Motorcu enduro yaparken inanılmaz bir kaza yaşadı

Katılım
12 Nis 2003
Mesajlar
2,986
tepeden-dusen-motorcu.jpg


Ormanlık arazide enduro yapan motorcu gurubu çok talihsiz bir olay yaşadı.
Grup içindeki bir motorcu dik tepeye tırmandı ve tepenin arkasında kayboldu.
Arkadaşları tepenin arkasına gittiğinde şok yaşadılar. O anlar kask kamerasını böyle yansını.
Tepenin arkasından grubun fark edemediği bir yol geçtiği görülüyor, yol çalışması için arazi oyulmuş ve tepeliğin arkası dik bir yamaç haline gelmiş.

 
Katılım
9 Eyl 2024
Mesajlar
2,107
Bu videoyu grupta paylaştılar. Çok kötü bir kaza. Geçmiş olsun diyelim. Bu kazadan da alınacak çok ders var.
 
Son düzenleme:
Katılım
11 Ocak 2010
Mesajlar
6
Arkadaşa büyük geçmiş olsun emin olmadan her tepeye öyle tırmanmamak lazım.
O yamaç gerçekten yol çalışması sonrası oluştuysa bir önlem uyarı tabelası vs yapılması gerekirdi.
 
Katılım
10 Tem 2006
Mesajlar
20,993
Motosikleti
Forza250-cygnusL
Genç olsam oha falan oldum derdim de bu ne şans arkadaş... Ağzında ekmekle helaya falan mı girdin...
İşallah durumu iyidir..
 
Katılım
30 Eyl 2007
Mesajlar
378
İçini görmediğimiz viraja hızlı girmemeli.
Ardını görmediğimiz tepeye hızlı çıkmamalı.
 
Katılım
10 Tem 2007
Mesajlar
2,755
Motosikleti
Kymco Downtown350i/Dominar 400/Suzuki GSX-8S
Arkadaşa büyük geçmiş olsun emin olmadan her tepeye öyle tırmanmamak lazım.
O yamaç gerçekten yol çalışması sonrası oluştuysa bir önlem uyarı tabelası vs yapılması gerekirdi.
Arkadaşa büyük geçmiş olsun.
Tamamda motorla atlamayın levhası yapılmadı daha. Parkur kontrol edilmeden o aksiyon yapılmamalıydı.
 
Katılım
17 Eki 2019
Mesajlar
802
Motosikleti
BMW 1300 GS ADV
Ne kadar doğru bilemiyorum, o motorcu ekipten birisi orada uçurum olduğunu bildiği halde arkadaşı gaza getirmiş. Çıkarsın, çıkamazsın diye.
Düşen çocuğun ailesi dava açacak mış. Bilerek muhtemelen şaka olsun diye bildiği halde söylemedi ise büyük vebal altına girdi.

Arkasını görmediğin bir tepeye nasıl o şekilde kontrolsüz çıkarsın, inanılır gibi değil.

Bu bizler için de geçerli, arkasını göremediğimiz bir viraja veya tepe üstü noktaya giriyor isek; aniden engel çıktığında durabilecek hızda olmalıyız.
 
Katılım
9 Eyl 2024
Mesajlar
2,107
Ne kadar doğru bilemiyorum, o motorcu ekipten birisi orada uçurum olduğunu bildiği halde arkadaşı gaza getirmiş. Çıkarsın, çıkamazsın diye.
Düşen çocuğun ailesi dava açacak mış. Bilerek muhtemelen şaka olsun diye bildiği halde söylemedi ise büyük vebal altına girdi.

Arkasını görmediğin bir tepeye nasıl o şekilde kontrolsüz çıkarsın, inanılır gibi değil.

Bu bizler için de geçerli, arkasını göremediğimiz bir viraja veya tepe üstü noktaya giriyor isek; aniden engel çıktığında durabilecek hızda olmalıyız.

Konunun uzmanı değilim ancak karşı tarafı beni neden gaza getirdin diye suçlamak çok akıllıca değil. Hele ki karşıdakinin ehliyeti ve altında da enduro olunca.
Mesela ben size desem ki, "pencereden atla bir şey olmaz diye" atlar mısınız? Atlarsanız beni suçlar mısınız?
Bir birine sigara ikram eden insanlar var. Kanser olan yada hastalanan kişiler, sigara ikram edenleri dava edebilirler mi? Bana sigara ikram etti diye.
Sonuçta birkaç gün önce yazmıştım. Hayat risk yönetimidir diye. Bu da çok net bir örnek.
Hepimiz akıl sahibiyiz. Aynı zamanda çok derin duygulara sahibiz. Bunun farkında değiliz ama hayatımızda verdiğimiz kararların %99 duygusal.
Ne zaman ki aklımızı duygularımızın üzerine çıkarıp, düşünerek karar verisiz, işte o zaman muvaffak oluruz.

İlgilenenlere Daniel Kahneman'ın HIZLI vs YAVAŞ DÜŞÜNME kitabını öneririm.
 
Katılım
21 Kas 2016
Mesajlar
5,660
Kazayı geçiren arkadaş yoğun bakımda idi, son bildiğim bu.

Basiret bağlanması dışında bir şey söyleyemiyorum. Tepenin sol tarafına bakınca inişin pek düzgünce olmayacağını kestirmek zor gelmiyor ama, bir şey olduktan sonra konuşmak kolay tabii.

Üç beş tane beyin hücresi olan herhangi birinin böyle bir şaka yapmaya kalkacağını sanmıyorum, sanayide birbirlerinin kıçına kompresörden çıkan basınçlı havayı basan dayılar dahil.
 
Katılım
17 Eki 2019
Mesajlar
802
Motosikleti
BMW 1300 GS ADV
Konunun uzmanı değilim ancak karşı tarafı beni neden gaza getirdin diye suçlamak çok akıllıca değil. Hele ki karşıdakinin ehliyeti ve altında da enduro olunca.
Mesela ben size desem ki, "pencereden atla bir şey olmaz diye" atlar mısınız? Atlarsanız beni suçlar mısınız?
Bir birine sigara ikram eden insanlar var. Kanser olan yada hastalanan kişiler, sigara ikram edenleri dava edebilirler mi? Bana sigara ikram etti diye.
Sonuçta birkaç gün önce yazmıştım. Hayat risk yönetimidir diye. Bu da çok net bir örnek.
Hepimiz akıl sahibiyiz. Aynı zamanda çok derin duygulara sahibiz. Bunun farkında değiliz ama hayatımızda verdiğimiz kararların %99 duygusal.
Ne zaman ki aklımızı duygularımızın üzerine çıkarıp, düşünerek karar verisiz, işte o zaman muvaffak oluruz.

İlgilenenlere Daniel Kahneman'ın HIZLI vs YAVAŞ DÜŞÜNME kitabını öneririm.
Gaza gelmeme, tüm sürücülerde olması gereken bir özellik. Uzun uzun örnek verilecek bir konu değil, farklı düşünmüyoruz. Fakat bu adam uçurum olduğunu biliyormuş, hoş bir şey değil yaptığı. Baktın adam çıkacak, "lan bi dur olum orası uçurum" deyip engellemesi gerekirdi. Eğer gerçeklik payı varsa bu anlatılanın, hukuk kararını verecektir.
 
Katılım
12 Nis 2023
Mesajlar
52
Şu tarz etkinliker hep şımarık hayat gayesi olmayan zengin bebe etkinlikleri gibi gelir bana. Arazide motor sürmek neysede tırmanmak falan...zaten bu tarz grupların içinde zerre samimiyette olmaz herkes en iyisi benim kafasıyla katılır.o ego aşılan dagdan büyüktür. Velhasıl kelam Motoru severim ama motorcuyu sevmem. Geçmiş olsun.
 
Katılım
9 Eyl 2024
Mesajlar
2,107
Kazayı geçiren arkadaş yoğun bakımda idi, son bildiğim bu.

Basiret bağlanması dışında bir şey söyleyemiyorum. Tepenin sol tarafına bakınca inişin pek düzgünce olmayacağını kestirmek zor gelmiyor ama, bir şey olduktan sonra konuşmak kolay tabii.

Üç beş tane beyin hücresi olan herhangi birinin böyle bir şaka yapmaya kalkacağını sanmıyorum, sanayide birbirlerinin kıçına kompresörden çıkan basınçlı havayı basan dayılar dahil.
Kompresör olayını duyduğumda inanmamıştım. Ancak bu tip insanlar maalesef aramızda varlar. Hatta çok daha garip olayları duyuyoruz. Adana'da çok anlatılan bir olay vardır. Sıcaktan bunalan insanların güneşe ateş etmesi gibi. Yada sevindiği zamanlarda havaya ateş etmek gibi. Pek çok insan maganda kurşunu sebebiyle can verdi, sakat kaldı.
Eğitim ve öğretimin önemi, karşılıklı saygı, sevgi ve insan hayatına verilen değer burada ortaya çıkıyor. Hepimiz insanız ve kim olursa olsun birini acı çekerken görmek beni çok üzüyor. İnsanların saçma sapan sebeplerden yok olup gitmesi çok üzücü.

Ha birde oh iyi olmuş, onu sevmem , bunu istemem , o ego sahibi, bu şımarık diyen ve kendilerini egosuz sanan ego sahipleri var.
Onlara da "hayırlı işler" diyorum.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst