızı lamba onun sebebi.......:cat:

Ayrıca stop etmesi şarz etmediği için rolantide akünün gücü yetmiyor..... Şarz dinamosunu yaptırmanı öneririm....:cat:

çok teşekkür ederim.peki kontağın yanındakı 1 farları açıyor peki 2ve 3 ne işe yarıyor?2ve 3e aldım farlarda değişen bişey olmadı.şarjdinamosu ortalama kaç paradır inan çok bilgisizim ondan bu kadar soruyorum ne olur yanlış anlama
 
Son düzenleme:
Katılım
1 Haz 2004
Mesajlar
589
akü şarj olmuyorsa hem dinamoya hemde konjektörü(regülatör) kontrol et. konjektörün çıkışından akü için kaç volt görebiliyorsun bunları kontrol etmende fayda var

Arkadaslar zorlaya zorlaya bozduk makineyi :pale:
Bujinin girdigi yerdeki kafalar hepsi siyrildi buji durmuyo.
Şimdi orayi degistirsek tumuyle silindirler felanda gidermi?

arkadaşım buji yuvası yalama oldu diye hemen silindir kapağı değiştirilirmi öyle olsa otomobildeki bir buji yuvası sıyırdı diye komple kapak yenilemek gerekirdi . oto sanayine git tornacılarda bu iş için hazır bujiler için kısa ve uzun paso için aparatlar var yalama olan yere takıyorlar ve sorun çözülmüş oluyor sadece silindir kapağını götür yaparlar
 
Son düzenleme:
Katılım
15 May 2008
Mesajlar
90
akü şarj olmuyorsa hem dinamoya hemde konjektörü(regülatör) kontrol et. konjektörün çıkışından akü için kaç volt görebiliyorsun bunları kontrol etmende fayda var



arkadaşım buji yuvası yalama oldu diye hemen silindir kapağı değiştirilirmi öyle olsa otomobildeki bir buji yuvası sıyırdı diye komple kapak yenilemek gerekirdi . oto sanayine git tornacılarda bu iş için hazır bujiler için kısa ve uzun paso için aparatlar var yalama olan yere takıyorlar ve sorun çözülmüş oluyor sadece silindir kapağını götür yaparlar

vallaha o dediklerinin ne olduğunu bi bilsem.maalesef yeni kullanıcılardanım lastik değiştirme den başka motor hakkında fazla bilgim yok zamanla olacak inşallah.olmadı bi motorcuya götüreceğim.tuhafıma giden çalışırken nasıl böyle bişey oluyor bende önceki motorum aküsüz bile çalışırken herşeyi, farlar sinyaller çalışırdı
 
Katılım
14 May 2008
Mesajlar
11
arkadaşlar bundan bir sene önce 98 mz 301 im vardı motor çok seri motor kalkışta bütün motorla kafa tutan bi makina bilirsiniz bi arkadaşın gazına geldik ve kırmızı ışık ta bi tek yapıp kalkalım dedim ve yeşil ben yüklendim gaza 5,6 metre tek teker gittikten sonra motoru indirdim yoluma devam ettim bu arada arkadaşın verdiği gaz devam ediyor biz yapıştırdık arkalı önlü gidiyoz ondan sonra ters yönden bir aracın çıktığını gördüm ve gerisini hatırlamıom hastanede açtım gözümü ve ozmandır mz le fazla görüşmüyoz :queen::queen:
 
Katılım
15 May 2008
Mesajlar
90
arkadaşlar bundan bir sene önce 98 mz 301 im vardı motor çok seri motor kalkışta bütün motorla kafa tutan bi makina bilirsiniz bi arkadaşın gazına geldik ve kırmızı ışık ta bi tek yapıp kalkalım dedim ve yeşil ben yüklendim gaza 5,6 metre tek teker gittikten sonra motoru indirdim yoluma devam ettim bu arada arkadaşın verdiği gaz devam ediyor biz yapıştırdık arkalı önlü gidiyoz ondan sonra ters yönden bir aracın çıktığını gördüm ve gerisini hatırlamıom hastanede açtım gözümü ve ozmandır mz le fazla görüşmüyoz :queen::queen:

büyük geçmiş olsun ama bu bence mz in suçu değil sizden kaynaklanan bişey sonuçta ne derler önünü görmeden basma gaza.bence mz değil hangi motor olsa aynı olayı yaşarsın.herzaman en kötü şeyi hesaplayıp ona göre davranacaksın.tekrar geçmiş olsun kazasız belasız sürüşler dilerim
 
Katılım
14 May 2008
Mesajlar
11
doğru sölüosun proggressive ama motor çok seri olduğu için adamı daha çok basmaya yöneltio nasıl racinglerde egsoz sesi hiç bi korku bırakmıo insanda bunun gibi mz in seriliği ama haklısın suç bizdeydi geçti kardeşim saol
 
Katılım
15 May 2008
Mesajlar
90
doğru sölüosun proggressive ama motor çok seri olduğu için adamı daha çok basmaya yöneltio nasıl racinglerde egsoz sesi hiç bi korku bırakmıo insanda bunun gibi mz in seriliği ama haklısın suç bizdeydi geçti kardeşim saol

o dediğine katılıyorum makinan ne kadar seriyse o kadar çok basarsın.önceliri 100 çok gelir korkarsın sonradan yavaş gelmeye başlar.geçen arkadaşın rr 1000 fireblade ini aldım otobana çıktım bi kaptırmışım kendimi ibreye baktın 240-260 civarı ama bana çok yavaş geldiydi motorculuk böyle bişey işte:d:mrgreen::p
not:izmir otobanıydı bu8rsadan izmir yönü eğer tutmasalar beni herhalde gözümü izmirde açacaktım.fenada olmazdı hani arkadaş karşıyakada çaya bekliyo nezamandır.
 
Son düzenleme:
Katılım
29 Nis 2008
Mesajlar
13
ben de yeni mz sahibiyim. motorum ufak tefek arızalar yaptı fakat şimdi çok iyi durumda. ankaradan samsuna gitmeyi düşünüyorum. tek sorunum bagajları nasıl yerleştireceğim...bi de ön fren contaları eskidi ve nereden bulacağımı bilemiyorum. bu konuda bana bilgi verirseniz sevinirim.
 
Son düzenleme:
Katılım
1 Eki 2007
Mesajlar
393
h044574 sevğili arkadaşım ön fren contalarını dışkapı da yiba çarşısı var yada çarşının ilerisinde ugur ticaret var oradan alıyordum mz motor ana bayisiydi kendileri ama enson ğittiğimde bir parca için bulamadım bayiliği bıraktıklarını söylediler ama istersen ğit bir bak derim veya oralardan da sorabilirsin fren contasından kastın fren merkez tamir takımı galiba hidrolik mi kaçırıyor oradan oraları bilmiyorum iyi bir usta bulabilirsen tamir edebilirler diye düşünüyorum kolay ğelsin
 
Katılım
29 Nis 2008
Mesajlar
13

evet, sorun hidrolik kafa tamir takımında.yibaya gittim. onlar da beni uğur ticarete yolladılar. oraya da gittim. ama sadece yay ve mil var. contası kalmamış. ayrıca da çok pahalı. küçücük parça 19.5 lira!!! contayla beraber 37 lira!!! mz parçaları çok ucuz deniyodu ama gerçekten bana bayağı pahalı geldi :salut:
bir de ustaya göstereceğim tabi. ama kendi motorumu kendim tamir etmek istiyorum.
ilk başta iyi çalışıyordu.bir süre sonra fren kolunu ancak yarıya kadar sıktığım zaman çalıştı.şimdi ise hiç çalışmıyor, diski sıkıştırmıyor. tahminim contalar eski ve değişmesi lazım.
ayrıca illa dot-4 yağı mı kullanmam lazım?
bildiğimiz makine yağı veya motor yağı koysak aynı görevi görmez mi?

 
Katılım
10 Eyl 2007
Mesajlar
941
Hayır normal motorlarda kullanılan fren yağından koyarsan sorun olmaz. Birisi geçen massey fergoson traktörlerine koyulan ağır ve kalın yağı bana fren yağı diye verdi anlamadan bi koydum fren takımı aynen finish.gittim kanuni racer 200 fren takımını taktım.Ama benim hatam alırken iyice sormalıydım.Şimdi freni sıktığınızda elinizle fren diskine giden horcumu sıkıca kavrayın eğer bir şişme oluyorsa diskte sorun vardır eğer disk bir sefer aniden sıkıyor ardından sıkmayı terkediyorsa kesinlikle jontası gitmiştir.Aynen başıma geldi diye yazıyorum yani..
 
Katılım
1 Eki 2007
Mesajlar
393
ho44574 arkadaşım kendin sökmeye kalkma lütfen belki piston ve mil paslanmıştır belki de temizlenirse sprey le falan düzelebilir ayrıca o pistona ğörü başka bir contada ustan bulabilir kendin dağıtırsan toparlayamazsın ben oralarda olsam söker toprlardımo makinayı bir hafta da tanıyamazdın ama neyse sende anlamıyorsan sökme derim ben benim motorum da arka fren sorunluydu balata kavlamış büğün çaktırıp tekrar takacağım neyse sorun çözülür umarım ama bence ustaya ğötür kendine iyi bak
 
Katılım
14 May 2008
Mesajlar
10,340
Eskiden Benin bile hayallerimi süsler kaç defa almak isteyipte alamadığım motosiklet.Sesi desen 10 tane çin motoru eder saat gibi ses çalışıyor benim cbf 250 motorum var ama nerede mz görsem durur hayran hayran bakarım
 
Katılım
1 Eki 2007
Mesajlar
393
korkut 250 abi al bi tane mz parayla mı sanki en kötü çin motorundan bile ucuz en kralı en fazla 1500 lira yapıyor
 
Katılım
5 Ara 2007
Mesajlar
120
bende gecen gunler i5 lt benzin aldim 300 km anca gidebildim yaptigim surat ise 120 km hiz fazla cikamiyorum daha yeni alisiyorum karburatoru degistirecem bunun neresi ariza yapipta fazla benzin yakiyor bilen varmi :farao:
 
Katılım
1 Eki 2007
Mesajlar
393
bülbül dostum kalbüratör memesi hava filtresi buji platin meksefe avans ateşleme bobini benzin için kullandığın yag motorun kompresör durumu lastiklerin hava basıncı bunların hepsi yakıtı etkiliyor birde ğereksiz yere red lıne durumu

debriyaj balatası da kacırıyor olabilir
 
Son düzenleme:
Katılım
18 Eyl 2007
Mesajlar
35
aaaaaaahhhhhh ahhh bi mz im olmasını çok istedim hep onun hayalini kurdum ucuz dedim babama alırız dedim adam gitti 3.500 ytl verdi beat aldı offf:(:(
 
Katılım
23 May 2007
Mesajlar
1,062
Selamün Aleyküm abilerim:)Nasılsınız inş. iyisinizdir...
Bir hafta kadar sonra benim Kocakurt tekrar yollara çıkıyor Allah'ın izniyle.Kazada hasar gören Dikmeler,önteker ve şasiyi sıfırdan takıyorum + olarak Genel bi bakım yaptım boyanacak yerler vardı (arka salıncak yan kapaklar vs.) onları da hallettim.Motorun kendinde ise Allah tarafından hiç bi sorun olmaması benim için ayrı bir şans ve sevindirici bi olay oldu.Malzemeleri aldım.Şasi sipariş edildi eski şasinin göbeğini istediler,verdik 3-5 güne şasi elime geçer inş. ve 2 gün içerisinde ufak ufak toplayıp,kaldığımız yerden yola devam ederiz inş. Motorumla:bounce:
Kendinize ve MZlerinize iyi bakın.Bu efsaneyi hep birlikte sürdüreceğiz inş.:cat:

Bu arada fren merkez contası arayan abi sanırım 20 ytl nin üstünde bi paradan bahsediyordu:pale:ben bizim buralara bi bakiim piyasa uygunsa haber ederim onun da derdine bi çare oluruz hiç değilse:cat:
 
Katılım
1 Eki 2007
Mesajlar
393
inşallah headhunter dostum yine eskisi ğibi yollarda olursun artık mz le en kısa sürede ehliyetinide alırsan sorun kalmaz ben gecen perşembe aldım sanki yeniden motor kullanıyormuş ğibiyim istediğim yere ğidip ğeliyorum kafam rahat
 
Katılım
29 Nis 2008
Mesajlar
13
ankaralılar!!

ankaralı arkadaşlar ve abiler,
geçen cumartesi sabahtan akşamakadar mz 251 ön fren hidrolik kafa tamir takımı aradım bulamadım. lütfen bana yardım edin. cuma akşamı yola çıkacağım ve ön fren çalışmıyor. lütfen yardım edin :salut:
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst