Hyosung S&T Kanuni MT - Hyosung Kullanıcıları Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
10 Haz 2006
Mesajlar
33
Trigger dediğin gibi yaptım ve cidden çok güzel oldu. Siyah motorsikletin cilaya dafa fazla ihtiyacı oluyor galiba...

Koruma takozu için ne diyorsun Tamer bir örnek göstermiş hatta fiyatını da yazmış. Takozun fiyatı ve GTR 250 ye uygunluğu bakımından yorumlarınızı rica ederim.

Dün ehliyet sınavına katılan arkadaşlara geçmiş olsun dileklerimi iletirim. :)
 
Katılım
18 Ara 2004
Mesajlar
566
evet dün ehliyet sınavındna çıktık hayırlı uğurlu olssun giren arkadaşalra..umarım ehliyetlerimizi de kolayca alabiliriz..

takozun yaptırılmış olması güzel fakat koruma takozunun hem comet hemde race modelelri için nereye takılacağı vede nasıl bir takılma işlemi yapılacağı da bir soru bu konuda bilginiz varmı. şaseye nasıl bağlanıyor yani.sanırım CONTİ de bunu sormuş.
 
Katılım
28 Tem 2005
Mesajlar
132
eğer şasinin ince kısmına takılıyorsa herhangi darbede şasiyi yamultabilir mi? kalın kısma ise monte edilmesi zor(bu yorumum herhangi bir takoz için örnek olan için değil) bu işe bir çare göremiyorum...

egzoz tatıran arkadaşlar yorum yazar mısınız merak içinde bekliyoruz...
 
Katılım
18 Ara 2004
Mesajlar
566
trigger' Alıntı:
eğer şasinin ince kısmına takılıyorsa herhangi darbede şasiyi yamultabilir mi? kalın kısma ise monte edilmesi zor(bu yorumum herhangi bir takoz için örnek olan için değil) bu işe bir çare göremiyorum...

egzoz tatıran arkadaşlar yorum yazar mısınız merak içinde bekliyoruz...
aynen trigger arkadaşa katılıyorum kalın kısımda zaten o uzunlukta bi parça dize deyecektir. ince kısımda ise 150 kilonun takbiryere yaptığı basınç ilk değme noktasıolduğu için mutlak bi esnemeye ve şiddetten dolayı yamulmaya sebep verebilir. bunun ortadan kalkması için paralelindeki karşı şase parçasına bağlanan bi ara parça ile kuvvetin dağıtılması 2 parçaya yaılması gerekir bence..

sınavla ilgili görüşlerinizi yazmak isterseniz lütfen bi bakın :
http://www.motosiklet.net/forum/showthread.php?t=17555
 
Katılım
3 Şub 2006
Mesajlar
1,151
Ertuğrul_Öz' Alıntı:
Arkadaşlar size bir sorum olacak.

Sizin motorlara 1000 bakımında sübap ayarı yapıldı mı ? Veya en azından sübap boşluğu kontrol edildi mi ?

Benim motor düşük devirde çalışırken hafif bir sübap sesi geliyor (metalik bir tık tık). Sizin motorlarda da aynı ses var mı ? Yani normal mi ? (Örneğin hava soğutmalı volkswagen lerde bu sesi rahatlıkla duyabilirsiniz ve normal sayılır)
Ben sübaplara bakın diye tembih etmiştim ama onun ayarı için bir cihaz var gelecek dediler sübaplara çok dikkat et Ertuğrul anlamışsındır ne demek istediğimi bendede bakım sonrası benzer bir ses başladı alt devirlerde dediğin gibi...
Tamer eğer şasede bir sorun yaratırsa o takoz sana düşündüğünden çok daha pahallıya patlayabilir şase kıvırma profil malzemesi nedir bilmiyorum boyalı çünkü bence iyi bir ustaya danış bende şaseye bu tip bir bağlantıyı çok düşündüm artık vazgeçtim benim gördüğüm bazı frame slider(düşme takozları) uç kısımları yumuşak esnek malzemeden yapılmıştı(azda olsa darbeyi azaltır)bu parça eğer sert ise direkt olan gücüyle şaseye darbeyi verecektir...
Muritu ehliyet hayırlı olsun ıslatırız artık...
 
Katılım
18 Eyl 2005
Mesajlar
168
arkadaşlar takozun takılacağı yer ve nasıl takılacağı tabiiki belli.Motorun gövdesine hiç zarar vermeden kelepçeleme yöntemiyle takılıyor.motorun gövdesi de çelik bu yüzden düşünüldüğü gibi gövdede düşme anında bi hasar oluşmaması gerekiyor.Ayrıca takozun uç kısmı darbeyi emmek için yumuşak bir malzemeden yapıldı.Yurtdışındaki yapılan modelini örnek alarak yaptırdım.ekzostun alt kısmındaki şaseye de bir aparat yaptıracağım ekzost ve arka bölüm koruması içinMotoru alınca alt koruma demirlerini ve arka yüklüğü de yaptırmayı düşünüyorum.Çünkü bu motorda hiç bir koruma yok,durduğu yerde bile biri dokunsa düşse orası burası ezilir bükülür hem cebime zarar verir hem de beni üzer.
 
Seni unutmayacağız
Nur içinde yat
Katılım
9 Ocak 2006
Mesajlar
2,003
Bence her iki düşme takozu arasına çelik çubuk gibi bir parça koyarsan devrilme anında oluşacak darbeyi şasinin her iki kısmı arasında paylaştırırsın.

Aksi taktirde bırak şasinin eğilmesini yerde sürünürken birşeye takılması durumunda o kısmı tamamen burarak deforme edebilir.

Şasi bir kere eğildiğinde motor şasinin bu kısmıyla da direkt olarak bağlantılı olduğu için konumu değişecek ve başınıza takozsuz halde düştüğünden daha büyük sorunlar açacaktır.

1 cm çapında transmisyon çeliği işini görecektir (daha kalın malzeme kullanman halinde ekzoz çıkışına değecektir.)
 
Katılım
18 Eyl 2005
Mesajlar
168
Ertuğrul_Öz' Alıntı:
Bence her iki düşme takozu arasına çelik çubuk gibi bir parça koyarsan devrilme anında oluşacak darbeyi şasinin her iki kısmı arasında paylaştırırsın.

Aksi taktirde bırak şasinin eğilmesini yerde sürünürken birşeye takılması durumunda o kısmı tamamen burarak deforme edebilir.

Şasi bir kere eğildiğinde motor şasinin bu kısmıyla da direkt olarak bağlantılı olduğu için konumu değişecek ve başınıza takozsuz halde düştüğünden daha büyük sorunlar açacaktır.

1 cm çapında transmisyon çeliği işini görecektir (daha kalın malzeme kullanman halinde ekzoz çıkışına değecektir.)

teknik kısımlarını endüstriyel ürün tasarımcısı bir mimara danışarak yaptırdım.
parçanın şaseye bağlandığı noktayı özellikle uzun yaptırdı ki darbeyi dağıtsın diye(7,5 cm)motorun şasesi çelik olduğu için zaten eyilmez kırılır,bunun için de şiddetli bir kazaya muruz kalmak gerekir ki böyle bi kazada bizim de sağ çıkmamız pek olası değil zaten.
bu takoz yeni bir şey değil bu tarz motorlarda zaten kullanılıyor ve onlarda dayanma kuvvetini şaseden alıyor.

işte buda fransada bir firmanın hyosunglar için üretmiş olduğu örnek.bağlandığı yer şasenin dışta kalan motor bloğuna denk gelen kısmı
 
Katılım
18 Ara 2004
Mesajlar
566
bence genede söylediğim gibi araya gücü arkadaki şaseye de dağıtacak iki cubugu birleştiren bir çelik çubuk koydurun siz. ..sen nereye koydurdun tamer fotolarını bağlantı noktalarından yakın çekerek koyabilirmisin buraya..herkese faydası olacaktır eminim.egzosun altına konulan kısmı da fotoğrafları ile verebilirsen iyi olur..

aytskal,ehliyet daha yok henüz sınava girdim ama teşekkür ederim.ehliyeti alim motoru da alim elbet bi kutlama yapıcaz artık :)
 
Seni unutmayacağız
Nur içinde yat
Katılım
9 Ocak 2006
Mesajlar
2,003
TAMER' Alıntı:
teknik kısımlarını endüstriyel ürün tasarımcısı bir mimara danışarak yaptırdım.
parçanın şaseye bağlandığı noktayı özellikle uzun yaptırdı ki darbeyi dağıtsın diye(7,5 cm)motorun şasesi çelik olduğu için zaten eyilmez kırılır,bunun için de şiddetli bir kazaya muruz kalmak gerekir ki böyle bi kazada bizim de sağ çıkmamız pek olası değil zaten.
bu takoz yeni bir şey değil bu tarz motorlarda zaten kullanılıyor ve onlarda dayanma kuvvetini şaseden alıyor.

işte buda fransada bir firmanın hyosunglar için üretmiş olduğu örnek.bağlandığı yer şasenin dışta kalan motor bloğuna denk gelen kısmı


benim eski hyosungu arkadaşlar bilirler 20 ile kaldırıma vurdu gidon kısmındaki şase eğildi. ayrıca sana kim çelik eğilmez olsa olsa kırılır demişse yalan söylemiş. Eğer motoru yan yatırıp o düşme takozunu bağladığın 2x2.5 cm boyutlarındaki kare profil üzerinde zıplarsan yamulduğunu görürsün.(biz düzeltmek için denedik.)

Ben de senin gibi düşme takozu yapacaktım ama sırf bu yüzden vazgeçtim. Ayrıca düşme takozunun sürtününce aşınan malzemeden olması gerekli aksi taktirde bir yere takıldığında motora taklalar attıtır. (zaten senin usta bunu düşünmüştür. Ama sen yine de kullandığı malzemeyi öğrensen iyi olur. genelde fiber bar kullanırlar bu malzeme fazlasıyle yumuşak olduğu için sürtünüp aşınmak gerine kopar)
 
Katılım
28 Tem 2005
Mesajlar
132
metalurji mühendisi olarak çeliğin eğilmemesi kırılması tamamen mantık dışı bir bilgi diyelirim. eğer öyle olsaydı 20 cm kalınlığındaki çelik saçlar makinalarda nası eğilip bükülerek boru,vs gibi malzemeler üretilebilirdi? kesinlikle bükülebilir..motorun da şasisi gayet eğilip bükülebilir.bakın bkesin bükülür demiyorum olabilir ve gayette ihtimal dahilidir. ayrıca takılma durumunda da çok büyük tehlike yaratabilir. sadece grenajı koruyacak uzunlukta olmalı bence ve arkadaşın da dediği bigi iki şase arasına destek koyularak darbe etkisi azaltılabilir..
 
Katılım
18 May 2005
Mesajlar
178
Arkadaşlar iki şase arasında bir çelik bağlantı yoksa veya olmayan yerden takoz
yaparsanız herhangi bir düşmede takozun olduğu bölgeye tüm kuvveti verirsiniz ve en küçük düşmede şaseyi eğersiniz sonrada zaten motoru atın gitsin...veya söz konusu bölge şaseye doğru kırılır ve arkasında ne var ne yok kırar atar buda motor bloğu olur buyuk ihtimal...
Son olarak o biraz uzun deilmi?
 
Katılım
18 Eyl 2005
Mesajlar
168
Ertuğrul_Öz' Alıntı:
benim eski hyosungu arkadaşlar bilirler 20 ile kaldırıma vurdu gidon kısmındaki şase eğildi. ayrıca sana kim çelik eğilmez olsa olsa kırılır demişse yalan söylemiş. Eğer motoru yan yatırıp o düşme takozunu bağladığın 2x2.5 cm boyutlarındaki kare profil üzerinde zıplarsan yamulduğunu görürsün.(biz düzeltmek için denedik.)

Ben de senin gibi düşme takozu yapacaktım ama sırf bu yüzden vazgeçtim. Ayrıca düşme takozunun sürtününce aşınan malzemeden olması gerekli aksi taktirde bir yere takıldığında motora taklalar attıtır. (zaten senin usta bunu düşünmüştür. Ama sen yine de kullandığı malzemeyi öğrensen iyi olur. genelde fiber bar kullanırlar bu malzeme fazlasıyle yumuşak olduğu için sürtünüp aşınmak gerine kopar)

malzeme düşme anında erimesi için polyemidden yapıldı.şiddetli bir çarpmadada darbeyi emip dış kısmı kırılacak bir malzeme.özellikle bu bölgeyi uzun tutturdum.
 
Katılım
28 May 2006
Mesajlar
687
Sanırım takoz konusunda genel kanı, motor gövdesini de eğebileceği.

Onun yerine koruma demiri vs. geçirttiren oldu mu? Görünüş nasıl oldu,
felaket mi, idare eder mi? :)

Ben de yeni başlayacağımdan grenajı uzun dayansın istiyorum da!

-t
 
Katılım
29 Mar 2006
Mesajlar
346
bu tip takozların çok fazla etkisi olmadıgı konusunda genel bir kanı var ayrıca fiyatı da bana biraz yüksek geldi, suzikinin koruma takozları için, bir yerlerde 70 $ civarında olduklarını okumuştum, bence de en iyisi koruma demiri ama ben şahsen şu ana kadar bu motorlara yapılmış bir koruma demiri uygulaması bulamadım, buna yurt dışı siteleri de dahil
 
Katılım
18 Eyl 2005
Mesajlar
168
tkalfaoglu' Alıntı:
Sanırım takoz konusunda genel kanı, motor gövdesini de eğebileceği.

Onun yerine koruma demiri vs. geçirttiren oldu mu? Görünüş nasıl oldu,
felaket mi, idare eder mi? :)

Ben de yeni başlayacağımdan grenajı uzun dayansın istiyorum da!

-t

takozun gövdeyi eğme ihtimali kesinmidir orası kesin değil:) sonuçta kullanılan bir parça bu.eğer öyle bir ihtimal varsa, gövdeye delik açtırmadan bir koruma demiri yaptırırım aynı ustada. onunda tasarımı hazır zaten,ben takoz daha güzel görünür diye onu yaptırmıştım.
 
Katılım
24 Tem 2003
Mesajlar
120
sasi yamulabiliyo, yamulttum ordan biliyorum. Onu duzeltmek icin sasiciler varmis vs.vs. Ne kadar eskisi gibi olur tartisilir :)
 
Katılım
3 Şub 2006
Mesajlar
1,151
Kawasakinin takozları 50 eurodan başlıyor ayrıca şaseye bakılırsa alt kısım neredeyse 90 derece kıvrılmış.Sözün özü kıvrılır yani Bu uygulama kaza sonrası eğer şase eğilip denge bozulacaksa motosiklet artık hayır etmez bunların herşeyi dengesi hiç kazalı bir makine kullanan varmı yolda nasıl geziniyor fark çok oluyor bildiğim duyduğum kadarıyla ağırlık merkezi ve denge şase sayesinde sağlanıyor.

 
Katılım
14 Nis 2006
Mesajlar
90
arkadaşlar aramızda ekzos taktıran varmı, varsa gerek görüntü olarak gerek ses olarak tatmin ediyomu , mesela bi 600cc lik makinanın sesini yakalıyomu
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst