Motosiklet çizik kapatma

Katılım
8 Mar 2021
Mesajlar
101
Arkadaşlar motosikletimi yeni aldım ancak önceki sahibinden kalma düşme gibi çizik izleri var kafa grenajında. Ben bu çiziklerden nasıl kurtulabilirim. Aklıma sticker yapıştırmak geliyor ama onu da son çare olarak düşünüyorum. Karşıdan bakıldığında belirli değil ama yakından bakıldığında gayet net şekilde belli oluyor ve açıkçası canımı sıkıyor. Resimleri yüklüyorum.

WLidKk.jpg
[/url][/IMG]

9PTouW.jpg
[/url][/IMG]


Bu çiziklerden en basit şekilde nasıl kurtulabilirim ? Boyatmayı düşündüm ancak grenajı sök getir gibisinden konuştular. Onuda bulunduğum yerdeki çoğu motor ustası kabul etmedi çünkü söktürdüğüm zaman motor dükkanda durması lazım ozamanda dükkanda yer kalmayacak gibi söylemlerde bulundular. Ayrıca işin maliyet kısmıda fazla olucak gibi göründü. Beyaz oje düşündüm ancak oda fazla sırıtır kaba olur gibime geldi. Acaba uygun boya koduyla boyayı alsam motoru güzelce maskeleme yaparak işe başlasam önce zımpara sonra astar sonra boya ve vernik ile kendim halledebilirmiyim diye düşünüyorum. Sizce böylesi mümkünmüdür ?
 
Son düzenleme:
Katılım
15 Ocak 2018
Mesajlar
3,624
Arkadaşlar motosikletimi yeni aldım ancak önceki sahibinden kalma düşme gibi çizik izleri var kafa grenajında. Ben bu çiziklerden nasıl kurtulabilirim. Aklıma sticker yapıştırmak geliyor ama onu da son çare olarak düşünüyorum. Karşıdan bakıldığında belirli değil ama yakından bakıldığında gayet net şekilde belli oluyor ve açıkçası canımı sıkıyor. Resimleri yüklüyorum.

https://i.hizliresim.com/WLidKk.jpg[/url][/url]

[url=https://hizliresim.com/9PTouW][url]https://i.hizliresim.com/9PTouW.jpg[/url][/url]


Bu çiziklerden en basit şekilde nasıl kurtulabilirim ? Boyatmayı düşündüm ancak grenajı sök getir gibisinden konuştular. Onuda bulunduğum yerdeki çoğu motor ustası kabul etmedi çünkü söktürdüğüm zaman motor dükkanda durması lazım ozamanda dükkanda yer kalmayacak gibi söylemlerde bulundular. Ayrıca işin maliyet kısmıda fazla olucak gibi göründü. Beyaz oje düşündüm ancak oda fazla sırıtır kaba olur gibime geldi. Acaba uygun boya koduyla boyayı alsam motoru güzelce maskeleme yaparak işe başlasam önce zımpara sonra astar sonra boya ve vernik ile kendim halledebilirmiyim diye düşünüyorum. Sizce böylesi mümkünmüdür ?

* Kendiniz söküp götürebilirsiniz.

* Söktürdükten sonra dükkanda bırakmayacağınızı, motosikletle gideceğinizi belirtebilirsiniz.

* Sökebilen bir arkadaş bulup rica edebilirsiniz.

* Boyamanız için zaten sökmeniz veya çok iyi maskeleme yapmanız, zımpara ve macun ile yüzeyi düzeltmeniz, sonrasında kot farkı için pasta uygulamanız, ardından vernik, su zımparası ve cila uygulamanız gerekecektir. Masrafı zaten boyacı masrafını bulur, tabi düzgün yapılsın isterseniz.

* Üst grenajınız kırık, belki fark etmediniz ama boyandığında daha da sırıtacaktır. Öncesinde tamir yoluna gitmeniz gerekir ki yine de aynı noktadan çatlayacaktır. Tamir sonrası macun uygulaması da gerekir.

* Bazı motosikletlerin grenajlarının fiyatı bir kutu sprey boya fiyatı kadar olabiliyor. Orjinal ve çıkma parça fiyatlarını kontrol edin.

* Bu tip derin çiziklerde sticker ile kapatmak çözüm olmaz, daha da sırıtmasına neden olur. Bu yüzden o çözümü eleyebilirsiniz. Aynı şey kaplama için de geçerli.
 
Son düzenleme:
Katılım
7 Mar 2013
Mesajlar
145
Kaplama en güzeli.sokmeden boya kurumasını beklemeden
 
Katılım
8 Mar 2021
Mesajlar
101
Önce grenajı boyatmayı düşünüyorum sizce maliyeti ve bekleme süresi nekadar sürer ?
 
Katılım
20 Şub 2019
Mesajlar
840
Önce grenajı boyatmayı düşünüyorum sizce maliyeti ve bekleme süresi nekadar sürer ?

Ben kocaman grenajı (Üstelik Sedefli) 60 Liraya boyattım. Kendin söküceksin, sonuçta sanayideki adam kendi işini yapar yanlış bişey yaparsa üstüne kalır. Sökücen götürücen ertesi gün alıcan takıcan çok basit.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst