Maalesef bir kertenkele kadar olamıyoruz!!

Katılım
5 Kas 2007
Mesajlar
3,893
Okuyacagınız hikaye Japonya'da yaşanmış gerçek bir hikayedir.
Evini yeniden dekore ettirmek isteyen japon bunun için bir duvarı yıkar. Japon evlerinde genellikle iki tahta duvar arasında çukur bir boşluk bulunur. Duvarı yıkarken, orada dışardan gelen bir çivinin ayagına battıgı için sıkışmış bir kertenkele görür. Adam bunu gördügünde kendini kötü hisseder ve aynı zamanda meraklanırda kertenkelenin ayagına çakılmış çiviyi görünce. Muhtemelen bu çivi 10 yıl önce, ev yapılırken çakılmıştı. Nasıl olmuştu da kertenkele bu pozisyonda hiç kıpırdamadan 10 yıl boyunca yaşamayı başarmıştı? Karanlık bir duvar boşlugunda hiç kıpırdamadan 10 yıl yaşamak çok zor olmalıydı. Sonra bu kertenkelenin 10 yıldır hiç kıpırdamadan nasıl yaşadıgını düşündü 'ayak çivilenmişti'!! Böylece çalışmayı bırakır ve kertenkeleyi izlemeye başlar, ne yiyor acaba? Sonra nerden çıktıgını farkedemedigi başka bir kertenkele gelir agzında taşıdıgı yemekle... İnanılmaz!! Adamı sersemletir gördügü manzara.
Bu nasıl bir sevgi? Ayagı çivilenmiş kertenkele, 10 yıldır diger kertenkele tarafından beslenmekteydi...!

Hayvan bile eşine sahip çıkıyor ve hiç bıkmadan usanmadan sıf eşinin yaşaması için mücadele ediyor.!
Ya bizler..?
Sözde yeryüzünün en yegane varlıklarıyız..!

Beşiği sallayan el, cihana hükmeder” derler. O da annedir.
Demek ki beşiği sallayan da, eşiği kollayan da çocuğu hayata hazırlayan da kadındır, annedir.
Şu halde kadın ekindir. Erkekte yağmur.
Ekin elbette yağmura muhtaçtır. Ekin olmayan yerde yağmur rahmet olmak vasıf ve imkanını kaybeder...
 
Katılım
18 Şub 2006
Mesajlar
2,956
Edebiyat kokusu alıyorum. :) masal güzelmiş ama biraz saçma kertenkele gibi bir hayvan nasıl kaçmamış. suyun üstünde 2 ayak koşan hayvan :)
 
Katılım
5 Eki 2007
Mesajlar
16
kardesım guzel paylasım valla örnek alınması lazım bu davranısın ama tabı bu kunalara tırıs gelır vızz gider muhabbeti oluyor hep :cat:
 
Katılım
30 Tem 2006
Mesajlar
4,311
:wiinkk::wiinkk:

e72a2f226feb46cf88b7850lp2.jpg
 
Katılım
15 Mar 2006
Mesajlar
3,510
Paşam dokunaklı ve ders alınması gerekli bi gerçekliktir.Ben bu yazıya bi hikaye , masal gözüyle bakarak okunmasının insani duyguların yitirilmesinden kaynaklandığını düşünürüm..Merhamet duygularınızın yitirilmemesi dilekleriyle..Biraz saygı ve sevgi lütfen arkadaşlar..:rendeer:
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
30 Eki 2007
Mesajlar
269
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
kertenkele hikayesi pek gerçek gibi gelmedi bana ama güzelmiş yinede, o kertenkelenin psikolojik sorunları da vardır kesin..........:)
 
Katılım
12 Eki 2006
Mesajlar
11,471
Bu dünyada Tanrı nın bize emanet oLarak gönderdiği Kadınları KorumaLıyız :)
 
Katılım
27 Eki 2006
Mesajlar
1,139
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Yazı içerik olarak güzel giderken,
yorum ne yazık ki hoş olmamış.
Kadınları kendisiyle eşit görmeyen ve erkek egemen bir toplumun yansıması kabul edilebilecek bir hikaye.

Yazar sonuç kısmına şöyle yazmış.
Beşiği sallayan el, cihana hükmeder” derler. O da annedir.
Demek ki beşiği sallayan da, eşiği kollayan da çocuğu hayata hazırlayan da kadındır, annedir.
Şu halde kadın ekindir. Erkekte yağmur.
Ekin elbette yağmura muhtaçtır. Ekin olmayan yerde yağmur rahmet olmak vasıf ve imkanını kaybeder...

Kadını erkeğe muhtaç ve zavallı gösteren bir yorum olmuş.
Bir de bunu mazur göstermek için, ekin olmazsa siz de rahmet olamazsınız gibi bir saçmalık eklenmiş.
Kendi içinde tezat.
Beşiği sallayan el cihana hükmediyor.
Ama erkek olmazsa olmaz.:)
İlla yağmur yağacak üstüne.

(Ha belki yazar iyi niyetli davranmak istemiş ve kadına yönelik şiddeti bu yolla kınamış olabilir. Ama her şey yerinde güzel. Kadına yönelik şiddetin tartışıldığı bir forumda, bazı errrkekkler için bu yazı iyi gider diye düşünüyorum.)


Ps: Yorumun dışında, kertenkele hikayesi gerçekten duygu dolu. Paylaşım için sağol.....

Bu rahmet meselesiyle ilgili yeryüzünde çok güzel örnekler var.

Erkeğin, kendini kadından üstün gördüğü toplumların haline bir bakın.
Bir de eşit olan toplumlar nereye gelmiş bir bakın.

Anladınız mı Rahmet ne demek?
 

aYe

Seni unutmayacağız
Nur içinde yat
Katılım
7 Haz 2007
Mesajlar
3,875
Erkeğin, kendini kadından üstün gördüğü toplumların haline bir bakın.
Bir de eşit olan toplumlar nereye gelmiş bir bakın.

Anladınız mı Rahmet ne demek?

Ben bu konuda hem fikir değilim, bizim toplumumuzda kadın çok daha değerli, lafta olmasada gerçekte öyle.

O kadar değerliki erkekler zamanının büyük bir kısmını kadınların peşinde geçiriyor, bu durum kadınlarıda olumsuz etkiliyor ve sonuç olarak iş kaybı denilen olay yaşanıyor.

Gelişmiş ülkelerde birbirini beğenenler bu dürtüden 1 saatte bereberce kurtulup işlerine döndüklerinden iş hayatında daha verimli oluyorlar.:cherry:

Ama bu ülkelerde de bazen bizdeki durum olabiliyor, peşinden herkesin koştuğu bayanlar'ın sonunu görüyoruz, paris hilton, britney spears, lindsay lohan v.b.

Yani bizim kadınımızda britney spears stress'i var, ondan gelişemiyoruz:p
 
Katılım
15 Mar 2006
Mesajlar
3,510
Ben bu konuda hem fikir değilim, bizim toplumumuzda kadın çok daha değerli, lafta olmasada gerçekte öyle.

O kadar değerliki erkekler zamanının büyük bir kısmını kadınların peşinde geçiriyor, bu durum kadınlarıda olumsuz etkiliyor ve sonuç olarak iş kaybı denilen olay yaşanıyor.

Gelişmiş ülkelerde birbirini beğenenler bu dürtüden 1 saatte bereberce kurtulup işlerine döndüklerinden iş hayatında daha verimli oluyorlar.:cherry:

Ama bu ülkelerde de bazen bizdeki durum olabiliyor, peşinden herkesin koştuğu bayanlar'ın sonunu görüyoruz, paris hilton, britney spears, lindsay lohan v.b.

Yani bizim kadınımızda britney spears stress'i var, ondan gelişemiyoruz:p
::xrock::::xrock::::xrock::::xrock::::xrock:: ::shake2::
 
Katılım
30 Ağu 2006
Mesajlar
383
hkaye dokunaklıymış ama yazar eklediği son bir kaç satır bencede yersiz....

erkek ve kadın eşittir aslında ...ama şunlar hariç :mrgreen::mrgreen::mrgreen:

Başarı:
Başarılı bir erkek karısının harcayabileceğinden fazla para kazanan erkektir. Başarılı bir kadın böyle bir erkeği bulabilen kadındır. Stil:
Erkekler sabah uyandıklarından akşam yatağa girdikleri ana kadar iyi görünümlüdür. Kadınlar her nasılsa gece boyunca çirkinleşirler.
Parayı idare etme:
Erkek istediği 100 bin liralık bir şey için 200 bin lira öder. Kadın istemediği 200 bin liralık şey için 100 bin lira öder.
Mutluluk:
Bir erkekle mutlu olmak için onu çok anlamak, az sevmek gerekir. Bir kadınla mutlu olmak için onu çok sevmek ve hiç anlamaya çalışmamakgerekir.
Evlilikten beklentiler:
Bir kadın bir erkekle onun değişeceğini umarak evlenir, ama o değişmez. Bir erkek bir kadınla onun değişmeyeceğini umarak evlenir, ama o değişir.
Evlilik kararları:
Erkek yorulduğu için evlenir. Kadın meraklı olduğu için evlenir. İkisi de hayal kırıklığına uğrar.
Evlilik ve gelecek:
Kadın bir koca buluncaya kadar gelecekten endişe eder. Erkek evlenecek bir kadın buluncaya kadar gelecekten endişe etmez.
Hatıralar:
Kadın daima onunla evlenmek istemiş olan erkeğin anısını yaşatır. Erkek daima evlenmediği kadının anısını yaşatır.
Kadınları anlamak:
Erkeğin kadını anlamadığı iki dönem vardır: Evlilikten önce ve evlilikten sonra.
Kadın ne ister?:
İnsanın karısını mutlu kılmak için iki şeye ihtiyacı vardır: Kadının kendi bildigi gibi davrandığını sanmasını sağlamak. Kadının kendi istediği gibi davranmasına izin vermek.
Uzunluk:
Evli erkekler bekarlardan daha uzun yaşarlar, ancak evli erkekler ölümüdaha çok arzularlar.
Hatalar:
Evli bir erkek hatalarını unutmalıdır: İki kişinin birden aynı şeyi hatırlamasına gerek yoktur.
Savaş:
Herhangi bir tartışmada kadın daima son sözü söyler. Bundan sonra erkeğinsöylediği her söz yeni bir tartısmanın başlangıcıdır.
 
Katılım
15 Mar 2006
Mesajlar
3,510
Benim hanım; bana ne zaman ''aşkım-::xtongue:::140::caaanımmm'' demeye başlasa hemen kafamdan ''cepten para eksilecek'' diye fikir geçiyor..Haklı da çıkıyorum ama nafile....:joker:::kalbim::
 
Katılım
27 Eki 2006
Mesajlar
1,139
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Ben bu konuda hem fikir değilim, bizim toplumumuzda kadın çok daha değerli, lafta olmasada gerçekte öyle.

O kadar değerliki erkekler zamanının büyük bir kısmını kadınların peşinde geçiriyor, bu durum kadınlarıda olumsuz etkiliyor ve sonuç olarak iş kaybı denilen olay yaşanıyor.

Gelişmiş ülkelerde birbirini beğenenler bu dürtüden 1 saatte bereberce kurtulup işlerine döndüklerinden iş hayatında daha verimli oluyorlar.:cherry:

Ama bu ülkelerde de bazen bizdeki durum olabiliyor, peşinden herkesin koştuğu bayanlar'ın sonunu görüyoruz, paris hilton, britney spears, lindsay lohan v.b.

Yani bizim kadınımızda britney spears stress'i var, ondan gelişemiyoruz:p

:) :mrgreen: :p

Çok iyi..:cat:

Çok çok iyi.

Bravo...:)

Az gülmedim...:cherry:
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst