Motosiklet Seven Arkadaşlarıma

Katılım
10 Ara 2006
Mesajlar
1,444
Motosiklet Seven Arkadaşlarıma,
Son günlerde yaşanan ölümler üzerine en azından bildiğim tanıdığım motosiklet kullanıcısı arkadaşlarıma seslenmek üzere bu yazıyı kaleme alma ihtiyacı hissettim. En son net ortamında da tanınan AA muhabiri Hasan Türkan 600cc racing motosikletiyle yaptığı kaza sonucu hayatını kaybetti. Bu haberi pek çoğunuz net ortamından ya da tv ve gazetelerden duyup okumuşsunuzdur. Ve motorunu alalı henüz bir hafta olmuş öğrendiğim kadar. Beni derinden üzdü bu haber.
Kişisel olarak racing tarzı motorların normal yol şartlarında kullanılmasını hep anlamsız bulmuşumdur. Mutlaka seveni var belki de motor türleri içinde en çok ilgi çekeni kimine göre en çok gösterişli olanı. Ama en ölümcül olanı olduğunu da herkes kabul eder sanırım. Derdim bir motosiklet türünü kötülemek değil. Herkesin kişisel tercihi şüphesiz.
Fakat anlatmaya çalışacağım şeyi pek çoğunuz bilse de bir kez daha tekrar edeceğim. Arkadaşlar eğer motosiklet kullanmaya henüz başlamadıysanız ne olur öncelikle internet ortamındaki yeni başlayanlara hitaben yazılmış başlıkları aratın bulun ve okuyun. Reşat Arbaş'ın Motosiklet Teorisi kitabını mutlaka edinin. Hatta Honda'nın çıkarttığı Motosiklet Üzerine isimli bir kitabı var, tavsiye ediyorum onu da. Ne yapıp edip bir şekilde eğitim almaya çalışın. İlk motorunuz sizi aşacak bir racing ya da büyük cc bir alet olmasın ne olur. İleride bunlara binmek için tecrübeniz olacaktır mutlaka.
Motosiklet biniyorsanız, lütfen ama lütfen gereksiz limit zorlamaktan kaçının, motosikleti bir yarış aracı olarak trafikte kullanmayın. Kendinize hakim olun. Gideceğiniz yere geç kalmanız yavaş gitmekten değil geç çıkmaktandır unutmayın. Trafikte sinirlenmemeye çalışın, sinirlendiyseniz gerekirse kenara çekip kaskınızı çıkarıp biraz sakinleşin ve yola öyle devam edin. Lütfen gereksiz riske girmeyin, şuradan geçivereyim, şu virajı hızla alıp trafikten kaçayım, kırmızı yanmadan gazlayayım belki geçerim gibi düşüncelerden kurtulmaya çalışın. Asla ve asla korumasız motor binmeyin. Kaldı ki full korumayla bile ölüm riski olan bir aleti kullanıyoruz her birimiz. Sizin dışınızda da pek çok tehlikenin olduğunu unutmayın ve çok ama çok dikkatli kullanın. Motorunuzu iyi tanıyın neleri yapıp yapamayacağını öğrenin. Kendinizi kimseyle yarışacak duruma sokmayın, hatta kendinizle bile.
Aslında daha yazacak çok sözüm var ama okunmama riski de var. ne yazık ki motosiklet konusunda olduğu gibi pek çok gerekli yazı çiziyi de okumuyoruz.
Lütfen ama lütfen yarından itibaren bugüne kadarkinden çok daha dikkatle ve risksiz kullanmaya özen gösterin.
Amaç motosiklet yüzünden ölmek değil, hayat boyu keyifle motosiklet kullanmaktır unutmayın.
UNUTMAYIN BU SİZİN HAYATINIZ AMA ONU SİZİNLE PAYLAŞAN SEVDİKLERİNİZE KARŞI SORUMLUSUNUZ!

(NOT: Bu yazıyı dilediğiniz kadar çok sayıda arkadaşınıza izinsiz yollayabilirsiniz.)
 
Son düzenleme:
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
16 Tem 2004
Mesajlar
1,465
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Aynen katılıyorum..Ben binliği satıyorumm,,,,niye bana fazla geliyor pisipisine ölmek istemiyorum ..satlık zaten buradada ilanı var tecrübeli ve kalıplı olanlar alsın....
 

HRC

Katılım
4 Haz 2007
Mesajlar
323
3-4 snyede 100 km hıza erişebilen makinalar söz konusu olunca riskte çok büyük oluyor, başlangıç motoru olarak 125cc aldığım için çok memnunum, bana kalsaydı R1 alıyodum ama etrafımdaki herkes alma dedi, demekki işi bilenlerin bir bildiği daha var, bu yazıya %100 katılıyorum sanki ben yazmışım gibi eline sağlık :)
 
Katılım
8 Haz 2006
Mesajlar
611
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
eline yüreğine sağlık
inşallah arkadaşalr üşenmeden okurda mesajınız gerekli yerlere gider
sağolun teşekkürler
 
Katılım
15 Şub 2006
Mesajlar
278
okudun mu .......z bide 500cclik race alcakdın başlangıç niyetine :p
 
Katılım
21 Haz 2007
Mesajlar
2,032
aynen katılıyorum arkadaşım çoook haklısın ama şu da bir gercek
(tabiri caizse) insanları silahlar öldürmez insanları öldüren yine insanlardır...dikkat dikat yine diiikkkaaat:cat:
 
Katılım
30 Ara 2005
Mesajlar
4,358
Güzel yazı olmuş. Teşekkür ederim.

Racing motorun havasından alıyor çoğu kişi. Motordan anlamayan birisiyle gidin 600rr bi de cbf1000 koyun. Gider 600rr alır. Havası var çünkü. Zevk için binen az kişi tanıyorum.

Forumda hep motoru kaza yapan araçlar olarak gösteren yazılar var. Hiç düşmeyen olmaz illa düşeceksin gibi... Neden düşelim arkadaşlar. Arabada hiç kaza yapmayan oluyor da motorda neden olmasın.

Özellikle 1000cc 1300-1400cc gibi racinglerin gereksiz olduğuna katılıyorum. Bu motorları alıp da 250 km/h gibi hızları denemeyen bir kişi gösterebilir misiniz? Ben binsem ben de basardım kesin!!!

Yani ortada bir kural ihlali var (hız sınırlarının ihlali) yani suç işliyoruz sonra demir yığınlarına suçu buluyoruz.
 
Katılım
3 Kas 2006
Mesajlar
2,854
sevgili arkadaşımın hassasiyetle kaleme aldığı yazısına katılıyorum.
Benim büyüdüğüm köyde 3 akrabam Mopet ile yaptıkları kazalar ile vefat ettiler.
Yeğenim MZ 301 ile.
Çok sevdiğim öğretim görevlisi arkadaşım 150 cc lik bir scooter ile ağır yaralanıp sakat kaldı.
sonuçta motor tipinin birebir alakası yok bu çeşit ölümlü kazalar ile.
Ancak şunu eklemeliyim, akülü arabası ile akrobatik şov yapabilen birine, çok iyisin, artık tren kullanabilirsin ya da çok iyi becerdin bizim ferrariyi de bir dolaştırıver demeyiz elbet. Ayrı bir eğitim, beceri, bilgi tecrübe ister.
Özellikle genç ama tedbirli olduğunu düşünenler: altımda güç olsun, ben mopet gibi ağır gider gelirim dememeliler. Genç damarlarda kan bile risk alarak dolanır! sever riski, bilmez ama ne kadar sevdiğini.
pistler için yapılmış motorlar ile trafiğe çıkılır mı? Meşhur pilotlar çıkarlar!! Bundan da hiç çekinmezler. Sonuçta pist ile trafik gerçeğini ayırabilecek melekeler ile donanmışsan ne sorun yaratsın ki?
 
Katılım
4 Şub 2006
Mesajlar
377
bu ölüm haberi olmadan önce yaklaşık 25 gün önce benim cup'la gezerken yanımdan bir 600f'li arkadaş geçti.Dur şuna bir hava atayım demedi yanımdan geçerken motoru bağırttırmadı.Yanımdan fazla hızlı geçmedi ama motor o kadar sessizdiki 600'lük bir motorun nasıl bu kadar sessiz çalıştığına hayret ettim.Benim gördüğüm kadarıyla bu motor kolay kullanılıp hakim olanubilecek bir motor ve oturuş pozisyonu dik.Ölen arkadaşımda zannedersem 600f ile kaza yaptı olacağı vardı ve oldu.Yani her suç motorda değil bence ama tedbiri al takdiri Allaha bırak demişler.Ama 600rr derseniz orada biraz durun derim..Tamamen tecrübe isteyen şeytan icadı bir motor bence.
 
Katılım
10 Ara 2006
Mesajlar
1,444
Arkadaşlar desteğiniz için teşekkür ederim. Benim amacım yazıda da belirttiğim gibi ölen arkadaşımızın kullandığı motora ya da sadece bir motor türüne söz söylemek değildi. Onun ölümüne çok üzüldüm ve içimden yazmak geldi. Kendisi meslektaşımdı.Tahmin ediyorum yazımdan anlaşılması gereken anlaşılıyor.
Ne olur artık biraz daha dikkat demek istiyorum, ne olur artık biraz daha bilinç demek istiyorum.
 
Katılım
12 Eki 2006
Mesajlar
11,471
Burada birisi war :p Hmmmmmm :p Neise :p

arkadaşım Çok doğru söylemişsin :) ama bazan insan kendini kaybedip büyük cc lerle başlayabiliyoo :cat: ONLar zaten ÖLümü göze almış oLanlardır :cherry:
 
Katılım
28 Kas 2005
Mesajlar
1,910
Racing motorları herkese satmamaları lazım aslında. Özel bir eğitimden geçtikten sonra satılmalı..
 
Katılım
16 Şub 2007
Mesajlar
59
ya aslında 600cc'nin üstündeki motorları satmamaları lazım bence..yani ayrı bir belge istemeleri lazım..Şahsen (bence) ilk motor olarak CBF 250 aldığıma çok memnunum ki bana da çok güzel yetiyor,ha 600rr tipi birşey mi istiyordum en başta evet,kullanabilir miydim peki alsam..evet..,kaza yapma riskim ne olurdu ilk onu alsaydım -> %80..Şimdi bunla başladım 600rr'a bundan sonra binsem kaza riskim kaç olur -> %10-15..Yani ufak cc motorla başlamak bir avantaj çok değil 3 ay binin ya..Bu süreçte öğreneceksiniz zaten eminim.
 
Katılım
13 Haz 2007
Mesajlar
211
öncelikle başımız sagolsun arkadaslar...keşke o arkadasta biraz daha dikkatli kullansaydı.bizi ve tüm sewenlerini üzmeseydi...:)
 
Katılım
16 May 2006
Mesajlar
2,633
ellerine saglık arkadasım yaa gerçekten boylebi yazıya tüm motorsever dostlarımızın bi kez okumasında fayda var diye düşünüyorum...

Moderatorlerimizde uygun bulurlarsa eger sabit konu olarak düzenlesinler...
 
Katılım
9 Nis 2007
Mesajlar
41
bu ölüm haberi olmadan önce yaklaşık 25 gün önce benim cup'la gezerken yanımdan bir 600f'li arkadaş geçti.Dur şuna bir hava atayım demedi yanımdan geçerken motoru bağırttırmadı.Yanımdan fazla hızlı geçmedi ama motor o kadar sessizdiki 600'lük bir motorun nasıl bu kadar sessiz çalıştığına hayret ettim.Benim gördüğüm kadarıyla bu motor kolay kullanılıp hakim olanubilecek bir motor ve oturuş pozisyonu dik.Ölen arkadaşımda zannedersem 600f ile kaza yaptı olacağı vardı ve oldu.Yani her suç motorda değil bence ama tedbiri al takdiri Allaha bırak demişler.Ama 600rr derseniz orada biraz durun derim..Tamamen tecrübe isteyen şeytan icadı bir motor bence.

Kendi yorumunun icinde sakli zaten olayin boyutu. Motorun cisminde degil, surucunun ilminde bitiyor olay... Efendi efendi kullanabileceksen, Cloud demek istedigi sanirim, hicbir motor kotu degil, ama eger tecrubesizsen mopet de gotutuyor iste...
 
Katılım
10 Ara 2006
Mesajlar
1,444
Kendi yorumunun icinde sakli zaten olayin boyutu. Motorun cisminde degil, surucunun ilminde bitiyor olay... Efendi efendi kullanabileceksen, Cloud demek istedigi sanirim, hicbir motor kotu degil, ama eger tecrubesizsen mopet de gotutuyor iste...

Sağol! Söylemek istediğim buydu.
Ayrıca bildiğim vefat eden arkadaşın ilk motoru değilmiş galiba ama ben onun vefatını sembolik olarak seçtim zaten. Kendisinin ölümüne çok üzüldüm ve ordan yola çıkarak yazım. Yoksa onun motorculuğu ile alakalı bir yazı değil bu yanlış anlaşılmasın. Ruhu şad olsun.

Forumda hep motoru kaza yapan araçlar olarak gösteren yazılar var. Hiç düşmeyen olmaz illa düşeceksin gibi... Neden düşelim arkadaşlar. Arabada hiç kaza yapmayan oluyor da motorda neden olmasın.

Bu beni de hep düşündürür. Olumsuzu düşünen olumsuza gider. Akıl ve mantık dahilinde hareket edip kurallı kullanılacak bir taşıt motosiklet. Düşmek değil düşmemek marifet.
 
Son düzenleme:
Katılım
30 Eki 2006
Mesajlar
71
Çok güzel bir yazı olmuş abi ellerine sağlık.Özellikle motora yeni başlayan benim gibi heyecanlı ve birçok konuda bilinçsiz olan arkadaşlara sadece bir mesajda ben vermek istiyorum..

LÜTFEN EHLİYETSİZ ARAÇ KULLANMAYIN.BU SÖYLEDİĞİMİ POLİSLER TARAFINDAN ÇEVRİLDİĞİNİZDE ÇOK İYİ ANLAYACAKSINIZ!

(Kusura bakmayın büyük yazdım:) )
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst