Motosikletler için kış lastiği zorunlu mu?

Katılım
1 Mar 2015
Mesajlar
100
Konuyu nette de araştırdım ama bi sonuç bulamadım.
Otomobiller için zorunlu oldu da bu kanun motorları içine alıyor mu? Bilen var mı?:)
 
Katılım
20 May 2015
Mesajlar
154
Zaten kışın kış lastiksiz kullanamazsın intihar etmek istiyorsan başka bir yol bul sonra haberlerde " Motorsiklet tehlikelidir " gibisinden bi haber diye izlemiyelim.
 
Katılım
1 Mar 2015
Mesajlar
100
Otomobiller için zorunlu olmadı zaten, sadece şehirler arası yük ve yolcu taşıyan ticari araçlar için 1 Aralık- 1 Nisan tarihleri arasında kış lastiği takma zorunluluğu var. Motosikletler için böyle bir zorunluluk söz konusu değil.

http://otomobil.haber7.com/otomobil/haber/1643892-02122015-kis-lastigi-2015-uygulamasi-basladi-mi

[/QUOTE]
Otomobillerde Kış Lastiği Zorunlu oldu diye düşünülmesi neden olan haber

Emniyet Genel Müdürlüğü'nün yayımladığı genelgeyle, kış şartlarının ağır geçtiği 54 ilde otomobillere kış lastiği takma zorunluluğu getirildi. Emniyet Genel Müdürlüğünün yayımladığı genelgeyle, başta İstanbul olmak üzere 54 ilde otomobillere kış lastiği takma zorunluluğu getirildi.
Emniyet Genel Müdürlüğü, kış şartlarının ağır geçtiği 54 ilde bugün kış lastiği denetimine başladı. Bugün başlayan denetimler, 20 Aralık'a kadar devam edecek.
İl merkezlerinde iki noktada, ilçe merkezlerinde bir noktada iki saat süreyle lastik denetimi yapılacak.
Kış lastiği takmayana ilk seferde 77 lira para cezası kesilerek uyarılacak.
İkinci seferde yakalanan araca trafikten men cezası verilecek.
Kış Lastiği Zorunlu olan iller olarak açıklanan iller

(İşte kış lastiği takılmaması durumunda ceza uygulanacak iller, Aslında bu tarihlerde denetim programındaki iller)
AFYONKARAHİSAR
AĞRI
AMASYA
ANKARA
ARTVİN
BİLECİK
BİTLİS
BOLU
BURDUR
BURSA
ÇANKIRI
ÇORUM
DENİZLİ
EDİRNE
ELAZIĞ
ERZİNCAN
ERZURUM
ESKİŞEHİR
GÜMÜŞHANE
HAKKARİ
ISPARTA
İSTANBUL
KARS
KASTAMONU
KAYSERİ
KIRKLARELİ
KIRŞEHİR
KOCAELİ
KONYA
KÜTAHYA
MANİSA
MUŞ
NEVŞEHİR
NİĞDE
SAMSUN
SAKARYA
SİVAS
TEKİRDAĞ
TOKAT
TUNCELİ
UŞAK
VAN
YOZGAT
ZONGULDAK
AKSARAY
BAYBURT
KARAMAN
KIRIKKALE
BATMAN
ŞIRNAK
ARDAHAN
IĞDIR
KARABÜK
DÜZCE
[/QUOTE]

---------- Mesajlar birleştirildi - 21:24 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:19 ----------

bu otomobiller için geçerli. motosikletler için bir uyarı göremedim.
 
Katılım
30 Ara 2008
Mesajlar
126
Motosiklet icin kis lastigi (spike / civililer var ama yaris icin) varmiki mecbur edilsin.

Motosiklet sezonluk bir aracdir , bosuna risk almayin üstünüze . Ne kadar soguk kar kis olursa o kadar rislidir motosiklet.
Hic gördünüzmü karda sogukda söyle kullanmaniz lazim diye kilavuzlarda yada programlarda.

Simdi yazar cokbilmisler , evet iyi ustalar var kar kis biniyorlar kutuplara kadar gideni var , istinalar her yerde var (adamlar wingsuit yapip ucuyor diye herkez arkasindan atlamiyor)

saygilar
 
Katılım
24 Ağu 2014
Mesajlar
1,296
Motosiklet için kış lastiği var ya. Hem de sadece çivili lastik değil.

Ama tabii havalar çok çok soğuk. Anca özel kışlık ekipmanla üşümeden sürülür herhalde.
 
Katılım
3 Tem 2014
Mesajlar
499
Şu aylarda motosiklet kelimesi bile beni üşüttü şimdi ::facepalm1::

Büyük şehirlerde kar kıyamet olduğu zaman akşam iş çıkışı evimize gidemiyoruz. Aslında iyi bir çözüm olabilirdi kullanabilseydik.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Üst