culhacik' Alıntı:
Arkadaşımıza çok geçmiş olsun.
Maliyeci değilim ama kimi bilgileri paylaşmayı istedim.
1- Sigortalı olarak çalışan bir kişi rapor gerektiren bir rahatsızlığa sahip olduğunda işveren bu kişiyi işten çıkarma hakkına sahip değildir.
2- Zaten 2 günü aşan raporlarda işverenin çalışan için ödediği bir bedel de olmayacak, ödemeleri sigorta üstlenecektir. Bu anlamda ücretsiz izin gibi bir kavram olamayacağı gibi, maaşsız kalmak da sözkonusu olmayacaktır.
3- Tedavi giderleri sigorta tarafından karşılanacaktır.
4- Kazaya neden olan araç bulunduysa trafik sigortasından, değilse garanti sigorta fonundan hem sigortanın ödemesini aşan tedavi giderleri (örneğin özel hastane fark bedeli) hem de maluliyet sözkonusu olduğu için tazminat alma hakkı doğacaktır.
5- Kişi çalışamaz duruma geldiyse işveren kıdem ve sair tazminatlarını ödeyecek ve kişi malulen emekliliğe hak kazanacaktır.
Daha detaylı bilgi verebilecek arkadaşlar varsa bu arkadaşımıza ve belki bundan sonra yakınlarında böyle bir olayla karşılaşacak arkadaşlara yardımcı olacaktır.
ben ist. şirket muhasebesinde görevliyim... benim de başıma değişik bir olay gelmişti bende süresiz izine çıkarılmıştım..
işten çıkartılması kanunen yasak çıkartıldığı takdirde İşçi Mahkemesi Şirket hakkında soruşturma açma yetkisine sahiptir... ve gelende işçi mahkemesi kazanır... örneklerini gördüm...
yazdıkların kanunda yer alan bölümlerdir... o arkadşımızın tedavi süreci bitene kadar süresiz izine çıkarılması doğru ve sigorta tarafından çalışamaz raporludur... O arkadaşımız çalıştığı şirkete SSK onaylı çalışamaz raporunu mutlaka ibraz etmesi gerekmektedir. tedavi süreci biter ve SSK iş başı evrakını arkadaşımıza teslim ettiğinde çalışamadığı günlerin parası olarak ona baş tabib imzalı gün toplamlı bir evrak verilir. (şirket SSK ya mağaşının tutarını ne kadar bildiriyorsa) mağaşına göre belirli bir % lik oranla. ve geçirdiği operasyona göre (ameliyat-doğum-boranşit vb.)ADANA veya İST. arasında bu durumda fark var... SSK dan parasını toplu bir şekilde alacaktır Örn. 3 ay hastane de veya çalışamaz durumda kalmışsa evde yatmışsa 3 ay toplamı kadar parayı nakit alacaktır. (fakat SSK pazar günlerini çıkartarak ödeme yapacak. işveren pazargünü de çalışıyomuş gibi maaş öder fakat SSK pazar gününü saymaz).. o konuda hiç bir şüphesi olmasın o arkadaşımızın...
acil şifalar diliyorum....
:cat: :rendeer: :rendeer: :rendeer: