- Katılım
- 9 Ocak 2010
- Mesajlar
- 2,425
artçının oturacagı yeri ve pozisyonu gözünüzde hayal ederseniz egzoslarla artçının alakası bile olmuyo
Bence dizaynı çok iyi görünüyor.Kim yapmış bilmem ama.Bide performans ve dayanıklılık konusunda bekleneni karşılıyor ise CBR 125 yerine tercih edilebilir diye düşünüyorum.
bizde işte onu bekliyoruz osbourne abim hafta sonu test edicek makinayı :cherry:
Yani aradığınız yakıt ekonomisi ve düşük emisyon değeri ise enjeksiyonlu sistemlerden kaçış yok. Otomobiller için bu sistem tek seçenek haline geldi ve yeni araçlar artık karbüratörlü değil enjeksiyonlu sistemlerle üretiliyor.
Yok ben dayanıklılık ve basitlik arıyorum, önemli olan kendimin tamir edebilmesi diyorsanız (bence karbüratör tamiri herkesin yapamayacağı derece ince ve zor bir iştir) karbüratörlü sistemler enjeksiyona tercih edilebilir belki. Malum iş biraz elektroniğe girmeyi gerektiriyor ve yurdum insanının tornavida tutar elleri de ecu mapping yap bakalım deyince akan tüm sular duruluverir birden :mrgreen:
Bu arada herkesin çinli diye burun kıvırdığı motorlarla ilgili olarak ben çinlilerin yerinde olsam şöyle bir soru sorardım: Siz Türkler bir motor dizaynı yapıp blok ve/veya krank mı bastınız bugüne kadar? Üst kapak mı üretip satıyorsunuz dünyaya? Yoksa markası ne olursa olsun (japon, italyan veya alman) bizim ürettiğimiz motorlara mı biniyorsunuz? Tek yapabildiğiniz Yamahanın kalıplarını kullanarak bastığınız 50cc moped bloğu ve lisans vermeselerdi onu bile yapamıyordunuz dese ne cevap verebilirdiniz?
Çinliye bok atıp Japon, Alman veya İtalyan vs. vs. motoruna binenler. Sizlerin bu söylemlerinizi de en çok bu markalardan ekmek yiyenler destekliyordur büyük ihtimalle. Paralarınızı afiyetle yiyerek gülümsüyorlardır onlardan daha çok Japon, İtalyan veya Alman vs. vs. oluşunuza:queen::mrgreen: :cherry:
Yani aradığınız yakıt ekonomisi ve düşük emisyon değeri ise enjeksiyonlu sistemlerden kaçış yok. Otomobiller için bu sistem tek seçenek haline geldi ve yeni araçlar artık karbüratörlü değil enjeksiyonlu sistemlerle üretiliyor.
Yok ben dayanıklılık ve basitlik arıyorum, önemli olan kendimin tamir edebilmesi diyorsanız (bence karbüratör tamiri herkesin yapamayacağı derece ince ve zor bir iştir) karbüratörlü sistemler enjeksiyona tercih edilebilir belki. Malum iş biraz elektroniğe girmeyi gerektiriyor ve yurdum insanının tornavida tutar elleri de ecu mapping yap bakalım deyince akan tüm sular duruluverir birden :mrgreen:
Bu arada herkesin çinli diye burun kıvırdığı motorlarla ilgili olarak ben çinlilerin yerinde olsam şöyle bir soru sorardım: Siz Türkler bir motor dizaynı yapıp blok ve/veya krank mı bastınız bugüne kadar? Üst kapak mı üretip satıyorsunuz dünyaya? Yoksa markası ne olursa olsun (japon, italyan veya alman) bizim ürettiğimiz motorlara mı biniyorsunuz? Tek yapabildiğiniz Yamahanın kalıplarını kullanarak bastığınız 50cc moped bloğu ve lisans vermeselerdi onu bile yapamıyordunuz dese ne cevap verebilirdiniz?
Çinliye bok atıp Japon, Alman veya İtalyan vs. vs. motoruna binenler. Sizlerin bu söylemlerinizi de en çok bu markalardan ekmek yiyenler destekliyordur büyük ihtimalle. Paralarınızı afiyetle yiyerek gülümsüyorlardır onlardan daha çok Japon, İtalyan veya Alman vs. vs. oluşunuza:queen::mrgreen: :cherry:
Yeter ki ben yolda kalmayayım, kim yerse yesin paramıBen motora bakarım, kalitesi yüksekse alırım. İlk motorum Çin'de üretilmişti, ama Honda'nın kalitesi ile Mondial'inki kıyaslanmaz bile. İkinci motorum Japonya'da üretilmiş, Matarama Suko'ya helal olsun, çatır çatır yesin paramı diyorum.
Tabiki yolda kalmayın. Tabiki motora bakın, kriteriniz ne ise ona göre alın. Cevap verdiğiniz arkadaşın anlatmak istediği şey bu değil. Biz çin üretimi motorları öyle yerden yere vuruyoruz ki buraları okuyanlar bizi avrupa otomotiv sektörünün önde gelen bir ülkesi felan sanacak. Yazılanlar yalan değil çinliler hakkında ama sonuçta 2+2=4, nekadar para verirsen okadar kaliteli bişey alırsın. Adamlar faiş fiyattan satıp kalitesiz mal göndermiyorlarki...Japonlar ayrı takılıyor, italyanlar apayrı...Herkes kendi tercihini yapar, sonuçlarına katlanır. Ama alın, almayın demektense bilgilendirip kararı kendisine bırakmalıyız insanların
Biz zaten Avrupa otomobil sektörünün önde gelen bir ülkesiyizÜlkemizin ihracatının %22'si otomotiv sektöründen geliyor, yurt dışına yılda 40 milyar dolardan fazla otomobil ve yedek parça satıyoruz, Avrupa'da en büyük 6. otomobil ve otomobil yan sanayii üreticisiyiz. Tabii bunu çoğu kişinin bilmemesi normal, medyada çok yer almıyor.
Çin malı futbol topu, cep telefonu kılıfı, defter, kalem, masa, koltuk, abajur, ampul, çerçeve vs. alan birisine "neden Japon malı almadın" demem; ama Çin malı motosiklet veya otomobil alana derim. Canını emanet ettiğin aracının yolda arka tekerinin kopması (forumdan bir arkadaşa oldu), motor kilitlemesi (forumdan çok sayıda arkadaşa oldu), amortisörün komple kırılması (forumdan iki arkadaşa oldu), hatta şasinin kırılması (forumdan bir arkadaşa o bile oldu) gibi riskler taşıması pek hoş değil. Motor kazalarının %3'ünden daha azı araçtan, gerisi insan hatasından kaynaklanmakta, kalitesiz motorlarda bu rakamın daha yüksek olduğunu tahmin ediyorum.
Biz zaten Avrupa otomobil sektörünün önde gelen bir ülkesiyizÜlkemizin ihracatının %22'si otomotiv sektöründen geliyor, yurt dışına yılda 40 milyar dolardan fazla otomobil ve yedek parça satıyoruz, Avrupa'da en büyük 6. otomobil ve otomobil yan sanayii üreticisiyiz. Tabii bunu çoğu kişinin bilmemesi normal, medyada çok yer almıyor.
Çin malı futbol topu, cep telefonu kılıfı, defter, kalem, masa, koltuk, abajur, ampul, çerçeve vs. alan birisine "neden Japon malı almadın" demem; ama Çin malı motosiklet veya otomobil alana derim. Canını emanet ettiğin aracının yolda arka tekerinin kopması (forumdan bir arkadaşa oldu), motor kilitlemesi (forumdan çok sayıda arkadaşa oldu), amortisörün komple kırılması (forumdan iki arkadaşa oldu), hatta şasinin kırılması (forumdan bir arkadaşa o bile oldu) gibi riskler taşıması pek hoş değil. Motor kazalarının %3'ünden daha azı araçtan, gerisi insan hatasından kaynaklanmakta, kalitesiz motorlarda bu rakamın daha yüksek olduğunu tahmin ediyorum.