- Konu Yazar
- #1
Motosiklet Seven Arkadaşlarıma,
Son günlerde yaşanan ölümler üzerine en azından bildiğim tanıdığım motosiklet kullanıcısı arkadaşlarıma seslenmek üzere bu yazıyı kaleme alma ihtiyacı hissettim. En son net ortamında da tanınan AA muhabiri Hasan Türkan 600cc racing motosikletiyle yaptığı kaza sonucu hayatını kaybetti. Bu haberi pek çoğunuz net ortamından ya da tv ve gazetelerden duyup okumuşsunuzdur. Ve motorunu alalı henüz bir hafta olmuş öğrendiğim kadar. Beni derinden üzdü bu haber.
Kişisel olarak racing tarzı motorların normal yol şartlarında kullanılmasını hep anlamsız bulmuşumdur. Mutlaka seveni var belki de motor türleri içinde en çok ilgi çekeni kimine göre en çok gösterişli olanı. Ama en ölümcül olanı olduğunu da herkes kabul eder sanırım. Derdim bir motosiklet türünü kötülemek değil. Herkesin kişisel tercihi şüphesiz.
Fakat anlatmaya çalışacağım şeyi pek çoğunuz bilse de bir kez daha tekrar edeceğim. Arkadaşlar eğer motosiklet kullanmaya henüz başlamadıysanız ne olur öncelikle internet ortamındaki yeni başlayanlara hitaben yazılmış başlıkları aratın bulun ve okuyun. Reşat Arbaş'ın Motosiklet Teorisi kitabını mutlaka edinin. Hatta Honda'nın çıkarttığı Motosiklet Üzerine isimli bir kitabı var, tavsiye ediyorum onu da. Ne yapıp edip bir şekilde eğitim almaya çalışın. İlk motorunuz sizi aşacak bir racing ya da büyük cc bir alet olmasın ne olur. İleride bunlara binmek için tecrübeniz olacaktır mutlaka.
Motosiklet biniyorsanız, lütfen ama lütfen gereksiz limit zorlamaktan kaçının, motosikleti bir yarış aracı olarak trafikte kullanmayın. Kendinize hakim olun. Gideceğiniz yere geç kalmanız yavaş gitmekten değil geç çıkmaktandır unutmayın. Trafikte sinirlenmemeye çalışın, sinirlendiyseniz gerekirse kenara çekip kaskınızı çıkarıp biraz sakinleşin ve yola öyle devam edin. Lütfen gereksiz riske girmeyin, şuradan geçivereyim, şu virajı hızla alıp trafikten kaçayım, kırmızı yanmadan gazlayayım belki geçerim gibi düşüncelerden kurtulmaya çalışın. Asla ve asla korumasız motor binmeyin. Kaldı ki full korumayla bile ölüm riski olan bir aleti kullanıyoruz her birimiz. Sizin dışınızda da pek çok tehlikenin olduğunu unutmayın ve çok ama çok dikkatli kullanın. Motorunuzu iyi tanıyın neleri yapıp yapamayacağını öğrenin. Kendinizi kimseyle yarışacak duruma sokmayın, hatta kendinizle bile.
Aslında daha yazacak çok sözüm var ama okunmama riski de var. ne yazık ki motosiklet konusunda olduğu gibi pek çok gerekli yazı çiziyi de okumuyoruz.
Lütfen ama lütfen yarından itibaren bugüne kadarkinden çok daha dikkatle ve risksiz kullanmaya özen gösterin.
Amaç motosiklet yüzünden ölmek değil, hayat boyu keyifle motosiklet kullanmaktır unutmayın.
UNUTMAYIN BU SİZİN HAYATINIZ AMA ONU SİZİNLE PAYLAŞAN SEVDİKLERİNİZE KARŞI SORUMLUSUNUZ!
(NOT: Bu yazıyı dilediğiniz kadar çok sayıda arkadaşınıza izinsiz yollayabilirsiniz.)
Son günlerde yaşanan ölümler üzerine en azından bildiğim tanıdığım motosiklet kullanıcısı arkadaşlarıma seslenmek üzere bu yazıyı kaleme alma ihtiyacı hissettim. En son net ortamında da tanınan AA muhabiri Hasan Türkan 600cc racing motosikletiyle yaptığı kaza sonucu hayatını kaybetti. Bu haberi pek çoğunuz net ortamından ya da tv ve gazetelerden duyup okumuşsunuzdur. Ve motorunu alalı henüz bir hafta olmuş öğrendiğim kadar. Beni derinden üzdü bu haber.
Kişisel olarak racing tarzı motorların normal yol şartlarında kullanılmasını hep anlamsız bulmuşumdur. Mutlaka seveni var belki de motor türleri içinde en çok ilgi çekeni kimine göre en çok gösterişli olanı. Ama en ölümcül olanı olduğunu da herkes kabul eder sanırım. Derdim bir motosiklet türünü kötülemek değil. Herkesin kişisel tercihi şüphesiz.
Fakat anlatmaya çalışacağım şeyi pek çoğunuz bilse de bir kez daha tekrar edeceğim. Arkadaşlar eğer motosiklet kullanmaya henüz başlamadıysanız ne olur öncelikle internet ortamındaki yeni başlayanlara hitaben yazılmış başlıkları aratın bulun ve okuyun. Reşat Arbaş'ın Motosiklet Teorisi kitabını mutlaka edinin. Hatta Honda'nın çıkarttığı Motosiklet Üzerine isimli bir kitabı var, tavsiye ediyorum onu da. Ne yapıp edip bir şekilde eğitim almaya çalışın. İlk motorunuz sizi aşacak bir racing ya da büyük cc bir alet olmasın ne olur. İleride bunlara binmek için tecrübeniz olacaktır mutlaka.
Motosiklet biniyorsanız, lütfen ama lütfen gereksiz limit zorlamaktan kaçının, motosikleti bir yarış aracı olarak trafikte kullanmayın. Kendinize hakim olun. Gideceğiniz yere geç kalmanız yavaş gitmekten değil geç çıkmaktandır unutmayın. Trafikte sinirlenmemeye çalışın, sinirlendiyseniz gerekirse kenara çekip kaskınızı çıkarıp biraz sakinleşin ve yola öyle devam edin. Lütfen gereksiz riske girmeyin, şuradan geçivereyim, şu virajı hızla alıp trafikten kaçayım, kırmızı yanmadan gazlayayım belki geçerim gibi düşüncelerden kurtulmaya çalışın. Asla ve asla korumasız motor binmeyin. Kaldı ki full korumayla bile ölüm riski olan bir aleti kullanıyoruz her birimiz. Sizin dışınızda da pek çok tehlikenin olduğunu unutmayın ve çok ama çok dikkatli kullanın. Motorunuzu iyi tanıyın neleri yapıp yapamayacağını öğrenin. Kendinizi kimseyle yarışacak duruma sokmayın, hatta kendinizle bile.
Aslında daha yazacak çok sözüm var ama okunmama riski de var. ne yazık ki motosiklet konusunda olduğu gibi pek çok gerekli yazı çiziyi de okumuyoruz.
Lütfen ama lütfen yarından itibaren bugüne kadarkinden çok daha dikkatle ve risksiz kullanmaya özen gösterin.
Amaç motosiklet yüzünden ölmek değil, hayat boyu keyifle motosiklet kullanmaktır unutmayın.
UNUTMAYIN BU SİZİN HAYATINIZ AMA ONU SİZİNLE PAYLAŞAN SEVDİKLERİNİZE KARŞI SORUMLUSUNUZ!
(NOT: Bu yazıyı dilediğiniz kadar çok sayıda arkadaşınıza izinsiz yollayabilirsiniz.)
Son düzenleme: