Motorlu bisiklet yapma

Katılım
13 Ara 2004
Mesajlar
13,918
Bugün de çalışacaktım da yağmur var. Açık havada çalışıyorum sıkıntı oluyor yağmur çiselese bile. Mis gibi profil demirlerin paslanmasını istemem.
 
Katılım
13 Ara 2004
Mesajlar
13,918
img00261201302011347.jpg

img00262201302011712.jpg

img263b.jpg

Bisikletin kendi pedal göbeğine mobilet orta milini takamayınca ben de kendi pedal göbeğimi yaptım 17mm yataklı rulmanlardan. Mobilet orta mili de 17 değil 16 mm idi o yüzden de mili kesip araya 17'lik demir kaynattım, epey iş çıktı :cherry: daha sol pedalın sabitleme vidası girintisini de açmam gerek avuç taşlama ile.
 
Katılım
20 Nis 2012
Mesajlar
3,989
http://www.sahibinden.com/ilan/yedek-parca-aksesuar-donanim-tuning-yedek-parca-motosiklet-motorlu-bisiklet-kiti-70-cc-114569815/detay


320 tl burda
 
Katılım
13 Ara 2004
Mesajlar
13,918
2 haftadır griptim hiç kaynak vuramadım motorlu bisikletime. bugün biraz çalışabildim üzerinde.
img00270201303011405.jpg

img00271201303011405.jpg

img00272201303011406.jpg

img00273201303011406.jpg

img00274201303011407.jpg

Orta mil biraz uzun geldi. Kesip yeniden kaynatmak gerekecek. Sıfırdan bisiklet yapsam daha az uğraşırdım daha önce dediğim gibi, ama acemilik işte olsun o kadar. Bisiklet demir şaseli olsa daha az uğraşırdım aluminyummuş sonradan fark ettim sıkıntı oldu.
 
Katılım
13 Ara 2004
Mesajlar
13,918
Ufak bi güncelleme :)
img00281201303061302.jpg

Çekiş zincirini bugün takacaktım ama kısa geldi. Anlamadım doğrusu kullandığım parçalar mobilet parçaları, benim bisiklet mobiletten büyük mü ?
Hala da çalışıyorum atölyeyi kurdum yine terasa :cherry:
 
Katılım
13 Ara 2004
Mesajlar
13,918
Projeye 2 gündür devam ediyorum, haftaya bitebilir ancak motor takmak için seçilebilecek en kötü bisikleti seçmişim :cherry: Aluminyum şaseli olması beni epey kısıtlıyor.
 
Katılım
23 Eyl 2012
Mesajlar
1,493
Bitmedi gitti la bizde burada çocukluğumuzda hep yapmak istediğimiz bu şey nasıl olacak diye bekliyoruz :queen:
 
Katılım
13 Ara 2004
Mesajlar
13,918
Katlanır bisiklete motor takmaya ne kadar uğraşsam da, şasenin dar olması, zayıf olması ve ayrıca alüminyum olmasından dolayı motor takamadım.
Yine de pes etmedim balkonda duran 26 jant bisikletlerden birine motor takmaya giriştim.
Şu ana kadar önüme bi engel çıkmadı bikaç günde bitirebilirim çok hızlı çalışıyorum, bisiklet pedalları işlemeyecek sadece motorla gidecek ama olsun :)
img00326201305301436.jpg

img00327201305301437.jpg

img00328201305301438.jpg

Ön tekeri 26 arkası 20'lik garip bir bisiklet olacak ama sürüşüne bi engel çıkaracak bişey değil.
 
Katılım
13 Ara 2004
Mesajlar
13,918
img00329201306121640.jpg

Bitecek gibi, yarın antalyaya gidicem haftaya ankaraya döndüğümde motoru da takarım biter artık. Ne bisikletmiş ha, youtubedaki veletler kadar olamadım aylardır bitmedi :cherry:
 
Katılım
13 Ara 2004
Mesajlar
13,918
Değerli mt'ciler bu bisikleti bitirdim yola da çıkardım geçen hafta ama topu topu 1 km falan yapabildim motorla. Bikaç kere zincir attı sonra bisikletin şasesinin şaftı kaydı ayar tutturamıyorum.
 
Katılım
12 Eyl 2013
Mesajlar
16
http://www.motosiklet.net/forum/moto-sohbet/121825-mini-bike-motorsiklet.html

yukarıdaki konu hakkında bir yorumda sen yazabilirsen sevinirim.
kolay gelsin.
 
Katılım
5 Ağu 2017
Mesajlar
0
Bugün bir 52cc misinalı çim biçme makinesi aldım. Bisikletime takacağım, makinenin otomatik kavraması var merkezkaçlı. Bisiklete motor takan varmıdır hiç burda ? sizce motora bir mil bağlayıp direk lastiğe mi sürttüreyim, yoksa kayış kasnak uğraşayım mı ?


Son günlerde müthiş takıntı yaptığım bir konu ve bunu birgün kesinlikle yapıcam. Önce testere motorları düşünmüştüm ama yapı itibarıyla en uygun olanın tırpan motorları olduğuna kanaat getirdim. Daha yolun başındayım ama kafama yatan araştırmaları senle paylaşmak istedim.

Öncelikle internette en kompakt uygulamanın aşağıdaki video ile uygulandığını gördüm. Aktarma zinciri kısa olduğu için başarı sağlanmış bence. Tek parça sac ile hem motoru hem aktarma çarkı sabitlenmiş. Bu kiti motor ve parçalar dahil 12bin ruble> 700TL'ye satışı yapılıyor. https://fun-bikes.ru/p218710463-dvigatel-dlya-velosipeda.html


Bu videodan sonra hızar motorlarını araştırmaya koyuldum. Çıplak halde hızar motor satışları da var fakat yaygın değil ve beklediğimden pahalı. 250TL civarı. Sıfır halde testere motorlarının ucuzunu 150TL civarları bulunabilirken tırpan motorları daha pahalı.
http://www.tarimmakinamarket.com/52CC-TIRPAN-MOTORU,PR-230.html

Fikirlerinizi duymak isterim.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst