Motorcycle-usa.com sitesinin 2009 Supersport testi

Katılım
10 Mar 2007
Mesajlar
516
Motorcycle-usa.com sitesinin testinde 6 adet motosiklet test edilmiş.

BEN ELİMDEN GELDİĞİNCE ÇEVİRMEYE ÇALIŞTIM. ZAMANIM OLURSA DİĞER KISIMLARI DA ÇEVİRİRİM.

Bunlar sırasıyla Honda CBR 600RR, Suzuki GSX-R600, Yamaha YZF-R6, Kawasaki ZX-6R, Ducati 848, Triumph Daytona 675.



Test sırasında Michelin firmasının lastikleri kullanılmış ve Michelin Test için 48 adet lastik sağlamış.



Daytona dışında motor ayarları konusunda tüm firmalar pistte hazır bulunmuş ve gerekli ayarların motorlar üzerinde yapılmasına yardımcı olmuşlar.






TESTLER ÜÇ ANA GRUPTA DEĞERLENDİRİLMİŞ İKİSİ ÖZNEL (PİST VE SOKAK VERİLERİ) BİRİ İSE NESNEL (PERFORMANS VERİLERİ) DEĞERLENDİRME OLARAK İFADE EDİLMİŞ.


Motorların Beygir Güçleri:




6. SIRADA TRIUMPH DAYTONA 675




5. SIRADA SUZUKI GSX-R 600






4. SIRADA - YAMAHA YZF-R6




3. SIRADA - DUCATI 848




2. SIRADA - Honda CBR600RR




TESTİN GALİBİ - KAWASAKI ZX-6R



HIZ SIRALAMASI

DUCATI : 266.31 KM

YAMAHA : 264.83 KM

KAWASAKI : 264.44

SUZUKI : 261.17

HONDA : 259.52

TRIUMPH: 256.71

TEST PERFORMANS DEĞERLERİNİ AŞAĞIDAKİ TABLODA BULABİLİRSİNİZ, TABLODAKİ İNGİLİZCE VERİLERİN TÜRKÇE KARŞILIKLARI SIRASIYLA AŞAĞIDAKİ ŞEKİLDEDİR.

ÖZNEL VERİLER

PİST :

MOTOR - FRENLER - ÇATAL - DÖNÜŞ - İSTİKRAR - DEBRİYAJ - GÖZE HOŞ GÖRÜNME FAKTÖRÜ -PİST TOPLAM PUANI

SOKAK:

MOTOR - FRENLER - KULLANIM - DEBRİYAJ -SÜRÜŞ KALİTESİ - ERGONOMİKLİK - GÖRÜNÜM - SOKAK TOPLAM PUANI

PERFORMANS :

BEYGİR GÜCÜ -TORK -AĞIRLIK - EN HIZLI TUR SÜRESİ -ORTALAMA TUR SÜRESİ - ÇEYREK MİL - SON HIZ - TABAN FİYATI -PERFORMANS TOPLAM PUANI

GENEL TOPLAM :

PERFORMANS - PİST -SOKAK -TOPLAM PUAN


 
Son düzenleme:

COQ

Motosiklet Eğitmeni
Katılım
27 Ocak 2008
Mesajlar
11,727
Tesekkurler,Emrah.
Soyle detayli bir inceleyelim bakalim.
Kime ne puan vermisler.
 

COQ

Motosiklet Eğitmeni
Katılım
27 Ocak 2008
Mesajlar
11,727
Amerikali motorcularla avrupalilar bir konuda anlasamayacak anlasilan.:)

Ilgimi bisey çekti.

Motosikletlerin agirligi konusunda Honda'ya 10 puan vermisler.
Elleriyle motosikletleri silkeleyip, hah bu hafif, 10 puan,oha bu agir 5 puan mi demisler?:)

Neden boyle dedim?
Kantar sonuçlari ile puanlar birbirini tutmuyor çunku.

Eger Honda 10 puan aldiysa, Triumph da 10 puan almali.
çunku bu motosikletlerin ikisi de ayni kiloya sahip.
Kantar da 189 kg gosteriyorlar.

192 kg lik Kawasaki, 199 kg çeken Suzuki'den daha az puan almis.!!!
Kaldi ki Yamaha Kawasaki'den sadece yarim kg hafif.(191,5kg)

Ben teknik verilere bakip da puanlama yapmislar gibi bir kanaate kapildim.
Onu biz de yapariz ne var.:)

Diger bolumler de deger degil de puanlar oldugu için bir yorum yapmam mumkun degil.
Motosikletlerin her biri hakkinda yorumlarda olsa fena olmaz Emrah.
Hadi yap bi kiyak daha da biraz yorum okuyalim.:wiinkk:
 
Katılım
14 Ağu 2008
Mesajlar
5,134
Amerikali motorcularla avrupalilar bir konuda anlasamayacak anlasilan.:)

Ilgimi bisey çekti.

Motosikletlerin agirligi konusunda Honda'ya 10 puan vermisler.
Elleriyle motosikletleri silkeleyip, hah bu hafif, 10 puan,oha bu agir 5 puan mi demisler?:)

Neden boyle dedim?
Kantar sonuçlari ile puanlar birbirini tutmuyor çunku.

Eger Honda 10 puan aldiysa, Triumph da 10 puan almali.
çunku bu motosikletlerin ikisi de ayni kiloya sahip.
Kantar da 189 kg gosteriyorlar.

192 kg lik Kawasaki, 199 kg çeken Suzuki'den daha az puan almis.!!!
Kaldi ki Yamaha Kawasaki'den sadece yarim kg hafif.(191,5kg)

Ben teknik verilere bakip da puanlama yapmislar gibi bir kanaate kapildim.
Onu biz de yapariz ne var.:)

Diger bolumler de deger degil de puanlar oldugu için bir yorum yapmam mumkun degil.
Motosikletlerin her biri hakkinda yorumlarda olsa fena olmaz Emrah.
Hadi yap bi kiyak daha da biraz yorum okuyalim.:wiinkk:

bişe dicem ama bu ağırlık konusunda bende
motorların yükseklik ağırlık merkezleri gibi sebeplerden ötürü kullanım ergonomiyeti ve kontrol konusundan vermiş olabilirlermi bu puanları :cat:
 
Katılım
24 Ara 2008
Mesajlar
660
her gecen gün kawa ya daha çok yaklaşıyorum bu haberler tuzu biberi oluyor valla
 
Katılım
26 Mar 2008
Mesajlar
250
aynen bende honda genel anlamda geride kalmıs ama yinede 2.sırada verilere göre tabii avrupalıların testinde ise honda malesefki 6.sıradaydı anlamadım gitti

en hızlı ducati diyo ancak frenleri 4 :queen: durmaz bu canavar ozaman :queen:
 

COQ

Motosiklet Eğitmeni
Katılım
27 Ocak 2008
Mesajlar
11,727
bişe dicem ama bu ağırlık konusunda bende
motorların yükseklik ağırlık merkezleri gibi sebeplerden ötürü kullanım ergonomiyeti ve kontrol konusundan vermiş olabilirlermi bu puanları :cat:

Yok yahu, bu bildigin tonaj iste.:)
O dediklerinin puanlamasi ayrica yapilmis zaten.
 
Katılım
10 Haz 2006
Mesajlar
6,542
Ben teknik verilere bakip da puanlama yapmislar gibi bir kanaate kapildim.

Track ve Street altında subjektif , performance altında objektif yazıyor.
Yani performans verilerini dediğin gibi teknik verilere bakıp da puanlamışlar.
Diğerleri öznel. :cherry:
 

COQ

Motosiklet Eğitmeni
Katılım
27 Ocak 2008
Mesajlar
11,727
Valla cibir kuçuk geliyor,abisi buyuk geliyor.:)
Yazilacaz galiba suna.

09ducati848main.jpg


Burda belediye seçimleri de geçti.
Bekledim belki beyaz!! esya dagitimi olur diye ama nerdeee!:)
Bi topak komur bilem vermediler.:pale:
anlasilan basçaz parayi alcaz beyazi.
Alinterimizle.:bounce:
 
Katılım
10 Mar 2007
Mesajlar
516
Motorcycle-usa.com sitesinde Okuyuculardan biri testle ilgili şöyle bir yorumda bulunmuş onu da eklemek istiyorum

"Gerçekten üzgünüm ama bu sonuçlar neredeyse mantık dışı. İçimizden herhangi biri bu motorları deneyip karşılaştırmak istediklerinde, direk galeri çıkışı motorları karşılaştırırız. Neden zahmet edip, Motosiklet imalatçılarını çağırıp motorlarda ince ayar yapmalarını isteyesiniz ki. Triumph Daytona test öncesinda imalatçı teknisyenler tarafından özel ayarlanmayan tek motor olduğu için, benim gözümde testin galibidir. Bence bu test güvenilirliliğini ve geçerliliğini kaybetmiştir. Bu yüzden standart motosikletleri test edin, çünkü gerisi anlamsız."



---------------------

Motorları test eden pilotlar arasında Frankie Garcia ve Chuck Sorensen varmış.

Bunlarda onların yorumları

Frankie Garcia Triumph Daytona için şu yorumlarda bulunmuş:

“Motosiklet gerçekten de sağlam bir motora sahip. Herşeyiyle çok güçlü, neredeyse bir ton torka sahip ama pek iyi bir son hıza sahip değil. Düşük hız gerektiren virajlardan iyi çıkıyor ama hız gerektiren virajlarda çok erken vites değiştirmem gerekti gibi geldi bana. “


Pilotların neredeyse tümü kolay kullanılabilir güce ve sürüş kolaylığına sahip üç silindirli Triumph motorundan övgüyle bahsederlerken, şasi konusunda farklı fikirler mevcut idi. Bu fikirlerden bazısı motorun test öncesi ayarlarına bağlanıyordu. Titreşim sert idi, viraj çıkışlarında motosiklet pompalanıyor hissi veriyor ve ön fazlasıyla yumuşak olduğundan eşit olmayan bir denge yaratıyordu. Bu motoru tamamıyla zorlamayanlar için çok önemli bir sorun yaratmadı ama motoru sonuna kadar zorlayanlar için test öncesi ayar eksikliği kendini hissettirdi.

Test Editörü Adam Waheed ise şöyle bir yorumda bulunmuş.

“Gerçekten Triumph’ı beğenmiştim, Şasiyi gerçekten çok beğendim. “Willow’un sert ve virajlı yollarında çok iyi iş çıkardı ve zorlanmadı. Motor harika ve fazlaca torka sahip; tek teker yapması kolay – gerçekten teknik yarış pistleri için yapılmış.

Sorensen şöyle bir yorum yapmış:

“Arkada önden daha sert bir titreşim mevcut. Bu motoru hep burnu üzerinde tuttu. Ama çoğu tümseği emiyor. Triumph’ın test öncesi ayarları mükemmel olmasa da, superpole’de 1:21:77’lik bir sure elde etmeyi başardık. Bu sure güçlü Honda’nın süresinden daha iyiydi. Frenler söz konusu olduğunda ise, Bu Britanya menşeili Motor sınıfta kaldı.

Daytona ile ilgili olumsuz eleştirilerden biri de motordaki garip oturma pozisyonu ve çok ısı yaratan sele altı egsoz. Oturma pozisyonu ile ilgili olarak Pilotlar motoru Ducati’ye benzetmişler.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst