muayene ile ilgili

Katılım
13 Eyl 2006
Mesajlar
4,669
Motosikleti
Piaggio beverly 400 / Aprilia sr gt 200
arkadaşlar sorum kısaca şu.. lütfe tecrübeli arkadaşlar yazsın öylemi böylemi kararsız arkadaşlar kafa karıştırmazsa sevinirim teşekkürler

1.ruhsat sahibi olmadığımız motosikleti muayene harcı ve temiz belgesi alıp muayeneye götürebilirmiyiz ruhsat sahibine gerek varmı?

2.eski ruhsatın (2yaprak) değişmesine gerek varmı 2009 muayene için? son muayene 2004 de bitmiş herhangi bir ceza varmı masrafı normal muayene harcını geçermi

şimdiden teşekkürler
 
Katılım
19 Nis 2009
Mesajlar
1,684
arkadaşlar sorum kısaca şu.. lütfe tecrübeli arkadaşlar yazsın öylemi böylemi kararsız arkadaşlar kafa karıştırmazsa sevinirim teşekkürler

1.ruhsat sahibi olmadığımız motosikleti muayene harcı ve temiz belgesi alıp muayeneye götürebilirmiyiz ruhsat sahibine gerek varmı?

2.eski ruhsatın (2yaprak) değişmesine gerek varmı 2009 muayene için? son muayene 2004 de bitmiş herhangi bir ceza varmı masrafı normal muayene harcını geçermi

şimdiden teşekkürler

rusat sahibi olmana gerek yok.
vize için yazılacak yerde boşluk varsa değişmesine grek yok.
bu konu ile ilgili arama yaparsan forumda bir sürü topic vardı. yüzde 5 cezadan bahsediyorlardı.
En önemli şeyi unutma kaskız gitme vizeyi alamazsın.
lambalarının çalıştığından emin ol plakalık dahil.
frenlerini kontrol et.
lastiklerin abartı kötüyse değiştir.
seri numaralarını okunur oldugunu kontrol et yeter :cat:
 
Katılım
13 Eyl 2006
Mesajlar
4,669
Motosikleti
Piaggio beverly 400 / Aprilia sr gt 200
rusat sahibi olmana gerek yok.
vize için yazılacak yerde boşluk varsa değişmesine grek yok.
bu konu ile ilgili arama yaparsan forumda bir sürü topic vardı. yüzde 5 cezadan bahsediyorlardı.
En önemli şeyi unutma kaskız gitme vizeyi alamazsın.
lambalarının çalıştığından emin ol plakalık dahil.
frenlerini kontrol et.
lastiklerin abartı kötüyse değiştir.
seri numaralarını okunur oldugunu kontrol et yeter :cat:

sadece sinyallerim yok onları takacağım gerisi tamam gibi ohh! içim rahatladı teşekkürler :cat:
 
Katılım
13 Eyl 2006
Mesajlar
4,669
Motosikleti
Piaggio beverly 400 / Aprilia sr gt 200
birinin bana kask tak kasksız gitme demesi çok tuhafıma gidiyor yaa:mrgreen:
 
Katılım
27 Mar 2009
Mesajlar
126
arkadaşlar sorum kısaca şu.. Lütfe tecrübeli arkadaşlar yazsın öylemi böylemi kararsız arkadaşlar kafa karıştırmazsa sevinirim teşekkürler

1.ruhsat sahibi olmadığımız motosikleti muayene harcı ve temiz belgesi alıp muayeneye götürebilirmiyiz ruhsat sahibine gerek varmı?

2.eski ruhsatın (2yaprak) değişmesine gerek varmı 2009 muayene için? Son muayene 2004 de bitmiş herhangi bir ceza varmı masrafı normal muayene harcını geçermi

şimdiden teşekkürler


ruhsat sahibine gerek yok
temiz belgeside alabilirsin sadece ruhsatın kendisi yeterli
2004 vizenin altına 2009 vize kaydını yapacaklar.
Aradaki yılları yıllık ve aylık gecikme bedeli alarak tahsil edecekler.
Vizede en önem verdikleri elektrik tesisatı
lastik kontrolü
frenler
seri numaraların okunaklığı
fren hortumları




Gecikme Bedeli Yazdır

--------------------------------------------------------------------------------

Değerli Müşterimiz,

Muayene süresi geçen araçlardan muayene geçerlilik tarihinden itibaren gecikme bedeli alınmakta olduğunu önemle hatırlatmak isteriz.

Gecikme bedeli muayene süresi geçirilen her ay için muayene ücretinin %5'i olup, bu tutarlar Maliye Bakanlığı Gelirler İdaresi Başkanlığı'na aktarılmaktadır.

Trafikten çekme belgesi alıp belli bir süre sonra tekrar trafiğe çıkarılan araçlardan sadece trafikten çekildiği ve belgelenebildiği süre boyunca gecikme bedeli alınmamaktadır. Muayene süresinin kanıtlanamadığı durumlarda 01.01.2005 tarihi esas alınarak gecikme bedelinin tahsil edilmektedir.


--------------------------------------------------------------------------------




şimdiden kolay gelsin
 
Son düzenleme:
Katılım
7 May 2008
Mesajlar
268
Arkadaşlar sırası gelmişken ben de sorayım.Bildiğiniz üzere ben motorumun rengini değiştirdim.(faturası mevcut)Rengi ruhsat'a işletmem için devir sahibine gerek var mı?Veya da şöyle sorayım,bu şekilde motor muayeneye girebilir mi?
 
Katılım
3 Ara 2006
Mesajlar
1,220
1. Muayen için ruhsat sahibi olmana gerekyok. trafik belgende yer varsa ruhsat değişmene gerek yok.
2. aylık 3,20 tl gibi bir gecikme üceti ödersin 1-1-2005 tarihi baz alınırsa 235 - 240 TL gibi bir rakam tutar.

geçerli bir trafik sigortası ve aracın plakası üzerine vergi ve trafik cezası olmaması lazım
 
Katılım
3 Ara 2006
Mesajlar
1,220
Arkadaşlar sırası gelmişken ben de sorayım.Bildiğiniz üzere ben motorumun rengini değiştirdim.(faturası mevcut)Rengi ruhsat'a işletmem için devir sahibine gerek var mı?Veya da şöyle sorayım,bu şekilde motor muayeneye girebilir mi?

iki tane Ek-1 belgesini Şöförler odasından doldurtup muayeneye girebilirsin.
ruhsat işlemlerini yaptırabilmen için ruhsat sahibi yada noterden vekaleti olan bir kişi yapabilir. ruhsatın iki parçası değişir ve kaportacıdan fatura istenebilir
 
Katılım
15 Ağu 2005
Mesajlar
1,548
Bugün muayene gittim arkadaşlar.Bulunduğum ilçede(ayvalık) daha randevulu sisteme geçmediği için direk sıraya girdim ve motorumun muayene işlemini hallettim.Vergi dairesinden borcu yokturu öğrendikten sonra ruhsatımla beraber istasyona gittim.Ayrıca sigorta poliçesininde olması gerekiyor.



sıra bana geldikten sonra motorun şase ve motor numaraları kontrol edildi.Tüm lambalarına bakıldı ve far ayar cihazına sokuldu.Lastik dişlerine bakıldı.Ayrıca son olarakta ben üstünde kullanırken frenlemesine baktılar...Allahtan eksoz sesine birşey demediler...

Bu yeni sistemi gerçekten başarılı buluyorum.Öteki karayolları sisteminde motoru görmeden muayeneyi gerçekleştiriyorlardı.



Sonuç olarak benim motorum hafif kusurlu olarak muayeneyi geçmiş oldu.

kusurlara gelince kısa farımın yönü bozukmuş..
ayrıca park lambalarım mavi renkte olduğu için lamba rengim uygun değilmiş...

biraz nazlansamda görevli pulu yapıştırdı plakaya, muayene pulu yapıştırılmak zorundaymış

 
Katılım
13 Eyl 2006
Mesajlar
4,669
Motosikleti
Piaggio beverly 400 / Aprilia sr gt 200
haa bakın ben sigortayıda unuttum :cyclopsan
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst