Motor Temizliği

Katılım
16 Eyl 2007
Mesajlar
18
Arkadaşlar bende 150 hs mondial ( turuncu ) var.Daha yeni aldım mototru 500 km de 1 ay olmadı ama ben normal bezle siliyorum.Hafif nemlendirerek.Geçmeyen lekeleri ise kolonyayla :)
Acaba sizin bildiğiniz motorun plastik,demir kısımlarını silebileceğimiz ve parlatabileceğimiz yöntem varmı ?
Çok teşekkür ederim !:cat:
 
Katılım
27 Haz 2006
Mesajlar
789
Arkadaşlar bende 150 hs mondial ( turuncu ) var.Daha yeni aldım mototru 500 km de 1 ay olmadı ama ben normal bezle siliyorum.Hafif nemlendirerek.Geçmeyen lekeleri ise kolonyayla :)
Acaba sizin bildiğiniz motorun plastik,demir kısımlarını silebileceğimiz ve parlatabileceğimiz yöntem varmı ?
Çok teşekkür ederim !:cat:

ben suyla yıkıyorum.pek sabun kullanmıyorum.daha sonra iyice ama iyice kurutuyorum.pasta cila gerekliyse uygularım.en son olarak; çalıştırıp biraz geziyorum.motor ve elk.aksamları kurusun diye.
 
Katılım
20 Nis 2006
Mesajlar
133
krom kısımlar varsa kolayla sil pırıl pırıl yapıyo diyolar.
bu kolada her derde derman plajda guneslenırken vucuduna kola süreni bile gördüm. marka vermıycem her hangi bi kola olabılır
 
Katılım
28 May 2006
Mesajlar
687
  • Kolonya kullanma, matlaşır plastikler.
  • Tazyikli su kullanma, girmemesi gereken yerlere su girer..
  • Egzosun çıkışını bi naylonla örttükten sonra hortumla yıka motoru tozu gitsin,
  • sonra araba yıkama fırçası ve araba şampuanı çok iyi sonuç veriyor (motor çok girintli çıkıntılı birşey diye fırça çok faydalı oluyor)
  • kuruladıktan sonra çalıştır ve kısa bir gezinti yap, her yeri kurusun

Kolay gelsin!
-turgut
 
Katılım
15 Eyl 2007
Mesajlar
7
balta limanı kemik hast. karşısında bir motosiklet yıkama makinesi var muazzam yıkıyo ve sıcak hava ile kurutuyorlar fiatı 8.ytl bilginize
 
Katılım
26 Eki 2006
Mesajlar
907
Valla yıkaması birşey değil de asıl iş yıkadıktan sonra bezle kurulamakta.

Bez dediğim de havlu olursa iyi olur (şu benzincilerin verdiklerinden mesela)
çok iyi bir şekilde her aksamı ovarak (sadece kurulamak yetmiyor) silin.

Aynı yüzeyi defalarca silin, ve iyice kurulayın, aksi halde kalan lekelerle baş olmuyor:)

Herkese kolay gelsin:cat:
 
Katılım
28 May 2006
Mesajlar
687
Evde eski bir vücut havlusu buldum, iyice emici ama eski birşeydi..
Denedim, harika - bir havlu bir motora yetiyor, tavsiye ederim :)
 
Katılım
12 Mar 2007
Mesajlar
1,129
Bence motora hiç su vurma.Eğer iyi kurulamazsan parçalar zamanla paslanır.Her defasında kendin temizleyecek isen Motosiklet mağazalarında özel temizleyici kimyasallar var.Onlardan yararlanabilirsin.Ama ben uğraşamam dersen yıkamacılarda yıkat ama çok iyide özellikle tanzikli hava ilede kurulat.
Saygılar.
 
Katılım
30 Tem 2007
Mesajlar
335
En iyisi şöle yumusak başlı fırcayla bolca köpükle (Araba Şampuan'ı Ama iyiisinden Çünki öbürleri boyayı felan matlaştırıyor )
hertarafı yıka sonra hortumla ıyıce yıka sonra kurula kuru bezle kardes sonra arkadaslarında dedıgı gıbı bı kaç tur at kurusun ıyıce tamamdır.
 
Katılım
10 Şub 2007
Mesajlar
28
Ben bir araba yikama sampuani, bi de araba yikama sunger seti (hassas, orta, ve kaba sungerler) aldim. Kovaya biraz sicak su, icine sampuan dokup kopurtuyorum, ve sungerlerle heryerini iyicene kopurte kopurte yikiyorum. Sicak su olunca sinek oluleri filan daha rahat cikiyor. Sonra soguk su ile duruluyorum. En son da kuru bezle guzelcene silip kurutuyorum. Cillop gibi oluyor masallah. :)
 
Katılım
14 Tem 2007
Mesajlar
551
motoru bezle silip parlatmak en iyisi bence.hafif nemli bir bez veya bir elde parlatıcı bez diğer elde kuru bez.yok illa su olcaksa su tuttuktan sonra mutlaka bezle silerek temizleyin.su lekesinden nefret ederim...
 
Katılım
25 Mar 2007
Mesajlar
563
krom kısımlar varsa kolayla sil pırıl pırıl yapıyo diyolar.
bu kolada her derde derman plajda guneslenırken vucuduna kola süreni bile gördüm. marka vermıycem her hangi bi kola olabılır
hadi canım kola vay bee ben her gün motorda bulundurayım o zaman asidi kaçarsa parlatırmı peki:p:mrgreen:bak onu bi denemek lazım:queen:ben motorun plastik kısımlarını pasta cila ile parlatıyorum cam gibi parliyo bi sorun yaşamadım yalnız şu kolayı kafaya taktım bi denicem:)
 
Katılım
14 May 2007
Mesajlar
39
Bence eski bir atlet veya fanıla ile kurulayın çok ıyı su alıyor :D
 
Katılım
28 May 2006
Mesajlar
687
Motoru su ile yıkamadan silmeyin - motorun üzerindeki ufak toz ve kir zerrecikleri bezi sürtünce boyayı incecik çizer. Bu çiziklerden yeterince birikince kötü bir görüntü oluşturacaktır.. Su ile yıkarsanız tozun bir kısmı kayarak, bir kısmı çamur haline gelip akar gider.. -turgut
 
Katılım
17 Mar 2006
Mesajlar
2,918
majör;810855' Alıntı:
balta limanı kemik hast. karşısında bir motosiklet yıkama makinesi var muazzam yıkıyo ve sıcak hava ile kurutuyorlar fiatı 8.ytl bilginize


uzak be orası ben gebzede oturuyorum :p ordan bura gelene akdar gene kirletirim ben. pasaklıyım ben :p

ben önce yağlı bölgelere gazyağı ve annemden aşırdığım bulaşık deterjanından yaptığım sıvıyı püskürtüyorum. çok güzel aralara falan giriyo kabartıyo çamuru biraz bekliyorum. hartumla duruluyorum. daha sonra da sıcak su sabun ve fiber bez ile ovalıyorum son bi durulamadan sonra gözle görülen yerleri kuruluyorum. çalıştırıp yola çıkıyorum 1-2 km gezdikten sonra gelip cila ve parlatma işine geçiyorum. işim bitincede eserimin karşısına geçip izliyorum.

sağlıcakla.
 
Son düzenleme:
Katılım
7 Nis 2007
Mesajlar
637
bendede eskiden aynı motordan vardı.mazotla siliyodun harika parlatıyor.sende dene.
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
1 Eyl 2006
Mesajlar
766
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Oto yıkamacıdan öğrendiğim bir yöntem: Motorun dışını küçük parçalar halinde önce nemli bezle siliyor ardından kuru bezle iyice silerek parlatıyoruz. Boylece leke kalmıyor..
 
Katılım
29 Tem 2007
Mesajlar
3,386
bende de araba fıçasıyla bulaşık deterjanı var. 2-3 ez fırçaladım.sonra da kovayla suyla bi güzel duruladım.bi de kadife bezim var yeni gibi oluyo rokko'm :)
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst