Mondial Mondial 125 MX - Grumble

Katılım
13 Ara 2004
Mesajlar
13,918
Yalnız bizim motorun gidon ve manetleri güzel tasarlamışlar, motor devrilse az bişey sürüklense bile eğilmiyo kırılmıyo. Sinyal de depoya yaslanmış ama esnek olduğu için kırılmamış. Ayak demiri biraz geri eğildi, onun dışında motorda kırılan yada eğilen bişey yok. yalnız far camını soruşturucam, üst köşesinden az bişey çizilmesine rağmen hoş değil yenisini bulursam alırım. Yuki de var bu motorun benzerinden. Mondial sitede 7.5 lira demiş gerçi. Servis 15-20 liraya getirirse alırım yenisini belki.
 
Katılım
20 Kas 2011
Mesajlar
1,869
Yalnız bizim motorun gidon ve manetleri güzel tasarlamışlar, motor devrilse az bişey sürüklense bile eğilmiyo kırılmıyo. Sinyal de depoya yaslanmış ama esnek olduğu için kırılmamış. Ayak demiri biraz geri eğildi, onun dışında motorda kırılan yada eğilen bişey yok. yalnız far camını soruşturucam, üst köşesinden az bişey çizilmesine rağmen hoş değil yenisini bulursam alırım. Yuki de var bu motorun benzerinden. Mondial sitede 7.5 lira demiş gerçi. Servis 15-20 liraya getirirse alırım yenisini belki.

Zımpara ve plastik cilası ile düzelebilir.
 
Katılım
20 Kas 2011
Mesajlar
1,869
Bu şasi den brat bike olur mu ki :mrgreen:


derT8.jpg
 
Katılım
13 Ara 2004
Mesajlar
13,918
Yeni koruma demiri taktım da en büyüğünden, sanki motorun titreşimini artırdı gibi. Zaten titreşimin çok olduğu devirlerde koruma demirine el sürülmüyo maşallah zangır zangır :D
 
Katılım
20 Kas 2011
Mesajlar
1,869
Yeni koruma demiri taktım da en büyüğünden, sanki motorun titreşimini artırdı gibi. Zaten titreşimin çok olduğu devirlerde koruma demirine el sürülmüyo maşallah zangır zangır :D

Ben ilk aldığımdan beri demirli sürdüğümden farkı bilmiyorum :mrgreen: Benim demirde öyle zangır zangır :mrgreen:
 
Katılım
7 Eki 2012
Mesajlar
2
slm.. ben 7 yıldır modial kullanıyorum. yaklaşık birbuçuk yıldır mondial 125mx kullanıyorum. şimdiye kadar 26000kilometre yaptım. bu motor hakında yardı isterken onu ne amaçla kullanacağına bağlı. hızın önemi yoksa keyfi sağa sola gitmekse güzel rahat. ama bazı arkadaşların abattığı kadar değil, ben kulanan biri olarak söylüyorum (şanzuman hatasını çok veriyor yada benimki fabrika hatalı bilmiyorum. aldığımda tuaflık vardı sevisine defalarca götürdüm rotaj dalasıya kadar normal dediler 4 ay sonra bilya dağıttı. 450 tl. ya yatırdım. 8 ay sonra 3 vites dişlisini yedi.. vesselam onu alacağına honda cbf150 al derim.
 
Katılım
13 Ara 2004
Mesajlar
13,918
slm.. ben 7 yıldır modial kullanıyorum. yaklaşık birbuçuk yıldır mondial 125mx kullanıyorum. şimdiye kadar 26000kilometre yaptım. bu motor hakında yardı isterken onu ne amaçla kullanacağına bağlı. hızın önemi yoksa keyfi sağa sola gitmekse güzel rahat. ama bazı arkadaşların abattığı kadar değil, ben kulanan biri olarak söylüyorum (şanzuman hatasını çok veriyor yada benimki fabrika hatalı bilmiyorum. aldığımda tuaflık vardı sevisine defalarca götürdüm rotaj dalasıya kadar normal dediler 4 ay sonra bilya dağıttı. 450 tl. ya yatırdım. 8 ay sonra 3 vites dişlisini yedi.. vesselam onu alacağına honda cbf150 al derim.
Mondial'in benzer tarzdaki diğer motorlarından ne çok iyi nede kötü bi motor. Benim motorun bi kere geri dönüşüm hortumu patladı. Bide egzoz koruma kapağının vidalandığı saclar kırıldı. Başka da bi sorunu yok doğrusu. Motorum 3700km'de. Hızı 125'lik bir motor için bence normal. Ortalama 80-90 çok rahat gider. Biraz zorlayınca yokuş aşağı 110 yapıyo, iyice gazlarsan 120'yi kesinlikle görüyo. 125MH Driftten yavaş bile sayılmaz.
 
Katılım
13 Ara 2004
Mesajlar
13,918
Cg 150 sport egzozunu taktım, çok uğraştırmadı ama yüzde 100 uyduğunu söyleyemem, egzoz koruması ayak marşını kullanmayı engelliyor, ancak egzozun ayağımı yakmaması çok daha önemli bi kere başıma geldi biliyosun. Belki farklı bi tip ayak marşı alırsam egzoza değmez ama şuan için hiç gerek yok.
Motorun orjinal egzozundan çok da sesli değil euro3 olduğundan ama orjinal egzozdan daha gür sesi olduğunu rahatlıkla söyleyebilirim, pıtı pıtı pıtı ses çıkıyor rölantide hiç değilse :cherry: Bir de sanki motor daha rahat nefes alıyor. Köylü egzozlar 10-15 lira daha ucuz ama egzoz koruması yok ve sesi pürüpürürü diye çıkıyo berbat :cherry: onların bir de daha kalitelileri var 60-70'e, egzozu değiştirmeyi düşünürsen öyle bişey alabilirsin viper kardeşim.
img00166201210111414.jpg



 
Katılım
20 Kas 2011
Mesajlar
1,869
Cg 150 sport egzozunu taktım, çok uğraştırmadı ama yüzde 100 uyduğunu söyleyemem, egzoz koruması ayak marşını kullanmayı engelliyor, ancak egzozun ayağımı yakmaması çok daha önemli bi kere başıma geldi biliyosun. Belki farklı bi tip ayak marşı alırsam egzoza değmez ama şuan için hiç gerek yok.
Motorun orjinal egzozundan çok da sesli değil euro3 olduğundan ama orjinal egzozdan daha gür sesi olduğunu rahatlıkla söyleyebilirim, pıtı pıtı pıtı ses çıkıyor rölantide hiç değilse :cherry: Bir de sanki motor daha rahat nefes alıyor. Köylü egzozlar 10-15 lira daha ucuz ama egzoz koruması yok ve sesi pürüpürürü diye çıkıyo berbat :cherry: onların bir de daha kalitelileri var 60-70'e, egzozu değiştirmeyi düşünürsen öyle bişey alabilirsin viper kardeşim.
http://imageshack.us/scaled/landing/832/img00166201210111414.jpg
[url]http://imageshack.us/a/img405/2708/img00168201210111418.th.jpg[/URL]
[url]http://imageshack.us/a/img715/8393/img00167201210111418.th.jpg[/URL]
[url]http://imageshack.us/a/img832/3189/img00166201210111414.th.jpg[/URL]

Siyah egzoz bağlantı aparatını ve gri manifoldu sen mi aldın yoksa üstündemi geldi ?

Güzel olmuş sesini merak ediyorum :)
 
Katılım
13 Ara 2004
Mesajlar
13,918
Siyah egzoz bağlantı aparatını ve gri manifoldu sen mi aldın yoksa üstündemi geldi ?

Güzel olmuş sesini merak ediyorum :)
Siyah aparat ve egzoz boğazına takılan iki tane yarım ay sac parçası egzozla geldi, egzoz flanşını yani kelepçeyi ben aldım 5 liraya. Sesi güzel belki ucuna bikaç delik delerim daha güzel olur :cherry: şu an sesi ybr'ye biraz daha yaklaştı. Bu arada bişey fark ettim bizim motorun sesinin çoğu egzoz harici yerlerden geliyo olmalı çünkü sokakta gördüğüm aynı model kubaların egzoz sesi benimkinden çok farklı. Egzoz orjinal kuba egzozu üzerinde damgası bile var.
 
Katılım
20 Kas 2011
Mesajlar
1,869
Siyah aparat ve egzoz boğazına takılan iki tane yarım ay sac parçası egzozla geldi, egzoz flanşını yani kelepçeyi ben aldım 5 liraya. Sesi güzel belki ucuna bikaç delik delerim daha güzel olur :cherry: şu an sesi ybr'ye biraz daha yaklaştı. Bu arada bişey fark ettim bizim motorun sesinin çoğu egzoz harici yerlerden geliyo olmalı çünkü sokakta gördüğüm aynı model kubaların egzoz sesi benimkinden çok farklı. Egzoz orjinal kuba egzozu üzerinde damgası bile var.

Evet acayip bi motor, ben onu egzozun boğuk olmasına veriyordum, demekki egzozla alakası yokmuş.

Sanırım bunu haricen aldığınız diğerleri üstünde geldi.

http://www.sahibinden.com/ilan/vasi...g-model-egzos-bogaz-bilezigi-101424870/detay/
 
Katılım
13 Ara 2004
Mesajlar
13,918
Evet acayip bi motor, ben onu egzozun boğuk olmasına veriyordum, demekki egzozla alakası yokmuş.

Sanırım bunu haricen aldığınız diğerleri üstünde geldi.

http://www.sahibinden.com/ilan/vasi...g-model-egzos-bogaz-bilezigi-101424870/detay/
Silindir kapağı baya bi farklı sanırım normal cg'lerden, ama değiştirmeye niyetim yok seneye yazın satmayı düşünüyorum motoru. Egzozu değiştirme sebebim de motoru kışın kullanacağım için orjinal egzozun paslanmasını yıpranmasını istemem :)
 
Katılım
20 Kas 2011
Mesajlar
1,869
Silindir kapağı baya bi farklı sanırım normal cg'lerden, ama değiştirmeye niyetim yok seneye yazın satmayı düşünüyorum motoru. Egzozu değiştirme sebebim de motoru kışın kullanacağım için orjinal egzozun paslanmasını yıpranmasını istemem :)

Orjinalinden hiç farkı olmamış desem yeridir yani neredeyse aynı :)
 
Katılım
13 Ara 2004
Mesajlar
13,918
MX'e bundan sonraki işlem olarak kuyruk altı plakalık düşünüyorum :cherry:
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst