MT-07 Motordan gelen ses

Katılım
23 Kas 2018
Mesajlar
16
Öncelikle hayırlı forumlar.
Normalde forumu aktif takip ediyorum, her gün düzenli olarak bakarım ne yazılmış ne yazılmamış diye. Mesaj sayım yok diye sadece soru sormaya geldim zannedilmesin :mrgreen::mrgreen:

Son zamanlarda videoda göründüğü gibi sanki vurma sesi arttı.
Motordan pek anlamadığım için anlam veremedim pek. Soğukken motor olmuyor ancak ısındıkça çıkan ses artmakta. neden kaynaklanabilir yardımcı olursanız sevinirim
 
Katılım
22 Eyl 2019
Mesajlar
492
Egzozdan anlaşılmıyor ki mübarek :D
O çıt sesini diyorsan subap veya egzantirik sesi olabilir bilemiyorum.
 
Katılım
28 Tem 2017
Mesajlar
675
Motorunuzun km si nedir.
En son yağınızı ne zaman değiştirdiniz. Yağ olarak ne kullandınız?
Egzantirik zinciri ne zaman değişti
:)
 
Katılım
23 Kas 2018
Mesajlar
16
Motor şu an 29500km de. Bu motorumu yeni aldım sayılır alalı 1500km civarında oldu. Aldığım arkadaşın dediği doğruysa 26000 de yapmış yağ değişimini. Arkadaşının yaptığını söyledi o yüzden yağ olarak ne kullandığını bilmiyorum. Egzantirik de değişip değişmediğini bilmiyorum. 2016 model motosiklet
 
Katılım
28 Tem 2017
Mesajlar
675
Eksantirik zinciri veya eksantirik gergisi olması muhtemel.

Eğer eliniz anahtar tutuyorsa öncelikle eksantirik gergi mekanizmanızı kontrol edin. Yotube da videoları var. Eğer bulamazsanız yardımcı olunur.

Eğer gerginizde birşey yoksa iyi çalışıyorsa Yüksek ihtimal sizden önceki sahibi motoru büyük bakıma sokmamıştır. 26000 km sürekli yüksek devirde kullanıldıysa zincire işaret edebilir.
Kontrolü yapıp dönebilirseniz forumdan fikir alabilirsiniz.

---------- Mesajlar birleştirildi - 02:25 ---------- bir önceki mesaj zamanı 02:24 ----------

Ek olarak Yağın durumunu kontrol edebilir misiniz?
Çok koyulaşmış mı?
Rengi ve kokusu nasıl?
 
Katılım
23 Kas 2018
Mesajlar
16
Tamamdır müsait olduğumda kontrol edeceğim. Teşekkürler.
 
Katılım
24 Ocak 2018
Mesajlar
49
dediği doğruysa yağ değişimini yapmış mı? :D , 25 30 bin liralık motor alıyosunuz 100 150 liralık yağı değiştirmedinmi
 
Katılım
23 Kas 2018
Mesajlar
16
Açıkcası km nin 30000 olmasını bekledim :D . Aklımdaki plan 30bin bakımı adı altında servise danışmaktı
 
Katılım
28 Ocak 2020
Mesajlar
95
Açıkcası km nin 30000 olmasını bekledim :D . Aklımdaki plan 30bin bakımı adı altında servise danışmaktı

Bende R25 var aynı böyle ses problemim vardı çıt çıt sesinden çok rahatsız oldum kaç defa konu açtım hatta istersen benim profile gir R25 motordan gelen ses olan konuya gir orda video var aynı problem :cherry: . Ustaya götürdüm egzantrik zincir gerginliğinden dolayı yapıyormuş bollaşmış galiba gerekli ayarı yaptı düzeldi.Kesinlikle egzantrik zincirine baktırt.
 
Katılım
23 Kas 2018
Mesajlar
16
Bugün Yamaha servisine gittim sesi sormak için. Aynen dediğiniz gibi egzantrik kaynaklı bir sesmiş. Ama problem yokmuş ses gayet olağan olması gerektiği gibi olduğunu söylediler. gergi otomatik olduğu için zaman zaman olurmuş. Teşekkür ederim yardımlarınız için :thumleft:
 
Katılım
20 Şub 2019
Mesajlar
840
Bende R25 var aynı böyle ses problemim vardı çıt çıt sesinden çok rahatsız oldum kaç defa konu açtım hatta istersen benim profile gir R25 motordan gelen ses olan konuya gir orda video var aynı problem :cherry: . Ustaya götürdüm egzantrik zincir gerginliğinden dolayı yapıyormuş bollaşmış galiba gerekli ayarı yaptı düzeldi.Kesinlikle egzantrik zincirine baktırt.

Ne kadar tuttu
 
Katılım
3 Ağu 2005
Mesajlar
1,191
Motosikleti
Yamaha Tracer 9 GT+ Honda Activa
bende tracer 700 var videodaki sesi dinlediğinde de aynı sesi duyuyorsam yanılıyorsun, hiçbir sorun yok, videodan duyduğum ses ile benim motordaki ses birebir neredeyse aynı, çıt çıt sesi ilk aldığımdan beri var, bu gayet normal bir ses, bence yakıtta gidişte, hızlanmada bir şey fark etmiyorsan boşuna kafayı takıyorsun.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst