Motosikletin Bakımı - Fren Diski ve Balata Bakımı ?

Katılım
18 Mar 2016
Mesajlar
162
Merhaba Mt Ailesi R25 motosikletim 5xxx Km'de zinciri yağladım 20 km hafif gıcırtılı sürdüm içime dert oldu bida yağmadım ama o sıra da fren diskime sıçramıştır diye diski silerken baktım kağıt havlu simsiyah balatalarda bakımsız geldi zincir için Motul C1-C4 var peki zincir dışında nasıl bakım yaparım WD alacağım nerelere sıkmalıyım binerkende satarkende içim rahat olsun istiyorum.

Yardımlarınızı ve önerilerinizi bekliyorum bu tarz konularda aşırı kafam karıştı birisi şuraya sık şunu diyor diğeri sıkma şu olur bu olur.
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
5 Kas 2015
Mesajlar
11,464
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Balatalar normal kullanimda siyah toz cikarir zaten. Performansli arabalarin on jantlarina bakin, arka janttan koyudur cogu zaman. Hatta Porsche bununla ilgili aciklama yapti, "arabanizin jantlarinin kirlenmesi normal" diye.

Tavsiyem ellesmeyin motorunuzla. Bozuk olmayan birseyi duzeltmeye calisirken bozma ihtimaliniz mevcut cunku. Zinciri temizleyin, zamani gelince bakimini yaptirin ya da kendiniz yapin, ve pasa pasa kullanin. Zaten Japonlar "millet motorla ugrasmak yerine kullansin" mantigiyla iyice minimize ettiler herseyi. Seytan'in durtmesine aldirmayin. Keyfinize bakin.
 
Katılım
18 Mar 2016
Mesajlar
162
Balatalar normal kullanimda siyah toz cikarir zaten. Performansli arabalarin on jantlarina bakin, arka janttan koyudur cogu zaman. Hatta Porsche bununla ilgili aciklama yapti, "arabanizin jantlarinin kirlenmesi normal" diye.

Tavsiyem ellesmeyin motorunuzla. Bozuk olmayan birseyi duzeltmeye calisirken bozma ihtimaliniz mevcut cunku. Zinciri temizleyin, zamani gelince bakimini yaptirin ya da kendiniz yapin, ve pasa pasa kullanin. Zaten Japonlar "millet motorla ugrasmak yerine kullansin" mantigiyla iyice minimize ettiler herseyi. Seytan'in durtmesine aldirmayin. Keyfinize bakin.

Teşekkürler bu gün Honda Tansoya gittim ekipman bakmaya o ara da sizinle aynı cümleleri kurdular kurcalamasam daha iyi sanki.
 
Katılım
20 Ocak 2020
Mesajlar
1
balatalar için balata sipreyi satılıyor kullanabilirsin. diske wd40 tehlikeli.
 
Katılım
14 Eyl 2015
Mesajlar
272
Balataları çıkarabiliyorsan Cif ve sıcak su ile yıka kendine gelir :queen:
 
Katılım
7 Tem 2015
Mesajlar
408
Motosikletinle, biraz yol yaptıktan sonra yağla zincirini. Yani, zincirin sıcakken yap zinciri yağlama işlemini. C4 çok iyi bir yağ, işini en iyi görebilecek yağ hatta. Her 3 yağlamada bir, zincirini temizle. Mantık şu şekilde, sürekli üst üste yağlarsan bir süre sonra yağ tortusu oluşur. Zinciri gaz yağı ile güzelce önce ki yağ tortularından arındırıp, bi 5dk. kadar gaz yağının uçmasını bekleyip üstüne c4'ü sık. Unutma, motosiklet bir miktar yol yapmış olmalı ki zincirin sıcak olsun. Mesela 3-5km arası zinciri ısıtman için yeterli olabilir. Ama ben genelde, iş dönüşü 15km yol yapıp akşam gelince yağlıyorum. Konuyu aktarabilmişimdir umarım.
Wd40 konusuna gelince, ben kendi yaptıklarımdan bahsedeyim. Direksiyon üstündeki kumanda kollarına ve anahtar kontağına sıkıyorum. Onun harici henüz bir yere kullanma ihtiyacı hissetmedim. Fakat Wd40'ı sakın motosikletinin diskine sıkma.
 
Katılım
18 Mar 2016
Mesajlar
162
Motosikletinle, biraz yol yaptıktan sonra yağla zincirini. Yani, zincirin sıcakken yap zinciri yağlama işlemini. C4 çok iyi bir yağ, işini en iyi görebilecek yağ hatta. Her 3 yağlamada bir, zincirini temizle. Mantık şu şekilde, sürekli üst üste yağlarsan bir süre sonra yağ tortusu oluşur. Zinciri gaz yağı ile güzelce önce ki yağ tortularından arındırıp, bi 5dk. kadar gaz yağının uçmasını bekleyip üstüne c4'ü sık. Unutma, motosiklet bir miktar yol yapmış olmalı ki zincirin sıcak olsun. Mesela 3-5km arası zinciri ısıtman için yeterli olabilir. Ama ben genelde, iş dönüşü 15km yol yapıp akşam gelince yağlıyorum. Konuyu aktarabilmişimdir umarım.
Wd40 konusuna gelince, ben kendi yaptıklarımdan bahsedeyim. Direksiyon üstündeki kumanda kollarına ve anahtar kontağına sıkıyorum. Onun harici henüz bir yere kullanma ihtiyacı hissetmedim. Fakat Wd40'ı sakın motosikletinin diskine sıkma.

Teşekkür ederim dostum artık daha dikkatli olacağım ve bazı şeylerin normal olduğunu benim büyüttüğümü anladım teşekkür ederim.
 
Katılım
2 Kas 2015
Mesajlar
434
Motosikletinle, biraz yol yaptıktan sonra yağla zincirini. Yani, zincirin sıcakken yap zinciri yağlama işlemini. C4 çok iyi bir yağ, işini en iyi görebilecek yağ hatta. Her 3 yağlamada bir, zincirini temizle. Mantık şu şekilde, sürekli üst üste yağlarsan bir süre sonra yağ tortusu oluşur. Zinciri gaz yağı ile güzelce önce ki yağ tortularından arındırıp, bi 5dk. kadar gaz yağının uçmasını bekleyip üstüne c4'ü sık. Unutma, motosiklet bir miktar yol yapmış olmalı ki zincirin sıcak olsun. Mesela 3-5km arası zinciri ısıtman için yeterli olabilir. Ama ben genelde, iş dönüşü 15km yol yapıp akşam gelince yağlıyorum. Konuyu aktarabilmişimdir umarım.
Wd40 konusuna gelince, ben kendi yaptıklarımdan bahsedeyim. Direksiyon üstündeki kumanda kollarına ve anahtar kontağına sıkıyorum. Onun harici henüz bir yere kullanma ihtiyacı hissetmedim. Fakat Wd40'ı sakın motosikletinin diskine sıkma.
Gerçekten ellerinize sağlık hocam çok güzel yazmışsınız.
Peki kaç km'de bir yağlıyorsunuz ?
 
Katılım
20 Eyl 2018
Mesajlar
1,095
Motosikleti
Ducati Multistrada 950
Bir depoda bir yağla, iki depoda bir temizle. Hatta öyle bir resimde vardı. Benim bie depom yaklaşık 350-400 km yapıyor. Düz asfaltta kullandıysam 500 km'de bir falan yağlıyorum. 1000 km'de bir temizliyorum ama çok detaylı değil. Eğer toprak yolda kullanıysam ya da yağmur, çamurda kullandıysam ertesi gün direk temizleyip yağlıyorum.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst