Motor ısınınca vites geçişlerinde zorlanma

Katılım
8 Şub 2016
Mesajlar
24
Motor soğukken vitesler yağ gibi geçiyor hiçbir sorun olmuyor. 10-15 dk birazda agresif kullanarak gazlayarak gittiğimde motor özellikle düşük viteslerde ses çıkararak sarsılarak geçiyor. Işıklarda durup boşa attıktan sonra 1 e atmak istediğimde ilk hamlede geçmiyor tekrardan vites koluna basmak gerekiyor. Motorun yağını daha yeni castrol 15-50 ile değiştirdim aynı sorun devam ediyor

Buna ek olarak motor çok fazla yakmaya başladı önceden 10tl lik benzinle 100km üstü yol giderken şimdi ancak 50 km gidebiliyorum. Önceden motorumla 120km hız yapabiliyordum şimdi 100km yi bile zor görüyorum.

Şunu farkettim motorda gazlıyorum motor deli gibi bağırıyor ama ivmelenmesi eskisi gibi değil bariz bir sorun var ama ne bilemedim

Motorum mondial 150kt
 
Katılım
8 Şub 2016
Mesajlar
24
Arkadaşlar birde şöyle bişey var ben debriyaj manetini bir türlü erken kavrayacak şekilde ayarlıyamıyorum. Motorun üstünden ve manetin kendi üstünden denememe rağmen sürekli maneti salmaya yakın kavrama gerçekleşiyor. Buda balataların bitik oldugunu gösterir mi acaba ?
 
Katılım
25 Ağu 2013
Mesajlar
1,549
yıllardan beri castrol 15w50 kullanıyorum motor ısınınca vitesler sert geçiyor
geçenlerde castrolün 15w50 nin yağ şişesinin değişmiş olduğunu gördüm o yağdan mı koydun acaba
bence yağdan kaynaklı çünkü debriyaj balatasını değiştirdim motor ısınınca vitesler zor geçiyor yine
eğer debriyaj balatasından şüpheleniyorsan motoru kullanırken 3. vitese al devir 4000 civarı olsun ve aniden gaz aç eğer motor biraz bekleyip gidiyorsa balata bitmeye başlamıştır
 
Katılım
8 Şub 2016
Mesajlar
24
yıllardan beri castrol 15w50 kullanıyorum motor ısınınca vitesler sert geçiyor
geçenlerde castrolün 15w50 nin yağ şişesinin değişmiş olduğunu gördüm o yağdan mı koydun acaba
bence yağdan kaynaklı çünkü debriyaj balatasını değiştirdim motor ısınınca vitesler zor geçiyor yine
eğer debriyaj balatasından şüpheleniyorsan motoru kullanırken 3. vitese al devir 4000 civarı olsun ve aniden gaz aç eğer motor biraz bekleyip gidiyorsa balata bitmeye başlamıştır

Cevap için sağol dediğini deniyecem. Balatadan şüphelenmeye başladım burdaki arkadaşlarda öyle diyor zaten, ayrıca bu benim ilk motorum öğrenene kadar baya hırpaladım 7bin kmdeyim. Şanzımanı yemediysem iyidir. Yağ olarak daha önceden castrol 10-40 kullanıyordum yine ısınınca vitesler çat çat geçiyordu ama motorda titreme, fazla yakma , hızlanamama gibi sorunlar yoktu Şimdibu sorunalr ortaya çıktı.Debriyaj balatasını değiştireceğim yine sorun devam ederse şanzımanda sorun oldugu ortaya çıkacak herhalde ? O zaman işim zor ve masraflı olacak.
 
Katılım
7 Ağu 2007
Mesajlar
2,758
yağ değişimi geldiğinde çıkan yağı kontrol et. 150ml'den fazla eksilmişse, sorun biraz daha büyük olabilir.
 
Katılım
19 Şub 2016
Mesajlar
584
Şanzumanda sıkıntı olduğunu nereden çıkardın.Debriyaj kavrama aralığını değiştir.Sıkıntı olsaydı ,soğukkende yapması gerekirdi, ısıdan genleşen parçalar birbirine fazla sürtüyor.Motosikletin kavrama ayarını iyi ayarlayın, debriyaj telinin motor bloğuna bağlandığı yerde 2 tane vida var, eğer çok geç kavrıyorsa sağa doğru sık, işde sağa sola sıkarak kavrama ayarını değiştir.Bende ayarı tutturamadığım zaman benm motorda aynısı oluyordu .Hatta bazen aragaz vermeden vites geçmiyordu.Debriyaj maneti çok bol olduğundan baskıyı ayıramıyor o yüzden vites çok zor geçiyordu.Ayrıca yakıt hava karışımın bozuk, eğer fazla benzin gidiyorsa ,hem fazla benzin yakacaksın hemde motor fazla ısınacaktır. Biraz havayı açman gerekli yakıt hava vidasını yarım tur sağa çevir ,sonra ince bir ayar çekmen gerekli.Havaların ısınmasından dolayı yakıt hava ayarı sıcak havalara göre ayarlanmalı, mesela kışın 2 tur yetiyorken yazın 2,5 oluyor 3 oluyor.
 
Son düzenleme:
Katılım
8 Şub 2016
Mesajlar
24
yağ değişimi geldiğinde çıkan yağı kontrol et. 150ml'den fazla eksilmişse, sorun biraz daha büyük olabilir.

Haydaa geçende tamirci yağın yarısı gitmiş dedi uzun süre yağını kontrol etmemiştim etsem bile kabaca camından bakarak ediyordum heralde motoru koydugum yer tam düz değildi ondan yağ var gözüküyordu orta sehpaya alarak bakıyordum demek çubuktanda kontrol etmek gerekiyormuş. Geçendede bujisi yerinden fırlammıştı onunla ilgili konuda açmıştım. Onu neyseki yaptırdım şimdi bu sorunlar geriye kaldı.

---------- Mesajlar birleştirildi - 20:05 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:59 ----------

Şanzumanda sıkıntı olduğunu nereden çıkardın.Debriyaj kavrama aralığını değiştir.Sıkıntı olsaydı ,soğukkende yapması gerekirdi, ısıdan genleşen parçalar birbirine fazla sürtüyor.Motosikletin kavrama ayarını iyi ayarlayın, debriyaj telinin motor bloğuna bağlandığı yerde 2 tane vida var, eğer çok geç kavrıyorsa sağa doğru sık, işde sağa sola sıkarak kavrama ayarını değiştir.Bende ayarı tutturamadığım zaman benm motorda aynısı oluyordu .Hatta bazen aragaz vermeden vites geçmiyordu.Debriyaj maneti çok bol olduğundan baskıyı ayıramıyor o yüzden vites çok zor geçiyordu.Ayrıca yakıt hava karışımın bozuk, eğer fazla benzin gidiyorsa ,hem fazla benzin yakacaksın hemde motor fazla ısınacaktır. Biraz havayı açman gerekli yakıt hava vidasını yarım tur sağa çevir ,sonra ince bir ayar çekmen gerekli.Havaların ısınmasından dolayı yakıt hava ayarı sıcak havalara göre ayarlanmalı, mesela kışın 2 tur yetiyorken yazın 2,5 oluyor 3 oluyor.

Hocam debriyaj ayarını daha 1 hafta önce ustaya yaptırmıştım sorun devam edince kendim ayarlamayı denedim dediğiniz şekilde ama aynı sorun devam ediyor. yarım saat - 45 dk sırf onunla uğraştım ama olmuyor. İnşalllah şanzımanda sorun yoktur dediğim gibi soğukken yağ gibi geçiyor vitesler en ufak ses bile gelmiyor ne oluyorsa 10-15 dk sürüşten sonra oluyor. Anlamadım gitti.
 
Katılım
19 Şub 2016
Mesajlar
584
Eğer debriyaj iyi ayarlıysa, motul yağ koy onuda bulamazsan shell advanced koy.Shell advanced 1 sene kullandım sarı gri mavi kutulu motor yağları var ,vites geçişleri hem güzel oluyor hemde motor geç ısınıyor 15- 50 ax5 motosiklet yağı iyiydi .
 
Katılım
22 Şub 2012
Mesajlar
109
Debriyaj balatası ısındığında genleştiği için ayırma yapamıyor. Nasıl çözülür dersen onu ben de bilmiyorum.
 
Katılım
8 Şub 2016
Mesajlar
24
Debriyaj balatası ısındığında genleştiği için ayırma yapamıyor. Nasıl çözülür dersen onu ben de bilmiyorum.

Ben genelde tapa gaz sürüyorum belkide sorun bendedir bunu hiç düşünmemiştim yarım saat sakin sürüş yapacağım bakalım ne olacak. Gerçi ülkemizin trafiğinde sakin sürüş yapmayı nasıl be*****eğim onuda bilmiyorum sağ şeritte kendi halimde gidiyorum ya denyo taksicinin biri gelip sıkıştırıyor yada minibüsçü arkadan selektör yapıyor. Kaldırımdan mı sürelim napalım yav :D
 
Katılım
5 Tem 2015
Mesajlar
231
Babos aciklamani okumadim sadece başlığını okudum motor sicakken vitesler yağ gibi geçer şanzıman yağını bi konttol et derim
 
Katılım
8 Şub 2016
Mesajlar
24
Babos aciklamani okumadim sadece başlığını okudum motor sicakken vitesler yağ gibi geçer şanzıman yağını bi konttol et derim

Şanzıman yağı derken motor yağıyla birlikte yağlanmıyormu oda ? Daha 1 hafta oldu yağı değiştireli castrol 15- 50 koydum.
 
Katılım
19 Şub 2016
Mesajlar
584
Usta shell advanced 15-50 veya motul dene castrol ısınınca biraz vitesleri kemikleştirebilir.(debriyajın ayarı düzgün ise)
 
Katılım
2 Tem 2012
Mesajlar
4,753
Motosikleti
Hero X Pulse 200
debriyaj eğer çok aşağıda kavrıyorsa tam ayırmadığı için vites geçişleri zorlaşabilir. kavramayı yukarıya alın, en azından orta ile üst arası kavrasın. aşağıda olduğu zaman debriyajı çekmene rağmen balata ayırmadığı için vitesler geçmez.

eğer aşağıdan veya yukarıdan ayarı tutturamıyorsan tel kısa olabilir. aşağıdaki bağlantıdan mümkünse teli biraz daha ileriden tuttur. telin boyu yetmiyorsa yenisini takmak gerekir.

bu tür durumlarda önce basit küçük şeylere bakmak lazım debriyaj balatana en son bakarsın.
 
Katılım
29 Eyl 2007
Mesajlar
6,279
aynı dert bendede var yağdan değil yukarıda arkadaş yapmış manetteki tel ayarını iyi yapmamız lazım yada paraya kıyıp debriyaj telimi değişmem lazım
 
Katılım
8 Şub 2016
Mesajlar
24
Karbüratör ayarı yaptım yakıt tüketimi düzeldi ayrıca uzun sürüşten sonra vites geçirirken gelen çatır çutur ses daha azaldı. Galiba fazla benzin gelince çabukısınmasına sebep oluyordu şimdi hava- rölanti ayarını yapınca ses azaldı ama 1. vitese takarken sert basınca vites geçmiyor boşta kalıyor tekrar basmak gerekiyor. Acaba vites koluna abanmanın bi zararı varmıdır yolda kendimi kaptırınca bazen sert teperek vites koluna basıyorum
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst