- Katılım
- 27 Eyl 2016
- Mesajlar
- 379
Son birkaç gündür sorunlu olan gözümde bi kanlanma peydah oldu.
herhalde, dedim, gene tansiyonu çıktı.
daha sonra farkettim ki, kanlanmanın yanında bir de sanki gözlerimin yağı eksik, sanki açıp kaparken adeta göz kapaklarının sesini duyuyorum.
dur, dedim, suni göz yaşı damlası damlatayım. damlattım.
5 dk sonra aynaya baktım kanlanma gitmiş. gözlerim de açıp kaparken yağ gibi olmuş.
acaba, dedim, neden böyle.
(şurayı açmam lazım: bende kronik göz tansiyonu var, üstleik tansiyon damlası damlatmadan nasıl oldu da kanlanmayı yok ettim ...ki hep kanlanma olunca göz tansiyonu tedavisine başlar birkça haftada kanlanma ve tansiyon geçerdi)
sonra farkettim ki;
son dönemlerde havaların da sıcak oluşundan müevellit, kask vizörünü hiç kapamadan gidiyormuşum.
90-100 demeden, üstelik sabah ve akşam serinliğinde.
gözüme çarpan soğuk havanın haddi hesabı yok...
yaz boyunca göz bildiğin kurumuş!!
uzun lafın kısası, gözünüze çok dikkat edin. göz kuruması kronik hale gelirse, körlüğe kadar gider. sürekli damla damlatmak, cebinde sürekli damla taşımak meşakkatli iş.
gözünde tansiyon, retina yırtılması, üveit , argon lazer operasyonları ve de bunlar yetmezmiş gibi bir de lasik ameliyatı olan birisi olarak yazıyorum bunları..
herhalde, dedim, gene tansiyonu çıktı.
daha sonra farkettim ki, kanlanmanın yanında bir de sanki gözlerimin yağı eksik, sanki açıp kaparken adeta göz kapaklarının sesini duyuyorum.
dur, dedim, suni göz yaşı damlası damlatayım. damlattım.
5 dk sonra aynaya baktım kanlanma gitmiş. gözlerim de açıp kaparken yağ gibi olmuş.
acaba, dedim, neden böyle.
(şurayı açmam lazım: bende kronik göz tansiyonu var, üstleik tansiyon damlası damlatmadan nasıl oldu da kanlanmayı yok ettim ...ki hep kanlanma olunca göz tansiyonu tedavisine başlar birkça haftada kanlanma ve tansiyon geçerdi)
sonra farkettim ki;
son dönemlerde havaların da sıcak oluşundan müevellit, kask vizörünü hiç kapamadan gidiyormuşum.
90-100 demeden, üstelik sabah ve akşam serinliğinde.
gözüme çarpan soğuk havanın haddi hesabı yok...
yaz boyunca göz bildiğin kurumuş!!
uzun lafın kısası, gözünüze çok dikkat edin. göz kuruması kronik hale gelirse, körlüğe kadar gider. sürekli damla damlatmak, cebinde sürekli damla taşımak meşakkatli iş.
gözünde tansiyon, retina yırtılması, üveit , argon lazer operasyonları ve de bunlar yetmezmiş gibi bir de lasik ameliyatı olan birisi olarak yazıyorum bunları..