Motorum sıcakken zor çalışıyor

Katılım
23 Nis 2020
Mesajlar
23
Herkese merhaba arkadaşlar MOTORUM YAMAHA R25 2021 ve sorunum şu motorum soğukken tekte çalışırken sıcakken sürekli zor çalışıyor veya 1.5 saniyede çalışıyor lakin soğukken tekte çalışıyor sorun ne olabilir daha önce bir tamirciye buji ve hava filtresi değişimine gitmiştim. Sonra aynı tamirciye debriyaj balatası değişimine götürdüm ama yan sanayi takmış bana bunu söylememişti bu sorunu yaklaşık 8 aydır yaşıyorum ama artık canımı sıkmaya başladı bazen motor kendini kasıyor gaza bassamda gitmiyor ardından normale dönüyor 3-4 ay sonra aynı sorunu birdaha yapıyor sizce buji ile alakası olabilirmi
Mesaj otomatik olarak birleştirildi:

 
Son düzenleme:
Katılım
13 Ocak 2025
Mesajlar
23
Motorunun sıcak çalışmada zorlanması ve zaman zaman güç kaybı yaşaması birkaç farklı sebepten kaynaklanabilir. Senin de tahmin ettiğin gibi bujiler sorunun kaynağı olabilir, ancak başka ihtimalleri de değerlendirmekte fayda var.

Yan sanayi veya yanlış ısı değerine sahip bir buji takıldıysa sıcak çalışmada ateşleme zayıf olabilir.

Enjektörlerde tıkanma veya yakıt pompasında basınç düşüklüğü olabilir. Özellikle sıcak motorda yakıt buharlaşma etkisiyle düzgün püskürtülmüyor olabilir.

Yan sanayi debriyaj balatası, gücün aktarımında kayıplara sebep olabilir. Motorun kendini kasması ve sonradan düzelmesi, kayma problemini işaret edebilir.

Sıcak çalışmada bobin ısınınca direnci artar ve zayıf kıvılcım üretir. Regülatör voltaj dalgalanması yapıyorsa da motorun düzensiz çalışmasına sebep olabilir.

İlk olarak bujileri değiştir, yakıt sistemini temizlet ve debriyaj balatanı kontrol ettir. Eğer sorun devam ederse sensörleri ve ateşleme bobinini ölçtürmelisin.
 
Katılım
23 Nis 2020
Mesajlar
23
Motorunun sıcak çalışmada zorlanması ve zaman zaman güç kaybı yaşaması birkaç farklı sebepten kaynaklanabilir. Senin de tahmin ettiğin gibi bujiler sorunun kaynağı olabilir, ancak başka ihtimalleri de değerlendirmekte fayda var.

Yan sanayi veya yanlış ısı değerine sahip bir buji takıldıysa sıcak çalışmada ateşleme zayıf olabilir.

Enjektörlerde tıkanma veya yakıt pompasında basınç düşüklüğü olabilir. Özellikle sıcak motorda yakıt buharlaşma etkisiyle düzgün püskürtülmüyor olabilir.

Yan sanayi debriyaj balatası, gücün aktarımında kayıplara sebep olabilir. Motorun kendini kasması ve sonradan düzelmesi, kayma problemini işaret edebilir.

Sıcak çalışmada bobin ısınınca direnci artar ve zayıf kıvılcım üretir. Regülatör voltaj dalgalanması yapıyorsa da motorun düzensiz çalışmasına sebep olabilir.

İlk olarak bujileri değiştir, yakıt sistemini temizlet ve debriyaj balatanı kontrol ettir. Eğer sorun devam ederse sensörleri ve ateşleme bobinini ölçtürmelisin.
Yazın için çok teşekkür ederim başkan sonradan gittim orjinal debriyaj balatası takmıştım dediğiniz gibi ilk olarak bujileri birdaha değiştiricem çünkü bu sorun bujileri değiştirdikten sonra olmaya başladı ilk başlarda belki uyum sürecinde ondan ötürü yapıyor desemde 1 yıldır videodaki gibi sürekli sıcakken o şekil çalışıyor ve artık sinir olmaya başladım
 
Katılım
14 Mar 2016
Mesajlar
1,909
Balata ile alakalı bir durum yok. Şahsi görüşüm selenoid valf ve tdc sensörüne baktırmak.
 
Katılım
19 Haz 2021
Mesajlar
3,958
Buji değiştikten sonra böyle olduysa, problemi uzaklardan aramayıp orijinal özelliklerdeki bujilere dönmeniz doğru olacaktır.
 
Katılım
28 Mar 2024
Mesajlar
784
Herkese merhaba arkadaşlar MOTORUM YAMAHA R25 2021 ve sorunum şu motorum soğukken tekte çalışırken sıcakken sürekli zor çalışıyor veya 1.5 saniyede çalışıyor lakin soğukken tekte çalışıyor sorun ne olabilir daha önce bir tamirciye buji ve hava filtresi değişimine gitmiştim. Sonra aynı tamirciye debriyaj balatası değişimine götürdüm ama yan sanayi takmış bana bunu söylememişti bu sorunu yaklaşık 8 aydır yaşıyorum ama artık canımı sıkmaya başladı bazen motor kendini kasıyor gaza bassamda gitmiyor ardından normale dönüyor 3-4 ay sonra aynı sorunu birdaha yapıyor sizce buji ile alakası olabilirmi
Mesaj otomatik olarak birleştirildi:

Enjeksiyon , buji , Regülatör , akü ve son olarak serviste arıza veren yere bilgisayar üzerinden bakılabilir. Dediğin gibi bujiden kaynaklanıyor olabilir 500R'larda NGK buji takmak için sentil ayarı vs. gibi ayarlar lazımdı yanlış hatırlamıyorsam. Orijinal güzel bir buji ve nolur ne olmaz diye enjeksiyon sistemi temizliği yapmanız sizin için olucaktır. Bunları yaptıktan sonra geçmezse akü ve regülatör değerleri son olarak sensörler için serviste yazılımla bakılması.
 
Katılım
23 Nis 2020
Mesajlar
23
Bu pazartesi gidicem servise başkan salihlidekini kimse önermiyor bende denizlideki servise gidicem bakalım yükskek ihtimal bujiden olduüunu düşünüyorum. Motorumu ilk aldığımda bujiler bitikti tabi bilmiyordum bitik bujilerde motor sıcakken böyle sorunlar karşılazmez iken ne zaman bujiler değişti o gündem beri motorum sıcakken böyle çalışıyor
Mesaj otomatik olarak birleştirildi:

Enjeksiyon , buji , Regülatör , akü ve son olarak serviste arıza veren yere bilgisayar üzerinden bakılabilir. Dediğin gibi bujiden kaynaklanıyor olabilir 500R'larda NGK buji takmak için sentil ayarı vs. gibi ayarlar lazımdı yanlış hatırlamıyorsam. Orijinal güzel bir buji ve nolur ne olmaz diye enjeksiyon sistemi temizliği yapmanız sizin için olucaktır. Bunları yaptıktan sonra geçmezse akü ve regülatör değerleri son olarak sensörler için serviste yazılımla bakılması.
böyle buji ve hava filtresinde bile üstteki atmış olduğum videodaki sorunu yaşamadım motor sıcakken öyle çalışmıyordu
 
Son düzenleme:

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst