Motosikletlerdeki silindir ve zaman ne işe yarıyor??

Katılım
3 Kas 2006
Mesajlar
2,854
Extreme arkadaş amprik olarak yeterince aydınlatıcı oldun, teşekkürler.

Günümüzde geliştirilen yeni sentetik yağlara da dikkat çekmek lazım. Bu yağlar, içerisindeki kimyasallar ile yanma esnasında oluşan sülfürozları, özellikle Vanadium gibi tuzları nötralize ederek motor ömrünü uzatıyor. aynı zamanda çevre kirliliğini azaltmaya yarıyor. Kısaca yanma ve yanma gazlarının teması olan yüzeyleri koruyor (Piston-segman, egzost valfleri başta)

İyi oldu burası yav, basit, az, öz ama işe yarar bilgiler :p
 
Katılım
16 May 2006
Mesajlar
1,761
Extreme arkadaş amprik olarak yeterince aydınlatıcı oldun, teşekkürler.

Günümüzde geliştirilen yeni sentetik yağlara da dikkat çekmek lazım. Bu yağlar, içerisindeki kimyasallar ile yanma esnasında oluşan sülfürozları, özellikle Vanadium gibi tuzları nötralize ederek motor ömrünü uzatıyor. aynı zamanda çevre kirliliğini azaltmaya yarıyor. Kısaca yanma ve yanma gazlarının teması olan yüzeyleri koruyor (Piston-segman, egzost valfleri başta)

İyi oldu burası yav, basit, az, öz ama işe yarar bilgiler :p

aynen katılıyorum... {+100}
 
Katılım
28 Ara 2006
Mesajlar
258
Güzel bilgiler olmus ancak yinede göz önüne almadıgın 20000devir var motorda yani 2zamanlı motor o yüzden çok cabuk aşınıyor. Tabi scooter larda olan 2zamanlılardan bahsetmiyorm. Yarışma amaçlı olanlardan. (Not:fotograflar bölümünde benim açtıgım tüm baslıklarda 2zamanlı cross umu görebilirsiniz...)
 
Katılım
3 Kas 2006
Mesajlar
2,854
hemmen bakacam Extreme kardeş,
Bendenizin 2 ve 4 zamanlı SALINIM PİSTONLU projelerim var, üniversiteden destek aldığımda deneylerini yapacağım işallah. Ancak gerçekten etkilendim, Honda ve yanılmıyorsam Kawasaki çok benzerlerini deniyor! Modellerini yapmışlar, ben %20 civarı tork ve güç artışı hesaplamıştım, onlar %27 diyorlar:silent:

destek bulunca yaparız yavv.:queen:
 
Katılım
18 Şub 2006
Mesajlar
2,956
Muzo abi insallah destek bulursunda şu projen bir işe yarar. Ayrıca konu çok bilgili olmuş. Ben bile aydınlandım... :queen:
 
Katılım
16 May 2006
Mesajlar
1,761
Muzo abi insallah destek bulursunda şu projen bir işe yarar. Ayrıca konu çok bilgili olmuş. Ben bile aydınlandım... :queen:

Bu konuyu ben açmıştım.. Galiba üstünden 1 sene filan geçti.. :queen:
Ama gerçekten çok yardımcı olmuşlardı sağolsunlar.. İHTİYAR amcam ve Muzaffer abim. :wiinkk:
 
Katılım
18 Şub 2006
Mesajlar
2,956
Daha 1 seneyi doldurmamış daha 5 ayı var.. :) Bende zaten kaçırmışım konuyu oFLuAlper'in açtığı konuya link vermişsin hemen bir göz attım.. :)
 
Katılım
10 Tem 2006
Mesajlar
20,993
Motosikleti
Forza250-cygnusL
Zaman mış silindirmiş bunlar boş şeyler.... İnsan olsun önemli olan o....:queen:
 
Katılım
9 Eki 2007
Mesajlar
47
2 zamanlı yağlı benzinle çalışan 4 zamanlı yağsız benzinle ççalışan 4 zamanlılar süpaplı oluyo anladın 2 zamanlı yağlama ile mekanizmasını hareket ettiriyo
 
Katılım
7 Tem 2007
Mesajlar
4,199
kendi bilgilerimle sana basit şekilde yardımcı olayım
1enme
2sıkıştırma
3yanma
4egsoz

motorumuzu çalıştırınca 4 zamanlı motorlar bu işlemi dörtkerede gerçekleştirirler.2 zamanlılar ise 2 kerede bu işlemi gerçekleştirirler
haliyle 2 zamanlılar seri olurlar fakat büyük hacimlerde kullanılamazlar
büyük hacimlilerde her zaman 4 zamanlılar kullanılır
silindir çeşitleri ise
v tipi en iyi performans v tipi silindirlerden üretilir
sıra tipi en düşük performans sağlayan silindir çeşididir.
boksör tipi bmw motorları bu silindir tipini kullanıyor
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Üst