- Katılım
- 19 Kas 2006
- Mesajlar
- 41
niye satıyosun büyüğüne mü gönlün kaydı? :mrgreen:
:mrgreen:
Kısmet meselesi kardeşim inşallah hayırlısıysa alıcaz başka bişey..
niye satıyosun büyüğüne mü gönlün kaydı? :mrgreen:
:rendeer: slm
Motor bi kaç gün yatınca ne yapsam çalışmıyor...
Bujileri söküyorum zımpara yapıyorum temizlilorum yakıyorum o zaman çalışıyor... Hemde tek basmada alıyor.. Ama bir kaç gün binmedigim zaman buji islaniyor ve yeniden temizlemek zorunda kalıyorum...
Derdime derman olacak abiler deneyimli kardeşlerden yardim istiyorum...
Selametle...
@sairr dostum aramıza hoşgeldin.
çalıştırma şeklin nasıl jigleyi çekerek mi çalıştırıyorsun eğer jiglesis ise bayağı uğraşırsın akabinde de motoru boğarsın ve bu temizleme işlemini yapmak zorundasın. normalde bizde de bir kaç gün çalıştırmadığında çalışması uzun sürüyor ama jigle kullandığında motoru boğmadan çalıştırabiliyorsun.
@thered
dostum zincir gevşemesi olağan bir sorun ama çözümü basit yeni kaliteli bir zincir ile sorunu çözebiliyorsun. korna olayına gelince zaten yüksek hızda duyulmayan bir malzeme ben yerin daha küçük ve daha sesli bir korna aldım fiyatı 25 ytl viraj olayına gelince ben motorun yol tutuşundan çok memnunum açıkcası hangi hızda yatarsam yatayım temiz asfalta milim kaydırma yok. frenler çok iyi önceleri arka fren çok sağlam değildi ama sorun zincirin fazla gevşemesinden kaynaklanıyormuş motoru çok etkili durduruyorlar.
bahsettiğin kontrol olayın hertürlü motorda periyodik yapmak binicinin asıl ve önemli görevi. binmeden önce bakacaksın debriyaj telinin durumu yağ durumu fren hidrolik seviyesi gevşeyen vida var mı gibi bu rutün kontroller biniciye ait olan görevlerdir.
@ft_fatalrhymer
dostum aramıza hoşgeldin şimdiden hayırlı olsun motorun açıkcası sana motoru övmek gibi bir niyetim yok. bu en kaliteli çinli en bilmemneli şu bu falan demiicem böyle dersem bu motordan japon kalitesi 500 cc performansı beklersin. bu makina diğer ülkelerde üretilen motorlardan daha fazla ilgi göstermen gerekiyor. normal motorda rutin bakımlarda bir vidayı 3 tur döndürüp sıkman gerekiyorsa bunda 5 tur sıkacaksın zinciri 300 km de bir değilde 200 km de bir gerdirmen gerekiyor. bu motorun en büyük artısı ilk olarak akü yuasa ikinci oalrak da lastikler duro tayvan malı eğer motor mağazada çok bekleyip hamurun ömrünü bitirmemişse yol tutuşu iyi. şu anda duro lastiklerini sanıyorum cbr125 ve cbf150 dede kullanılıyor. bu makina çok hız yapmaz maksimum 110 120 ama 100 km-s sabit hızla uzunca gidebilirsin yakma olayına gelince benim makinada egzostlarda susturucular açık buna rağmen kmde 11,9 ykr yakıyor. aldığın zaman daha kaliteli bir çift buji alırsan (ngk bosch) daha iyi olur. ilk 500 bakımda ise değiştirilecek olan yağın kalitesine ve türüne dikkat edersin iyi olur castrol ün yağının litresi aşağı yukarı 20 ytl 1,6-1,8 lt arası yağ alıyor bizim motorlar. bundan sonrası da senin tercihine kalmış.
sağlıcakla.
şimdi tahminlerimi sıralıyorum
şimdş kardeş
sen 2 yane ngk buji al yeni zaten hep yedeğindede bulunsun bunları bi tak ve 2 gün sonra bi bak bakalım çalışıyormu çünkü kullandığın bujinin yapısı bozulmuş kurum vbçşeyler yapıyor olabilir
ama tahminim yağlanmadan dolayı büyük ihtimal
BariŞ Pazar GÜnÜ Fuardayim HaberleŞelİm C.tesİden