Motosiklet muayenesinde en çok dikkat edilen yerler

Katılım
17 Kas 2014
Mesajlar
440
Kusura bakmayın sürekli konu açıyorum ama sizin tecrübelerinize ihtacı olan birçok üye var.(benim gibi) Şimdi konuya gelirsek bizim köye traktörlerin muayenesi için gezici muayene İstasyonu gelicek. Bende burda muayeneye sokayım diyorum. En çok dikkat edilen yerler neresi. Motorun yürür aksamında hiç bi sıkıntı yok.
 
Katılım
7 Nis 2013
Mesajlar
4,523
farlar sinyaller fren müşiri fren lamban aynalar vs diye biliyorum forumdan biri fren müşüri bozuk olduğu için geçememişti muayeneden
 
Katılım
12 Eki 2013
Mesajlar
99
Sinyaller far elektrik aksamı yani anlıcağın tekerlerin iyi durumda olması gerekiyor frene bastırıyolar bide dikiz aynalarıda önemli biZim bi arkadaş bitanesi yok diye geçemedi 2 side olcak
 
Katılım
14 Ara 2012
Mesajlar
1,522
Lastik dişlerin ve ön direksiyon ve arka beşik boşluğu,
Boşluk olmamalı,tıngırdamamalı :)

Ve elektrik aksamın sorunsuz olmalı,ön far hafif kusur diye geçer
 
Katılım
17 Kas 2014
Mesajlar
440
Yorumun için teşekkür ederim. Ön fren kolu değişmişti komple. Babamda alırken hiç bakmamış üstünde ayna takma yeri varmı diye. (orjinelinde hidrolik kutusunun yanındaydı). Şimdi sağ ayna işini nasıl çözebilirim o önemli.
 
Katılım
17 May 2011
Mesajlar
4,435
Bilgiler iyi oldu, konu güzel benimde merak ettiklerim var.

Muayene istasyonuna gidip motoru ustaya'mı teslim ediyoruz?

Muayene sırasında biricik motorumuzun başında, usta ile beraber bulunabiliyormuyuz, yoksa onları içerde başbaşa izbe karanlık çökertme, ıssızda başbaşa vicdanınamı bırakıyoruz:salut:

Devir ölçeri olmayan motor muayeneden geçebilirmi?

Herhangi teknolojik alet bağlanıyormu? örneğin egzoz ses desibel ölçer, egzoz emisyon cihazı gibi.

Direksiyon boşluğu tesbiti için cihaz varmı? yoksam direksiyonu/gidonu tutup fallofoş edip sallıyarakmı anlıyorlar boşluğu?


Aslında tam teşekküllü bir moto muayene videosu, olsa dadından yinmezdi, malum her bişeyi illa seyr edince anlıyoruz.
 
Katılım
17 Kas 2014
Mesajlar
440
Bilgiler iyi oldu, konu güzel benimde merak ettiklerim var.

Muayene istasyonuna gidip motoru ustaya'mı teslim ediyoruz?

Muayene sırasında biricik motorumuzun başında, usta ile beraber bulunabiliyormuyuz, yoksa onları içerde başbaşa izbe karanlık çökertme, ıssızda başbaşa vicdanınamı bırakıyoruz:salut:

Devir ölçeri olmayan motor muayeneden geçebilirmi?

Herhangi teknolojik alet bağlanıyormu? örneğin egzoz ses desibel ölçer, egzoz emisyon cihazı gibi.

Direksiyon boşluğu tesbiti için cihaz varmı? yoksam direksiyonu/gidonu tutup fallofoş edip sallıyarakmı anlıyorlar boşluğu?


Aslında tam teşekküllü bir moto muayene videosu, olsa dadından yinmezdi, malum her bişeyi illa seyr edince anlıyoruz.

Yok motorun başında sende bulunuyosun. Bildiğim kadarıyla bi cihaz bağlanmıyo. Usta tutuyo gidondan frenlere asılıyo, farlar, sinyaller vs hepsine bakıyo. Bide duyduklarıma göre fren hidrolik hortumunda çatlak, ezik v.s olmayacak. Devir saati hakkında bilgim yok.
 
Katılım
7 Nis 2013
Mesajlar
4,523
Bilgiler iyi oldu, konu güzel benimde merak ettiklerim var.

Muayene istasyonuna gidip motoru ustaya'mı teslim ediyoruz?

Muayene sırasında biricik motorumuzun başında, usta ile beraber bulunabiliyormuyuz, yoksa onları içerde başbaşa izbe karanlık çökertme, ıssızda başbaşa vicdanınamı bırakıyoruz:salut:

Devir ölçeri olmayan motor muayeneden geçebilirmi?

Herhangi teknolojik alet bağlanıyormu? örneğin egzoz ses desibel ölçer, egzoz emisyon cihazı gibi.

Direksiyon boşluğu tesbiti için cihaz varmı? yoksam direksiyonu/gidonu tutup fallofoş edip sallıyarakmı anlıyorlar boşluğu?


Aslında tam teşekküllü bir moto muayene videosu, olsa dadından yinmezdi, malum her bişeyi illa seyr edince anlıyoruz.

okadar detaya inmiyorlar merak etmeyin :D
 
Katılım
17 May 2011
Mesajlar
4,435
Cevaplar için sağolun ağalar , ne bileyim içeriye veriyon motoru , sen dışarda dokuz doğuryon, sonra kapıdan terlemiş keyf sigarası agzında usta hınzırca sırtıp çıkıyor..

Neyse motoru heriflere ver, yere düşürsünler çarpsınlar, çizsinler , deneme turu ,çalıştıramyıp marşı bozsunlar vsvsvs , biraz rahatladım 6 ay sonra sokacağım muayeneye::shhh::
 
Katılım
5 Ağu 2012
Mesajlar
2,890
Bilgiler iyi oldu, konu güzel benimde merak ettiklerim var.

Muayene istasyonuna gidip motoru ustaya'mı teslim ediyoruz?

Muayene sırasında biricik motorumuzun başında, usta ile beraber bulunabiliyormuyuz, yoksa onları içerde başbaşa izbe karanlık çökertme, ıssızda başbaşa vicdanınamı bırakıyoruz:salut:

Devir ölçeri olmayan motor muayeneden geçebilirmi?

Herhangi teknolojik alet bağlanıyormu? örneğin egzoz ses desibel ölçer, egzoz emisyon cihazı gibi.

Direksiyon boşluğu tesbiti için cihaz varmı? yoksam direksiyonu/gidonu tutup fallofoş edip sallıyarakmı anlıyorlar boşluğu?


Aslında tam teşekküllü bir moto muayene videosu, olsa dadından yinmezdi, malum her bişeyi illa seyr edince anlıyoruz.

motoru araba gibi teslim etmiyorsun hatta üstünde sen oturuyorsun
devir göstergesi değil de takometre hız göstergesi ve km sayacına bakıyor özellikle bakıyor ilk muaynemden geçememiştim takometre arızalı diye.
egzoz sesine kulağıyla bakıyor karadüzen :D
gidon boşluğuna dediğin gibi elle bakıyor ve ön tekeri bi platforma çıkartıyorsun sağa tam sola tam döndürüyorsun dönüyor mu diye bakıyor

sonrasında bi düzlükte, genelde yan tarafları oluyor istasyonların, git gel diyorlar gidiyorsun geliyorsun. git arka freni kızakla diyor kızaklıyorsun sonra ön amortisörü gömene kadar frene bas diyo. onu motoru geri iteleyip freni sıktıran da var geri geri giderken hafif bi kitleme olmasını istiyor. tutuyor mu diye. şase no motor no elektrik sistemi sinyalizasyonlar far ayarları lastik ebatları ve lastik diş derinliklerine bakıyorlar. hayırlı olsun diyip geçiriyorlar :D
 
Katılım
14 Tem 2014
Mesajlar
178
Ben iki hafta once soktum ayni sizin gibi gezici muane motorun far sinyal sol ayna arka fren stop lambasi sasi no su on amositorler
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst