Motorlu bisiklet yapma

Katılım
13 Ara 2004
Mesajlar
13,918
Bugün bir 52cc misinalı çim biçme makinesi aldım. Bisikletime takacağım, makinenin otomatik kavraması var merkezkaçlı. Bisiklete motor takan varmıdır hiç burda ? sizce motora bir mil bağlayıp direk lastiğe mi sürttüreyim, yoksa kayış kasnak uğraşayım mı ?
 
Katılım
24 Şub 2009
Mesajlar
2,319
bisiklete takılan kitler var sahibiinden. com da onlardan al böyle baya uğraştırır
 
Katılım
4 Haz 2012
Mesajlar
776
Aslında bende de benzinli testere motoru ve eski bir jeneratör var onlardan da böyle proje yapılabilir mi acaba?
 
Katılım
12 Haz 2012
Mesajlar
2,938
sizce motora bir mil bağlayıp direk lastiğe mi sürttüreyim
Sürttürmeli zora gelince kaçırmazmı dersin :silent: Gerçi videoda bayağa kastırmasına rağmen kaçırmıyor ama :)


Bence aktarmalı hem daha hoş duruyor, hem hissiyat olarak daha güven verici, uğraşmakta zevkli, ben olsam uğraşırdım :cherry:


Bende benzinli testere motoru ve eski bir jeneratör var onlardan da böyle proje yapılabilir mi ?

Şarjlı matkapla bile yapılır hocam :mrgreen:

 
Katılım
13 Ara 2004
Mesajlar
13,918
Sürttürmeli zora gelince kaçırmazmı dersin :silent:
Teşekkürler ferdi kardeş. Ben youtube'da baya arattım bu konuyu, elimde bi sürü video var ama sizin de görüşlerinizi almak istedim.
[YT]cRfjWF3ZryE[/YT]
Şöyle bi video var mesela, tekere sürttürmeli motorlu bisiklet yapımını anlatıyor.
[YT]YoXOMbOXkmg[/YT]
Şuna da bayıldım doğrusu :mrgreen: motorlu bisiklet yerine motorlu el arabası yapabilirim :cherry:
 
Kocaeli İl Temsilcisi
Katılım
29 Mar 2011
Mesajlar
4,134
biaz uğraştırır belki ama aldığın motorda otomatik kavramada mevcutsa hiç doğrudan tekeri çevirecek basit aparatla uğraşmayıp kasnak kayış sistemiyle bisikletin ön en küçük dişlisine , yani karşısına kasnak gelecek şekilde montaj yapıp arka vitesleride kullanabiliyor olman motor ve performans açısından gayet kullanışlı olacaktır ,tabi burada zevkler ve renkler tartışılmaz biraz uğraştırır zordur belki ama çok zevkli bir çalışma olacağı kesin :) ben olsam zor ve istikrarlı olanı seçerdim karar senin :) tam olarak anlatmaya çalıştığım durumu zaten yapmışlar yukarıdan 4 . videoda :) adamların yapmadığı bi nane de kalmış olsa be arkadaş :cherry:
 
Katılım
13 Ara 2004
Mesajlar
13,918
biz motordan arka tekere direk kauçuk bi takozla vermiştik hareketi, bahsettiğin kavramalı motorun 35cc olanıyla.
bi halta benzemedi pek de yürüyodu.
rulmanları kaynatmıştık, kırıldı hep.
aklında olsun rulman kaynak olmuyo, çok kırılganlaşıyo :)


http://img265.imageshack.us/i/pisik3.jpg/]http://img265.imageshack.us/img265/3467/pisik3.jpg
Motorun üzerine hiç kaynak yapmama gerek yok çünkü güç çıkış milinin ortasında dört köşe bir oyuk var lokma takımlarının dört köşeli delikleri gibi, oraya bir bağlantı uydurması kolay. Rulmanlara da kaynak yapmam tabiki, bi sürü yol var rulmanları kaynaklamadan sabitlemenin.
 
Katılım
4 Haz 2012
Mesajlar
776
Sürttürmeli zora gelince kaçırmazmı dersin :silent: Gerçi videoda bayağa kastırmasına rağmen kaçırmıyor ama :)
http://www.youtube.com/watch?v=UptqulhhCT4

http://www.youtube.com/watch?v=nGHbaKnq1uk

Bence aktarmalı hem daha hoş duruyor, hem hissiyat olarak daha güven verici, uğraşmakta zevkli, ben olsam uğraşırdım :cherry:

http://www.youtube.com/watch?v=zfoHwiP9-xc



Şarjlı matkapla bile yapılır hocam :mrgreen:

http://www.youtube.com/watch?v=gC3rB9f7DaU
Hocam o videodaki matkap akülerini bir şarj dinamosuna bağlasak dinamoyu da tekerlerden birine bağlasak giderken tekrar şarj edebilir.Sanırım sınırsız enerjiyi buldum :queen:

---------- Mesajlar birleştirildi - 00:41 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:03 ----------

Ayrıca bir sorum olacak belki biliyorsunuzdur jeneratörün benzinli motoruna mobilet vb karbüratörü bağlasak çalıştırabilir miyiz?
 
Katılım
13 Ara 2004
Mesajlar
13,918
Hocam o videodaki matkap akülerini bir şarj dinamosuna bağlasak dinamoyu da tekerlerden birine bağlasak giderken tekrar şarj edebilir.Sanırım sınırsız enerjiyi buldum :queen:

---------- Mesajlar birleştirildi - 00:41 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:03 ----------

Ayrıca bir sorum olacak belki biliyorsunuzdur jeneratörün benzinli motoruna mobilet vb karbüratörü bağlasak çalıştırabilir miyiz?
Jeneratörün kendi karbüratörünün gaz kolu var yani öyle mobilet karbüratörüne gerek yok ama jeneratörlerin özellikle benim incelediğim 2 beygir 66cc olanların krank çıkışı doğrusu bi dişli veya kasnak falan takmaya müsait değil krank mili sadece jeneratöre geçmeli bağlanıyor o kadar.
 
Katılım
4 Haz 2012
Mesajlar
776
Jeneratörün kendi karbüratörünün gaz kolu var yani öyle mobilet karbüratörüne gerek yok ama jeneratörlerin özellikle benim incelediğim 2 beygir 66cc olanların krank çıkışı doğrusu bi dişli veya kasnak falan takmaya müsait değil krank mili sadece jeneratöre geçmeli bağlanıyor o kadar.
Ben diyorumki jeneratördeki bobini çıkarsam şu şekilde sadece motor kalsa dişli bağlayıp kullanma ihtimalim var mı?
 
Katılım
28 Tem 2012
Mesajlar
61
bisikletin arka jantinin sol tarafina da tek yonlu calisan bir disli baglamayi basarirsam ben de benim kron xc1000 e 52cc lik bir tirpan motoru takacagim ama su disliyi bi turlu uyduramadim :)
 
Katılım
13 Ara 2004
Mesajlar
13,918
Mobilet kasnak pedal dişli sistemi aldım, bisikletin orta göbeği çıkartıp oraya takıcam, motor tarafında 3-4 santim çapında bir kasnak olacak kayış ile kasnağa bağlanacak ordan da kasnak dişlisinden arka dişliye aktarma olacak. Aynı zamanda bisikletimin pedalla gitme özelliği de kaybolmayacak :) 20 jant bir katlanır bisiklete takmayı düşünüyorum, araba bagajına koyup trafikten uzak bir yere gidip keyifle binmek için.
 
Katılım
13 Ara 2004
Mesajlar
13,918
Motorlu bisikletimin taslak çizimi, 3dsmax uzmanı falan değilim hem projemin karakalem çizimleri yerine basit bir 3 boyutlu modeli olması için yaptım bunu.
motobis.jpg
 
Katılım
13 Ara 2004
Mesajlar
13,918
Yarın ilk kaynağı vuruyorum motorlu bisikletimi yapmak için, gelişmeler hakkında MT'yi bilgilendirmeye devam edeceğim ilgilenenlere duyurulur :cherry:
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst