MT-25 2021 Egzoz sesi için ne yapılabilir?

Katılım
29 Tem 2015
Mesajlar
18,526
Motosikleti
Sym Wolf Sb250Ni
Sübap olmasa da haritalamanın kesinlikle değişmesi lazım, işin o tarafı bambaşka bir boyut.
Performans kazandığını zanneden bir çok motosiklet kullanıcısı aslında daha düşük performansa sahip oluyor. :)

Bir güncel örnek mesela.
RS660 için üretilen tek underbody egzoz MIVV'inki, Race Delta olarak geçiyor.
Bu egzozu standart map ile kullanırsanız motora katkısı -5hp şeklinde. Evet eksi. :)
https://mivv.com/wp-content/uploads/2021/05/Aprilia_RS660_2020-_73A014LDRB_01.jpg

Hacıllı, Darlık vs o taraflarda gazlayan bir grup var. Grupta Rs 660, Tuono vs çok Aprilia var. Senin tayfa mı bu arkadaşlar?
 
Katılım
15 Kas 2021
Mesajlar
1,182
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
10 senedir istanbulda araba kullanan öküz o sağdan motosiklet geçtiğini hala öğrenememişse kornayı soksan az da neyse.

10 saniye motorlu araç kullanan birisi sağdan akan trafikte, öndeki aracın sağından geçilemeyeceğini öğrenememişse o sürücüye motosikleti sokmak gerekir.
 
Katılım
10 Eki 2015
Mesajlar
975
Motosikleti
MT-09 // LTR 125
Şu kurduğunuz cümlenin, Bunlarrrrr bilmez yeğenim eskiden tüp guyrukları vardı, ekmah guyrukları vardı, mayışları alamıyorduk. Lastih ayakkabıyla, yamalı pantullarla dolaşıyorduk yeğeniimmm. diyen siyasal islam savunucu bağnaz cahil sığ dayılardan başka hiç bir farkı yok. Affedersiniz ama siz kim oluyorsunuz da insanlara binmeyebilirsiniz diyorsunuz ?

Oneri veriyorum anten. Tatavayi kes. Abzurt isteklerde bulunan sensin. Allaha sukur apkli değilim o kafada hic olmam. Dünyanın her yerinde standart olan sey burda yasak hala ustune tez yazıyorsunuz.
 
Katılım
1 Nis 2020
Mesajlar
595
Sübap olmasa da haritalamanın kesinlikle değişmesi lazım, işin o tarafı bambaşka bir boyut.
Performans kazandığını zanneden bir çok motosiklet kullanıcısı aslında daha düşük performansa sahip oluyor. :)

Bir güncel örnek mesela.
RS660 için üretilen tek underbody egzoz MIVV'inki, Race Delta olarak geçiyor.
Bu egzozu standart map ile kullanırsanız motora katkısı -5hp şeklinde. Evet eksi. :)
https://mivv.com/wp-content/uploads/2021/05/Aprilia_RS660_2020-_73A014LDRB_01.jpg

Bütün markalarda böyle mi bilmiyorum ama Mivv’in bazı egzozlarında ecu remap’e gerek yok. Egzoz sayfasında özellikle gerek olmadığı belirtiliyor. Her egzoz için geçerli değil bu söylediğiniz.
 
Katılım
21 Kas 2016
Mesajlar
5,669
Hacıllı, Darlık vs o taraflarda gazlayan bir grup var. Grupta Rs 660, Tuono vs çok Aprilia var. Senin tayfa mı bu arkadaşlar?

Şimdi böyle söyleyince kim olduğunu bilemiyorum tabii ama bir çok Aprilia varsa mutlaka içinde tanıdıklarım vardır. :)
be a racer Türkiye olarak bazen toplu şekilde ziyaret ediyoruz oraları, ben de onun dışında tek veya başka arkadaşlarımla da gidiyorum ara sıra.

Bu egzozlu arkadaşlar yüzünden Hacıllı'dan da olucaz bu gidişle. :)

---------- Mesajlar birleştirildi - 10:58 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:55 ----------

Bütün markalarda böyle mi bilmiyorum ama Mivv’in bazı egzozlarında ecu remap’e gerek yok. Egzoz sayfasında özellikle gerek olmadığı belirtiliyor. Her egzoz için geçerli değil bu söylediğiniz.

Egzozun nasıl çalıştığı tabii ki burada belirleyici olan şey.
Ama bir aftermarket egzoz remap'e gerek yok diye satlııyorsa - ki bu olabilir, nasıl bir fark sunduğu konusunda da kafam karışır. Safi ses içinse ok, ama başka kazanç hesabı varsa mutlaka yazılım değişmeli çünkü en basitinden AFR bile inanılmaz şaşabiliyor egzoz değişiminde.
 
Katılım
29 Tem 2015
Mesajlar
18,526
Motosikleti
Sym Wolf Sb250Ni
Şimdi böyle söyleyince kim olduğunu bilemiyorum tabii ama bir çok Aprilia varsa mutlaka içinde tanıdıklarım vardır. :)
be a racer Türkiye olarak bazen toplu şekilde ziyaret ediyoruz oraları, ben de onun dışında tek veya başka arkadaşlarımla da gidiyorum ara sıra.

Bu egzozlu arkadaşlar yüzünden Hacıllı'dan da olucaz bu gidişle. :)

Ben 1-2 defa denk geldim, aynı ekip olduğunu umuyorum. Grupta Lava Red renk ağırlıkta.
 
Katılım
26 Mar 2018
Mesajlar
10,027
Motosikleti
2022 Suzuki V Strom 650 (DL650)
Farkedilmek için selektör kullanın arkadaşlar.

Asıl mevzu güvenlik için de: İster çok sesli egzozlu, milyon watt'lık led sis farlı, fosforlu sarı kıyafetli / kasklı olun veya olmayın hiç mi hiç önemli değil; trafikte muhatap olduğunuz tüm sürücülerin kör, sağır ve ağır gerizekalı olduğu varsayımı ile sürüş yapmaktan daha güvenli hiçbir şey olamaz...
 
Katılım
1 Nis 2020
Mesajlar
595
Şimdi böyle söyleyince kim olduğunu bilemiyorum tabii ama bir çok Aprilia varsa mutlaka içinde tanıdıklarım vardır. :)
be a racer Türkiye olarak bazen toplu şekilde ziyaret ediyoruz oraları, ben de onun dışında tek veya başka arkadaşlarımla da gidiyorum ara sıra.

Bu egzozlu arkadaşlar yüzünden Hacıllı'dan da olucaz bu gidişle. :)

---------- Mesajlar birleştirildi - 10:58 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:55 ----------



Egzozun nasıl çalıştığı tabii ki burada belirleyici olan şey.
Ama bir aftermarket egzoz remap'e gerek yok diye satlııyorsa - ki bu olabilir, nasıl bir fark sunduğu konusunda da kafam karışır. Safi ses içinse ok, ama başka kazanç hesabı varsa mutlaka yazılım değişmeli çünkü en basitinden AFR bile inanılmaz şaşabiliyor egzoz değişiminde.
Remapsiz +5 beygir verdiği yazıyor.
https://mivv.com/en/exhaust/y-068-sc5b-yamaha-mt-09-fz-09-2021/
 
Katılım
13 Kas 2020
Mesajlar
4
Güzel ve mantıklı yorum yapan arkadaşlara teşekkürler. Egzoz olayını apaçiliğe yoranları ve motora hiç binmemiş gibi yorum yapan araba sürücüsü arkadaşlar var sanırım neden saldırdığınızı anlamadım, benim derdim egzoz takıp ara sokaklarda ara gaz verip kendime küfür ettirtmek değil, gittiğim şeritte farkedilir olmak. Korna ve diğer ekipmanları zaten kullanıyorum her motorcu gibi fakat duran trafikte veya filtering yaparken sessiz ilerlemek görünmemeyi arttırıyor diye düşünüyorum.

Yazılım olarak değişiklik yapmam gerekiyomuş onu öğrendim.
Akrapovicin MT25 e özel tüp şeklinde egzozu var sanırım sesi de insanları rahatsız edecek derecede değil, susuturucusu vs de mevcut kullanan var mı?
 
Katılım
10 Eki 2015
Mesajlar
975
Motosikleti
MT-09 // LTR 125
Güzel ve mantıklı yorum yapan arkadaşlara teşekkürler. Egzoz olayını apaçiliğe yoranları ve motora hiç binmemiş gibi yorum yapan araba sürücüsü arkadaşlar var sanırım neden saldırdığınızı anlamadım, benim derdim egzoz takıp ara sokaklarda ara gaz verip kendime küfür ettirtmek değil, gittiğim şeritte farkedilir olmak. Korna ve diğer ekipmanları zaten kullanıyorum her motorcu gibi fakat duran trafikte veya filtering yaparken sessiz ilerlemek görünmemeyi arttırıyor diye düşünüyorum.

Yazılım olarak değişiklik yapmam gerekiyomuş onu öğrendim.
Akrapovicin MT25 e özel tüp şeklinde egzozu var sanırım sesi de insanları rahatsız edecek derecede değil, susuturucusu vs de mevcut kullanan var mı?
Boş yapanları sallama derim. Egzoz cezasinin iptal konusunda da böyle kafayı yediler. Orjinal akrepin 3 cesidi var mt/r25 icin. Slip on, racing line ve carbon line.

Slip on tam ayarında istediginiz karsilar ve ceza yeme ihtimalinizi cok ama cok dusurur. Muayneden de gecersiniz. Katalizoru iptal etmediginiz icin alev atmaz ve sesi hayvani yukseklikte olmaz.

Racing line ve carbon line ise full sistem olarak kullaniliyor. Db seviyeleri diger markalara gore daha uysal, ikiside alev atar, susturuculu ve susturucusuz sesleri arasinda daglar kadar fark var. Susturuculu halleri baya uysal, sehir ici siritmiyor. Ama tonaj olarak tabi ki farkli ve guzel bir sesi var. Fiyatları slip ona gore daha yüksek.

Ben her zaman full sistem takmaktan yanayim kendim oyle seviyorum.
 
Katılım
1 Nis 2020
Mesajlar
595
Güzel ve mantıklı yorum yapan arkadaşlara teşekkürler. Egzoz olayını apaçiliğe yoranları ve motora hiç binmemiş gibi yorum yapan araba sürücüsü arkadaşlar var sanırım neden saldırdığınızı anlamadım, benim derdim egzoz takıp ara sokaklarda ara gaz verip kendime küfür ettirtmek değil, gittiğim şeritte farkedilir olmak. Korna ve diğer ekipmanları zaten kullanıyorum her motorcu gibi fakat duran trafikte veya filtering yaparken sessiz ilerlemek görünmemeyi arttırıyor diye düşünüyorum.

Yazılım olarak değişiklik yapmam gerekiyomuş onu öğrendim.
Akrapovicin MT25 e özel tüp şeklinde egzozu var sanırım sesi de insanları rahatsız edecek derecede değil, susuturucusu vs de mevcut kullanan var mı?
Akrapovic’in tüp egzozunu geçen sene R25’e almıştım orijinalle ses farkı yok diyebilirim. Sadece Görüntüden ibaret.
 
Katılım
21 Kas 2016
Mesajlar
5,669
Ben 1-2 defa denk geldim, aynı ekip olduğunu umuyorum. Grupta Lava Red renk ağırlıkta.

Hmm.. Bilemedim ama 2-3 tane Ape varsa yan yana zaten bizim gruptandır birileri. :)

---------- Mesajlar birleştirildi - 12:58 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:52 ----------


Aslında tam olarak öyle yazmıyor, map ile iligli yazan tek şey:
"NOTICE: NOT APPROVED. ECU remapping is not required"

Not required ama, kazanım hangi şartlarda var? İki ihtimali de açık bırakmışlar gibi hissettim ben.
09 bloğu pek aşırı sıkıştırılmış bir blok değil, o yüzden biraz daha payı vardır, ama headerstan egzoz yapıp standart yazılım ile kullanmak.. Yani herkesin tercihlerine saygımız var diyip bırakayım. :)
 
Katılım
13 Kas 2020
Mesajlar
4
fb__Ömer
Çok teşekkürler aradığım soruların cevabını vermişsiniz. Slip on u araştırmaya başlayacağım.

---------- Mesajlar birleştirildi - 13:49 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:46 ----------

Akrapovic’in tüp egzozunu geçen sene R25’e almıştım orijinalle ses farkı yok diyebilirim. Sadece Görüntüden ibaret.

Hayda bu kısım kafamı karıştırdı, egzoz değişince ses neden değişmiyor katalizör çok mu etkilidir?
 
Katılım
30 Eki 2020
Mesajlar
1,314
10 saniye motorlu araç kullanan birisi sağdan akan trafikte, öndeki aracın sağından geçilemeyeceğini öğrenememişse o sürücüye motosikleti sokmak gerekir.

Sen de o sağdan geçmiyorsan Mt25'in fabrikasını komple bana soksunlar.

Akli melekeleri eksik arkadaş, altunizade-köprü bağlantı yolunda durmuş trafikte sağdaki boşluktan gitmek yerine bekliyor musun sen? Bekle de arkadan gelip uçan tekme atsın kafana diğer motosikletliler. Ya hayatında İstanbul'a gelmedin ya da kafa az çalışıyor harbiden. Bu yaşlara kadar nasıl geliyorsunuz çok şaşırıyorum. Tıp, özellikle nöroloji bilimi için yürüyen deneysiniz yemin ederim.
 
Katılım
1 Nis 2020
Mesajlar
595
fb__Ömer
Çok teşekkürler aradığım soruların cevabını vermişsiniz. Slip on u araştırmaya başlayacağım.

---------- Mesajlar birleştirildi - 13:49 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:46 ----------



Hayda bu kısım kafamı karıştırdı, egzoz değişince ses neden değişmiyor katalizör çok mu etkilidir?
Sesi kesen katalizör. Katalizör iptali olmadan ses alamazsın. Akrapovic slip ona o kadar para vereceğine katalizörden sonraki orijinal egzozu sök daha iyi. Öyle bile fazla ses çıkmıyor.
 
Katılım
7 Eyl 2009
Mesajlar
515
Motosikleti
Aprilia Caponord 1200 add
hemen satın ve bir benelli 249-s alın. duyduğunuz sese inanamayacaksınız.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst