MultiStrada 1200 mü? S1000XR mi GS 1200 Adv. mi ? Sonuçlandı !

Siz olsanız hangi motosikleti tercih ederdiniz?


  • Kullanılan toplam oy
    130
  • Anket kapatılmış .
Katılım
16 Şub 2011
Mesajlar
8,913
Şehir içi 650f varsa uzun seyehat için Goldwing niye düşünmüyorsunuz? Piyasası küçük olduğu için mi?

Araziye çıkılmadığı müddetçe GS'in üstün olduğu herhangi bir yön göremiyorum çünkü. Japon olması da büyük avantaj (sorunsuzluk + bakım). Uzun yolda ezici farkla en çok tercih edilen motosiklet Amerika'da.

hocam siz Levent' le tanışmadınız , yoksa Goldwing tavsiye etmezdiniz , arkadaş minyon yapılı bir delikanlıdır ( iki sene kadar önce son gördüğümde) o gemi gibi makinanin üzerinde :D
 
Katılım
5 Şub 2011
Mesajlar
324
Tabi seçenekler arasinda yok ama,ben olsam FJR 1300 triptonik vites olanından alır rahatıma bakardım.
 
Katılım
16 Ocak 2019
Mesajlar
2
Geçen sene benzer şekilde ben de düşünüyordum, aralık ayında 2015 gs adv aldım, tavsiye ederim.
 
Katılım
18 Ağu 2014
Mesajlar
899
Ducatinin ani güç patlamasının rakibi bir tek olsa olsa 1290gt de olur. Daha hafif, daha güçlü ve daha minyon. 2016 0 km sini 100k ya bırakıyorlar değerlendirmeni tavsiye ederim.
Ducati de alsan ktm de alsan 2. el de değer kaybediceksin. Hazır değer kaybedenini alırsan çok bir şey kaybetmezsin ama satış süresi uzun oluyor tabiki. 1290gt yi satamayabilirsin bile.

Coq abi 2 satırla özetlemiş aslında düşünürsen gs alır geçersin. Bence gs alıcaksan bari düzünü al adv çok ağır ve kocaman.
 
Katılım
13 Eyl 2013
Mesajlar
3,093
Levent merhaba. Gs ve Mts kullanan biri olarak bence hâla güç arıyorum diyorsan multistrada’yı seç. XR’a göre piyasası daha hızlı. Bende iki tane mts vardı. İkisini de ilana koyduktan 2-3 haftaya satıldı. Desmo bakımı ise özel serviste yaptırırsan baya fark eder.
 
Katılım
10 Kas 2014
Mesajlar
22
Mts kullanmadım fakat diğer 2 motoru da kullanma fırsatım oldu.
3 motor arasında Mts yi sizinde bahsettiğiniz nedenlerden dolayı tercih etmezdim.
Bmw ler içince kesinlikle tercihim Xr olurdu. Adv nin yapabilceği şeylerin çoğunu yapar ve eğlence faktörü çok daha fazla illa bi Gs alıcaksam da bu Adv değil düz Gs olurdu.Sebebi gene daha pratik daha eğlenceli olması
 
Katılım
8 Mar 2016
Mesajlar
79
Şehir içi yollarda da rahat olacağı için ben xr derdim. Gs olacaksa adv olsun :) Ducati mi ??? Evlerden ırak satana kadar göbeğim catladi.
 
Katılım
8 Eki 2015
Mesajlar
1,996
FORUM AÇLIKTAN KIRILIYOR ! BU MODERATORLER NE KAZANIYORSA ARTIK MOTORLARA BAK DAHA BENIM KICIM O SELELERLE KAVUSAMADI BILE ..
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
5 Kas 2015
Mesajlar
11,464
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
FORUM AÇLIKTAN KIRILIYOR ! BU MODERATORLER NE KAZANIYORSA ARTIK MOTORLARA BAK DAHA BENIM KICIM O SELELERLE KAVUSAMADI BILE ..

Ya ben dedim, "bu basligi forumun ozel VIP kisminda acin, herkese acik kisimda olmasin" dedim ama dinletemedim.
 
Katılım
17 Nis 2012
Mesajlar
3,160
Burdan buna bir kaç kişi hariç ancak tipine yorum yapabiliriz o kadar yazı boşuna
 
Katılım
3 Mar 2012
Mesajlar
281
levent abi sende biliyorsun ki multistrada alıcaksın. sana çok yakışır. motosikletler hakkında yaptığın yorumlar ile aynı fikirdeyim. hiç düşünme Ducati kalitesiyle birleşş. saygılar
 
Katılım
8 Eki 2015
Mesajlar
1,996
levent abi sende biliyorsun ki multistrada alıcaksın. sana çok yakışır. motosikletler hakkında yaptığın yorumlar ile aynı fikirdeyim. hiç düşünme Ducati kalitesiyle birleşş. saygılar

Levent abi Monster1200 e ilk bındıgınde bune amk demişti bende abimi az biraz tanıyorsam o multi alırsa tekmeleyerek parçalar
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
5 Kas 2015
Mesajlar
11,464
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Bu yorumu yaptım diye evime gelmeklete tehdit bile edildim abi sen düşün ortamdaki krizi
Kim onlar hemen söyle. Evlerine gitmekle tehdit edeceğim. Acaip pis misafirliğim vardır. Geldim mi gitmem. Hiç bir ikramı sevmem. İki lafımdan birinde eve ve eşyalara bok atarım. En kötüsü de karı koca dinamiğini kısa sürede kavrayıp aralarına fitne sokarım. Yeni evli falan değillerse bir aya kalmaz ayrılırlar. Değillerse de düzelmeleri en az bir sene sürer. İsimleri bekliyorum. Bin pişman olacaklar...

Bu arada S1000XR 165 beygirmiş lan oha!
Pffft. Superduke GT 176 beygir olması lazım :) Hadi MTS 160hp de GS Adventure 125 beygirle ve o göbekle neyin macerasını yaşatacak afedersin. Gerçi böbrek taşı geçirmek te çok heyecanlı oluyor diyorlar ama...
 
Son düzenleme:
Katılım
12 Ocak 2018
Mesajlar
199
dediğin makineleri hiç kullanmadım yalan yok kullanan kişilerin yorum yapması kararında daha etkili olucaktır ama hepsinin inceleme videolarını izledim.

Bence GS alma motor bloğu ve görüntüsü çok kötü duruyor gerçekten (tavuk bacaklı badiciler gibi)

ama MTS nin o havası hiç bir şeyde yok, adamlar öyle bi makine üretmişki çantalıda çok afilli çantasızda
 
Super Moderator
Katılım
12 Mar 2007
Mesajlar
4,360
Burda 2. el fiyat araştırması yaptım meraktan.
2017 model 9-12bin km aralığında
R1200GS 17500€
S1000XR 16500€
Multistrada 18000€

Bunların sıfır fiyatları o zaman ne civardaydı pek bilemem ama bugüne yakındır.
Bugün Multistrada 1260 modeli 18500 eurodan başlıyor 25.590 euroya kadar çıkıyor.
2. Elde 18500 euroya o 25000lik model olan pikes peak var. Yani neredeyse %30'luk bir değer kaybı var.

Bmw için ise S1000XR 16,500€
R1250GS ise 17,400€
2017 yılında da fiyatlar yaklaşık böyledir. Model değişikliği nedeniyle 500 ila 1000€ daha aşağı olma ihtimalleri var.

Bu arada S1000XR 165 beygirmiş lan oha!
Göreceğin üzere bu tip motosikletler burada fazla değer kaybetmiyor. Mesela benim 18binden fazla verip aldığım Honda'nın hypersportunu 2 ay önce 14500 euroya sattım. Yani spor modellerin değer kaybı daha fazla. Tabi birde spesyal modellerin.
Ducati örneğinde olduğu gibi. Düz modeli neredeyse sıfırı ile aynı fiyata satılırken pikes peak gibi dolu modeller baya değer kaybı yaşıyor.


Abi ben;

Adv olur ise; 2015-217 Aralığında bir alet tercih edeceğim, 3-5.000 km de bir iki görüştüğüm var. Fiyat ise ; 125bin ile 140 arasında oynuyor.
XR olur ise; aşağı yukarı 2018 modeli 120-130 aralığında.
Multi olur ise; doluluğuna göre 80-100 bandında.

Şimdi burada geri dönüşü en iyi makina adv. 100'e aldığın multiyi, bir daha 70'in üzerine satman na mümkün ;)
Xr multiye oranla biraz daha iyi, fakat o da oldukça kayıp yaşatıyor Türkiye şartlarında.

---------- Mesajlar birleştirildi - 10:56 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:54 ----------

Şehir içi 650f varsa uzun seyehat için Goldwing niye düşünmüyorsunuz? Piyasası küçük olduğu için mi?

Araziye çıkılmadığı müddetçe GS'in üstün olduğu herhangi bir yön göremiyorum çünkü. Japon olması da büyük avantaj (sorunsuzluk + bakım). Uzun yolda ezici farkla en çok tercih edilen motosiklet Amerika'da.

Haşmetcim selam,

2-3 kez Amerikanın farklı eyaletlerinde bulundum, evet adamlar dediğin gibi GoldWing'ci. Ama bi tarzları var be, yolları da çok uygun.. Benim öyle bir tarzım yok.

diğer taraftan 1 kez kullandım GoldWing, 60-70 km kadar. O kadar yumuşak ki motor, kendi motoruma geçtiğimde (Versys1000) gidon felan yamuk hissiyatı yaşamıştım, ve güvensiz bulmuştum, böyle bir hissiyatı var ama bana uygun değil hiç :)

---------- Mesajlar birleştirildi - 10:57 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:56 ----------

hocam siz Levent' le tanışmadınız , yoksa Goldwing tavsiye etmezdiniz , arkadaş minyon yapılı bir delikanlıdır ( iki sene kadar önce son gördüğümde) o gemi gibi makinanin üzerinde :D

Abi sen vardın dimi ben GoldWing ile Kandıra'ya giderken ;) hakketten yaa o zaman 60 kiloydum ;) Şimdi çok şükür 70 :p

---------- Mesajlar birleştirildi - 11:06 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:57 ----------

Ducatinin ani güç patlamasının rakibi bir tek olsa olsa 1290gt de olur. Daha hafif, daha güçlü ve daha minyon. 2016 0 km sini 100k ya bırakıyorlar değerlendirmeni tavsiye ederim.
Ducati de alsan ktm de alsan 2. el de değer kaybediceksin. Hazır değer kaybedenini alırsan çok bir şey kaybetmezsin ama satış süresi uzun oluyor tabiki. 1290gt yi satamayabilirsin bile.

Coq abi 2 satırla özetlemiş aslında düşünürsen gs alır geçersin. Bence gs alıcaksan bari düzünü al adv çok ağır ve kocaman.

KTM hiç sevemedim gitti ;S 1290 tasarımdan çok uzak ben biraz şekilciyim acikcasi, hiç beğenemedim.

---------- Mesajlar birleştirildi - 11:08 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:06 ----------

Levent merhaba. Gs ve Mts kullanan biri olarak bence hâla güç arıyorum diyorsan multistrada’yı seç. XR’a göre piyasası daha hızlı. Bende iki tane mts vardı. İkisini de ilana koyduktan 2-3 haftaya satıldı. Desmo bakımı ise özel serviste yaptırırsan baya fark eder.

Yahu kesinlikle içimden multi geçiyo ama çok yakın arkadasım örneği var gözümün önünde 1 yılda 15 bin TL harcadı bakım vs. ve çok problem cikartti, 2014 modeldi yanılmıyorsam. Hadi satmayayım diyorum ama, her yönden endişe içindeyim. 7 bin km tura çıkıcam, yolda ıssızda bi yerde bi problem verse bütün tatilin içine etti, GS'de bu oran çok daha düşük, tabiki her motor her an arıza verebilir, ama göz önündeki örnekler huzur kaçırıyor.

---------- Mesajlar birleştirildi - 11:09 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:08 ----------

Mts kullanmadım fakat diğer 2 motoru da kullanma fırsatım oldu.
3 motor arasında Mts yi sizinde bahsettiğiniz nedenlerden dolayı tercih etmezdim.
Bmw ler içince kesinlikle tercihim Xr olurdu. Adv nin yapabilceği şeylerin çoğunu yapar ve eğlence faktörü çok daha fazla illa bi Gs alıcaksam da bu Adv değil düz Gs olurdu.Sebebi gene daha pratik daha eğlenceli olması

Yorum için teşekkürler, Normal gs ile aralarında çok ciddi farklar yok aslında ama yakıt tankının 30 küsür litre olması bence benim gibi uzun yol yapan tipler için düşünülmüş güzel bir detay. Sanırım adv bana hitap ediyor.

---------- Mesajlar birleştirildi - 11:12 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:09 ----------

levent abi sende biliyorsun ki multistrada alıcaksın. sana çok yakışır. motosikletler hakkında yaptığın yorumlar ile aynı fikirdeyim. hiç düşünme Ducati kalitesiyle birleşş. saygılar

Bilalcim MTS bizi yorar be.. çok maliyetli ve sancılı bakım süreci. Ben hiç bu güne kadar bakım, işletim vb. maliyeti göz önünde bulundurarak motor bakmadım ama, Ducati gerçekten incir ağacı dikeme sevdalısı :) Yoksa bende çok istiyorum mts ile uzamayı :)

---------- Mesajlar birleştirildi - 11:14 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:12 ----------

Pffft. Superduke GT 176 beygir olması lazım :) Hadi MTS 160hp de GS Adventure 125 beygirle ve o göbekle neyin macerasını yaşatacak afedersin. Gerçi böbrek taşı geçirmek te çok heyecanlı oluyor diyorlar ama...


Superduke Voltran gibi motor, bence 1.90 boy 120 kilo olmayan binmesin.. Enduroda 176 beygir nedir, S1000RR kaç beygir?..

---------- Mesajlar birleştirildi - 11:16 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:14 ----------

dediğin makineleri hiç kullanmadım yalan yok kullanan kişilerin yorum yapması kararında daha etkili olucaktır ama hepsinin inceleme videolarını izledim.

Bence GS alma motor bloğu ve görüntüsü çok kötü duruyor gerçekten (tavuk bacaklı badiciler gibi)

ama MTS nin o havası hiç bir şeyde yok, adamlar öyle bi makine üretmişki çantalıda çok afilli çantasızda

Yani şu ifadeyi BMW duysa, bi daha GS üretmez yeminle :) bi boxer motor kullanındığınızda hatırlayın bu mesajı, ondan sonra hissiyatını anlayacaksınızdır :)
 
Katılım
30 Ağu 2012
Mesajlar
838
@Levent Senin motorun S1000XR. Yerinde olsam MTS1200'ü kafadan elerdim. Çok şık çok güzel güçlü bir makinası var ama senin gibi çok gezen bir adamı işletme ve bakım maliyetleri yorar diye düşünüyorum.

Geriyer S1000XR ile 1200adv kalıyor. Gerisi tarz ile alakalı ama 1200adv dense racing geçmişi olan birisi için S1000XR daha tatmin edici olur diye düşünüyorum. Senin tarzına daha uygun olduğunu düşünüyorum.

Ayrıca ben şuan motorumu değişecek olsam S1000XR dışında başka seçeneğim yok gibi. :mrgreen:
 
Super Moderator
Katılım
12 Mar 2007
Mesajlar
4,360
@Levent Senin motorun S1000XR. Yerinde olsam MTS1200'ü kafadan elerdim. Çok şık çok güzel güçlü bir makinası var ama senin gibi çok gezen bir adamı işletme ve bakım maliyetleri yorar diye düşünüyorum.

Geriyer S1000XR ile 1200adv kalıyor. Gerisi tarz ile alakalı ama 1200adv dense racing geçmişi olan birisi için S1000XR daha tatmin edici olur diye düşünüyorum. Senin tarzına daha uygun olduğunu düşünüyorum.

Ayrıca ben şuan motorumu değişecek olsam S1000XR dışında başka seçeneğim yok gibi. :mrgreen:



Maalesef yaş Kemale ermeye doğru fazla seçeneği kalmıyor insanın, zira pek çok motorun balını toplamış oluyoruz, bende o yüzden bu kadar zorlanıyorum.

MTS gerçekten işletim olarak yazık denecek kadar pahalı.

XR konusunda hemfikiriz, fakat hala piyasası ile ilgili ciddi kaygılarım var,

Geri kazanım olarak da ADV tartışmasız açık ara.. Artık ikisi arasındayım bakalım ;)
 
Katılım
24 Eki 2017
Mesajlar
1,494
Her iki motosikletide kullanmış biri olarak şöyle bir tavsiye verebilirim.

Yolculukta artçı varsa ducati düşünmeyin. GS hertürlü konforlu. Yalnız gitseydiniz sürüş hissiyatı daha keyifli olan ducatiyi önerebilirdim.

Haricinde başka bir alternatif düşünmek isterseniz süper tenere önerisinde bulunabilirim. Her anlamda tepkisi yumuşak motosikletler yolculuklarda daha keyifli oluyor.
 
Katılım
18 Kas 2011
Mesajlar
702
Abi seni az çok tanıyorum,SX ve Versys ten sonra s1000xr diyeceğim ama yakın makinalar birbirlerine.Ducati mevzusu ise bakımı falan teferruatlı iş.Bir tanıdğım abim var Antalya'da ducati vardı onda da fakat 1 sene binmeden satıp GS ADV aldı.Her yol O'na çıkıyor sanki :D
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst