Motorsiklet Yağı Kaç KM de bir Değişmesi Gerekiyor ?

Katılım
19 Ocak 2025
Mesajlar
141
Motosikleti
Regal Raptor Daytona 250v
Eveeet kim kaç km de bir degistiriyo bakalım, benim aklımda 2000 de bir gibi var, siz kaç km de değiştiriyorsunuz?
 
Katılım
11 Ocak 2025
Mesajlar
345
Motosikleti
Honda CBR500R
5000 kmde bir yağ ve yağ filtresi değişimi.
 
Katılım
19 Haz 2021
Mesajlar
7,641
Motosikleti
Ns200 15"
Benim tablom şu şekilde:

Yağ filtresine sahip olan motosikletler 5000 kilometre.
Yağ filtresine sahip olmayan motosikletler 2000 kilometre.
Yağ filtresine sahip olmayan sıvı soğutmalı motosikletler 3000 kilometre.
Yarış motosikletine sahip olursam ve pist amacı ile kullanırsam 500-600 kilometre (300V kullanırım başka yağ kullanmam).
Güncel otomobil motorlarında 7.000-8.000 kilometre.
Eski nesil otomobil motorlarında 5.000 kilometre.
 
Katılım
5 Eki 2024
Mesajlar
66
Yenı motorlarda 6 bıne kadar çıkıyor yağ değişim süresi.
En ıyısu kıtapcıgından bak orda yazar motorunun periyodik bakımları
 
Katılım
29 Tem 2015
Mesajlar
18,539
Motosikleti
Sym Wolf Sb250Ni
Benim motorun yağ değişim periyodu kitapçığa göre 10.000 km'de bir, zaten filtre değişimiyle beraber 1,9 lt yağ alıyor. Kronik yağ eksiltmeli 2006-2008 kasa için mühendisler neye güvenip 10.000'de bir yağ değişimi önermişler hayrettir.
 
Katılım
24 Haz 2018
Mesajlar
2,498
Motosikleti
CBR 125 R 2014
cbr 125 özelinde mıknatıslı karter tapası kullanıyorum 4000 km de bir değiştiriyorum. Kılavuzunda 8000 km diyor ama 4000 ideal. Bu arada son 2 senedir yaz kış 5w40 kullanıyorum.
 
Katılım
19 Ocak 2025
Mesajlar
141
Motosikleti
Regal Raptor Daytona 250v
Benim tablom şu şekilde:

Yağ filtresine sahip olan motosikletler 5000 kilometre.
Yağ filtresine sahip olmayan motosikletler 2000 kilometre.
Yağ filtresine sahip olmayan sıvı soğutmalı motosikletler 3000 kilometre.
Yarış motosikletine sahip olursam ve pist amacı ile kullanırsam 500-600 kilometre (300V kullanırım başka yağ kullanmam).
Güncel otomobil motorlarında 7.000-8.000 kilometre.
Eski nesil otomobil motorlarında 5.000 kilometre.
Süzgeç var hava soğutmalı 2 silindir, haftada bir kullaniyorum desem yeridir, 5000 bin uygun gibi demi?
 
Katılım
19 Haz 2021
Mesajlar
7,641
Motosikleti
Ns200 15"
Süzgeç var hava soğutmalı 2 silindir, haftada bir kullaniyorum desem yeridir, 5000 bin uygun gibi demi?
Süzgeçler kağıt filtre gibi etkili değildir, ben şahsen kullanıyor olsam 2.500 kilometreyi geçirmem.

Kılavuzda yazan kilometreler ütopik oluyor genelde, aracınızı seviyorsanız bahsettiğim kilometreler o bloklarda en sağlıklı çalışan ömürler, mesela 320d sahip olan bir yakınım var ve bakımlarını ben yaparım arabası yağ bakımı yapıldıktan sonra 7.000-8.000 kilometre ardından mevcut yağı eksiltiyor, bununda sebebi artık yağın dayanımının kalmaması ve sahip olduğu viskoziteden kopması.
 
Katılım
19 Ocak 2025
Mesajlar
141
Motosikleti
Regal Raptor Daytona 250v
Süzgeçler kağıt filtre gibi etkili değildir, ben şahsen kullanıyor olsam 2.500 kilometreyi geçirmem.

Kılavuzda yazan kilometreler ütopik oluyor genelde, aracınızı seviyorsanız bahsettiğim kilometreler o bloklarda en sağlıklı çalışan ömürler, mesela 320d sahip olan bir yakınım var ve bakımlarını ben yaparım arabası yağ bakımı yapıldıktan sonra 7.000-8.000 kilometre ardından mevcut yağı eksiltiyor, bununda sebebi artık yağın dayanımının kalmaması ve sahip olduğu viskoziteden kopması.
Kitapçıkta sentetik yarı sentetik mineral hicbisey yazmiyo, serviste elf 10w40 koymuşlar makinaya. 7100 çok ince kalır 5100 tam ideal gibi sanirim
 
Katılım
7 Kas 2016
Mesajlar
9,844
Motosikleti
Suzuki Vstrom DL650 XT, Yamaha X max 250
Benim suzuki motorun kitapçığında 6bin km'de bir yazıyor, 10-40 yazıyor. yarı sentetik 10-40 castrol konuldu, 6bin km olunca yağ ve yağ filtresini değiştireceğim.

xmax 250'nin kitapçığında 3bin km yazmış, yağ filtresi yok süzgeç var sadece, 3bin km ya da bir yıl geçince değiştiriyorum, geçen hafta son yağ değişiminden beri 500km bile olmamışken değiştirdim bir yılı geçti diye.
 
Katılım
9 Ağu 2023
Mesajlar
609
Kitapçıkta sentetik yarı sentetik mineral hicbisey yazmiyo, serviste elf 10w40 koymuşlar makinaya. 7100 çok ince kalır 5100 tam ideal gibi sanirim


ince kalmaz ikiside aynı viskozite (10w40). bakmadım fakat 7100 ün sertifikalarını 5100 karşılamıyordur.
 
Katılım
19 Haz 2021
Mesajlar
7,641
Motosikleti
Ns200 15"
Kitapçıkta sentetik yarı sentetik mineral hicbisey yazmiyo, serviste elf 10w40 koymuşlar makinaya. 7100 çok ince kalır 5100 tam ideal gibi sanirim
7100 ile 5100 arasında viskozite farkı yoktur, sonuç olarak ikiside 10w40, fakat 7100 sıcakken ve basınç altındayken çok daha iyi koruma sağlıyor.

2 Yağda şuan apı sg sertifikalarına ait olacak, ikiside güncel yağ ama 7100 koruması çok daha yüksek. Sakin kullanımınız varsa 5100 yeterde artar.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst