MOTOSİKLET ALDIRMIYORLAR- ALTERNATİF NE OLABİLİR ?

Katılım
9 Ara 2017
Mesajlar
40
Selamlar öncelikle aranıza yeni katıldım.
20 yaşıma geldim, çok motosiklet istiyorum ama ailem bir türlü izin vermiyor. Aramız açılmaya başladı bu sebepten. Benim de çok isteğim var bu yönde bir türlü uzlaşamadık. Onların rızası olmadan da gidip alamam. İzmirde yaşıyorum 2 senedir aktif olarak araç kullanıcısıyım ama artık trafik ve araç yakıtı beni bıktırdı. Bu yüzden motosiklet istedim olmuyor :farao:
Elektrikli motosiklet mi alsam diyorum veya bisiklet. Bunlarla ne kadar verimli bir yolculuk yapabilirim ? Gideceğim mesafe bilenler için buca-çankaya arası ve oturdugum semtteki gittiğim yerler pek uzun yol yapmayacagım. Belki bisikletle falan başlarsam ailem zamanla alışır ve motosiklete dönerim. Bu durumu yaşamış abiler vardır, bi yol yordam gösterirseniz çok memnun kalırım.
İyi geceler
 
Katılım
24 May 2017
Mesajlar
142
Hocam https://www.youtube.com/watch?v=whwKBySnxxE bu videoyu ailenize izletmenizi öneririm.
Önce ekipmanlarınızı alacağınızı eğitiminizi alacağınızı söyleyin bir sıkıntıda motoru zincirlesinler böyle güvenceler verin onlara
Allahtan benim babam motorcu şu hayattaki tek şansım :D
 
Katılım
31 Eki 2017
Mesajlar
282
Kimse sana motor al demez yüzüne demek isterler fakat yarın kaza yaptığında kimse kendini suçlu görmek istemez.

Benimkiler evden atıcaz diyorlar evlatlarıyım nereye atıyorlar ben birazda yüzsüzüm hayat kısa düşünürken bile zaman tükeniyor.
 
Katılım
13 Eyl 2013
Mesajlar
3,093
Kardeşim, paranı kazanıp motorunu satın alıp paşalar gibi biniyorsun. Öyle izin alma falan yok. Yaşın yirmi senin. Ha tabi para falanda isteme.
 
Katılım
9 Ara 2017
Mesajlar
40
Onu da belirttim sizden para istemiyorum ben karşılayacağım dedim ama o da olmadı
 
Katılım
3 Kas 2016
Mesajlar
5,548
bir Avrupali-amerikali genç 20 yaşındaki dünyayı dolaşıyor. kendi kararlarını tek başına alıyor. ailesi ile işi bitiyor

bizde ise tam tersi. 30 yaşına kadar aileye bağımlı bir hayat. 30 yaşında evlen, çocuk olsun, eve kapan. çalış çabala emekli ol öl.

batılıların başarısını sırrı bu işte. 20 yaşında tam donanımlı bir birey haline geliyorlar. özgürlüğü doya doya yaşıyorlar. bu da beraberinde başarıyı getiriyor.

neyse kardeşim sen benim yazdıklarıma bakma. şimdi gider bir motor alırsın, başına bir şey gelirse mesuliyet kabul etmem.

saygılar..
 
Katılım
2 May 2015
Mesajlar
1,583
parayı bastırıp alıcan eve getiricen bukadar basit,seni asacak halleri yok,,önce caz edecekler bağırıp çağıracaklar bunu göze alıcan,ama mecburen alışacaklar başka yolu yok

ben öyle yaptım,,herkes bana karşıydı,annem babam,hanımla çok büyük kavga bile ettik,sonunda kimseye sormadan aldım getirdim,,bağırma çağırma surat asmalar falan derken alıştılar
sonra hanımı zorlada olsa motora bir bindirdim,,motorun pratikliğini kolaylığını ,gittiğimiz heryerde park edebildiğimizi gördükten sonra motora bir alıştı,,şimdi nereye gidecekse motorla gitmek istiyor,,
şimdi annem dahil bütün sülale herkes alıştı artık,kimse yadırgamıyor

haaa bu arada söylemeyi unuttum benin motor haricinde scirocco spor arabamda vardı,istanbul trafiği malum motora iyice alıştıktan sonra aracımı kullanmadığımdan boşuna sigorta ve vergi vermemek için 2 ay önce aracımıda sattım
 
Son düzenleme:
Mersin İl Temsilcisi
Katılım
2 Ağu 2006
Mesajlar
10,372
motosiklet ehliyetin varsa, motosikletin tek alternatifi yine motosiklettir.
ama yok ehliyet yoksa, elektrikli bisiklet alacan..
 
Katılım
9 Ara 2017
Mesajlar
40
Gelişmeleri yazıyorum.
Ailemle uzun uzun konuştuk fakat rızaları yok. Üzülmelerini istemiyorum. Birde çok zengin bir tanıdığımızın oğlu motosiklet kazasında yaşamını yitirmişti onu da baz alarak savunuyorlar kendilerini, en pahalı ekipmanları kullanıyordu ama yine de korumadı gibisinden. Eskiden elektrikli motosikletim vardı sonra satmıştık. Bir tek elektrikli motosiklete izin veriyorlar. Onu da anlamış değilim. Şehir içerisinde elektrikli motosiklet kullanılır mı ? Yarın bir gün çok canımı yakar mı ?
 
Katılım
11 Nis 2015
Mesajlar
545
Pillibisiklet.com

Burda özel yapım 1200w lık bisikletler var,
60km hızı görüyor.
Hiç yoktan iyidir.
Benzin masrafında olmaz.
 
Katılım
15 Ara 2016
Mesajlar
8,142
Gelişmeleri yazıyorum.
Ailemle uzun uzun konuştuk fakat rızaları yok. Üzülmelerini istemiyorum. Birde çok zengin bir tanıdığımızın oğlu motosiklet kazasında yaşamını yitirmişti onu da baz alarak savunuyorlar kendilerini, en pahalı ekipmanları kullanıyordu ama yine de korumadı gibisinden. Eskiden elektrikli motosikletim vardı sonra satmıştık. Bir tek elektrikli motosiklete izin veriyorlar. Onu da anlamış değilim. Şehir içerisinde elektrikli motosiklet kullanılır mı ? Yarın bir gün çok canımı yakar mı ?

Kardeşim durumun varsa,madem sadece elektrikliye izin var.

Buyur en babasindan;

Zero S/SR veya DS/DSR olabilir.

 
Son düzenleme:
Katılım
16 Nis 2016
Mesajlar
152
Ha elektrikli bisiklet ha scooter. Yaptıkları hızlar aşağı yukarı aynı :) Bana elektrikli bisiklete bile izin vermiyorlarken yaşımı doldurunca ben motosiklet almaya gidiyom dedim çıktım noterdeyken babam geldi sigorta masrafı fazla olmasın diye kendi üstüne aldı aldığım motoru da sattım üstüne onlar da biraz koydu pulsar aldım pulsardan önce xmax felan aldırmaya çalışıyordu kendisi de binecek diye ama almadım :) :cherry: Şimdi kendine de bir scooter aldı onla uğraşıp duruyor. Ha tabi bunlardan öncesinde ufak patırtı kütürtü oldu :cherry:
 
Katılım
2 Tem 2012
Mesajlar
4,753
Motosikleti
Hero X Pulse 200
motosiklet için aileden izin almaya gerek yok, alıp kapının önüne koyarsın ve kullanırsın.

buradaki bir insan evladının ailesi razı gelmemiştir ama bir şekilde biniyoruz bu motosikletlere, bu konuda ailene bağlı kalmamalısın. yaşında çok küçük değil, kendim alabiliyorum diyorsan al gitsin.
 
Katılım
5 Ocak 2012
Mesajlar
55
Merhaba,

Bir ebeveyn olarak daha farklı bir gözle düşüncelerimi anlatayım.
Çocukken bisikletin varmıydı? Vardı ise bisiklete nasıl binerdin? Dikkatsizmiydin? Çok düşermiydin? Geçmişinde bisikletinle yaşadığın küçükte olsa kaza yaşadın mı? Bakımını yaparmıydın, kendin tamir edebilirmiydin vs?
Şu an da ailenin bir arabası var mı? Var ise ehliyetin var mı? Aileni arabayla bir yere götürdün mü? Trafiği iyi okuyabildiğini, dikkatli bir sürücü olduğunu ailen canlı olarak sen araç kullanırken görebildi mi? Araç kullanmakta onlara güven verebildin mi?
Eğer bunları olumlu yönde yapabildiysen, bir baba olarak söylüyorum, fazla sıkıntı çıkarmamaları gerek.
Eğer daha önce trafikte araç kullanmadıysa, ben de çocuğumun trafikte İLK kullanacağı ARACının motorsiklet olmasını istemem.
Bence önce 'Trafik' denen ve içerisinde 'kaza' unsurunu içeren olaya elinden geldiğince hakim olabilmen, trafik kurallarına uyman, gerekli tedbirleri önceden sağlaman. Bu bilinç ve beceriyi daha önce bir şekilde gösterebildiysen, ve önemli bir vukuat yaşamadıysan sıra motorsiklete geldiğinde senin ' sorumlu' ve ' bilinçli' bir araç kullanıcısı olduğu düşünüp fazla itiraz etmezler diye düşünüyorum.
 
Son düzenleme:
Katılım
2 May 2015
Mesajlar
1,583
Gelişmeleri yazıyorum.
Ailemle uzun uzun konuştuk fakat rızaları yok. Üzülmelerini istemiyorum. Birde çok zengin bir tanıdığımızın oğlu motosiklet kazasında yaşamını yitirmişti onu da baz alarak savunuyorlar kendilerini, en pahalı ekipmanları kullanıyordu ama yine de korumadı gibisinden. Eskiden elektrikli motosikletim vardı sonra satmıştık. Bir tek elektrikli motosiklete izin veriyorlar. Onu da anlamış değilim. Şehir içerisinde elektrikli motosiklet kullanılır mı ? Yarın bir gün çok canımı yakar mı ?

elektrikli motosiklet şehir içinde kullanılırmı derken,,zaten elektrikli şehir içinde kullanmak kısa mesafeler içindir,,elektrikliyle uzun yola gitme gibi bir şansınız olmaz zaten yollarda kalırsınız

madem elektrikliye izin var ozaman levend84 ün alternatiflerini değerlendir
 
Katılım
9 Ara 2017
Mesajlar
40

Harika bir fikir. Bence kask alarak başlayabilirim :)

---------- Mesajlar birleştirildi - 23:18 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:16 ----------

Kardeşim durumun varsa,madem sadece elektrikliye izin var.

Buyur en babasindan;

Zero S/SR veya DS/DSR olabilir.

[url]https://i.hizliresim.com/LOjd6j.png[/url]

Aletler çok iyi ama çok fazla pahalı baya baya aşar bunlar beni. 19 bin euro yazıyordu yanlış görmediysem

---------- Mesajlar birleştirildi - 23:19 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:18 ----------

Merhaba,

Bir ebeveyn olarak daha farklı bir gözle düşüncelerimi anlatayım.
Çocukken bisikletin varmıydı? Vardı ise bisiklete nasıl binerdin? Dikkatsizmiydin? Çok düşermiydin? Geçmişinde bisikletinle yaşadığın küçükte olsa kaza yaşadın mı? Bakımını yaparmıydın, kendin tamir edebilirmiydin vs?
Şu an da ailenin bir arabası var mı? Var ise ehliyetin var mı? Aileni arabayla bir yere götürdün mü? Trafiği iyi okuyabildiğini, dikkatli bir sürücü olduğunu ailen canlı olarak sen araç kullanırken görebildi mi? Araç kullanmakta onlara güven verebildin mi?
Eğer bunları olumlu yönde yapabildiysen, bir baba olarak söylüyorum, fazla sıkıntı çıkarmamaları gerek.
Eğer daha önce trafikte araç kullanmadıysa, ben de çocuğumun trafikte İLK kullanacağı ARACının motorsiklet olmasını istemem.
Bence önce 'Trafik' denen ve içerisinde 'kaza' unsurunu içeren olaya elinden geldiğince hakim olabilmen, trafik kurallarına uyman, gerekli tedbirleri önceden sağlaman. Bu bilinç ve beceriyi daha önce bir şekilde gösterebildiysen, ve önemli bir vukuat yaşamadıysan sıra motorsiklete geldiğinde senin ' sorumlu' ve ' bilinçli' bir araç kullanıcısı olduğu düşünüp fazla itiraz etmezler diye düşünüyorum.

2 yıl oldu B sınıfı ehliyetimi alalı ve aldığım günden beri aktif olarak sürekli araç kullanıyorum. Şuan üniversite öğrencisiyim hergün izmir-turgutlu okula gidip geliyorum arabayla. Arabadayken hiç gözleri arkada kalmıyor, trafik konusunda da çok tecrübe edindim kendime güveniyorum ama bunu onlara anlatamıyorum.
 
Katılım
15 Ara 2016
Mesajlar
8,142
Kardeş ne guzel okula arabayla gidip geliyormussun mis gibi..kişi atlat boyle baharda ayar çekersin.
 
Katılım
9 Ara 2017
Mesajlar
40
Kardeş ne guzel okula arabayla gidip geliyormussun mis gibi..kişi atlat boyle baharda ayar çekersin.

İsteğim o yönde zaten kabul ettiremiyorum bu havalarda hiç motosiklet almaya yanaşmazlar. Bahar gibi kücük birseyler aldırabilirim. Ama önce buna alıştırmam lazım onları. Kask alıp odamın ortasına koyacağım :)
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst