motorun arka ayagını acamıyorum:(

Katılım
8 Nis 2006
Mesajlar
39
arkadaslar motorum yeni dun gece yan ayagını acıp ole bırakmıstım ancak bu gece cok ruzgar var dedimki ortadaki ayagı acıım saglam olsun
ama beceremedım belim cıktı valla motor agır bı turlu cekemdım duz zemın ama gelmiyo meret
gecen yıl yamaha 100 kiralıyodum onu acıyodum bu motorunkını beceremedım
eger kolay yolunu bılen varsa yardım etsın
belki inip denerim simdi
bi puf noktası yokmuki:salut:
 
Katılım
30 Eyl 2005
Mesajlar
432
orda ayağın ucunda çıkıntı bi demir olur o demire sağlamca basıp motoru geriye doğru aniden çek.dene bakalım..
 
Katılım
30 Ara 2005
Mesajlar
4,358
ayaklıktaki demire bas aynı zamanda da koltuğun ordan tut yukarı çek.
 
Katılım
8 Nis 2006
Mesajlar
39
yok onu biliyorumda bi turlu cekmedım cok agır geldi bi de manyak yorgunum o yuzden mi yoksa ekstra bi puf noktası varmıdır yoksa eger hieyyytttttt deyiğ cekerim muhakkak
ama hani erkekler zorlarda kavanozu acamaz kadınlar bi bıcak hareketi ile kolayca acar ya onu soruyom ıste varmı bu orta ayak ıcın
 
Katılım
5 Eyl 2005
Mesajlar
544
Orta Sehpaya alma bir teknik işidir bilmezsen belini dizini incitirsin. Mtoru kaldırmana çekmene gerek yoktur. Bu şekilde bir yaklaşım sadece beline zarar verir.

Motor orta ayağının (sehpa) ayakla basma noktası vardır. Oraya sıkıca bas. sol elinle direksiyonu, sağ elinle koltugun arkaya yakın bir noktasına veya koltuk yanında tutulacak bir yer varsa elini vücut ağırlığını oraya verecek şekilde ayarla. Sonra Vücudunu geriye yay olacak şekilde gerdir bunu yaparken geriye doğru 75 derece yatırırken direksiyonu tuttugun elinin gerginliğini değiştirmeyip sağ elinin bulunduğu konuma vücut ağırlığı ver. Motorun kendiliğinden sehpaya oturacaktır. Bu işlem tekrar tekrar deneyerek beceri kazan. Güç değil dengeli bir kasılma ve ağırlık merkezini vücut ağırlığını vererek değiştirme işlemi yapacağın işlem. Asılıp yüklenme kaldırma sürükleme gibi işlemleri yapmaya kalkarsan yanlış harekettir bu sakatlayabilirsin kendini dikkat et dostum. biraz alıştırmadan sonra ne kadar kolay olduğunu göreceksin.

Sadece tüm ağırlığınla bas geriye dogru vücut ağırlığını ver.
 
Katılım
30 Eyl 2005
Mesajlar
25
Bende ilk zamanlarda çok zorlanıyordum hatta sehpaya kaldırıken motoru düşürmüştüm şimdi ise
Ufak demir var sehpaya cıkartman için ona basıyorum ve vicudumun tüm ağırlığını ona veriyorum yani ayakların yere deymiyor zaten Sadobey dediğinin kısa anlatımı
 
Katılım
13 Haz 2005
Mesajlar
3,062
ben de ilk aldığımda, bir hafta uğraştım çözemedim. :)
topik açıp sorayımmı sormayayımmı tereddüt ettim, dost var, düşman var dedim, vaz geçtim.
şimdi itiraf ediyorum :)
bir keresinde, motoru tekmeledim hırsımdan. yaklaşık bir hafta cebelleştikten sonra, yoldaki bir kuryeyi durdurup, "gardaş şunu bana göster, yoksa elimden bi kaza çıkacak, gebertecem masumu" dedim.
o da, önce melul melul baktı, şakamı yapıyorum, ciddimiyim onu düşündü ve tarif etti, uyguladı.
motor da, ben de, kurtulduk... :)
 
Katılım
11 Nis 2006
Mesajlar
110
seni çok iyi anlıyorum arkadaşım bende 6 ay dan beri çözemedim bu işi.Anladığım tek şey güçle alakası olmadığı bi tekniği var ama....hala beceremedim.en sonunda vaz geçtim yan ayaklığa alıyorum bnde.
orta ayaklığa almam gerektiğinde ise birilerinden yardım istiyorum ön koruma demirinden yardım aldığım kişi kaldırıyor bende ayaklığa basıp geriye çekiyorum motoru...garip bakışlara neden oluyor çevreden ama napiim.....:salut:
 
Katılım
10 May 2008
Mesajlar
403
gerçekten çinli motorların çoğunda bu sorun hala devam ediyo dimi? sanki çinli mühendis amcam orta sehpa çok özel zamanlarda yada serviste kullanılır diye
yapmış. bide ayaklıktayken üstüne oturulup keyif yapıldıysa hani sizede olmuştur ayaklığına kaldırırsın arkadaşın gelir-Naber hacı nası gıdıyo felan koltuğa
oturur muhabbet felan...kalk desen.. yemedik ya motorunu dicek kötü olcaz .
bu arada ayaklık pert olmaya başladı yavaş yavaş.. bi kaç zaman sonra motoru ayaklığa kaldırırken belfıtığı başlangıcı belirtileri başlar..
ama bitmez bide bunu ayaklıktan indirmesi var::pr: ileri itersin keçi gibi diretir
ön ayakları ileri uzatmış yok inat.. ayağını sehpanın önüne koy...ıngg kaldır..ileri .. ohhh be nihayet.. nefes nefese
mz lerin yeri ayrı ama o bambaşka hafif ittir hoop indi relax:cherry:

sizde motorlarınızın sehpaları ile kavga edenlerlerden mısinız??:p
 
Katılım
5 Kas 2007
Mesajlar
3,893
gerçekten çinli motorların çoğunda bu sorun hala devam ediyo dimi? sanki çinli mühendis amcam orta sehpa çok özel zamanlarda yada serviste kullanılır diye
yapmış. bide ayaklıktayken üstüne oturulup keyif yapıldıysa hani sizede olmuştur ayaklığına kaldırırsın arkadaşın gelir-Naber hacı nası gıdıyo felan koltuğa
oturur muhabbet felan...kalk desen.. yemedik ya motorunu dicek kötü olcaz .
bu arada ayaklık pert olmaya başladı yavaş yavaş.. bi kaç zaman sonra motoru ayaklığa kaldırırken belfıtığı başlangıcı belirtileri başlar..
ama bitmez bide bunu ayaklıktan indirmesi var::pr: ileri itersin keçi gibi diretir
ön ayakları ileri uzatmış yok inat.. ayağını sehpanın önüne koy...ıngg kaldır..ileri .. ohhh be nihayet.. nefes nefese
mz lerin yeri ayrı ama o bambaşka hafif ittir hoop indi relax:cherry:

sizde motorlarınızın sehpaları ile kavga edenlerlerden mısinız??:p


Usta kopardın benı akşam akşam ya :queen:
 
Katılım
30 Ara 2007
Mesajlar
7,516
gerçekten çinli motorların çoğunda bu sorun hala devam ediyo dimi? sanki çinli mühendis amcam orta sehpa çok özel zamanlarda yada serviste kullanılır diye
yapmış. bide ayaklıktayken üstüne oturulup keyif yapıldıysa hani sizede olmuştur ayaklığına kaldırırsın arkadaşın gelir-Naber hacı nası gıdıyo felan koltuğa
oturur muhabbet felan...kalk desen.. yemedik ya motorunu dicek kötü olcaz .
bu arada ayaklık pert olmaya başladı yavaş yavaş.. bi kaç zaman sonra motoru ayaklığa kaldırırken belfıtığı başlangıcı belirtileri başlar..
ama bitmez bide bunu ayaklıktan indirmesi var::pr: ileri itersin keçi gibi diretir
ön ayakları ileri uzatmış yok inat.. ayağını sehpanın önüne koy...ıngg kaldır..ileri .. ohhh be nihayet.. nefes nefese
mz lerin yeri ayrı ama o bambaşka hafif ittir hoop indi relax:cherry:

sizde motorlarınızın sehpaları ile kavga edenlerlerden mısinız??:p

1. motor burgman =)

bide 2 sene olmus o adam ayaklıgı acamayalı =)
 
Katılım
11 Nis 2006
Mesajlar
186
benim arkadaş da xmx 250 aldı.babasıyla birlikte 2 kişi arka ayağa alamamışlar bi türlü.yanıma gelmişti.tut da iki ayağa alalım dedi.ne gereği var dedim.ayaklığı açıp yere değdikten sonra tüm ağırlığımı verdiğim anda motor kalktı zaten. arkadaş şaştı kaldı.biz 2 kişi çekemedik nasıl oldu o diye sordu daha sonra...
arka ayağa almak aslında çok basit...arka ayağın her iki tarafınında yere değdiğinden emin olduğunuzda tüm ağırlığınızı ayaklığın yana doğru olan çıkıntısına verin.yani sağ ayağınızın ucuyla yada topuk kısmıyla oraya basıp yükselin.tüm ağırlığınız oraya binsin motorkendiliğinden kalkar zaten.assılmanıza kaldırmanıza gerek yok...belinize dikkat...
 
Katılım
13 Haz 2005
Mesajlar
3,062
gerçekten çinli motorların çoğunda bu sorun hala devam ediyo dimi?

Öncelikle, 2.5 yıl önceki konuyu hortlattığın için tebriklerimi kabul et lütfen. :p

çinlide, japonda, avrupalıda vs. değil sorun. işi bilmemekte. :bounce:
Bir kaç kez pratik yapıp tekniğini kavrarsan, 250 kiloluk, çantaları ful yüklü motoru bile şıp diye kaldırırsın. :wiinkk:
 
Katılım
14 Ağu 2008
Mesajlar
5,134
ben de ilk aldığımda, bir hafta uğraştım çözemedim. :)
topik açıp sorayımmı sormayayımmı tereddüt ettim, dost var, düşman var dedim, vaz geçtim.
şimdi itiraf ediyorum :)
bir keresinde, motoru tekmeledim hırsımdan. yaklaşık bir hafta cebelleştikten sonra, yoldaki bir kuryeyi durdurup, "gardaş şunu bana göster, yoksa elimden bi kaza çıkacak, gebertecem masumu" dedim.
o da, önce melul melul baktı, şakamı yapıyorum, ciddimiyim onu düşündü ve tarif etti, uyguladı.
motor da, ben de, kurtulduk... :)

hahah süpermiş ama yarıldım burada :D:queen:
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst